Employee journey. Od rekrutacji do ostatniego dnia w pracy - ebook
Employee journey. Od rekrutacji do ostatniego dnia w pracy - ebook
Oto kompletny narzędziownik obszaru Human Resources w organizacji!
Employee journey, czyli po polsku „podróż pracownika”, ma kilka etapów. Pracownik przechodzi w firmie przez trzy zasadnicze fazy: najpierw jest rekrutowany, potem realizuje zadania, które mu przydzielono, wreszcie – rozstaje się z organizacją. Na każdym z tych etapów powinien mu towarzyszyć przedstawiciel działu HR. To on jest przewodnikiem pracownika w tej podróży, a jednocześnie wizytówką organizacji, która rekrutuje, zatrudnia i ostatecznie się z nim rozstaje.
Ta książka to kompletny przewodnik nie tylko dla przedstawicieli działów HR, ale i dla wszystkich, którym temat zarządzania zasobami ludzkimi jest bliski, napisany ze szczególnym uwzględnieniem employee journey. Dowiesz się z niej, jakie zadania stoją przed organizacją w obszarze zarządzania kapitałem ludzkim. Nauczysz się, jak rozmawiać z potencjalnymi kandydatami do pracy. Przeczytasz o zasadach skutecznego onboardingu, czyli takiego, dzięki któremu nowi pracownicy zechcą związać się z organizacją na dłużej. Zyskasz narzędzia pozwalające ich utrzymać – takie, jakimi posiłkują się prężnie działające firmy. Dowiesz się też, jak przeprowadzić bezbolesny dla obu stron offboarding, czyli jak rozstać się z pracownikiem w dobrej atmosferze, bez wzajemnych żalów.
Spis treści
WSTĘP. Rola i zadania działu HR w organizacji
1. Jak skutecznie pozyskiwać talenty z rynku?
- Jak stworzyć atrakcyjne ogłoszenie o pracę?
- Firmowa zakładka Kariera i jej znaczenie w procesie rekrutacyjnym
- Kanały komunikacji z kandydatami: czat firmowy, media społecznościowe, aplikacje mobilne
- Employer branding jako jedno z narzędzi HR-owca
- System poleceń pracowniczych i jego wpływ na rekrutację
2. Rekruter - kluczowe ogniwo procesu rekrutacyjnego
- Budowanie relacji - najważniejsza umiejętność rekrutera
- Dobre wrażenie rekruter może zrobić tylko raz
- Marka rekrutera w mediach społecznościowych
- Zasady savoir-vivre'u podczas spotkania rekrutacyjnego
- Jak skonstruować poszczególne etapy procesu rekrutacyjnego?
3. Zatrudnienie kandydata
- Pre-boarding - zadbaj o pracownika, zanim pojawi się w organizacji
- W jaki sposób zaprojektować i przeprowadzić skuteczny on-boarding
4. Działania i narzędzia wspierające utrzymanie pracowników w organizacji
- Benefity pozapłacowe zgodne z potrzebami pracowników
- Dlaczego docenianie w pracy jest ważne?
- Promocja zdrowia jako istotny element dbania o kapitał ludzki w organizacji
- Wpływ wsparcia psychologa na dobrostan pracowników
- Home office - od benefitu do codzienności
- Działania CSR i ich oddziaływanie na pracowników oraz organizację
- Dbałość o rozwój pracowników a ich utrzymanie w organizacji
5. Zakończenie współpracy z pracownikiem - off-boading
- Exit interview - obligatoryjna dobra praktyka w każdej organizacji
- Outplacement - możliwość czy obowiązek pracodawcy?
6. ZAKOŃCZENIE. Człowiek jako największy kapitał w organizacji
- Zarządzanie różnorodnością pokoleniową
Sprawdź swoją wiedzę
SUPLEMENT. Jak organizacje dbają o kapitał ludzki
- Kadry i płace
- Rekrutacja
- Employer branding
- Onboarding
- Retencja pracowników
- Benefiy pozapłacowe
- Dobrostan pracownika (psycholog)
- Work-life balance
- Docenianie pracowników
- Społeczna odpowiedzialność biznesu (CSR)
- Ścieżki kariery
- Rozwój pracowników
- Komunikacja
- Zarządzanie różnorodnością
- Empowerment
Kategoria: | Rynek pracy |
Zabezpieczenie: |
Watermark
|
ISBN: | 978-83-289-0364-7 |
Rozmiar pliku: | 9,1 MB |