Facebook - konwersja
  • promocja

GIMP 2.6 dla fotografów - techniki cyfrowej obróbki zdjęć. Od inspiracji do obrazu - ebook

Wydawnictwo:
Tłumacz:
Data wydania:
19 lutego 2013
Format ebooka:
MOBI
Format MOBI
czytaj
na czytniku
czytaj
na tablecie
czytaj
na smartfonie
Jeden z najczęściej wybieranych formatów wśród czytelników e-booków. Możesz go odczytać na czytniku Kindle oraz na smartfonach i tabletach po zainstalowaniu specjalnej aplikacji. Więcej informacji znajdziesz w dziale Pomoc.
Multiformat
E-booki w Virtualo.pl dostępne są w opcji multiformatu. Oznacza to, że po dokonaniu zakupu, e-book pojawi się na Twoim koncie we wszystkich formatach dostępnych aktualnie dla danego tytułu. Informacja o dostępności poszczególnych formatów znajduje się na karcie produktu.
, PDF
Format PDF
czytaj
na laptopie
czytaj
na tablecie
Format e-booków, który możesz odczytywać na tablecie oraz laptopie. Pliki PDF są odczytywane również przez czytniki i smartfony, jednakze względu na komfort czytania i brak możliwości skalowania czcionki, czytanie plików PDF na tych urządzeniach może być męczące dla oczu. Więcej informacji znajdziesz w dziale Pomoc.
Multiformat
E-booki w Virtualo.pl dostępne są w opcji multiformatu. Oznacza to, że po dokonaniu zakupu, e-book pojawi się na Twoim koncie we wszystkich formatach dostępnych aktualnie dla danego tytułu. Informacja o dostępności poszczególnych formatów znajduje się na karcie produktu.
, EPUB
Format EPUB
czytaj
na czytniku
czytaj
na tablecie
czytaj
na smartfonie
Jeden z najpopularniejszych formatów e-booków na świecie. Niezwykle wygodny i przyjazny czytelnikom - w przeciwieństwie do formatu PDF umożliwia skalowanie czcionki, dzięki czemu możliwe jest dopasowanie jej wielkości do kroju i rozmiarów ekranu. Więcej informacji znajdziesz w dziale Pomoc.
Multiformat
E-booki w Virtualo.pl dostępne są w opcji multiformatu. Oznacza to, że po dokonaniu zakupu, e-book pojawi się na Twoim koncie we wszystkich formatach dostępnych aktualnie dla danego tytułu. Informacja o dostępności poszczególnych formatów znajduje się na karcie produktu.
(3w1)
Multiformat
E-booki sprzedawane w księgarni Virtualo.pl dostępne są w opcji multiformatu - kupujesz treść, nie format. Po dodaniu e-booka do koszyka i dokonaniu płatności, e-book pojawi się na Twoim koncie w Mojej Bibliotece we wszystkich formatach dostępnych aktualnie dla danego tytułu. Informacja o dostępności poszczególnych formatów znajduje się na karcie produktu przy okładce. Uwaga: audiobooki nie są objęte opcją multiformatu.
czytaj
na laptopie
Pliki PDF zabezpieczone watermarkiem możesz odczytać na dowolnym laptopie po zainstalowaniu czytnika dokumentów PDF. Najpowszechniejszym programem, który umożliwi odczytanie pliku PDF na laptopie, jest Adobe Reader. W zależności od potrzeb, możesz zainstalować również inny program - e-booki PDF pod względem sposobu odczytywania nie różnią niczym od powszechnie stosowanych dokumentów PDF, które odczytujemy każdego dnia.
Informacje na temat zabezpieczenia e-booka znajdziesz na karcie produktu w "Szczegółach na temat e-booka". Więcej informacji znajdziesz w dziale Pomoc.
czytaj
na tablecie
Aby odczytywać e-booki na swoim tablecie musisz zainstalować specjalną aplikację. W zależności od formatu e-booka oraz systemu operacyjnego, który jest zainstalowany na Twoim urządzeniu może to być np. Bluefire dla EPUBa lub aplikacja Kindle dla formatu MOBI.
Informacje na temat zabezpieczenia e-booka znajdziesz na karcie produktu w "Szczegółach na temat e-booka". Więcej informacji znajdziesz w dziale Pomoc.
czytaj
na czytniku
Czytanie na e-czytniku z ekranem e-ink jest bardzo wygodne i nie męczy wzroku. Pliki przystosowane do odczytywania na czytnikach to przede wszystkim EPUB (ten format możesz odczytać m.in. na czytnikach PocketBook) i MOBI (ten fromat możesz odczytać m.in. na czytnikach Kindle).
Informacje na temat zabezpieczenia e-booka znajdziesz na karcie produktu w "Szczegółach na temat e-booka". Więcej informacji znajdziesz w dziale Pomoc.
czytaj
na smartfonie
Aby odczytywać e-booki na swoim smartfonie musisz zainstalować specjalną aplikację. W zależności od formatu e-booka oraz systemu operacyjnego, który jest zainstalowany na Twoim urządzeniu może to być np. iBooks dla EPUBa lub aplikacja Kindle dla formatu MOBI.
Informacje na temat zabezpieczenia e-booka znajdziesz na karcie produktu w "Szczegółach na temat e-booka". Więcej informacji znajdziesz w dziale Pomoc.

GIMP 2.6 dla fotografów - techniki cyfrowej obróbki zdjęć. Od inspiracji do obrazu - ebook

Doskonal swój warsztat w cyfrowej ciemni

  • Jak profesjonalnie korygować i retuszować zdjęcia?
  • Jak przetwarzać obrazy czarno-białe i kolorowe?
  • Jak używać masek, warstw i narzędzi malarskich?

Edycja cyfrowych zdjęć stanowi niezwykle istotny element pracy każdego fotografa. Dokonywanie profesjonalnej obróbki prac nie musi się jednak wiązać z wielkimi wydatkami. Doskonałym odpowiednikiem popularnego (niestety drogiego) programu Adobe Photoshop i jedynym liczącym się w tej dziedzinie programem darmowym jest GIMP, który rozwinął się w potężny system, działający na platformach Linux, Mac OS X i Microsoft Windows. Używają go fotograficy na całym świecie i osiągają niezwykłe rezultaty!

Tematyka książki jest bardzo szeroka: obejmuje zarówno podstawy edycji obrazów, jak i zagadnienia zaawansowane, włącznie ze sklejaniem panoram, opracowywaniem wysokiej jakości obrazów czarno-białych oraz technikami wymagającymi stosowania warstw i masek. Bez wątpienia docenisz też fakt, iż najważniejsze funkcje edycyjne są ilustrowane łatwymi do wykonania ćwiczeniami. Każda operacja jest opisana krok po kroku, a każde narzędzie objaśnione prostym i zrozumiałym językiem. Z tą książką poznasz podstawy edycji cyfrowej, nauczysz się posługiwać odpowiednimi narzędziami i zdobędziesz praktyczną wiedzę na temat funkcjonowania programu GIMP 2.6.

Książka przybliży Ci dziesiątki praktycznych zagadnień, w tym:

  • sposoby użycia lassa wielokątnego i narzędzi automatyzujących proces zaznaczania,
  • działanie stempla klonującego fragmenty obrazu z zachowaniem perspektyw,
  • skanowanie i edycję obrazu wraz z dokonywaniem niezbędnych korekt,
  • techniki korygowania zdjęć prześwietlonych i niedoświetlonych,
  • zasady przyciemniania obszarów jasnych i rozjaśniania ciemnych,
  • metody prowadzenia prac retuszerskich - usuwania zabarwienia, plam, śladów pyłu i zadrapań,
  • używanie sztuczek magicznych, czyli edytowanie zdjęć z pomocą filtrów graficznych.

Kreuj doskonałe cyfrowe światy dzięki profesjonalnemu i darmowemu oprogramowaniu!


Klaus Gölker jest architektem i fotografem. Mieszka i pracuje w Monachium. Jest także wykładowcą w miejscowej szkole artystycznej - uczy edycji obrazów cyfrowych. Jako pomoc dydaktyczną wybrał GIMP-a, ponieważ jest to program darmowy, a jednocześnie wystarczająco zaawansowany, aby umożliwiać wykonywanie poważnych prac edytorskich.






Spis treści

Rozdział 1. Podstawy (14)

  • 1.1. Przedmowa do wydania drugiego rozszerzonego (16)
  • 1.2. Wstęp (17)
    • 1.2.1. Kilka słów o GIMP-ie i zawartości książki (17)
    • 1.2.2. GIMP 2.6 (18)
  • 1.3. Wprowadzenie do edycji obrazów cyfrowych (19)
    • 1.3.1. Specyfika obrazów pikselowych (19)
    • 1.3.2. Rozdzielczość (21)
    • 1.3.3. Kolory ekranowe - modele kolorów i nowa biblioteka graficzna GEGL (22)
    • 1.3.4. Formaty plików, które warto znać (26)
  • 1.4. Przenoszenie zdjęć na komputer i zarządzanie nimi (30)
    • 1.4.1. Importowanie zdjęć za pomocą systemowych narzędzi zarządzania plikami (30)
    • 1.4.2. Importowanie zdjęć za pomocą kreatorów (33)
    • 1.4.3. Organizowanie kolekcji zdjęć za pomocą systemowych funkcji zarządzania plikami (34)
    • 1.4.4. Programy wspomagające zarządzanie obrazami w systemach Windows, Mac OS X i Linux (35)
    • 1.4.5. Konwertowanie plików RAW w systemach Windows, Mac OS X i Linux - programy darmowe i plug-iny (36)
  • 1.5. Przygotowanie GIMP-a do pracy (40)
    • 1.5.1. Jak zdobyć GIMP-a? (40)
    • 1.5.2. Instalacja GIMP-a i plug-inów (41)
    • 1.5.3. Pierwsze uruchomienie GIMP-a (46)
    • 1.5.4. Czy GIMP jest stabilny? (47)
    • 1.5.5. Okna programu GIMP (48)
    • 1.5.6. Główny interfejs GIMP-a - okno obrazu (53)
    • 1.5.7. Pomoc rzeczywista a funkcja Help (Pomoc) GIMP-a (59)

Rozdział 2. Używanie GIMP-a - korygowanie i retuszowanie zdjęć (62)

  • 2.1. JPEG kontra RAW (64)
  • 2.2. Otwieranie i wywoływanie w GIMP-ie plików RAW, czyli negatywów cyfrowych (65)
    • 2.2.1. Otwieranie zdjęcia w UFRaw (68)
    • 2.2.2. Elementy głównego okna programu UFRaw (69)
    • 2.2.3. Wywoływanie zdjęć RAW w programie RAWTherapee (87)
  • 2.3. Edycja obrazów w GIMP-ie (89)
    • 2.3.1. Otwieranie, modyfikowanie i przechowywanie - etapy (89)
    • 2.3.2. Otwieranie obrazu (90)
    • 2.3.3. Okno obrazowe - miejsce pracy (94)
    • 2.3.4. Obracanie obrazu o ustalony kąt (97)
    • 2.3.5. Zmiana skali widoku (98)
    • 2.3.6. Ustalanie wymiarów i rozdzielczości obrazu (100)
    • 2.3.7. Ustalanie rozmiaru wydruku - zależność między wymiarami obrazu a jego rozdzielczością (102)
    • 2.3.8. Kadrowanie (przycinanie) obrazu (104)
    • 2.3.9. Zapisywanie obrazu (108)
    • 2.3.10. Przed drukowaniem - kalibracja monitora i zarządzanie kolorem (111)
    • 2.3.11. Drukowanie obrazów (115)
  • 2.4. Praca z obrazami skanowanymi (117)
    • 2.4.1. Czynności wstępne (117)
    • 2.4.2. Jak działa skaner (118)
    • 2.4.3. Problemy ze skanowaniem dokumentów drukowanych - efekt mory (119)
    • 2.4.4. Obliczenia, które warto wykonać przed skanowaniem (119)
  • 2.5. Skanowanie i edycja obrazu (122)
    • 2.5.1. Procedura (122)
    • 2.5.2. Skanowanie obrazu (122)
    • 2.5.3. Edycja zeskanowanego obrazu (125)
    • 2.5.4. Ustalanie kąta obrotu niezbędnego do wyprostowania obrazu (126)
    • 2.5.5. Obracanie obrazu - posługiwanie się narzędziem Rotate (Obrót) (127)
    • 2.5.6. Przycinanie obrazu - narzędzie Crop (Kadrowanie) (129)
    • 2.5.7. Usuwanie efektu mory za pomocą filtra Gaussian Blur (Rozmycie Gaussa) (130)
    • 2.5.8. Korekcja kontrastu i jasności za pomocą narzędzia Levels (Poziomy) (132)
    • 2.5.9. Korekta kontrastu, jasności i kolorystyki - Curves (Krzywe) (135)
    • 2.5.10. Korygowanie barwy i nasycenia (140)
    • 2.5.11. Krótki przegląd najważniejszych poleceń z menu Colors (Kolory) (142)
    • 2.5.12. Zapisywanie obrazu w formacie kompresującym (JPG/JPEG) dla celów internetowych (144)
  • 2.6. Prace retuszerskie 1 - usuwanie zabarwienia (148)
    • 2.6.1. Na czym polega retuszowanie? (148)
    • 2.6.2. Możliwości korygowania barw (148)
    • 2.6.3. Usuwanie zabarwienia przy użyciu narzędzia Levels (Poziomy) (149)
    • 2.6.4. Druga metoda usuwania zabarwień - balans kolorów (152)
  • 2.7. Prace retuszerskie 2 - usuwanie plam, śladów pyłu i zadrapań (154)
    • 2.7.1. Do czego potrzebne są miękkie pędzle - narzędzie Clone (Klonowanie) (154)
    • 2.7.2. Tworzenie pędzli w GIMP-ie i importowanie ich z programu Adobe Photoshop (155)
    • 2.7.3. Ustawianie opcji narzędzia Clone (Klonowanie) (157)
    • 2.7.4. Retuszowanie przy użyciu narzędzia Clone (Klonowanie) (158)
    • 2.7.5. Narzędzie Healing (Łatka) (161)
  • 2.8. Sztuczki magiczne, czyli edycja zdjęć za pomocą filtrów graficznych (162)
    • 2.8.1. Wyostrzanie obrazów i ich elementów (163)
    • 2.8.2. Redukowanie szumów i "wygładzanie" obrazów (166)
    • 2.8.3. Symulowanie ziarnistości filmu - zakrywanie skaz szumem (173)

Rozdział 3. Maski, warstwy i narzędzia malarskie (178)

  • 3.1. Wprowadzenie do masek i zaznaczeń (180)
    • 3.1.1. Przegląd narzędzi służących do zaznaczania (181)
    • 3.1.2. Posługiwanie się narzędziami zaznaczającymi (182)
    • 3.1.3. Menu Select (Zaznaczenie) (183)
    • 3.1.4. Menu Edit (Edycja) (185)
  • 3.2. Prace retuszerskie 3 - usuwanie efektu czerwonych oczu (187)
    • 3.2.1. Zapobieganie powstawaniu efektu czerwonych oczu - właściwe używanie lampy błyskowej (187)
    • 3.2.2. Eliminowanie efektu czerwonych oczu (188)
  • 3.3. Wstępne informacje o warstwach (190)
    • 3.3.1. Okno dialogowe Layers (Warstwy) (192)
    • 3.3.2. Menu kontekstowe listy warstw (194)
    • 3.3.3. Tło, czyli warstwa bez kanału alfa (196)
    • 3.3.4. Praca z wieloma obrazami - wstawianie warstw z innych obrazów (197)
  • 3.4. Prace retuszerskie 4 - korygowanie zdjęć prześwietlonych i niedoświetlonych (198)
    • 3.4.1. Ustawienie Mode (Tryb) (198)
    • 3.4.2. Korygowanie zdjęcia prześwietlonego (198)
    • 3.4.3. Korygowanie zdjęcia niedoświetlonego (200)
  • 3.5. Prace retuszerskie 5 - korygowanie perspektywy (201)
    • 3.5.1. Jak robić zdjęcia, aby zminimalizować zbieżność linii pionowych (201)
    • 3.5.2. Krótki opis procedury korygowania perspektywy (202)
    • 3.5.3. Korygowanie zbieżności pionowych linii (202)
    • 3.5.4. Opcje narzędzi transformacyjnych (204)
    • 3.5.5. Korygowanie perspektywy, zniekształceń geometrycznych i winietowania (205)
    • 3.5.6. Narzędzie Perspective Clone (Klon perspektywy) (208)
  • 3.6. Prace retuszerskie 5 - ożywianie ponurego nieba (213)
    • 3.6.1. Krótki opis ćwiczenia (213)
    • 3.6.2. Etap 1. Zaznaczanie nieba, usuwanie go i zastępowanie go kolorowym wypełnieniem (213)
    • 3.6.3. Etap 2. Tworzenie i ustawianie obiektu na nowej warstwie (223)
    • 3.6.4. Etap 3. Tworzenie kolorowego nieba - narzędzie Blend (Gradient) (224)
    • 3.6.5. Etap 4. Wstawianie nowego obiektu (nieba) do obrazu (230)
  • 3.7. Pisanie w GIMP-ie - dodawanie tekstu do obrazu (235)
    • 3.7.1. Kilka słów o czcionkach (235)
    • 3.7.2. Pisanie w GIMP-ie - narzędzie Text (Tekst) (236)
    • 3.7.3. Wprowadzanie tekstu i ustawianie jego właściwości (237)
    • 3.7.4. Tworzenie tekstu trójwymiarowego i dodawanie cienia (240)
  • 3.8. Tworzenie własnych ramek obrazu oraz winiet (243)
    • 3.8.1. Jednobarwne ramki obrazu (243)
    • 3.8.2. Tworzenie ramki wypełnionej deseniem (246)
    • 3.8.3. Winietowanie obrazów (248)
  • 3.9. Tworzenie i edycja elementów obrazu - efekty świetlne i warstwy cieni (249)
    • 3.9.1. Omówienie części 1. Tworzenie nowego obrazu i nowych elementów (249)
    • 3.9.2. Tworzenie nowego obrazu (250)
    • 3.9.3. Przekształcanie zaznaczenia (251)
    • 3.9.4. Stosowanie narzędzia Paintbrush (Pędzel) do tworzenia efektów światła i cienia - malowanie techniką laserunkową (252)
    • 3.9.5. Omówienie części 2. Wstawianie, kopiowanie i kolorowanie obiektów obrazu (253)
    • 3.9.6. Zmiana koloru obiektu - narzędzie Hue-Saturation (Odcień i nasycenie) (255)
  • 3.10. Wyodrębnianie obiektów za pomocą narzędzi do zaznaczania i maskowania (256)
    • 3.10.1. Narzędzie Free Select (Zaznaczenie odręczne) jako lasso wielokątne (257)
    • 3.10.2. Wyodrębnianie kieliszka z winem za pomocą lassa wielokątnego (257)
    • 3.10.3. Tworzenie zaznaczeń lassem wielokątnym na podstawie konturów obiektu (258)
  • 3.11. Wykorzystanie narzędzia Paths (Ścieżki) do maskowania oraz tworzenie efektów świetlnych za pomocą filtrów (261)
    • 3.11.1. Kopiowanie kieliszka i dodawanie efektu rzucania cienia - krótki opis niezbędnych czynności (261)
    • 3.11.2. Tworzenie i edycja ścieżek w trybie Design (Projektowanie) (262)
    • 3.11.3. Tryb edycji ścieżki (263)
    • 3.11.4. Okno dialogowe Paths (Ścieżki) (265)
    • 3.11.5. Przekształcanie ścieżek - narzędzie Shear (Nachylenie) (265)
    • 3.11.6. Efekty świetlne - tworzenie odbić światła za pomocą ścieżek, pędzli i filtrów (268)
    • 3.11.7. Ścieżki i tekst (270)
  • 3.12. Wykorzystanie warstw, masek i ścieżek do tworzenia obiektów trójwymiarowych - warstwy cienia (273)
    • 3.12.1. Tworzenie i przekształcanie obiektów (273)
    • 3.12.2. Wyrównywanie obrazów - narzędzie Alignment (Wyrównanie) (283)
  • 3.13. Łączenie obrazów przy użyciu masek i zaznaczeń (285)
    • 3.13.1. Łączenie obrazów - część 1. Łączenie dwóch zdjęć o różnej tematyce (285)
    • 3.13.2. Łączenie obrazów - część 2. Składanie panoram (288)
    • 3.13.3. Programy do automatycznego składania panoram (293)
  • 3.14. Kolaże - stosowanie masek i zaznaczeń do wycinania i wklejania elementów obrazu (294)
    • 3.14.1. Kopiowanie elementów obrazu przy użyciu zaznaczeń i wklejanie ich do innego obrazu - procedura (294)
    • 3.14.2. Tryby mieszania warstw (296)
    • 3.14.3. Narzędzie Foreground Select (Zaznaczenie pierwszego planu) - automatyczne wyodrębnianie obiektów (297)
    • 3.14.4. Konstruowanie maski o zróżnicowanych krawędziach przy użyciu narzędzi malarskich (302)
  • 3.15. GIMP a HDR (308)
    • 3.15.1. Co to jest HDR? (308)
    • 3.15.2. Oprogramowanie HDR (309)
    • 3.15.3. Łączenie obrazów - część 3. Tworzenie obrazów pseudo-HDR (310)
    • 3.15.4. Krótkie wprowadzenie do maskowania warstw (313)
    • 3.15.5.Tworzenie obrazów HDR przy użyciu odpowiednich programów (317)

Rozdział 4. Przetwarzanie obrazów czarno-białych i kolorowych (324)

  • 4.1. Konwertowanie obrazów kolorowych do skali szarości (326)
    • 4.1.1. Tryby Grayscale (Odcienie szarości) i RGB (326)
    • 4.1.2. Usuwanie koloru całkowicie lub częściowo (327)
    • 4.1.3. Wywoływanie zdjęć czarno-białych przy użyciu miksera kanałów (328)
    • 4.1.4. Biblioteka GEGL - wywoływanie obrazów czarno-białych za pomocą operacji GEGL (330)
    • 4.1.5. Przekształcanie obrazów kolorowych w czarno-białe grafiki (332)
    • 4.1.6. Praktyczny przykład manipulowania odcieniami szarości (333)
  • 4.2. Korygowanie obrazów czarno-białych - poziomy, jasność, kontrast (335)
  • 4.3. Oddzielanie włosów od tła - trudne zadanie (336)
    • 4.3.1. Funkcja Threshold (Progowanie) (336)
    • 4.3.2. Zastosowanie funkcji Threshold (Progowanie) do wydzielania włosów - zadanie (337)
    • 4.3.3. Wyodrębnianie obiektu z tła przy użyciu kanałów (340)
  • 4.4. Kolorowanie zdjęć czarno-białych (347)
    • 4.4.1. Kolorowanie zdjęcia przy użyciu funkcji Colorize (Barwienie) (347)
    • 4.4.2. Zabarwianie obrazu przy użyciu funkcji Levels (Poziomy) (348)
    • 4.4.3. Zabarwianie jednym lub wieloma kolorami przy użyciu funkcji Curves (Krzywe) (349)
    • 4.4.4. Kolorowanie zdjęć przy użyciu filtra Colorify (Koloryzacja) (350)
    • 4.4.5. Ograniczanie działania funkcji Colorize (Barwienie) do obszarów o określonych poziomach jasności (351)
    • 4.4.6. Kolorowanie czarno-białych zdjęć przy użyciu funkcji Sample Colorize (Barwienie próbek) (352)
    • 4.4.7. Manipulowanie zdjęciami przy użyciu filtrów (354)
  • 4.5. "Ręcznie malowane" kolaże ze zdjęć czarno-białych (356)

Rozdział 5. Dodatek (360)

  • 5.1. Filtr IWarp (Deformowanie) - ostatnie wskazówki (362)
  • 5.2. Co dalej? (363)
  • 5.3. Kilka uwag na temat GIMP-a 2.8 (363)
    • 5.3.1. Zmiany w GIMP-ie 2.8 (364)
    • 5.3.2. Pobieranie i instalowanie GIMP-a 2.7 (366)
  • 5.4. Dziękuję! (367)
  • 5.5. Lektura obowiązkowa na temat GIMP-a (367)
  • 5.6. Zawartość DVD (368)
  • 5.7. Formaty plików obsługiwane przez GIMP-a (370)

Skorowidz (374)

Kategoria: Grafika komputerowa
Zabezpieczenie: Watermark
Watermark
Watermarkowanie polega na znakowaniu plików wewnątrz treści, dzięki czemu możliwe jest rozpoznanie unikatowej licencji transakcyjnej Użytkownika. E-książki zabezpieczone watermarkiem można odczytywać na wszystkich urządzeniach odtwarzających wybrany format (czytniki, tablety, smartfony). Nie ma również ograniczeń liczby licencji oraz istnieje możliwość swobodnego przenoszenia plików między urządzeniami. Pliki z watermarkiem są kompatybilne z popularnymi programami do odczytywania ebooków, jak np. Calibre oraz aplikacjami na urządzenia mobilne na takie platformy jak iOS oraz Android.
ISBN: 978-83-246-7146-5
Rozmiar pliku: 30 MB

BESTSELLERY

Kategorie: