Etykieta w biznesie - ebook
Etykieta w biznesie - ebook
Kodeks dobrych manier
- Dobre maniery w pracy
- Kindersztuba na co dzień i od święta
- Firmowy dress code
- Elegancka wizytówka
- Główne reguły precedencji w biznesie
- Korespondencja tradycyjna, elektroniczna oraz rozmowy telefoniczne
- Właściwe zachowanie podczas przyjęć
Wszystko, co robisz, rób z klasą!
Zdarza się, iż nawet na wysokich stanowiskach zasiadają ludzie o manierach dalekich od ideału. Zachowanie Twojego szefa nie musi mieć wiele wspólnego z arystokratycznym savoir-vivre, a atmosfera w biurze prawdopodobnie nie przypomina tej z królewskiego dworu. Jednak nie zważając na to, co mówią i robią inni, Ty zachowaj klasę -- zawsze dbaj o takt, dyplomację i dobre obyczaje.
Zapewne niejedno wiesz już o profesjonalnym kształtowaniu własnego wizerunku. I zdajesz sobie sprawę, że Twoje dobre imię to kapitał, którego nigdy nie powinieneś stracić. Opinia osoby dobrze wychowanej działa jak pozytywna aura otaczająca Twoje biurko. "W uprzejmości jest wdzięk i korzyść" -- mawiał Eurypides. I mimo że kindersztuba stosowana pozornie nie kosztuje zbyt wiele, tak naprawdę jest bezcenna! Nawet jeśli od razu nie pomoże Ci w karierze, na pewno pozwoli pozytywnie zapisać się w pamięci współpracowników i kontrahentów. A przecież odpowiednia sieć kontaktów to Twoja polisa na biznesową przyszłość!
Grzecznie, czyli skutecznie
- Zainwestuj w dobre maniery i osiągaj zysk dzięki znajomości etykiety.
- Profesjonalnie reprezentuj swoją firmę w kontaktach służbowych (w tym na przyjęciach).
- Z klasą prowadź spotkania i rozmowy biznesowe.
- Opanuj zasady komunikacji pisemnej oraz telefonicznej.
- Zachowaj takt przy wręczaniu i przyjmowaniu upominków.
- Poznaj role kobiet i mężczyzn w kontaktach służbowych.
- Zwracaj uwagę na różnice kulturowe między Tobą a Twoimi pracodawcami, klientami lub partnerami.
- Wykorzystaj etykietę jako narzędzie osiągania osobistej przewagi w sytuacji konkurencyjnej.
Lektura pracy Adama Jarczyńskiego prowadzi do konstatacji oczywistej jedynie dla wąskiej grupy socjologów i historyków obyczaju, a zadziwiająco nieznanej szerszemu gronu czytelników: dobre maniery służą celom praktycznym, wygodzie i zdrowiu - zawsze pozostają też w zgodzie ze zdrowym rozsądkiem i dobrym sercem. Książka okazuje się przyjemna w czytaniu i bez wątpienia pouczająca. Ze spokojnym sumieniem można polecić ją do porannego przeglądania nad tostem i filiżanką kawy, ale też i potraktować jako wstęp do bardziej systematycznych studiów, prowadzonych samodzielnie lub w ramach jednego z kursów savoir-vivre\'u. Rzecz niezwykle wartościowa i całkowicie unikalna na gruncie polskiej literatury przedmiotu.Krzysztof Kruszewski,
Prezes Millward Brown SMG/KRC, Dyrektor Badań Jakościowych Millward Brown odpowiedzialny za region Europy Kontynentalnej i Wielkiej Brytanii
Niemal w każdej branży sprzedaż jest nieodzownym elementem rozwoju organizacji. Niezależnie od tego, czy mówimy o poważnych kontraktach poprzedzonych negocjacjami na wysokim szczeblu, czy o sprzedaży detalicznej na linii sprzedawca-klient, to od organizacji i jej pracowników zależy, jak będzie ona postrzegana podczas tych działań. Dzięki zasadom etykiety biznesowej wiemy, jak należy okazywać szacunek naszym dotychczasowym i potencjalnym klientom w każdej sytuacji. Bez znajomości dobrych manier, o których interesująco pisze Adam Jarczyński, trudno prowadzić rozmowy z klientem. Nawet najlepsza oferta może wypaść kiepsko, gdy prezentując ją, popełnimy faux pas. Mimo iż nie jest to książka o sprzedaży, polecam ją każdemu menedżerowi.Sławomir Pięta,
Prezes Zarządu Kolporter Service
Przed przeczytaniem książki Adama Jarczyńskiego zastanawiałam się, czy będę miała do czynienia z kolejną publikacją, która traktuje o ciekawej materii, ale ma niewiele wspólnego z praktyką, ze współczesnością. Okazało się, że "Etykieta w biznesie" porusza sprawy jak najbardziej "na czasie", a przy tym jest praktycznym, tak rzadko spotykanym przewodnikiem po dobrych manierach w życiu zawodowym. Autor, będący pasjonatem savoir-vivre\'u, dzieli się doświadczeniem i cennymi spostrzeżeniami dotyczącymi sytuacji, które jako praktyk ma możliwość codziennie obserwować i aktywnie w nich uczestniczyć. Lektura obowiązkowa dla wszystkich, którzy chcą poznać dokładnie zasady zawodowego bon tonu. Polecam.Małgorzata Barska,
Członek Zarządu ING TFI, Dyrektor Departamentu Sprzedaży i Marketingu
Spis treści
Podziękowania (7)
Wstęp (9)
1. Powitania (13)
- Jak się witamy$1 (14)
- Przedstawianie przez osoby trzecie (25)
- Tytułowanie (28)
- Często zadawane pytania (29)
- Kwestie do zastanowienia (31)
2. Wizytówka (33)
- O wizytówce słów kilka (33)
- Jak posługujemy się wizytówką (38)
- Często popełniane gafy (41)
- Trochę dyplomacji i starych obyczajów (42)
- Bilet przesyłowy (45)
- Często zadawane pytania (46)
- Kwestie do zastanowienia (48)
3. Precedencja (49)
- Główne zasady precedencji w biznesie (50)
- Pierwszeństwo podczas posiłków i spotkań roboczych (51)
- Pierwszeństwo podczas wydarzeń specjalnych (61)
- Pierwszeństwo podczas podróżowania (66)
- Często zadawane pytania (67)
- Kwestie do zastanowienia (69)
4. Korespondencja tradycyjna (71)
- Przed napisaniem firmowego listu (71)
- Ważne elementy listu (72)
- Przykładowy list (75)
- Kwestie do zastanowienia (77)
5. Ubiór (79)
- O higienie słów kilka (80)
- Dress code (83)
- Typy ubiorów (85)
- Wiązanie elementów garderoby (101)
- Często zadawane pytania (111)
- Kwestie do zastanowienia (113)
6. Wydarzenia specjalne - oprawa protokolarna (115)
- Rodzaje przyjęć (116)
- Zapraszanie do restauracji (127)
- Zaproszenia (130)
- Konferencja prasowa - przygotowanie od strony protokolarnej (135)
- Przyjęcie w domu (145)
- Często zadawane pytania (162)
- Kwestie do zastanowienia (165)
7. Spożywanie posiłków (167)
- Spożywanie posiłków na stojąco (168)
- Spożywanie posiłków na siedząco (172)
- Porcjowanie i nakładanie potraw na talerz (178)
- Kilka rad dotyczących spożywania wina (184)
- Słów kilka o toastach (186)
- Różnice kulturowe (188)
- Często zadawane pytania (192)
- Kwestie do zastanowienia (198)
8. Netykieta (199)
- E-mail (200)
- WEB 2.0 (212)
- Kwestie do zastanowienia (218)
9. Komunikacja telefoniczna (219)
- Telefon stacjonarny (220)
- Telefon komórkowy (232)
- Kwestie do zastanowienia (237)
Słownik (239)
Literatura będąca inspiracją i cennym zbiorem doświadczeń (245)
Kategoria: | Poradniki |
Zabezpieczenie: |
Watermark
|
ISBN: | 978-83-246-3485-9 |
Rozmiar pliku: | 8,3 MB |