Facebook - konwersja
  • promocja

Google Analytics w biznesie. Poradnik dla zaawansowanych - ebook

Wydawnictwo:
Data wydania:
12 kwietnia 2022
Format ebooka:
EPUB
Format EPUB
czytaj
na czytniku
czytaj
na tablecie
czytaj
na smartfonie
Jeden z najpopularniejszych formatów e-booków na świecie. Niezwykle wygodny i przyjazny czytelnikom - w przeciwieństwie do formatu PDF umożliwia skalowanie czcionki, dzięki czemu możliwe jest dopasowanie jej wielkości do kroju i rozmiarów ekranu. Więcej informacji znajdziesz w dziale Pomoc.
Multiformat
E-booki w Virtualo.pl dostępne są w opcji multiformatu. Oznacza to, że po dokonaniu zakupu, e-book pojawi się na Twoim koncie we wszystkich formatach dostępnych aktualnie dla danego tytułu. Informacja o dostępności poszczególnych formatów znajduje się na karcie produktu.
, PDF
Format PDF
czytaj
na laptopie
czytaj
na tablecie
Format e-booków, który możesz odczytywać na tablecie oraz laptopie. Pliki PDF są odczytywane również przez czytniki i smartfony, jednakze względu na komfort czytania i brak możliwości skalowania czcionki, czytanie plików PDF na tych urządzeniach może być męczące dla oczu. Więcej informacji znajdziesz w dziale Pomoc.
Multiformat
E-booki w Virtualo.pl dostępne są w opcji multiformatu. Oznacza to, że po dokonaniu zakupu, e-book pojawi się na Twoim koncie we wszystkich formatach dostępnych aktualnie dla danego tytułu. Informacja o dostępności poszczególnych formatów znajduje się na karcie produktu.
(2w1)
Multiformat
E-booki sprzedawane w księgarni Virtualo.pl dostępne są w opcji multiformatu - kupujesz treść, nie format. Po dodaniu e-booka do koszyka i dokonaniu płatności, e-book pojawi się na Twoim koncie w Mojej Bibliotece we wszystkich formatach dostępnych aktualnie dla danego tytułu. Informacja o dostępności poszczególnych formatów znajduje się na karcie produktu przy okładce. Uwaga: audiobooki nie są objęte opcją multiformatu.
czytaj
na laptopie
Pliki PDF zabezpieczone watermarkiem możesz odczytać na dowolnym laptopie po zainstalowaniu czytnika dokumentów PDF. Najpowszechniejszym programem, który umożliwi odczytanie pliku PDF na laptopie, jest Adobe Reader. W zależności od potrzeb, możesz zainstalować również inny program - e-booki PDF pod względem sposobu odczytywania nie różnią niczym od powszechnie stosowanych dokumentów PDF, które odczytujemy każdego dnia.
Informacje na temat zabezpieczenia e-booka znajdziesz na karcie produktu w "Szczegółach na temat e-booka". Więcej informacji znajdziesz w dziale Pomoc.
czytaj
na tablecie
Aby odczytywać e-booki na swoim tablecie musisz zainstalować specjalną aplikację. W zależności od formatu e-booka oraz systemu operacyjnego, który jest zainstalowany na Twoim urządzeniu może to być np. Bluefire dla EPUBa lub aplikacja Kindle dla formatu MOBI.
Informacje na temat zabezpieczenia e-booka znajdziesz na karcie produktu w "Szczegółach na temat e-booka". Więcej informacji znajdziesz w dziale Pomoc.
czytaj
na czytniku
Czytanie na e-czytniku z ekranem e-ink jest bardzo wygodne i nie męczy wzroku. Pliki przystosowane do odczytywania na czytnikach to przede wszystkim EPUB (ten format możesz odczytać m.in. na czytnikach PocketBook) i MOBI (ten fromat możesz odczytać m.in. na czytnikach Kindle).
Informacje na temat zabezpieczenia e-booka znajdziesz na karcie produktu w "Szczegółach na temat e-booka". Więcej informacji znajdziesz w dziale Pomoc.
czytaj
na smartfonie
Aby odczytywać e-booki na swoim smartfonie musisz zainstalować specjalną aplikację. W zależności od formatu e-booka oraz systemu operacyjnego, który jest zainstalowany na Twoim urządzeniu może to być np. iBooks dla EPUBa lub aplikacja Kindle dla formatu MOBI.
Informacje na temat zabezpieczenia e-booka znajdziesz na karcie produktu w "Szczegółach na temat e-booka". Więcej informacji znajdziesz w dziale Pomoc.

Google Analytics w biznesie. Poradnik dla zaawansowanych - ebook

Najważniejsze narzędzie analityczne Google? Wykorzystaj je maksymalnie. Na 120%!

Google Analytics to internetowe narzędzie, które Google oferuje nieodpłatnie każdemu, kto prowadzi działalność online. Dzięki niemu możliwe jest zbieranie i analizowanie danych generowanych przez internautów poruszających się w sieci, wchodzących na stronę firmy i podejmujących za pośrednictwem jej serwisu internetowego rozmaite aktywności. Dla osoby sprawnie poruszającej się w panelu użytkownika Google Analytics stanowi przebogate źródło wiedzy o klientach firmy - ich zwyczajach, zainteresowaniach, oczekiwaniach, zachowaniach itd. Te informacje mogą być podstawą do usprawnienia obsługi klienta online, a co za tym idzie - przyczynić się do zwiększenia ruchu i sprzedaży w serwisie WWW przedsiębiorstwa.

Umiejętnie zaprzęgnięty do pracy Google Analytics zapewnia przewagę rynkową. Jednak słowem kluczem jest tu „umiejętnie”. Nie wystarczy bowiem podpiąć firmowy serwis pod panel analityczny i od czasu do czasu logować się do „analityksów”. Trzeba się nauczyć czytać zbierane przez Google dane, eksportować je i zestawiać w sposób, który będzie najlepiej odpowiadał potrzebom i celom biznesowym firmy. Jak pisze autorka, z Google Analytics - zwłaszcza w jego nowej odsłonie - da się wyciągnąć 120% możliwości! Jak to zrobić? Tego się dowiesz z tej książki, w drugim wydaniu pogłębionej o wiedzę dotyczącą wizualizacji danych w Google Data Studio, a także pracy z danymi wyeksportowanymi do BigQuery.

Spis treści

  • O autorce
  • 1. Wprowadzenie, czyli jak analizować w świecie wielokanałowości
  • 2. Google Analytics 4 nowy standard analityki od Google
    • Co się zmienia i dlaczego wszystko?
      • Po pierwsze: podstawy, czyli model danych
      • Po drugie: sposób rozpoznawania użytkowników
      • Po trzecie: automatyczne śledzenie zdarzeń
      • Po czwarte: struktura konta
      • Po piąte: sztuczna inteligencja
    • Jak zacząć korzystać z Google Analytics 4?
      • Dual tagging
      • Etap 1. Utworzenie nowej usługi
      • Etap 2. Wdrożenie kodu śledzenia
        • Śledzenie e-commerce
        • Śledzenie zdarzeń
          • Przykład
        • Niestandardowe wymiary i dane
    • Zaawansowane zastosowanie Universal Analytics
      • Śledzenie użytkownika pomiędzy urządzeniami (User ID)
        • Implementacja
      • Wykorzystanie Measurement Protocol
      • Import danych
  • 3. Google Tag Manager uniezależnij się od pomocy IT!
    • Struktura Google Tag Managera
      • Kontener
      • Tagi
      • Reguły
      • Zmienne
    • Implementacja
    • Instalowanie podstawowych skryptów
      • Kod śledzenia Google Analytics
        • Utworzenie tagu
        • Określenie reguł uruchamiania tagu
        • Testowanie
        • Utworzenie nowej wersji kontenera i publikacja
      • Kod konwersji Google Ads
        • Wygenerowanie kodu konwersji
        • Utworzenie tagu
        • Określenie reguł uruchamiania tagu
        • Testowanie, tworzenie i publikacja nowej wersji kontenera
    • Przywracanie poprzednich wersji kontenera
      • Opcja 1. Ustaw jako najnowszą wersję
      • Opcja 2. Opublikuj w
      • Którą opcję wybrać?
    • Tworzenie własnych zmiennych
      • Zmienna na podstawie warstwy danych
        • Czym jest warstwa danych (dataLayer)?
        • Jak wygląda warstwa danych?
        • Tworzenie zmiennej na podstawie zmiennej warstwy danych
      • Zmienne na podstawie elementów DOM
      • Zmienne na podstawie zmiennej JavaScript
      • Tabele przeglądowe (look-up tables)
    • Śledzenie zdarzeń
      • Automatyczne śledzenie zdarzeń
      • Śledzenie zdarzeń z użyciem metody push
        • Przesyłanie informacji do warstwy danych
        • Tworzenie reguły uruchamiania
        • Tworzenie tagu zdarzenia Google Analytics
    • Śledzenie e-commerce
    • Niestandardowe tagi
      • Niestandardowy tag HTML
      • Niestandardowy tag graficzny
    • Zarządzanie dostępami
      • Uprawnienia na poziomie konta
  • 4. Pomiar aplikacji mobilnych
    • Dlaczego warto?
    • Implementacja Google Analytics w aplikacjach mobilnych
      • Dobry początek
      • Migracja z Google Analytics for Firebase
      • Zdarzenia
      • Śledzenie kampanii
      • Śledzenie e-commerce
    • Google Tag Manager dla aplikacji
  • 5. Jak Google Analytics może pomóc rozwinąć biznes?
    • Poznanie grupy odbiorczej
      • Segmenty zaawansowane
        • Segmentuj albo
        • Porównania
        • Segmenty w eksploracjach
        • Zaawansowane zastosowanie segmentów
          • Segmenty sekwencyjne
          • Kohorty
      • Persony
        • Czym jest persona?
        • Im wcześniej, tym lepiej
        • Jak się do tego zabrać?
        • Ile person stworzyć?
    • Pomiar i optymalizacja kampanii
      • Ruch bezpośredni, czyli?
      • Raportowanie źródeł szyte na miarę
        • Ignorowanie określonych źródeł
        • Grupowanie kanałów
      • Atrybucja wielokanałowa
        • Ścieżki wielokanałowe
        • Porównywanie modeli
        • Predefiniowane modele atrybucji
          • Ostatnie kliknięcie niebezpośrednie
          • Model ostatniego kliknięcia Ads
          • Pierwsza interakcja niebezpośrednia
          • Model liniowy (linearny)
          • Rozkład czasowy
          • Uwzględnienie pozycji
          • Model oparty na danych
          • Zmiana domyślnego modelu atrybucji
    • Remarketing
      • Dwie korzyści z remarketingu
      • Remarketing a Google Analytics
      • Jak to zrobić?
        • Krok 1. Aktualizacja polityki prywatności
        • Krok 2. Połączenie z kontem Google Ads
        • Krok 3. Tworzenie list remarketingowych
      • Strategie remarketingowe
        • Strategia A. Przekonać internautów do zakupu
        • Strategia B. Sprzedawać więcej
        • Strategia C. Zadbać o swój wizerunek i zrobić wrażenie
        • Strategia D. Zdobyć nowych klientów
        • Strategia E. Okazje sezonowe
    • Optymalizacja treści
      • Grupowanie treści
      • Jak wdrożyć grupowanie treści w swojej witrynie?
      • Jak wykorzystać grupowanie treści?
        • Sklep internetowy
        • Blog
        • Witryna typu SaaS (ang. software as a service)
    • Zwiększanie skuteczności e-commerce
      • Czego można się dowiedzieć dzięki śledzeniu e-commerce?
      • Jak to wdrożyć?
        • Mierzenie transakcji
        • Mierzenie wewnętrznych promocji
      • Raporty e-commerce
  • 6. Google Data Studio
    • Do czego może się przydać Google Data Studio?
    • Pierwsze kroki
      • Tworzenie nowego raportu
        • Źródła danych
        • Podpinanie danych z Google Analytics
        • Edycja źródeł danych
      • Dodawanie wizualizacji
        • Tabela
          • Szczegółowy widok
          • Zmiana wyglądu tabeli
        • Scorecard
        • Wykres kołowy
        • Wykres liniowy
        • Wykres kolumnowy
    • Dopracowywanie raportów
      • Wybór zakresu czasowego
        • Domyślny zakres dat
        • Na które wykresy zadziała wybór zakresu czasowego?
      • Filtrowanie wizualizacji i raportów
        • Filtrowanie konkretnej wizualizacji
        • Dynamiczne filtrowanie raportu
        • Filtrowanie za pomocą interakcji
        • Suwaki danych
      • Grupowanie elementów
    • Łączenie kilku źródeł danych
      • Na co zwrócić uwagę przy blendowaniu danych?
    • Pola kalkulowane
    • Upiększanie raportów
      • Układ raportu
        • Układ
        • Motyw
        • Ustawienia na poziomie strony
      • Dodawanie kształtów, pól tekstowych i multimediów
      • Edytowanie nazw
      • Ustawianie kolorów na poziomie raportu
    • Udostępnianie danych i automatyczna wysyłka
      • Przyznawanie dostępów
      • Automatyczna wysyłka
      • Automatyczna wysyłka
      • Pobieranie danych z raportu
      • Ograniczanie dostępu na podstawie e-maila
  • 7. Eksport danych do BigQuery
    • Czym jest BigQuery i po co przesyłać tam dane z Google Analytics?
      • Koszty
      • Rodzaje eksportu
    • Jak włączyć eksport danych do BigQuery?
    • Jak wyglądają wyeksportowane dane?
    • Podstawowe zapytania
      • Zapytania na wielu tabelach
      • Tablice zagnieżdżone
  • 8. Podsumowanie
    • TOP 10: jak maksymalnie wykorzystać zaawansowane możliwości Google Analytics?
      • Zaimplementuj Google Tag Managera w swojej witrynie i w aplikacji i uniezależnij się od pomocy działu IT
      • Poproś programistów o wdrożenie warstwy danych przekazującej dodatkowe informacje do GTM
      • Wdróż Google Analytics 4
      • Mierz efektywność swoich mobilnych działań
      • Wykorzystuj możliwości zaawansowanych segmentów (porównań)
      • Analizuj kohorty
      • Stwórz panele analityczne z użyciem Google Data Studio
      • Wykorzystaj potencjał remarketingu
      • Wykorzystaj niestandardowe wymiary i metryki do optymalizacji witryny
      • Skorzystaj ze wszystkich możliwości śledzenia e-commerce
    • Skąd czerpać wiedzę? Źródła dla zaawansowanych
Kategoria: Zarządzanie i marketing
Zabezpieczenie: Watermark
Watermark
Watermarkowanie polega na znakowaniu plików wewnątrz treści, dzięki czemu możliwe jest rozpoznanie unikatowej licencji transakcyjnej Użytkownika. E-książki zabezpieczone watermarkiem można odczytywać na wszystkich urządzeniach odtwarzających wybrany format (czytniki, tablety, smartfony). Nie ma również ograniczeń liczby licencji oraz istnieje możliwość swobodnego przenoszenia plików między urządzeniami. Pliki z watermarkiem są kompatybilne z popularnymi programami do odczytywania ebooków, jak np. Calibre oraz aplikacjami na urządzenia mobilne na takie platformy jak iOS oraz Android.
ISBN: 978-83-283-9466-7
Rozmiar pliku: 6,8 MB

BESTSELLERY

Kategorie: