Facebook - konwersja
Pobierz fragment

Cielesność aktu tworzenia w teatrze ruchu. Integracja sztuki i edukacji w rozwoju i transgresji potencjału człowieka - ebook

Wydawnictwo:
Data wydania:
1 kwietnia 2013
Format ebooka:
PDF
Format PDF
czytaj
na laptopie
czytaj
na tablecie
Format e-booków, który możesz odczytywać na tablecie oraz laptopie. Pliki PDF są odczytywane również przez czytniki i smartfony, jednakze względu na komfort czytania i brak możliwości skalowania czcionki, czytanie plików PDF na tych urządzeniach może być męczące dla oczu. Więcej informacji znajdziesz w dziale Pomoc.
czytaj
na laptopie
Pliki PDF zabezpieczone watermarkiem możesz odczytać na dowolnym laptopie po zainstalowaniu czytnika dokumentów PDF. Najpowszechniejszym programem, który umożliwi odczytanie pliku PDF na laptopie, jest Adobe Reader. W zależności od potrzeb, możesz zainstalować również inny program - e-booki PDF pod względem sposobu odczytywania nie różnią niczym od powszechnie stosowanych dokumentów PDF, które odczytujemy każdego dnia.
Informacje na temat zabezpieczenia e-booka znajdziesz na karcie produktu w "Szczegółach na temat e-booka". Więcej informacji znajdziesz w dziale Pomoc.
czytaj
na tablecie
Aby odczytywać e-booki na swoim tablecie musisz zainstalować specjalną aplikację. W zależności od formatu e-booka oraz systemu operacyjnego, który jest zainstalowany na Twoim urządzeniu może to być np. Bluefire dla EPUBa lub aplikacja Kindle dla formatu MOBI.
Informacje na temat zabezpieczenia e-booka znajdziesz na karcie produktu w "Szczegółach na temat e-booka". Więcej informacji znajdziesz w dziale Pomoc.
Pobierz fragment
15,00

Cielesność aktu tworzenia w teatrze ruchu. Integracja sztuki i edukacji w rozwoju i transgresji potencjału człowieka - ebook

Książka Cielesność aktu tworzenia w teatrze ruchu jest nowatorskim dziełem naukowym na temat istoty i znaczenia cielesności ruchu teatralnego dla tworzenia samego dzieła teatralnego, jak i zarazem znaczenia tego dzieła i w nim ruchu ciała we wspieraniu rozwoju i transgresji uczestników spektaklu ku pełni ich potencjału człowieczeństwa. Na tle ogólnej dyskusji o celu i znaczeniu edukacji kulturalnej i edukacji teatralnej Autorka szeroko dyskutuje o teatrze jako polu tworzenia sztuki i pełnego człowieczeństwa jej uczestników oraz dokonuje interpretacji i reinterpretacji ciała i ruchu w teatrze jako akcie twórczym. (…) Nie ulega dla mnie wątpliwości, że książka Katarzyny Krasoń jest dziełem dojrzałym, pełnym, oryginalnym, całkowicie nowatorskim w polskiej pedagogice kultury oraz w edukacji teatralnej. Autorka wykazała się bardzo szeroką i doskonale ugruntowaną i spożytkowaną erudycją, niezwykle odważnym, innowacyjnym warsztatem wytwarzania złożonych źródeł i błyskotliwym analitycznym i pisarskim ich wykorzystaniem - z recenzji prof. zw dr hab. Zbigniewa Kwiecińskiego

Katarzyna Krasoń, dr hab. nauk humanistycznych, profesor Uniwersytetu Śląskiego i Akademii Muzycznej w Katowicach, jej dociekania badawcze dotyczą obcowania dzieci i młodzieży ze sztuką, zwłaszcza literaturą, muzyką, teatrem i tańcem, zarówno w wymiarze odbiorczym, jak i twórczym czy ekspresyjnym. Zajmuje się problematyką przekładu intersemiotycznego i wizualizacji przestrzennej. Prowadzi warsztaty z zakresu biblioterapii ekspresyjnej i technik parateatralnych. Jest twórczynią metody kinestetycznej interpretacji poezji stosowanej w edukacji. Opublikowała 7 opracowań zwartych oraz zredagowała 11 monograficznych tomów zbiorowych (najważniejsze to Dwa światy. Ruch dyrektywny i niedyrektywny jako wizualizacja - odkrywanie – poznawanie, 2002; Przestrzenie sztuki dziecka. Strategia intersemiotycznego i polisensorycznego wsparcia jednostek o obniżonej sprawności intelektualnej, 2003; Dziecięce odkrywanie tekstu literackiego - kinestetyczne interpretacje liryki. 2005; Twórczość – Ekspresja – Aktywność artystyczna w rozwoju dzieci i młodzieży, 2011).

 

Spis treści

Wstęp

1. Zamiast wprowadzenia. Edukacja kulturalna czy sztuka dla

wszystkożerców?

1.1. Kultura, sztuka i ich konsumenci – rys orientacyjny

1.2. Edukacja kulturalna – w perspektywie postulatywnej

1.3. Pedagogiczny wymiar wychowania teatralnego

– główne kierunki poszukiwań

2. Teatr jako pole i nośnik tworzenia. Aktualizowanie potencjalności

uczestników kreacji

2.1. Kreacja – aktor w roli

2.2. Spektakl – perspektywa dychotomiczna –

tworzenie porozumienia aktora i widza

3. Istota i źródła obecności ciała w teatrze

3.1. Ucieleśnienie – selektywne ujęcie kulturowe

3.2. Cielesność aktora jako znaczenie

4. Teatralizacja oparta na ruchowym wizualizowaniu

– reinterpretacja i autokreacja

4.1. Ciało i ruch. Znak cielesny

4.2. Idea teatru ruchu, źródła – w stronę trajektorii

pedagogicznej

4.3. Teatr ruchu – realizacja aktu tworzenia

5. Akt cielesnego tworzenia w teatrze ruchu – wymiar empiryczny

5.1. Na drodze jakościowego usytuowania podstawy

badań własnych

5.2. Narracje o poszukiwaniach siebie w teatrze.

Subiektywizowana waloryzacja aktualizowania potencjalności

w ocenie uczestników zamkniętego aktu kreacji

5.2.1. Przestrzeń aktora

5.2.2. Przestrzeń animatora (pedagoga)

5.3. Longitudinalne postrzeganie pełnego aktu

kreacji cielesnej w perspektywie jego uczestników

5.3.1. Kształt tworzenia znaczeń w spektaklu (drogi inspiracji

i opowieść, czyli od preparacji do spektaklu)

5.3.2. Próba uchwycenia procesualności

5.3.3. Spektakl jako efekt estetyczny i komunikacyjny

– ujęcie nadawcy

5.4. Odbiorczy aspekt recepcji spektaklu – dekodacje widzów

w kontekście walorów pedagogicznych (z nieśmiałym

wątkiem ilościowym)

6. Myśl finalna. Miejsce teatralizacji ruchowej w edukacji integralnej

Bibliografia

Kategoria: Kino i Teatr
Zabezpieczenie: Watermark
Watermark
Watermarkowanie polega na znakowaniu plików wewnątrz treści, dzięki czemu możliwe jest rozpoznanie unikatowej licencji transakcyjnej Użytkownika. E-książki zabezpieczone watermarkiem można odczytywać na wszystkich urządzeniach odtwarzających wybrany format (czytniki, tablety, smartfony). Nie ma również ograniczeń liczby licencji oraz istnieje możliwość swobodnego przenoszenia plików między urządzeniami. Pliki z watermarkiem są kompatybilne z popularnymi programami do odczytywania ebooków, jak np. Calibre oraz aplikacjami na urządzenia mobilne na takie platformy jak iOS oraz Android.
ISBN: 97883-242-1961-2
Rozmiar pliku: 4,3 MB

BESTSELLERY

Kategorie: