Dane testowe. Teoria i Praktyka - ebook
Dane testowe. Teoria i Praktyka - ebook
Książka, której nie może zabraknąć w biblioteczce ambitnego programisty!
Programowanie nierzadko uchodzi za sztukę magiczną, jednak nawet najbardziej pomysłowa aplikacja okaże się bezużyteczna, gdy znajdzie się w niej choć jeden poważny błąd - powodujący, że działanie programu będzie niezgodne z oczekiwaniami twórców i użytkowników. Dlatego nie mniej istotną kwestią jest należyte sprawdzenie poprawności oprogramowania. Takie działanie pozwoli nam zyskać pewność, że otrzymane za jego pomocą wyniki będą w pełni pokrywały się z przyjętymi założeniami. Zadanie to nie jest wcale tak banalne, jak mogłoby się wydawać, a zlekceważenie etapu testów może kosztować znacznie więcej, niż gotowi jesteśmy zapłacić.
Niestety, tematyce tej nie poświęca się zwykle odpowiednio dużo uwagi, co można łatwo stwierdzić, przeglądając dostępne na rynku opracowania dotyczące testowania aplikacji. Chlubnym wyjątkiem jest tu książka "Dane testowe. Teoria i praktyka", w całości poświęcona metodologii przygotowywania i praktycznego wykorzystywania danych testowych, które zapewniają maksymalną niezawodność oraz bezpieczeństwo działania programów. Autor wprowadza Czytelnika w teoretyczne podstawy definiowania i generowania tego rodzaju danych, lecz prezentuje również przykłady i możliwości zastosowania opisywanych technik w praktyce. Dzięki temu każdy programista i tester będzie mógł skrócić czas sprawdzania poprawności działania aplikacji i uniknie szeregu typowych błędów oraz zaniechań, popełnianych zwykle w tym nierzadko bardzo skomplikowanym procesie.
- Podstawowe typy danych i związane z nimi błędy
- Techniki projektowania testów
- Definiowanie danych testowych
- Zarządzanie danymi i rozwiązywanie problemów
- Praktyczne przykłady danych testowych i ich wykorzystanie
- Sposoby pozyskiwania rzeczywistych danych
- Samodzielne generowanie danych testowych
Spis treści
Wstęp (7)
Rozdział 1. Komu potrzebne są dane testowe? (9)
Rozdział 2. Testowanie i dane (13)
- 2.1. Dane wymagane oraz niewymagane (13)
- 2.1.1. Oznaczenie pól wymaganych (13)
- 2.1.2. Walidacja danych (14)
- 2.1.3. Zagadnienia związane z wprowadzaniem danych (17)
- 2.2. Dane a przypadek testowy (19)
- 2.3. Wybrane techniki projektowania przypadków testowych (20)
- 2.3.1. Techniki programistyczne (20)
- 2.3.2. Techniki testerskie (21)
- 2.3.3. Techniki oparte na doświadczeniu (25)
- 2.4. Proces definiowania danych (26)
- 2.5. Testowanie oparte na danych (Data Driven Testing) (28)
- 2.6. Zarządzanie danymi (29)
- 2.6.1. Dane testowe w procesie wytwarzania i testowania oprogramowania (29)
- 2.6.2. Dane testowe dla różnych typów testów (31)
- 2.6.3. Dane testowe dla różnych typów aplikacji (32)
- 2.6.4. Dane testowe a testowanie w oparciu o ryzyko (33)
- 2.6.5. Zarządzanie konfiguracją danych (34)
- 2.7. Defekty danych (35)
Rozdział 3. Dane w przykładach (37)
- 3.1. Imię (37)
- 3.1.1. Analiza (37)
- 3.1.2. Regulacje prawne (38)
- 3.1.3. Przypadki testowe (39)
- 3.2. Nazwisko (40)
- 3.2.1. Analiza (40)
- 3.2.2. Regulacje prawne (41)
- 3.2.3. Przypadki testowe (42)
- 3.3. Domeny internetowe (42)
- 3.3.1. Analiza (42)
- 3.3.2. Regulacje (43)
- 3.3.3. Przypadki testowe (43)
- 3.4. Polski adres poczty elektronicznej (45)
- 3.4.1. Analiza (45)
- 3.4.2. Regulacje (45)
- 3.4.3. Przypadki testowe (46)
- 3.5. Numer telefonu stacjonarnego (47)
- 3.5.1. Analiza (47)
- 3.5.2. Regulacje (48)
- 3.5.3. Przypadki testowe (48)
- 3.6. Numer telefonu komórkowego (49)
- 3.6.1. Analiza (49)
- 3.6.2. Regulacje (49)
- 3.6.3. Przypadki testowe (49)
- 3.7. Wykształcenie (50)
- 3.7.1. Analiza (50)
- 3.7.2. Regulacje (50)
- 3.7.3. Przypadki testowe (51)
- 3.8. Państwo (51)
- 3.8.1. Analiza (51)
- 3.8.2. Regulacje (52)
- 3.8.3. Przypadki testowe (52)
- 3.9. Województwo (52)
- 3.9.1. Analiza (52)
- 3.9.2. Regulacje (53)
- 3.9.3. Przypadki testowe (53)
- 3.10. Powiat (53)
- 3.10.1. Analiza (53)
- 3.10.2. Regulacje (54)
- 3.10.3. Przypadki testowe (54)
- 3.11. Gmina (55)
- 3.11.1. Analiza (55)
- 3.11.2. Regulacje (55)
- 3.11.3. Przypadki testowe (55)
- 3.12. Miejscowość (56)
- 3.12.1. Analiza (56)
- 3.12.2. Regulacje (56)
- 3.12.3. Przypadki testowe (56)
- 3.13. Ulica (57)
- 3.13.1. Analiza (57)
- 3.13.2. Regulacje (57)
- 3.13.3. Przypadki testowe (57)
- 3.14. Kod pocztowy (58)
- 3.14.1. Analiza (58)
- 3.14.2. Regulacje (58)
- 3.14.3. Przypadki testowe (58)
- 3.15. Data (59)
- 3.15.1. Analiza (59)
- 3.15.2. Regulacje (59)
- 3.15.3. Przypadki testowe (59)
- 3.16. PESEL (60)
- 3.16.1. Analiza (60)
- 3.16.2. Regulacje (61)
- 3.16.3. Przypadki testowe (61)
- 3.17. NIP (62)
- 3.17.1. Analiza (62)
- 3.17.2. Regulacje (63)
- 3.17.3. Przypadki testowe (63)
- 3.18. REGON (64)
- 3.18.1. Analiza (64)
- 3.18.2. Regulacje (64)
- 3.18.3. Przypadki testowe (64)
- 3.19. IBAN (66)
- 3.19.1. Analiza (66)
- 3.19.2. Regulacje (66)
- 3.19.3. Przypadki testowe (66)
- 3.20. Hasło (67)
- 3.20.1. Analiza (67)
- 3.20.2. Regulacje (67)
- 3.20.3. Przypadki testowe (67)
Rozdział 4. Dane generowane a dane rzeczywiste (69)
- 4.1. Dane rzeczywiste (69)
- 4.1.1. Pozyskiwanie danych rzeczywistych (69)
- 4.1.2. Powiązania między danymi rzeczywistymi (71)
- 4.2. Generacja danych (71)
- 4.2.1. Generacja danych w oparciu o funkcję random (71)
- 4.2.2. Generacja danych z kodu (73)
- 4.2.3. Generacja danych z dokumentacji (73)
- 4.2.4. Generacja danych w oparciu o wyrocznię (74)
- 4.3. Generowane czy rzeczywiste? (75)
Rozdział 5. Podsumowanie (77)
Dodatek A: Generator danych testowych (79)
- A.1. Interfejs aplikacji (79)
- A.1.2. Menu Plik (80)
- A.1.3. Menu Projekt (81)
- A.1.4. Menu Narzędzia (82)
- A.1.5. Menu Pomoc (83)
- A.1.6. Pasek narzędzi (83)
- A.1.7. Pasek boczny (84)
- A.1.8. Lista elementów projektu (84)
- A.2. Edytor baz danych (85)
- A.2.1. Menu Baza danych (86)
- A.2.2. Menu Rekordy (87)
- A.2.3. Pasek narzędzi (87)
- A.2.4. Pasek boczny (88)
- A.2.5. Lista rekordów bazy danych (88)
- A.3. Generacja danych (88)
- A.3.1. Menu (89)
- A.3.2. Pasek narzędzi (90)
- A.3.3. Lista rezultatów generowania (90)
- A.4. Generowanie danych (90)
- A.4.1. Tryby generowania danych (91)
- A.4.2. Typy danych (92)
- A.5. Umowa licencyjna (98)
- A.5.1. Udzielenie licencji (99)
- A.5.2. Opis innych uprawnień i ograniczeń (99)
- A.5.3. Uaktualnienia ("upgrade") (100)
- A.5.4. Prawa autorskie (100)
- A.5.5. Podwójne nośniki oprogramowania (101)
- A.5.6. Ograniczenia odpowiedzialności za szkodę (101)
- A.6. Instalacja oprogramowania (101)
- A.7. Deinstalacja oprogramowania (105)
- A.8. Tworzenie projektu (105)
Słownik (113)
Bibliografia (115)
Skorowidz (117)
Kategoria: | Programowanie |
Zabezpieczenie: |
Watermark
|
ISBN: | 978-83-246-4675-3 |
Rozmiar pliku: | 4,6 MB |
BESTSELLERY
- Wydawnictwo: Wydawnictwo Naukowe PWNFormat: EPUB MOBIZabezpieczenie: Watermark VirtualoKategoria: ProgramowanieKsiążka jest techniczno-popularyzacyjną pozycją traktującą o programowaniu oraz tematach pokrewnych i jest napisana z myślą o początkujących oraz średniozaawansowanych programistach.84,00 złEBOOK84,00 zł
- 64,00 zł
- Wydawnictwo: Wydawnictwo Naukowe PWNFormat: EPUB MOBIZabezpieczenie: Watermark VirtualoKategoria: ProgramowanieKsiążka przedstawia uczenie maszynowe w ujęciu praktycznym. Przeprowadzając opisane w niej eksperymenty data science poznamy zastosowanie reguł statystycznych i algorytmów uczenia maszynowego do rozwiązywania konkretnych problemów94,00 zł94,00 zł
- Wydawnictwo: Wydawnictwo Naukowe PWNFormat: EPUB MOBIZabezpieczenie: Watermark VirtualoKategoria: ProgramowaniePublikacja całościowo opisuje wszystkie aspekty zawodu, odpowiedzialności testerskiej oraz wymagane kompetencje miękkie i twarde. Robi to w odwołaniu do realiów rynkowych i współczesnych trendów.69,00 złEBOOK69,00 zł
- Wydawnictwo: Wydawnictwo Naukowe PWNFormat: EPUB MOBIZabezpieczenie: Watermark VirtualoKategoria: ProgramowanieW książce Nauk programowania z Minecraftem zrobicie to wszystko i jeszcze więcej dzięki sile Pythona, bezpłatnego języka używanego przez miliony zawodowców i początkujących programistów!69,00 zł69,00 zł