Facebook - konwersja

Google App Engine. Tworzenie wydajnych aplikacji w Javie - ebook

Wydawnictwo:
Tłumacz:
Data wydania:
21 grudnia 2012
Format ebooka:
EPUB
Format EPUB
czytaj
na czytniku
czytaj
na tablecie
czytaj
na smartfonie
Jeden z najpopularniejszych formatów e-booków na świecie. Niezwykle wygodny i przyjazny czytelnikom - w przeciwieństwie do formatu PDF umożliwia skalowanie czcionki, dzięki czemu możliwe jest dopasowanie jej wielkości do kroju i rozmiarów ekranu. Więcej informacji znajdziesz w dziale Pomoc.
Multiformat
E-booki w Virtualo.pl dostępne są w opcji multiformatu. Oznacza to, że po dokonaniu zakupu, e-book pojawi się na Twoim koncie we wszystkich formatach dostępnych aktualnie dla danego tytułu. Informacja o dostępności poszczególnych formatów znajduje się na karcie produktu.
, PDF
Format PDF
czytaj
na laptopie
czytaj
na tablecie
Format e-booków, który możesz odczytywać na tablecie oraz laptopie. Pliki PDF są odczytywane również przez czytniki i smartfony, jednakze względu na komfort czytania i brak możliwości skalowania czcionki, czytanie plików PDF na tych urządzeniach może być męczące dla oczu. Więcej informacji znajdziesz w dziale Pomoc.
Multiformat
E-booki w Virtualo.pl dostępne są w opcji multiformatu. Oznacza to, że po dokonaniu zakupu, e-book pojawi się na Twoim koncie we wszystkich formatach dostępnych aktualnie dla danego tytułu. Informacja o dostępności poszczególnych formatów znajduje się na karcie produktu.
, MOBI
Format MOBI
czytaj
na czytniku
czytaj
na tablecie
czytaj
na smartfonie
Jeden z najczęściej wybieranych formatów wśród czytelników e-booków. Możesz go odczytać na czytniku Kindle oraz na smartfonach i tabletach po zainstalowaniu specjalnej aplikacji. Więcej informacji znajdziesz w dziale Pomoc.
Multiformat
E-booki w Virtualo.pl dostępne są w opcji multiformatu. Oznacza to, że po dokonaniu zakupu, e-book pojawi się na Twoim koncie we wszystkich formatach dostępnych aktualnie dla danego tytułu. Informacja o dostępności poszczególnych formatów znajduje się na karcie produktu.
(3w1)
Multiformat
E-booki sprzedawane w księgarni Virtualo.pl dostępne są w opcji multiformatu - kupujesz treść, nie format. Po dodaniu e-booka do koszyka i dokonaniu płatności, e-book pojawi się na Twoim koncie w Mojej Bibliotece we wszystkich formatach dostępnych aktualnie dla danego tytułu. Informacja o dostępności poszczególnych formatów znajduje się na karcie produktu przy okładce. Uwaga: audiobooki nie są objęte opcją multiformatu.
czytaj
na laptopie
Pliki PDF zabezpieczone watermarkiem możesz odczytać na dowolnym laptopie po zainstalowaniu czytnika dokumentów PDF. Najpowszechniejszym programem, który umożliwi odczytanie pliku PDF na laptopie, jest Adobe Reader. W zależności od potrzeb, możesz zainstalować również inny program - e-booki PDF pod względem sposobu odczytywania nie różnią niczym od powszechnie stosowanych dokumentów PDF, które odczytujemy każdego dnia.
Informacje na temat zabezpieczenia e-booka znajdziesz na karcie produktu w "Szczegółach na temat e-booka". Więcej informacji znajdziesz w dziale Pomoc.
czytaj
na tablecie
Aby odczytywać e-booki na swoim tablecie musisz zainstalować specjalną aplikację. W zależności od formatu e-booka oraz systemu operacyjnego, który jest zainstalowany na Twoim urządzeniu może to być np. Bluefire dla EPUBa lub aplikacja Kindle dla formatu MOBI.
Informacje na temat zabezpieczenia e-booka znajdziesz na karcie produktu w "Szczegółach na temat e-booka". Więcej informacji znajdziesz w dziale Pomoc.
czytaj
na czytniku
Czytanie na e-czytniku z ekranem e-ink jest bardzo wygodne i nie męczy wzroku. Pliki przystosowane do odczytywania na czytnikach to przede wszystkim EPUB (ten format możesz odczytać m.in. na czytnikach PocketBook) i MOBI (ten fromat możesz odczytać m.in. na czytnikach Kindle).
Informacje na temat zabezpieczenia e-booka znajdziesz na karcie produktu w "Szczegółach na temat e-booka". Więcej informacji znajdziesz w dziale Pomoc.
czytaj
na smartfonie
Aby odczytywać e-booki na swoim smartfonie musisz zainstalować specjalną aplikację. W zależności od formatu e-booka oraz systemu operacyjnego, który jest zainstalowany na Twoim urządzeniu może to być np. iBooks dla EPUBa lub aplikacja Kindle dla formatu MOBI.
Informacje na temat zabezpieczenia e-booka znajdziesz na karcie produktu w "Szczegółach na temat e-booka". Więcej informacji znajdziesz w dziale Pomoc.
54,90

Google App Engine. Tworzenie wydajnych aplikacji w Javie - ebook

Od projektu do wdrożenia!

Google App Engine to idealny przykład usługi PaaS (ang. Platform as a Service). W tym modelu płaci się wyłącznie za wykorzystane zasoby dostawcy. Pozwala to na budowanie niezwykle elastycznych rozwiązań informatycznych. Jednak największą zaletą z perspektywy użytkownika tego rozwiązania jest brak konieczności utrzymywania własnej infrastruktury. Niezależnie od sytuacji, będziesz zawsze przygotowany na obsłużenie dowolnie dużego ruchu, a to naprawdę się opłaca!

Dzięki tej książce błyskawicznie rozpoczniesz przygodę z platformą Google App Engine. Autor pokaże Ci, jak szybko tworzyć złożone i wydajne aplikacje w chmurze Google. Zaprezentuje przełomowe techniki, pozwalające na skonstruowanie aplikacji, które są w stanie odpowiedzieć na żądanie w ciągu dwóch sekund przy tzw. zimnym uruchomieniu i w ciągu co najwyżej setek milisekund podczas normalnego działania w pozostałej części sesji. W trakcie lektury dowiesz się, jak uniknąć najczęstszych błędów, które dramatycznie pogarszają wydajność i skalowalność aplikacji w chmurze, oraz poznasz najświeższe technologie do tworzenia interfejsów użytkownika. Proces powstawania aplikacji omówiony został od podstaw - od projektowania i modelowania danych, przez bezpieczeństwo i testowanie, aż po wdrożenie.

Po lekturze tej książki:

  • swobodnie zainstalujesz aplikację na platformie Google App Engine
  • skorzystasz z dodatkowych możliwości platformy
  • będziesz przechowywać dane w Datastore...ach
  • stworzysz w pełni bezpieczne rozwiązanie
  • zagwarantujesz Twojej aplikacji najlepszą infrastrukturę!

Zagwarantuj najlepszą wydajność Twojej aplikacji w każdych warunkach!

Spis treści

Wprowadzenie (13)

Podziękowania (21)

O autorze (23)

I Wprowadzenie do App Engine (25)

1. Konfiguracja środowiska (27)

  • Praca z Eclipse (27)
    • Instalacja wtyczek Eclipse (28)
    • Utworzenie nowego projektu App Engine (31)
    • Uruchomienie serwera roboczego (33)
    • Wdrożenie aplikacji na serwerach Google (36)
  • Wdrażanie z linii poleceń (39)
    • Uruchamianie serwera roboczego z linii poleceń (40)
    • Wdrażanie aplikacji App Engine z linii poleceń (40)
  • Podsumowanie (40)

2. Wydajność w środowisku App Engine (41)

  • Wydajność w chmurze (41)
    • Porównanie App Engine z tradycyjnymi aplikacjami internetowymi (42)
    • Optymalizacja kosztów zasobów (42)
  • Pomiar kosztów ładowania klas (42)
    • Czas uruchomienia serwletu zawierającego zewnętrzną bibliotekę (43)
    • Czas uruchomienia serwletu niezawierającego zewnętrznej biblioteki (44)
    • Zmniejszenie objętości pliku web.xml (45)
  • Unikanie zimnych uruchomień (47)
    • Rezerwacja stale czynnych instancji (47)
    • Wstępne ładowanie klas przy użyciu żądań rozgrzewających (48)
    • Obsługa współbieżnych żądań w sposób bezpieczny dla wątków (48)
    • Obsługa żądań wymagających dużej ilości pamięci za pomocą instancji typu backend (48)
  • Ogólna poprawa wydajności (49)
    • Optymalizacja modelu danych pod kątem wydajności (49)
    • Unikanie nadmiarowych obliczeń przy użyciu cache (49)
    • Odraczanie długotrwałych zadań za pomocą kolejki zadań (49)
    • Poprawa szybkości ładowania stron w przeglądarce (50)
    • Asynchroniczne API (50)
    • Optymalizacja aplikacji przed jej wdrożeniem (50)
  • Podsumowanie (51)

II Podstawy projektowania aplikacji (53)

3. Anatomia aplikacji Google App Engine (55)

  • Przesyłanie plików w celu wykonania dynamicznego wdrożenia (55)
  • Struktura katalogów (56)
    • Ustawianie parametrów wdrożenia (58)
    • Uruchamianie zadań okresowych (61)
    • Określenie indeksów w magazynie danych (61)
    • Blokowanie zakresów IP (62)
    • Konfiguracja poziomów logowania (63)
    • Konfiguracja kolejek zadań (63)
    • Zabezpieczanie URL (63)
  • Konfiguracja panelu administracyjnego (64)
    • Podstawy aplikacji (65)
    • Aktualna wersja (65)
    • Dodawanie użytkowników (66)
    • Naliczanie opłat (67)
  • Podsumowanie (67)

4. Modelowanie danych na potrzeby magazynu Google App Engine Datastore (69)

  • Odwrót od relacyjnych magazynów danych (69)
    • Denormalizacja danych (70)
    • Agregacja danych bez złączeń (70)
    • Projektowanie danych bezschematowych (71)
  • Modelowanie danych (71)
    • Projektowanie na poziomie mikro (71)
    • Wybór właściwości (73)
    • Rozdzielenie encji (73)
    • Tworzenie i utrzymywanie relacji pomiędzy encjami (74)
    • Relacje jeden do wielu i wiele do wielu (75)
  • Praca z danymi (76)
    • Transakcje (76)
    • Zapytania (77)
    • Tworzenie indeksów (78)
    • Aktualizacja wersji aplikacji korzystającej z Datastore (78)
  • Podsumowanie (79)

5. Projektowanie aplikacji (81)

  • Zbieranie wymagań (81)
  • Wybór zestawu narzędzi (82)
    • Wybór frameworku (82)
    • Wybór systemu szablonów (84)
    • Wybór bibliotek (85)
  • Decyzje projektowe (86)
    • Modelowanie danych (86)
    • Modelowanie adresów URL (88)
    • Przechodzenie pomiędzy stronami (89)
  • Podsumowanie (89)

III Podstawy projektowania interfejsu użytkownika (91)

6. Tworzenie interfejsu użytkownika w HTML5 (93)

  • Powitajmy HTML5 (93)
  • Stosowanie nowych znaczników HTML5 (94)
  • Rysowanie po płótnie (96)
  • Przeciąganie i upuszczanie na stronach (97)
  • Ciekawe elementy formularzy (99)
  • Wykrywanie lokalizacji użytkownika (100)
  • Przechowywanie danych po stronie klienta (101)
    • Przechowywanie danych pomiędzy sesjami (102)
    • Przechowywanie danych sesyjnych (103)
    • Odpytywanie ustrukturyzowanych danych z wykorzystaniem lokalnej bazy danych SQL (104)
  • Podsumowanie (106)

7. Modyfikacja układu strony za pomocą CSS (107)

  • Wskazywanie elementów za pomocą CSS3 (107)
    • Obliczanie szczegółowości (108)
    • Identyfikatory (108)
    • Wskazywanie klas (110)
    • Wskazywanie pseudoklas (110)
    • Wskazywanie atrybutów (111)
    • Wskazywanie elementów (112)
    • Wskazywanie pseudoelementów (112)
  • Nowe efekty graficzne CSS3 (113)
    • Zaokrąglone krawędzie (115)
    • Animacje 2D (116)
    • Animacje 3D (118)
  • Podsumowanie (119)

8. Statyczna interakcja z wykorzystaniem kodu JavaScript (121)

  • Uproszczony przykład (121)
  • Uporządkowanie kodu HTML dzięki zastosowaniu dyskretnego JavaScriptu (124)
  • Zmniejszenie zależności od JavaScriptu poprzez stopniowe rozszerzanie HTML-a (128)
  • Optymalizacja wydajności za pomocą delegacji zdarzeń (130)
  • Unikanie zmiennych globalnych (132)
  • Podsumowanie (134)

9. Dynamiczna interakcja z wykorzystaniem technologii AJAX (135)

  • AJAX na sposób klasyczny, bez frameworków (135)
    • Komunikacja z serwerem za pomocą XML-a (136)
    • Komunikacja z serwerem za pomocą formatu JSON (138)
    • Komunikacja z serwerem za pomocą HTML-a (140)
  • Google App Engine Channel API (141)
    • Otwarcie kanału przez serwer (142)
    • Obsługa komunikatów po stronie klienta (144)
  • Podsumowanie (146)

IV Korzystanie z popularnych API App Engine (147)

10. Składowanie danych w magazynach Datastore i Blobstore (149)

  • Synchroniczne przetwarzanie danych (149)
    • Synchroniczne składowanie danych (150)
    • Synchroniczne odpytywanie danych (153)
    • Synchroniczne pobieranie danych (154)
  • Asynchroniczne przetwarzanie danych (156)
    • Asynchroniczne składowanie danych (156)
    • Asynchroniczne odpytywanie danych (158)
    • Asynchroniczne pobieranie danych (159)
  • Ustanawianie transakcji (160)
    • Wieloorganizacyjność i przestrzenie nazw (162)
  • Składowanie i pobieranie dużych plików (164)
    • Składowanie dużych plików w Blobstore (164)
    • Odpytywanie Blobstore (166)
    • Pobieranie plików z Blobstore (168)
  • Wysyłanie dużej ilości danych za pomocą Remote API (169)
  • Podsumowanie (170)

11. Wysyłanie i odbieranie poczty elektronicznej (173)

  • Wysyłanie rozbudowanych wiadomości e-mail ze znacznikami HTML i załącznikami (173)
    • Parametryzacja ciała wiadomości (176)
    • Zabezpieczenie serwletu (176)
    • Logowanie wysłanych wiadomości na serwerze roboczym (177)
    • Alternatywa - JavaMail API (177)
    • Porównanie API niskopoziomowego z JavaMail (178)
  • Odbieranie poczty (179)
    • Konfiguracja serwletu odbierającego pocztę (179)
    • Zapisywanie odebranej poczty przez serwlet (180)
    • Odbieranie poczty elektronicznej bez JavaMail API (182)
    • Błędy (184)
  • Uwzględnienie wydajności oraz quoty (184)
    • Ile trwa wysłanie wiadomości e-mail? (184)
    • Jaki jest koszt zimnego uruchomienia? (185)
    • Czy odbieranie poczty jest wydajne? (186)
  • Podsumowanie (186)

12. Wykonywanie zadań w tle za pomocą Task Queue API oraz cron (187)

  • Kolejkowanie zadań (187)
    • Kolejkowanie wysyłania poczty (188)
    • Konfiguracja kolejek (189)
    • Kontrola limitów (190)
    • Dodatkowe opcje (191)
    • Jak najlepiej wykorzystać kolejki zadań? (194)
  • Planowanie zadań za pomocą cron (195)
    • Konfiguracja zadań za pomocą cron.xml (195)
    • Jak najlepiej wykorzystać zadania cron? (197)
  • Odczyt nagłówków HTTP (197)
  • Podsumowanie (199)

13. Przetwarzanie obrazów z wykorzystaniem usługi App Engine Image Service (201)

  • Oszczędne stosowanie Image API (201)
  • Odczyt i zapis obrazów (202)
    • Odczyt danych wprowadzonych przez użytkownika (202)
    • Zapis w magazynie danych (204)
    • Odczyt z magazynu danych (205)
    • Zwrócenie obrazu użytkownikowi (206)
    • Odczyt z pliku (207)
  • Proste przekształcenia (208)
    • Tworzenie miniatur (208)
    • Przycinanie obrazów (210)
    • Obracanie obrazów (211)
    • Przerzucanie obrazów (211)
  • Zaawansowane przekształcenia (211)
  • Podsumowanie (214)

14. Optymalizacja wydajności za pomocą pamięci podręcznej cache (215)

  • Podstawowe zastosowanie API memcache (215)
    • Na co uważać, stosując pamięć cache? (215)
    • Pamięć cache i wartości typu String (216)
  • Strategia obsługi cache (218)
    • Redukcja obciążenia App Engine przy użyciu nagłówków ETag (218)
  • Drobnoziarnista pamięć cache (220)
    • Implementacja interfejsu Serializable (221)
    • Umieszczanie w cache obiektów w postaci surowej (222)
  • Zarządzanie cache (222)
    • Unieważnianie elementów w pamięci cache (223)
    • Opróżnianie cache (224)
  • Inne metody przydatne podczas korzystania z cache (225)
    • Wkładanie i wyjmowanie wielu wartości (225)
    • Rejestracja metod obsługi błędów (225)
    • Inkrementacja wartości (225)
  • JSR 107 jako alternatywa dla Memcache Service (226)
  • Podsumowanie (226)

15. Pobieranie danych z zewnątrz za pomocą URL Fetch (227)

  • Pobieranie danych z URL za pomocą żądań GET (227)
    • Wykorzystanie standardowego URL Fetch API (228)
    • Wykorzystanie niskopoziomowego URL Fetch API (229)
  • Odczyt wyników (230)
    • Interpretacja wyników (230)
    • Zapis do memcache (230)
    • Zapis do magazynu danych (231)
  • Dodatkowe opcje URL Fetch (231)
    • Kontrola czasu wygaśnięcia (231)
    • Elegancka obsługa wyjątków (233)
  • Wysyłanie danych z formularza (234)
  • Asynchroniczne pobieranie danych (235)
  • Konsumpcja usług sieciowych (237)
    • Usługi REST (237)
    • Komunikacja z SOAP (238)
  • Bezpieczeństwo (238)
    • HTTPS (238)
    • Otwarte porty (238)
  • Podsumowanie (239)

16. Zabezpieczanie aplikacji internetowych za pomocą kont Google, OpenID i OAuth (241)

  • Uwierzytelnianie użytkowników w oparciu o konta Google (241)
  • Uwierzytelnianie użytkowników za pomocą OpenID (244)
  • Dostęp z zewnątrz za pomocą OAuth (246)
  • Zabezpieczanie adresów URL w web.xml (248)
    • Wymuszenie uwierzytelnienia (248)
    • Wymuszenie bezpiecznych protokołów (249)
  • Zagadnienia związane z bezpieczeństwem (249)
    • Walidacja danych wejściowych (250)
    • Konfiguracja wieloorganizacyjności (250)
    • Przechowywanie danych osobowych (250)
  • Podsumowanie (251)

17. Wysyłanie i odbieranie wiadomości za pomocą XMPP (253)

  • Wysyłanie komunikatów XMPP (253)
  • Odbieranie komunikatów XMPP (255)
  • Odbieranie powiadomień o subskrypcji (257)
  • Odbieranie powiadomień o obecności (260)
  • Podsumowanie (262)

V Wdrażanie aplikacji (263)

18. Usprawnienie procesu wytwarzania aplikacji (265)

  • Optymalizacja procesu wytwarzania aplikacji internetowych (265)
  • Wejście w skórę kierownika projektu (266)
  • Mniej prac pobocznych (266)
    • Wyznaczenie ostatecznego celu (266)
    • Rezygnacja ze zbędnych czynności (267)
  • Rozszerzanie funkcjonalności (269)
    • Określenie priorytetów (269)
    • Planowanie iteracji (269)
    • Programowanie sterowane eksperymentem (270)
    • Stopniowe wprowadzanie zmian (271)
  • Mierzenie jakości (271)
  • Optymalizacja produktywności programistów (271)
    • Rytuały (272)
    • Nowe języki programowania (272)
    • Zarządzanie czasem i otoczeniem (272)
  • Podsumowanie (273)

19. Zapewnienie jakości za pomocą narzędzi pomiarowych (275)

  • Testowanie w środowisku produkcyjnym (275)
    • Racjonalna ocena wartości dodanej testów (276)
    • Testowanie zdroworozsądkowe (276)
    • Minimalizacja kosztów awarii (276)
  • Inne podejście do użyteczności (277)
    • Funkcjonalność przed wyglądem (277)
    • Optymalizacja użyteczności w oparciu o wyniki profilowania i analizy statystyk (278)
  • Sprawdzanie dostępności za pomocą Capabilities API (278)
  • Logowanie nieoczekiwanych zachowań (280)
  • Ciągłe profilowanie w środowisku produkcyjnym (282)
  • Badanie reakcji użytkownika na Twój interfejs (285)
  • Podsumowanie (287)

20. Sprzedaż aplikacji (289)

  • Jak podejść do kwestii sprzedaży? (289)
  • Znajomość odbiorcy (290)
  • Dotarcie do odbiorcy (290)
    • Wiadomość w serwisie informacyjnym (290)
    • Pisanie artykułów (291)
    • Blogowanie (291)
    • Twitter (291)
    • Strony na Facebooku (293)
    • Aplikacje na Facebooku (294)
    • Reklamy w Google Apps Marketplace (295)
    • AdWords (296)
    • Optymalizacja aplikacji na potrzeby wyszukiwarek (297)
    • Zakładki społecznościowe (298)
    • Inne sklepy z aplikacjami mobilnymi (298)
  • Zamiana klientów potencjalnych w aktualnych (299)
  • Obsługa procesu płatności (299)
  • Podsumowanie (300)

Skorowidz (301)

Kategoria: Programowanie
Zabezpieczenie: Watermark
Watermark
Watermarkowanie polega na znakowaniu plików wewnątrz treści, dzięki czemu możliwe jest rozpoznanie unikatowej licencji transakcyjnej Użytkownika. E-książki zabezpieczone watermarkiem można odczytywać na wszystkich urządzeniach odtwarzających wybrany format (czytniki, tablety, smartfony). Nie ma również ograniczeń liczby licencji oraz istnieje możliwość swobodnego przenoszenia plików między urządzeniami. Pliki z watermarkiem są kompatybilne z popularnymi programami do odczytywania ebooków, jak np. Calibre oraz aplikacjami na urządzenia mobilne na takie platformy jak iOS oraz Android.
ISBN: 978-83-246-6459-7
Rozmiar pliku: 5,7 MB

BESTSELLERY

Kategorie: