Facebook - konwersja
Czytaj fragment
Pobierz fragment

Ernst Heinkel. Człowiek i samoloty - ebook

Wydawnictwo:
Data wydania:
26 maja 2021
Format ebooka:
EPUB
Format EPUB
czytaj
na czytniku
czytaj
na tablecie
czytaj
na smartfonie
Jeden z najpopularniejszych formatów e-booków na świecie. Niezwykle wygodny i przyjazny czytelnikom - w przeciwieństwie do formatu PDF umożliwia skalowanie czcionki, dzięki czemu możliwe jest dopasowanie jej wielkości do kroju i rozmiarów ekranu. Więcej informacji znajdziesz w dziale Pomoc.
Multiformat
E-booki w Virtualo.pl dostępne są w opcji multiformatu. Oznacza to, że po dokonaniu zakupu, e-book pojawi się na Twoim koncie we wszystkich formatach dostępnych aktualnie dla danego tytułu. Informacja o dostępności poszczególnych formatów znajduje się na karcie produktu.
, PDF
Format PDF
czytaj
na laptopie
czytaj
na tablecie
Format e-booków, który możesz odczytywać na tablecie oraz laptopie. Pliki PDF są odczytywane również przez czytniki i smartfony, jednakze względu na komfort czytania i brak możliwości skalowania czcionki, czytanie plików PDF na tych urządzeniach może być męczące dla oczu. Więcej informacji znajdziesz w dziale Pomoc.
Multiformat
E-booki w Virtualo.pl dostępne są w opcji multiformatu. Oznacza to, że po dokonaniu zakupu, e-book pojawi się na Twoim koncie we wszystkich formatach dostępnych aktualnie dla danego tytułu. Informacja o dostępności poszczególnych formatów znajduje się na karcie produktu.
, MOBI
Format MOBI
czytaj
na czytniku
czytaj
na tablecie
czytaj
na smartfonie
Jeden z najczęściej wybieranych formatów wśród czytelników e-booków. Możesz go odczytać na czytniku Kindle oraz na smartfonach i tabletach po zainstalowaniu specjalnej aplikacji. Więcej informacji znajdziesz w dziale Pomoc.
Multiformat
E-booki w Virtualo.pl dostępne są w opcji multiformatu. Oznacza to, że po dokonaniu zakupu, e-book pojawi się na Twoim koncie we wszystkich formatach dostępnych aktualnie dla danego tytułu. Informacja o dostępności poszczególnych formatów znajduje się na karcie produktu.
(3w1)
Multiformat
E-booki sprzedawane w księgarni Virtualo.pl dostępne są w opcji multiformatu - kupujesz treść, nie format. Po dodaniu e-booka do koszyka i dokonaniu płatności, e-book pojawi się na Twoim koncie w Mojej Bibliotece we wszystkich formatach dostępnych aktualnie dla danego tytułu. Informacja o dostępności poszczególnych formatów znajduje się na karcie produktu przy okładce. Uwaga: audiobooki nie są objęte opcją multiformatu.
czytaj
na laptopie
Pliki PDF zabezpieczone watermarkiem możesz odczytać na dowolnym laptopie po zainstalowaniu czytnika dokumentów PDF. Najpowszechniejszym programem, który umożliwi odczytanie pliku PDF na laptopie, jest Adobe Reader. W zależności od potrzeb, możesz zainstalować również inny program - e-booki PDF pod względem sposobu odczytywania nie różnią niczym od powszechnie stosowanych dokumentów PDF, które odczytujemy każdego dnia.
Informacje na temat zabezpieczenia e-booka znajdziesz na karcie produktu w "Szczegółach na temat e-booka". Więcej informacji znajdziesz w dziale Pomoc.
czytaj
na tablecie
Aby odczytywać e-booki na swoim tablecie musisz zainstalować specjalną aplikację. W zależności od formatu e-booka oraz systemu operacyjnego, który jest zainstalowany na Twoim urządzeniu może to być np. Bluefire dla EPUBa lub aplikacja Kindle dla formatu MOBI.
Informacje na temat zabezpieczenia e-booka znajdziesz na karcie produktu w "Szczegółach na temat e-booka". Więcej informacji znajdziesz w dziale Pomoc.
czytaj
na czytniku
Czytanie na e-czytniku z ekranem e-ink jest bardzo wygodne i nie męczy wzroku. Pliki przystosowane do odczytywania na czytnikach to przede wszystkim EPUB (ten format możesz odczytać m.in. na czytnikach PocketBook) i MOBI (ten fromat możesz odczytać m.in. na czytnikach Kindle).
Informacje na temat zabezpieczenia e-booka znajdziesz na karcie produktu w "Szczegółach na temat e-booka". Więcej informacji znajdziesz w dziale Pomoc.
czytaj
na smartfonie
Aby odczytywać e-booki na swoim smartfonie musisz zainstalować specjalną aplikację. W zależności od formatu e-booka oraz systemu operacyjnego, który jest zainstalowany na Twoim urządzeniu może to być np. iBooks dla EPUBa lub aplikacja Kindle dla formatu MOBI.
Informacje na temat zabezpieczenia e-booka znajdziesz na karcie produktu w "Szczegółach na temat e-booka". Więcej informacji znajdziesz w dziale Pomoc.
Czytaj fragment
Pobierz fragment
25,00

Ernst Heinkel. Człowiek i samoloty - ebook

Biografia jednego z najsłynniejszych konstruktorów lotniczych Niemiec aktywnego przez całą pierwszą i drugą wojnę światową. Większość z jego samolotów wojskowych okryła się wątpliwą sławą podczas wojny tym bardziej że używały ich wszystkie główne totalitarne reżimy: hitlerowskie Niemcy. cesarska Japonia i ZSRR. Był niewątpliwym geniuszem technicznym, który przetarł drogę wielu nowym rozwiązaniom w tym napędowi odrzutowemu. Przegrywał konkurencje z Messerschmittem-pupilkiem III Rzeszy i jej władców

 

Spis treści

Spis treści

Słowo od wydawcy 2

Rozdział 1.POCZĄTEK DROGI 2

1.1 Wiejski chłopak 2

1.2. Zetknięcie z lotnictwem katastrofa sterowca LZ-4 5

1.3.Początki 11

1.4. Pierwszy samolot Heinkla – i pierwsza groźna kraksa 15

1.5. Pierwsza katastrofa - bliski śmierci 26

Rozdział 2 31

Pierwsze kroki konstruktora w innych firmach 31

2.1.Przerwa od samolotów miłość i pierwsze małżeństwo 35

2.2. W firmie „Albatros ” 37

2.3.Pierwszy jednopłat Heinkla – do wyścigu 43

Rozdział 4 56

Szkoła życia w wielkim świecie Camillo Castiglioni 56

Rozdział 3. Tajny konstruktor samolotów Heinkel U-1 i U-2 72

3.2. Firma Heinkel – trudne początki Heinkel He-3 80

Rozdział 5-Specjalista od katapult 92

5.1. Japoński kontrakt 92

5.2. Katapulta dla SS "Bremen" HE-12 109

5.3. Zamówienie z Rosji 118

5.4. Nowe katapulty 125

Rozdział 6 Pogoń za prędkością 132

6.1. Puchar Schneidera 132

6.2. Anthony Fokker i stara znajomość 136

6.3. Młode uzupełnienie – wieloletni współpracownicy bracia Günter 142

6.4. Odpowiedź dla Lockheeda Oriona -Heinkel He-70 154

Rozdział 7 Nowe czasy i nowy klient – III Rzesza i Göring 165

7.1. Boom przemysłowy nazistów 171

7.2. Goebbels 178

7.3. Nowy zakład 183

7.4. Pożar 187

Rozdział 8. Przezbrajanie Luftwaffe Heinkel He-111 193

8.1. Narodziny słynnego bombowca 193

8.2. Nieuznany myśliwiec 198

8.3. Nowy zakład w Oranienburgu 206

8.4. Samoloty Heinkla w Hiszpanii 212

Rozdział 9 221

MIEJSCE W ŻYCIU- PIĘĆDZIESIĘCIOLECIE 221

9.1.Pół wieku życia 221

9.2. Rekordowy myśliwiec 226

9.3. Rekordy świata 235

9.4 Nowe samoloty morskie He-115 244

Rozdział 1 0 251

ZAAWANSOWANY CZAS DZIWNYCH PROTOTYPÓW HE-119 251

10.1. Nurkowce He-118 251

10.2. Transport długodystansowy i fotografia z powietrza He-116 260

10.3. Ernst Heinkel zostaje bohaterem III Rzeszy 265

10.4. Najszybszy samolot rozpoznawczy Heinkel He-119 269

10.5.Poroniony potwór Heinkel He-177 Greif 275

Rozdział 11 293

NOWY NAPĘD - PRZEŁOM ODRZUTOWCÓW He-176,He-178 i He 280 293

11.1. Eksperymentalny samolot rakietowy He-176 293

11.2. Silnik turboodrzutowy He 178 310

11.3. Pierwszy samolot odrzutowy początek nowej ery Heinkel He-178 313

11.4. Myśliwiec odrzutowy Heinkel He-280 319

Rozdział 12 328

KLĘSKA NIEMIEC I GRANICA LUDZKICH MOŻLIWOŚCI 328

12.1. Nocny przechwytujący He-219 328

12.2.Niespełnione życzenie Hitlera 335

12.2. Ostatni krzyk He-162"Salamandra" 339

Rozdział 13 Po klęsce 348

13.1. Schwytany przez Brytyjczyków 348

13.2. Rzeczywistość czasu 353

Bibliografia 371

Spis Ilustracji 372



 

Kategoria: Popularnonaukowe
Zabezpieczenie: Watermark
Watermark
Watermarkowanie polega na znakowaniu plików wewnątrz treści, dzięki czemu możliwe jest rozpoznanie unikatowej licencji transakcyjnej Użytkownika. E-książki zabezpieczone watermarkiem można odczytywać na wszystkich urządzeniach odtwarzających wybrany format (czytniki, tablety, smartfony). Nie ma również ograniczeń liczby licencji oraz istnieje możliwość swobodnego przenoszenia plików między urządzeniami. Pliki z watermarkiem są kompatybilne z popularnymi programami do odczytywania ebooków, jak np. Calibre oraz aplikacjami na urządzenia mobilne na takie platformy jak iOS oraz Android.
ISBN: 9788396159649
Rozmiar pliku: 10 MB

FRAGMENT KSIĄŻKI

7.4. Pożar

W niedzielę 7 czerwca 1934 r. Późną nocą w domu Ernsta Heinkla w Warnemünde zadzwonił telefon. Pracownik zakładu podekscytowany zgłosił że płonie hangar z samolotami gotowymi do wysyłki. Ernst rzucił się swoim samochodem na lotnisko, nad którym unosiła się złowieszcza kolumna dymu. W ozy strażacki e były już w pobliżu hangaru N r. 4, ale strumienie wody z ich rękaw ów miały na obecnych wpływ czysto moralny, bo budynek został już pokryty og niem . Wszystkie gotowe produkty zakładu z ostatnich dwóch tygodni - dwadzieścia cztery lądowe i morskie samoloty dla departamentu Göringa - został y zniszczon e . S zef płonącego działu przedsprzedaż y samolot ów zgłosił Heinklowi tuż przed pożarem, że nocny stróż p o szedł sprawdzić w hangarze, ale nie znalazł nic podejrzanego. Wszyscy się gubili w przypuszczenia ch , a to nieszczęście wydawało się karą z niebios. Ale potem podjechał luksusowy mercedes g auleitera Hildebrand a . Był bardzo podekscytowany, podbiegł do Ernst a z wybałuszonymi oczami, pełnymi nienawiści i pogardy i głośno krzyczał: „To jest rezultat miłoś ci do komunist ów , których trzymasz w fabryce! " Była to bezpośrednia deklaracja „władz”, że hangar pełen samolot ów podpalają komuni ści z zakładu, tak jak było z Reichstagiem ponad rok temu. Jed nak chwilowo było to publiczne oskarżenie właściciela w nielojalności wobec rządu i wspieraniu komunistów. Dla Ernsta był to kolejny policzek od przywódc ów partii nazistowskiej i nowego rządu. Od roku począwszy od wciągnięcia bez jego wiedzy t ej flag i , czuje w swojej fabryce walk ę , którą toczą niektórzy z jej pracowników - członkowie partii nazistowskiej i SS. Jak nowy szef produkcji, które go zatrudnił niespełna rok temu i kt óry sympatyzuje z nazistami okazuje się pisać donosy na niego podkreślając „niewłaściwe” stanowisko właściciela . Ernst zawsze swoimi poglądami i decyzjami zachowywał zaufanie wszystkich pracowników zakładu, że jest tutaj właścicielem. Teraz czu je , że członkowie partii nazistowskiej, SS i SA, zainspirowani faktem, że ich lider został kanclerzem, próbuj ą udowodnić, że są właścicielami i jego zakładu i cał ego kraj u . Ernst został już oskarżony ze angażując do pracy nie konsultuje się z przedstawiciel ami p arti i nazistowsk iej . Ten nazista ciągle pisał donosy na Heinkla bezpośrednio do g auleitera Hildebrand a . Widział specjalne przestępstwo w fa k cie że Heinkel zatrudniał kilku doświadczonych projekta ntów i kalkulator ów - Żydów. N a wszystk ie ż ądania k ierowane do Heinkla , aby się ich pozbyć, niezmiennie odpowiadał , że nie ma podstaw do ich zwolnienia. A teraz Gauleiter spojrzał na Ernsta jak wróg. O gień był dla niego darem z nieba świadczył o nielojal ności pracowników zakładu, p ozw a l ał przej ąć kontrolę nad zakładem od Heinkl a i zr o b ić go posłuszny m wykonawc ą poleceń. On też zażądał od miejscowego wydziału Gestapo aby areszt ował szefa warsztat u , w którym wybuchł pożar i sekretark ę Heinkla p ani ą Falkerling. Od niej miał nadzieję wydobyć zeznania obciążające Heinkela. P rzesłuchania z aczę ły się natychmiast. Następnego ranka gauleiter z Mecklenburg i już spieszył do Berlina, gdzie miał nadzieję zaraportować do Hitlera, Göringa i Milcha, a także zacząć spraw ę karn ą „O komunistycznym sabotażu w f abry ce samolotów Heinkel. Ogień stał się wy darzenie m N r 1. W Warnemünde pojawił się drugi po Himmler ze , szef ochrony SD Reinhard Heydrich. Jego służba polegała na zbieran iu kompromitując ych materiał ów dotycząc ych wybitnych ludzi Niemiec . Za nim pojawił się nowy szef Gestapo, Heinrich Himmler, który otrzymał to stanowisko tylko dwa miesiąc e temu i prób ował się utwierdzić na now ym stanowisku. Ogólnie Heinkel mógł teraz zrozumieć szalone zachowania Rosjan z analogicznego systemu. Tymczasem Ernst został poinformowany że tej nocy strażnik, który wszedł do hangaru przed pożarem to członek SS. Kiedy Ernst powiedzia ł to śledczy m , udawali, że tego nie słyszą . Po ich wyjeździe Ernst rzucił się do Berlina szuka ć ochrony u Göringa i Milcha. Milch przyjął Ernsta. Ale zamiast życzliwe go i szczer ego Milch a , którego Ernst znał, kiedy on obejrzał konstrukcję He-70, teraz przed nim s iedział wściekły nazista, który narzekał, że zakład tak boleśnie prześlad uje prawdziwy ch wojowników o now e Niem cy . Był całkowicie po stronie g auleiter a Hildebrand a i wyraźnie po wiedzi ał Ernstowi, że nie zamierza pomagać i ingerować w przebieg śledztwa Ernst wraca do Warnemünde, ale wszystko jest zamknięte . I postanawia udać się do miasta Schwerin, do centrali na rozmowę z g auleiter em Hildebrand em aby przywró cić zakład do pracy . Ale padły przekleństwa i oskarżenia. Przesłuchania sekretarza i kierownik hangaru z wyrobami gotowymi kontynu owano dzień i noc. Są pytani o szczegółowe informacje z kim spotyka ł się Heinkel w kraju i za granicą, z i co powiedział. U drzwi domu Ernsta teraz dzień i noc dyżurowała tajna policja. Czuł się osaczony jak nigdy. I wtedy nagle nastąpiły wydarzenia które od ciąg nęły Himmlera, Heydricha i wszystkich innych od sprawy pożaru u Heinkla – oni u rządzi li„Noc długich noży” 30 czerwca 1934 r z Ernstem R oeh mem i jego poplecznikami w kierownictw ie SA. Ponieważ ten rok był ich zwycięstwem, zdecydowali się kolejnego Ernsta już nie gnębić , sądząc, że przyniesie im to więcej korzyś ci. Nieoczekiwanie dla Ernsta aresztowani zostali zwolnieni, choć nakazano im nieujawniani e faktów i treści przesłuchania. Natychmiast n akaz ano sekretar ce złożyć rezygnację u Heinkl a na własną prośbę co zrobiła. Wróci za kilka lat, już na zawsze. Ale o twoim losie Ernst nadal nic nie wiedział. Z godnie ze swoim zwyczajem pojawił się w swoim gabinecie, przyjmował wezwane osoby, , i zarejestrowa nych gości, udał się do biura projektowego, gdzie pokazano mu opcje układu myśliwca i bombowc a , rozwiąz ywał problemy konstrukcyjne zakład u . Rankiem 1 lipca Ernst odebrał telefon i powiedziano mu:, przybywa komisja pojednawcza z Berlin a . Admirał Lachs, którego Göring wysłał w zastępstwie i światowej sławy konstruktor dyrektor i właściciel firmy Claudius Dornier w jed nym samoch odzie . Z obojgiem Ernst miał dobr e, przyjazne stosunki, ale teraz już nie oczekiwał niczego dobre go . Spotkali się ciepło, a kiedy cała trójka była w jego biurze, admirał powiedział, że mają zwrócić uwagę Ernst a Heinkl a na następujące rzeczy : Badanie przyczyny pożaru i zniszczenia 24 samolot ów i hangar u w jego zakładzie są zakończone. Dochodzenie wykazało, że sprawc ą og nia jest nocny stróż, człon ek SS, który przyzna ł , że podczas obchodu zapalił papierosa i rzucił zapałkę na podłogę. Uderzyła w miejsce, które zapaliło się i spowodowało pożar. Claudius Dornier pogratulował swojemu koledze, przyjacielowi i konkurentowi z całkowitym zakończeniem sprawy pożaru i powiedział mu, że żadnych negatywnych konsekwencji dla niego nie będzie. Nowe czasy, nowe zamówienia, nowe relacje rząd u z najlepszymi konstruktorami . Teraz Ernst po czuł spójność nazistów, ich arogancj ę i brutalność. Ale jego osiągnięcia w budowie samolotów są znaczące , a jego prywatna firma nie będzie mogła funkcjonować bez nowych zamówień. Zaczęły napływać nowe zamówienia od Göringa. W jeden ponury i deszczowy poranek 1 lipca 1934 roku on sam wezwał Ernst a , powiedział, że jest ważn a kwestia któr ą należy omówić i zaprosił go do Ber kina na następny dzień Biuro Göringa zaimponowało Ernstowi czarnym i meblami w masywnym stylu. Göring się uśmiechnął uścisn ęli sobie ręce i był w świetnym nastroju – zasugerował aby usiąść i zaczął bez ogródek:

- Musimy pracować długo i owocnie razem. Jesteś dumą naszego lotnictwa, najbardziej doświadczonym, i skuteczny m konstruktor em samolotów. Nas i ludzie są zgodni: musisz być członkiem narodowo -socjalistyczn ej parti i robotnicz ej . Twoje członkostwo wyeliminuje ewentualne kłopoty w przyszłości, których ostatnio doświadczyłeś w związku z pożarem w zakładzie.

- Ale czuję otwartą nienawiść do Gauleitera Hildebrand! - wy skoczył Ernst. - Jeśli zostanę członk iem partii, to będę od niego w całkowitej zależności

„ Nie martw się o to. Dam ci osobistą rekomendację do wstąpienia do partii i stosunek do ciebie towarzysza Hildebrand a zmieni się o 180 stopni - będzie cię cenił i szanował . Ernst zdał sobie sprawę, że nie może się wy cof ać. Takie są teraz zasady w Niemczech.Rozdział 8. Przezbrajanie Luftwaffe Heinkel He-111

8.1. Narodziny słynnego bombowca

Czas y , kiedy Göring zam a wi a ł niemiecki e samolot wśród prototypów , które już opracowali konstruktorzy , dobiegły końca. Te raz ekspe rci zarządzania technicznego jego m in isterstwa , po dokładnej analizie wszystkich s amolot ów produkowanych na świecie określali trend rozw o j u ich parametrów na przestrzeni lat, a następnie ekstrapol owali otrzymane wykresy na pięcioletnie wyprzedzenie otrzymując wymaga ne parametr y przyszłych samolotów niemieckich . Wymagania taktyczne i techniczne dla każdego zamówienia był y konsultowan e z badania mi naukow ymi - przez siedzibę nauk lotniczych, gdzie zasia dał o czterech wybitnych naukowców, w tym Prandtl. Wszystk ie naukowe aeronautyczne instytuty badawcze były pod kontrolą Milcha, który rozstał się niecały rok temu z cywiln ą „Lufthansą” i był teraz przyjęty przez wojsko. On uzasadni ł potrzeb ę budowy samolot ów w dwóch wersjach: pasażerskiej i bomb o wej. Niemieckie bombowce będą miały przeszklone okna, ale to nikogo nie zawstydzało . Ale co za oszczędność! Pomysł wydawał się kuszący dla wszystkich i takie wymagania zostały uzgodnione i przesłane do Heinkl a i Junkers a . Ernst siedzi przy swoim dużym biurku w Warnemünde. Biuro jest przytulne, pada światło z okna. Czyta z zainteresowaniem wymagania taktyczn e i techniczn e dla nowego bombowca, czyli przepustka do dużego kontraktu na nowy samolot. Tak, nie wymienili liczby silników! Po prostu napisali, że powinno ich być kilka. I nie bez powodu. K ilku lat temu jego przyjaciel Fokker zamontował trzeci silnik w nosie swojego F.VII, ten schemat stał się bardzo popularny. Zarówno Ford, jak i Junker s na swoim trzysilnikowym samolocie pasażerskim, zarobili dużo pieniędzy. Lufthansa jest zachwycona jego trzysilnikowy m Ju-52. Prawdopodobnie chcą aby nowy samolot miał trzy silniki. Żądają miejsca na dziesięciu pasażerów i załog ę . Więc tłumacząc na bomb y samolot musi przewozić nieco więcej niż tonę. Tutaj Ernst przy pomina, że ​​w zeszłym roku widział zdjęcie z prezentacji nowego pasażer skiego "Boeing a B-247". Jest też dziesięciu pasażerów i załoga. I są tylko dwa silniki! Ale czysty nos kadłub jest bardzo ważny dla bombowca. Nos mo żna o szklić i umieścić tam nawigatora-bombardiera. Okazuje się, że jest to zupełnie inny projekt . A ostatnio wyciekła informacja, że ​​Douglas planuje swoje go DC-2 jako dwusilnikowy. I według tego samego schematu, projektuje swoj ą Electr ę , firm a Lockheed. Przeglądanie opcji układu dla nowej maszyny zaprojektowan ych przez braci Günter nie jest trudne domyślano się, że były to wariacje na temat He-70 - elegancki kształt, wdzięczne linie. Charles Schwärzler i obaj bracia czekali, aż szef się wy powie. Ernst nie zaczął zagłębiać się w szczegółową analizę te j lub inn ej opcj i . Powiedział im stanowczo: „Heinkel-111 zrobimy dwusilnikowy. I proszę o uzasadnienie jak niepotrzebn y i szkodliw y trzecie jest trzeci silnik ”.Kilka miesięcy później do produkcji przyszedł kontrakt na pięć maszyn eksperymentalnych jednocześnie. Pierwszy samo lot - doświadczalny , bez bomb i pasażer ów . Drugi to pasażer ski , trzeci to bombowiec i tak dalej . W biurze projektowym w W ar n emünde wszyscy pracowali nad rysunkami nowego He-111, a w warsztatach budowali różne wersje He-70. Ernst zdecydował się na wykonanie płatowca He-111 z duraluminium. Połączenia miały być na nity i śruby zrywalne. Siegfried Günter spędził godziny w tunelu aerodynamicznym z model em He- 111, osiągając ciągły przepływ wokół skrzydł a , a zwłaszcza na jego styku z kadłubem. Tutaj on wymyślił coś wyjątkowego - podciętą krawędź spływu skrzydł a , zmniejszając jego cięciwę przy kadłubie . Ale od ejść od eliptycznego kształtu skrzydła i ogona nie mógł. Wygląd samolotu Heinkel był klasyczny i praktyczny. nie różnił się od wyglądu Boeinga V-247 poza węższ ym kadłub em . Kabina dla dwóch pilotów górował a nad dziob em . Z z ałado waniem pasażerów był y nowe trudności. Musia no zrobić dwa salony. Jeden - dla czterech „palaczy” na miejscu komory bombowej, druga, dla sześciu pasażerów, - za tylnym dźwigarem skrzydł a . Fotele znajdowały się po bokach okien z przejście m pośrodku. Drzwi pasażer ów znajdowały się po prawej stronie tylnych siedzeń. Dwa stare sprawdzone silnik i BMW-VI o mocy 660 KM były niezawodne. Na drewnianym modelu samolotu wyraźnie wcześniej wprowadzono wersję bombowca. W nosie zabudowano kabinę pilotów i miejsce pracy dla nawigatora i bombardier a . Boczne i dolne panele zostały przycięte i zaopatrzone w przeszklone okna. Sam czubek kadłuba został zaprojektowany w form ie półkuli z pleksi z otworem dla do karabinu maszynowego. Nawigator dosta wa ł się do nosa przez dolny właz. Przewidywano instalacj ę t akich samych karabinów maszynowych na górnej wieży strz elca -radiooperatora oraz w wysuwanym dolnym „koszu” powietrz nym strzel ca dol n ego . Ładunek bomb - do jednej tony. Podczas tworzenia rysunków zamówiono części i wyposażenie produkcyjne w Warnemünde, now o zakupion y zakład w Mari enehe pod Rostockiem dostawał gotowe formy. Ernst Heinkel postanawia tam budować nowe dwusilnikowe samoloty . Pierwszy lot nowego prototypowego sam o lotu na niedokończonym pas ie lotniska fabrycznego Marinehe, odbył się 24 lutego 1935 r oku . P ilot, t rzydziestolat ek z Prus Wschodnich kapitan Gerhard Nitschke stoi w pobliżu samolotu, otacza go grupa projektantów i daje mu ostatnie na pomnienia. M a uparty wyraz twarzy i jest w ulubionym skórzanym płaszczu. M echani cy obsługi naziemnej już rozgrzewa ją samolot. Ernst Heinkel jest zaniepokojony długości ą niedokończonego pasa ,którego może nie wystarczyć, do startu samolot u . Chwyta Nitschke za rękaw płaszcza i szorstko upomina: „Słuchaj, jeśli czujesz- za dużą prędkość lądowania nie siadaj tutaj, natychmiast leć na l otnisko Re c hlin. Zrozumiałeś mnie? "Nitschke skinął głową twierdząco, ponieważ zawyły silniki samolotu – mechanik sprawdz ał maksymalną moc . Pierwszy start poszedł znakomicie. Ernst wykorzystując mor ską lornetk ę , obserwuje, jak pilot sprawdza manewrowość nowe j maszyny . S kręca w prawo i lewo, potem unosi nos i opuszcza go. O d dołu samolot wydaje się jeszcze piękniejsz y i szybsz y niż jedn o silnik owy He-70. Ale potem samochód zaczął się zniżać , wokół lotniska. Ernst zrozumiał - Nitschke postanowił tu usiąść. Delikatnie uni ó sł nos na samym skraju dotknął ko ł ami pasa i potoczył się. Po zatrzymaniu do końca pasa pozostał o dużo miejsca. To był wspaniały dzień dla Ernsta Heinkela -narodził się nowy samolot b ojowy , któr y musi doskonalić nieprzerwanie przez następne dziesięć lat. Jego pierwsze egzemplarze grzeszyły jeszcze słabą mocą i innymi wadami i w rezultacie znalazły się w Chinach, ale każda następna wersja była coraz lepsza dzięki nieprzerwanej pracy jego biura konstrukcyjnego
mniej..

BESTSELLERY

Kategorie: