Facebook - konwersja
Pobierz fragment

  • Empik Go W empik go

Film w literaturze XXI wieku - ebook

Wydawnictwo:
Data wydania:
1 stycznia 2021
Format ebooka:
PDF
Format PDF
czytaj
na laptopie
czytaj
na tablecie
Format e-booków, który możesz odczytywać na tablecie oraz laptopie. Pliki PDF są odczytywane również przez czytniki i smartfony, jednakze względu na komfort czytania i brak możliwości skalowania czcionki, czytanie plików PDF na tych urządzeniach może być męczące dla oczu. Więcej informacji znajdziesz w dziale Pomoc.
Multiformat
E-booki w Virtualo.pl dostępne są w opcji multiformatu. Oznacza to, że po dokonaniu zakupu, e-book pojawi się na Twoim koncie we wszystkich formatach dostępnych aktualnie dla danego tytułu. Informacja o dostępności poszczególnych formatów znajduje się na karcie produktu.
, EPUB
Format EPUB
czytaj
na czytniku
czytaj
na tablecie
czytaj
na smartfonie
Jeden z najpopularniejszych formatów e-booków na świecie. Niezwykle wygodny i przyjazny czytelnikom - w przeciwieństwie do formatu PDF umożliwia skalowanie czcionki, dzięki czemu możliwe jest dopasowanie jej wielkości do kroju i rozmiarów ekranu. Więcej informacji znajdziesz w dziale Pomoc.
Multiformat
E-booki w Virtualo.pl dostępne są w opcji multiformatu. Oznacza to, że po dokonaniu zakupu, e-book pojawi się na Twoim koncie we wszystkich formatach dostępnych aktualnie dla danego tytułu. Informacja o dostępności poszczególnych formatów znajduje się na karcie produktu.
, MOBI
Format MOBI
czytaj
na czytniku
czytaj
na tablecie
czytaj
na smartfonie
Jeden z najczęściej wybieranych formatów wśród czytelników e-booków. Możesz go odczytać na czytniku Kindle oraz na smartfonach i tabletach po zainstalowaniu specjalnej aplikacji. Więcej informacji znajdziesz w dziale Pomoc.
Multiformat
E-booki w Virtualo.pl dostępne są w opcji multiformatu. Oznacza to, że po dokonaniu zakupu, e-book pojawi się na Twoim koncie we wszystkich formatach dostępnych aktualnie dla danego tytułu. Informacja o dostępności poszczególnych formatów znajduje się na karcie produktu.
(3w1)
Multiformat
E-booki sprzedawane w księgarni Virtualo.pl dostępne są w opcji multiformatu - kupujesz treść, nie format. Po dodaniu e-booka do koszyka i dokonaniu płatności, e-book pojawi się na Twoim koncie w Mojej Bibliotece we wszystkich formatach dostępnych aktualnie dla danego tytułu. Informacja o dostępności poszczególnych formatów znajduje się na karcie produktu przy okładce. Uwaga: audiobooki nie są objęte opcją multiformatu.
czytaj
na laptopie
Pliki PDF zabezpieczone watermarkiem możesz odczytać na dowolnym laptopie po zainstalowaniu czytnika dokumentów PDF. Najpowszechniejszym programem, który umożliwi odczytanie pliku PDF na laptopie, jest Adobe Reader. W zależności od potrzeb, możesz zainstalować również inny program - e-booki PDF pod względem sposobu odczytywania nie różnią niczym od powszechnie stosowanych dokumentów PDF, które odczytujemy każdego dnia.
Informacje na temat zabezpieczenia e-booka znajdziesz na karcie produktu w "Szczegółach na temat e-booka". Więcej informacji znajdziesz w dziale Pomoc.
czytaj
na tablecie
Aby odczytywać e-booki na swoim tablecie musisz zainstalować specjalną aplikację. W zależności od formatu e-booka oraz systemu operacyjnego, który jest zainstalowany na Twoim urządzeniu może to być np. Bluefire dla EPUBa lub aplikacja Kindle dla formatu MOBI.
Informacje na temat zabezpieczenia e-booka znajdziesz na karcie produktu w "Szczegółach na temat e-booka". Więcej informacji znajdziesz w dziale Pomoc.
czytaj
na czytniku
Czytanie na e-czytniku z ekranem e-ink jest bardzo wygodne i nie męczy wzroku. Pliki przystosowane do odczytywania na czytnikach to przede wszystkim EPUB (ten format możesz odczytać m.in. na czytnikach PocketBook) i MOBI (ten fromat możesz odczytać m.in. na czytnikach Kindle).
Informacje na temat zabezpieczenia e-booka znajdziesz na karcie produktu w "Szczegółach na temat e-booka". Więcej informacji znajdziesz w dziale Pomoc.
czytaj
na smartfonie
Aby odczytywać e-booki na swoim smartfonie musisz zainstalować specjalną aplikację. W zależności od formatu e-booka oraz systemu operacyjnego, który jest zainstalowany na Twoim urządzeniu może to być np. iBooks dla EPUBa lub aplikacja Kindle dla formatu MOBI.
Informacje na temat zabezpieczenia e-booka znajdziesz na karcie produktu w "Szczegółach na temat e-booka". Więcej informacji znajdziesz w dziale Pomoc.
Pobierz fragment

Film w literaturze XXI wieku - ebook

Powstało mnóstwo książek o filmowych adaptacjach, ale niewiele dotyczących wykorzystania w literaturze filmowych praktyk i technologii. Tymczasem poeci, pisarze i dramaturdzy wnikliwie przedstawiają rolę filmu – filmów fabularnych, dokumentalnych, audycji telewizyjnych, spotów reklamowych, wizualizacji w grach. Obrazowo, wręcz multimedialnie ilustrują i diagnozują zachowania ludzi, zjawiska społeczne oraz fundamentalne trendy kultury. Radość z rozpoznania motywów i konwencji popularnego kina wyzwala zaś czytelniczą satysfakcję.

„Książka Pani Profesor Anny Ślósarz pt. Film w literaturze XXI wieku to propozycja wydawnicza o wysokiej wartości poznawczej i intelektualnej, ciekawa, wciągająca przy lekturze. […]. Badaczka prezentuje autorską wizję korespondencji sztuk, opartą na metodologii antropologiczno-filozoficznej z elementami statystyki, a swoje rozważania odnosi do przemian współczesnej kultury i obyczajowości.”
dr hab. Dorota Kulczycka, prof. UZ

„Co ciekawe, o ile wpływ literatury na film (i odwrotnie), w szczególności zjawiska adaptacji filmowej i przyliterackości filmu były przedmiotem bardzo wielu analiz, o tyle wskazane przez Annę Ślósarz ujęcie zagadnienia okazuje się – mimo pozornej oczywistości – oryginalne. Z tego względu przywołany przez Autorkę stan badań jest dość skromny. Dobrze świadczy to o wyborze tematu, bowiem omówiona w książce problematyka jest raczej nieobecna w piśmiennictwie polskim i zagranicznym.”
dr hab. Piotr Sitarski, prof. UŁ

Anna Ślósarz – dr hab., prof. UP: nauki o mediach i komunikacji społecznej, literaturoznawstwo. E-dydaktyk i e-metodyk, od 2011 r. prowadzi na platformie MOODLE e-zajęcia. Członek Editorial Board czasopisma „Journal of Research in E-learning”. Publikuje m.in. w: „Educatio Nova”, „International Journal of Continuing Engineering Education and Life-Long Learning”, „Media – Kultura – Komunikacja Społeczna”, „Roczniku Komparatystycznym”, „Studia de Cultura”. Książki: Interpretanty lektur. Produkty przemysłu medialnego (2018), Ideologiczne matryce. Lektury a ich konteksty. Postkomunistyczna Polska – postkolonialna Australia (2013), Media w służbie polonisty (2008), Lektury licealne a kino komerycjne (2002). Opracowała i wdrożyła metodę nauczania za pośrednictwem multimedialnych modułów tematycznych.

Spis treści

I. O CZYM JEST TA KSIĄŻKA

Podziękowania

1. Literatura barometrem stanu kultury

Film w literaturze jako antropologia w pigułce

Film w literaturze – stan badań

Wzory kulturowe w literaturze i filmie

Doświadczenia filmowe autora, bohatera i czytelnika

2. Sposób badania – antropologia komparatystyczna

Materiał badawczy

II. POEZJA

1. Heaney: oczekiwania wobec mediów

FILMOGRAFIA

2. Morgan: witalność bohaterów kultury popularnej

FILMOGRAFIA

3. Kaczmarski: kino artystyczne i popularne

Kaczmarski o filmie

Oddział chorych na raka a la polonaise A.D. 2002: kino artystyczne

Stary poeta drzemie – popularne kino gatunków

Kaczmarski – kino, ale nie telewizja

FILMOGRAFIA

4. Cząstki pomarańczy – poezja ukraińska

Neborak: prezydent jak Alain Delon

FILMOGRAFIA

Zabużko: miłosne doznania jak w Teoremacie

FILMOGRAFIA

5. Poezja rosyjska

Rubalskaja: tęsknota za slow cinema

Ilinska: o wyższości kina rosyjskiego

FILMOGRAFIA

6. „Pobocza”: Europa Środkowa, Południowa i Wschodnia

Kastel: udręczona wojną Sophia Loren

FILMOGRAFIA

Hájek: telewizja jako element kultury 2.0

Štengl: telewizyjne fale postprawdy

Novaković: mechanizm przemocy w Mechanicznej pomarańczy

FILMOGRAFIA

Sirokai: węgierski Stalker

FILMOGRAFIA

7. Wnioski: poezja krytycznym głosem jednostki

III. POWIEŚCI

1. King: hiperadaptacje

Hiperadaptacja – multimedialne źródło antropologiczne

Trylogia w poetyce filmu terrorystycznego

Postpowieść i kino gatunków

Film i telewizja – narzędzia charakterystyki powieściowych bohaterów

Praktyki oglądania filmu

Praktyki oglądania telewizji

Gry: kondensacja kulturowych procesów

Tradycyjne gry kooperatywne

Wnioski: kwintesencja filmowej kultury

FILMOGRAFIA: BILL HODGESTRILOGY

2. Żulczyk: prowincjonalna mafia rodem z filmów i czasów ustrojowej transformacji

Filmowe i telewizyjne nawiązania

Konsekwencje percepcji filmów w powieści Żulczyka

FILMOGRAFIA

3. Antropologiczny wymiar percepcji multimediów w powieściach Kinga i Żulczyka

IV. OPOWIADANIA

1. Pilch: narodowe opowiadanie o ludziach i filmach

Praktyki oglądania filmów – zaspokajanie popędów

Telewizja: odpoczynek, ideologia, konfabulacje i celebryci

Pisz do Pilcha: film jako utrudnianie poznawania rzeczywistości

FILMOGRAFIA

2. New Writing 13: krytyka filmu i telewizji

Kino: rytuały i celebryci

Oglądanie telewizji: od wspólnoty do alienacji

New Writing 13: destrukcyjna rola filmu i telewizji

FILMOGRAFIA

3. Filmy w opowiadaniach – redukowanie człowieka do fizyczności

V. LITERATURA NON-FICTION

1. Nowy alfabet mafii – gangsterzy jak w filmach

Reporterskie kamery: zwierciadło prawdy

Wzorotwórcza rola filmu gangsterskiego

Gangsterzy jako celebryci

Telewizja jako komunikacyjny pośrednik

Operacyjne użycia zapisu wideo

Film narzędziem destrukcyjnej socjalizacji gangsterów

FILMOGRAFIA

2. Born a crime – rasowe stereotypy w mediach

Telewizja: życie rodzinne, informacja i rozrywka

Urzeczenie amerykańskim kinem

Dystans do hollywoodzkiego kina

Humorystyczne hiperbole i synekdochy rodem z animacji

Film jako tendencyjne narzędzie rejestracji

Medialne stereotypy

Reality show dla dzieci

Ojciec i Formuła 1

Odtwarzacze i płyty DVD – źródło nielegalnego zysku

Monitoring a postrzeganie koloru skóry

Gry – rozrywka i źródło dochodu

Przekazy filmowe: wprowadzenie do zachodniej kultury

FILMOGRAFIA

VI. DRAMAT

1. Dekada dramatopisarzy-scenarzystów

Amejko: filmowe konwencje zagrożeniem wrażliwości

Walczak: Batman jako antybohater

FILMOGRAFIA

Wojcieszek: gangsterzy rodem z telewizji

FILMOGRAFIA

Bieliński: groza telewizyjnych wiadomości

Stasiuk: monitoring gastarbeiterów

Masłowska: skutki koncentracji mediów

FILMOGRAFIA

Tomczyk: agenci służb specjalnych jako medialni sternicy poglądów

i zdarzeń 388

FILMOGRAFIA

Rudzka: dwa typy ekranów, czyli społeczny podział

FILMOGRAFIA

Sikorska-Miszczuk: telewizor a ewangeliczne przesłanie

FILMOGRAFIA

Pollesch: człowiek uprzedmiotowiony przez kamerę

FILMOGRAFIA

Iljewski: media a Penaty

FILMOGRAFIA

Szergin: Stalker jako pracownik służby bezpieczeństwa

FILMOGRAFIA

Dramat: destrukcja za pośrednictwem przekazów medialnych

VII. WYNIKI ANALIZY – FILM W LITERATURZE

Najpopularniejsze filmy i ich twórcy

Liryka, epika, non-fiction i dramat wobec filmowych znaczeń

STRESZCZENIE

ABSTRACT

ŹRÓDŁA ILUSTRACJI

Spis tabel

ŹRÓDŁA

Wykaz analizowanych tekstów

Opracowania i konteksty

INDEKS FILMÓW

INDEKS AKTORÓW I PREZENTERÓW

INDEKS REŻYSERÓW I PRODUCENTÓW FILMOWYCH

INDEKS BOHATERÓW

INDEKS PROGRAMÓW I SERIALI TELEWIZYJNYCH

INDEKS STACJI I KANAŁÓW TELEWIZYJNYCH

Kategoria: Kino i Teatr
Zabezpieczenie: Watermark
Watermark
Watermarkowanie polega na znakowaniu plików wewnątrz treści, dzięki czemu możliwe jest rozpoznanie unikatowej licencji transakcyjnej Użytkownika. E-książki zabezpieczone watermarkiem można odczytywać na wszystkich urządzeniach odtwarzających wybrany format (czytniki, tablety, smartfony). Nie ma również ograniczeń liczby licencji oraz istnieje możliwość swobodnego przenoszenia plików między urządzeniami. Pliki z watermarkiem są kompatybilne z popularnymi programami do odczytywania ebooków, jak np. Calibre oraz aplikacjami na urządzenia mobilne na takie platformy jak iOS oraz Android.
ISBN: 978-83-242-6569-5
Rozmiar pliku: 67 MB

BESTSELLERY

Kategorie: