Facebook - konwersja
Pobierz fragment

  • Empik Go W empik go
Wydawnictwo:
Data wydania:
23 czerwca 2012
Format ebooka:
PDF
Format PDF
czytaj
na laptopie
czytaj
na tablecie
Format e-booków, który możesz odczytywać na tablecie oraz laptopie. Pliki PDF są odczytywane również przez czytniki i smartfony, jednakze względu na komfort czytania i brak możliwości skalowania czcionki, czytanie plików PDF na tych urządzeniach może być męczące dla oczu. Więcej informacji znajdziesz w dziale Pomoc.
czytaj
na laptopie
Pliki PDF zabezpieczone watermarkiem możesz odczytać na dowolnym laptopie po zainstalowaniu czytnika dokumentów PDF. Najpowszechniejszym programem, który umożliwi odczytanie pliku PDF na laptopie, jest Adobe Reader. W zależności od potrzeb, możesz zainstalować również inny program - e-booki PDF pod względem sposobu odczytywania nie różnią niczym od powszechnie stosowanych dokumentów PDF, które odczytujemy każdego dnia.
Informacje na temat zabezpieczenia e-booka znajdziesz na karcie produktu w "Szczegółach na temat e-booka". Więcej informacji znajdziesz w dziale Pomoc.
czytaj
na tablecie
Aby odczytywać e-booki na swoim tablecie musisz zainstalować specjalną aplikację. W zależności od formatu e-booka oraz systemu operacyjnego, który jest zainstalowany na Twoim urządzeniu może to być np. Bluefire dla EPUBa lub aplikacja Kindle dla formatu MOBI.
Informacje na temat zabezpieczenia e-booka znajdziesz na karcie produktu w "Szczegółach na temat e-booka". Więcej informacji znajdziesz w dziale Pomoc.
Pobierz fragment

Edukacyjne prowokacje - ebook

 

Książka jest adresowana zarówno do studentów, jak i osób prowadzących zajęcia.  Zawiera metodyczne wskazówki prowadzenia zajęć dla studentów z powyższych i pokrewnych kierunków. Prezentuje też sposób organizowania wydarzeń dziejących się w ramach działalności uniwersytetu, a które można zastosować we własnej przyszłej praktyce zawodowej, jak i w konstruowaniu refleksji nad własnym rozumieniem roli doradcy. Co więcej, stanowi przykład połączenia refleksji teoretycznej z opisem działania w praktyce, co może być interesujące z punktu widzenia edukacji akademickiej i może być ciekawym poznawczo przykładem na „spotkanie się” teorii i praktyki.

 

Książka „Edukacyjne prowokacje. Wykorzystanie etnografii performatywnej w procesie kształcenia doradców” ukazuje trzy projekty/prowokacje, których celem było sceniczne aranżowanie (na zielonogórskim rynku) sytuacji poradniczych znanych z etnograficznych doświadczeń, badań, notatek. Wykorzystano doświadczenia (niewielkie jeszcze) etnografii performatywnej, która umożliwia przywołanie przeszłych doświadczeń (w tym wypadku – poradniczych), po to by je zainscenizować, doświadczyć na nowo oraz poddać refleksji. Zastosowanie tej właśnie strategii pozwoliło „ofiarować” pracownikom naukowym, doradcom i studentom poradnictwa (przyszłym doradcom) okazję do niecodziennego, akademickiego doświadczenia tego co jest realnie doświadczaną poradniczą praktyką. To właśnie prowokowanie poradniczej refleksji, rozumienia poradniczych światów doradców i radzących się, zmiana w stereotypowym i potocznym myśleniu o pomocowych działaniach było podstawowym celem edukacyjnych prowokacji. Prowokacje osadzono nie tylko w sytuacjach poradniczych znanych nam z życia codziennego, w sytuacjach doświadczanych, podzielanych, będących naszym stałym „wyposażeniem”, ale osadzono je w przestrzeniach, w których te poradnicze sytuacje są doświadczane, w których są one inicjowane, w których trwają, bywają finalizowane lub zrywane. Usytuowanie wszystkich trzech projektów w przestrzeni miasta miało między innymi na celu „wyprowadzenie” edukacji akademickiej poza mury uczelni, jako szczególne uzupełnienie klasycznych zajęć prowadzonych w salach ćwiczeniowych, dając w ten sposób wszystkim uczestnikom istotne poradnicze doświadczenie.

Spis treści

 

Wstęp; 7

Rozdział I

Rozumienie profesjonalizmu a kształcenie doradców; 13

1. Między profesją a zawodem (od uwolnienia do zniewolenia); 14

2. Profesjonalizm nowoczesny; 18

3. Niejednoznaczność oczekiwań; 22

3.1. Niejednoznaczność oczekiwań w obszarze edukacji; 23

3.2. Niejednoznaczność oczekiwań w obszarze pracy zawodowej; 25

3.3. Niejednoznaczność oczekiwań w prowadzonych refleksjach „nad” i „w” praktyce poradniczej; 27

Rozdział II

Drzewo wsparcia – doświadczanie i rozumienie problemów społecznych; 31

1. Gry miejskie; 33

2. Opis projektu Drzewo wsparcia; 35

3. Rekrutacja i wzajemne relacje uczestników gry; 38

4. Edukacja przez rozwiązywanie problemów w grupie; 38

5. Superwizja i podział ról w konstruowaniu projektu; 42

6. Doświadczanie problemów przez zmienność ról; 47

7. Redefinicje i rekonstrukcje – „stawanie się” przez uczestnictwo; 52

Podsumowanie projektu; 56

Konspekty do zajęć dydaktycznych wraz z komentarzem; 57

Rozdział III

Etiudy poradnicze – o weryfikacji metod pracy doradców; 65

1. Dlaczego etiuda?; 66

2. Konstruowanie etiud – pomaganie oferowane; 67

3. Dekonstruowanie Etiud poradniczych – trudności w realizacji projektu; 72

3.1. Poradnictwo w mało przyjaznych miejscach; 72

3.2. Poradnictwo na ulicy, czyli spotkanie dwóch obcych (Innych); 75

3.3. Mało aktywny udział w praktyce poradniczej; 78

4. Rekonstruowanie Etiud poradniczych – pomaganie „sterowane” (?); 80

5. Prospektywna pomoc komunikacyjna; 83

Podsumowanie projektu; 85

Konspekty do zajęć dydaktycznych wraz z komentarzem; 86

Rozdział IV

Stragan dobrych rad – wokół poradniczych ofert; 93

1. Po co metafora?; 95

2. Dlaczego „stragan”? Opis idei; 97

3. Przestrzeń dla poradniczego doświadczenia; 99

4. Stragan dobrych rad jako przestrzeń dla studiowania poradniczej praktyki; 104

5. Możliwe interpretacje; 108

6. Poradnictwo na poczekaniu; 109

7. Osobiste oceny uczestników; 112

8. „Przekonywanie jest bezpłodne”; 113

9. Odpowiedzialność i zaufanie; 114

Podsumowanie projektu; 117

Konspekty do zajęć dydaktycznych wraz z komentarzem; 118

Rozdział V

Konstruowanie poradniczych doświadczeń i umiejętności; 125

1. Uczenie się/rozumienie roli doradcy; 127

2. Poradnicze doświadczenie i refleksja w praktyce; 128

3. Stawanie się doradcą w codzienności; 131

4. Doradca jako refleksyjny badacz; 133

Rozdział VI

Refleksje nad możliwością i efektami zastosowania etnografii i performatywnej w procesie/metodyce kształcenia doradców; 137

1. Refleksyjna praxis; 138

2. Etnografia performatywna jako akademicki konstrukt; 141

3. Moc zaangażowania; 143

4. Moc doświadczenia i doświadczania; 145

Zakończenie; 149

Bibliografia; 151

Kategoria: Podręczniki
Zabezpieczenie: Watermark
Watermark
Watermarkowanie polega na znakowaniu plików wewnątrz treści, dzięki czemu możliwe jest rozpoznanie unikatowej licencji transakcyjnej Użytkownika. E-książki zabezpieczone watermarkiem można odczytywać na wszystkich urządzeniach odtwarzających wybrany format (czytniki, tablety, smartfony). Nie ma również ograniczeń liczby licencji oraz istnieje możliwość swobodnego przenoszenia plików między urządzeniami. Pliki z watermarkiem są kompatybilne z popularnymi programami do odczytywania ebooków, jak np. Calibre oraz aplikacjami na urządzenia mobilne na takie platformy jak iOS oraz Android.
ISBN: 978-83-7850-083-4
Rozmiar pliku: 22 MB

BESTSELLERY

Kategorie: