Facebook - konwersja
Pobierz fragment

Gry codzienne i pozacodzienne… o komunikacyjnych aspektach aktorstwa - ebook

Wydawnictwo:
Rok wydania:
2012
Format ebooka:
PDF
Format PDF
czytaj
na laptopie
czytaj
na tablecie
Format e-booków, który możesz odczytywać na tablecie oraz laptopie. Pliki PDF są odczytywane również przez czytniki i smartfony, jednakze względu na komfort czytania i brak możliwości skalowania czcionki, czytanie plików PDF na tych urządzeniach może być męczące dla oczu. Więcej informacji znajdziesz w dziale Pomoc.
czytaj
na laptopie
Pliki PDF zabezpieczone watermarkiem możesz odczytać na dowolnym laptopie po zainstalowaniu czytnika dokumentów PDF. Najpowszechniejszym programem, który umożliwi odczytanie pliku PDF na laptopie, jest Adobe Reader. W zależności od potrzeb, możesz zainstalować również inny program - e-booki PDF pod względem sposobu odczytywania nie różnią niczym od powszechnie stosowanych dokumentów PDF, które odczytujemy każdego dnia.
Informacje na temat zabezpieczenia e-booka znajdziesz na karcie produktu w "Szczegółach na temat e-booka". Więcej informacji znajdziesz w dziale Pomoc.
czytaj
na tablecie
Aby odczytywać e-booki na swoim tablecie musisz zainstalować specjalną aplikację. W zależności od formatu e-booka oraz systemu operacyjnego, który jest zainstalowany na Twoim urządzeniu może to być np. Bluefire dla EPUBa lub aplikacja Kindle dla formatu MOBI.
Informacje na temat zabezpieczenia e-booka znajdziesz na karcie produktu w "Szczegółach na temat e-booka". Więcej informacji znajdziesz w dziale Pomoc.
Pobierz fragment
14,00

Gry codzienne i pozacodzienne… o komunikacyjnych aspektach aktorstwa - ebook

Wiele wskazuje na to, że wypracowane w teatrze techniki pracy nad rolą, w tym wszelkie sposoby kontrolowania tremy, pracy nad ciałem i głosem jako narzędziami służącymi do przekazywania uczuć, myśli, idei i pragnień, mogą stać się doskonalszym i pełniejszym sposobem komunikacji, nie tylko w ramach wykreowanej przez sztukę rzeczywistości, ale także w realnym życiu. Sposoby, jakich na scenie używa aktor, nie różnią się zasadniczo od tych, którymi posługujemy się na co dzień, a życie społeczne daje się najlepiej pojąć jako ciąg performansów. Techniki aktorskie, opierając się na instynktownych zachowaniach człowieka, przekształcają je jednak i – wydobywając bezwiedne impulsy na poziom świadomości – czynią sztuką. Przynależą one równocześnie do dwóch porządków życia: artystycznego i codziennego. Dlatego też metody aktorskiego treningu nie muszą być wyłącznie „wiedzą tajemną” zarezerwowaną dla „wybranych” – wyszkolonych w swym rzemiośle artystów, ale powszechnie dostępną formą porozumiewania się, a także drogą kształtowania samoświadomości i rozwoju osobowości. Teatr, traktowany w tej książce jako szczególny model ludzkich zachowań, bada i zarazem kwestionuje granice między sztuką a życiem. Sama idea oryginału i sztuki jako jego naśladownictwa nie tylko dzięki Jacques’owi Derridzie stała się wątpliwa, a na pytanie o wyższość rzeczywistości nad jej medialnymi replikami można udzielić różnych odpowiedzi…

Spis treści

Na początku...
Wstęp
Rozdział I. Strach, trema, napięcie
Komunikacja międzyludzka w kontekście sztuki teatru
Sytuacja spotkania
Fizyczność emocji
Występ publiczny
Kontrola napięć w akcie komunikacyjnym
Wyznaczanie celu
Trema a techniki oddechowe
Trening jako metoda radzenia sobie z lękiem
Techniki wyobrażeniowe
Interakcyjność i procesualność w widowisku
Rozdział II. Człowiek w procesie komunikacji – twórca, narzędzie , tworzywo

Tworzywo komunikacji
Ciało i emocje – sprzężenie zwrotne
„Utrata prywatności” w działaniach aktora
Czynniki ekspresji w technikach scenicznych
Samoświadomość
Ruch
Sylwetka
Energia w procesie komunikacji
Węch, zapachy...
Czynnik wizualny
Gestyka jako element performansu
Głos i mimika w widowisku
Język ciała?
Rozdział III. Struktura i rytm jako komunikacyjne aspekty
działania w widowisku
Rytm i kompozycja jako języki interakcji
Rytm jako aspekt działania
Rytm jako aspekt dźwięku
Rytm jako aspekt przestrzeni – miejsce, rekwizyt, kostium
Struktura i rytm
Rozdział IV. Wystąpienie publiczne jako dialog
Nadawca i odbiorca w wystąpieniach publicznych
Interakcja jako działanie
Interakcja jako dialog
Dialog jako potrzeba
Fizyczne aspekty interakcji
Interakcja jako opowieść
Budowanie więzi poprzez dialog
Dialog jako imperatyw
Rozdział V. W poszukiwaniu ekspresji
Badanie sztuki aktorskiej
Koncentracja uwagi
Znaczenie treningu w pracy aktora
Umiejętność pracy zespołowej
Analiza zadań twórczych i praca nad rolą
Wyobraźnia i pamięć emocjonalna
Zdolność improwizacji
Wymiar etyczny
Zakończenie
Bibliografia
Indeks nazwisk

Kategoria: Kino i Teatr
Zabezpieczenie: Watermark
Watermark
Watermarkowanie polega na znakowaniu plików wewnątrz treści, dzięki czemu możliwe jest rozpoznanie unikatowej licencji transakcyjnej Użytkownika. E-książki zabezpieczone watermarkiem można odczytywać na wszystkich urządzeniach odtwarzających wybrany format (czytniki, tablety, smartfony). Nie ma również ograniczeń liczby licencji oraz istnieje możliwość swobodnego przenoszenia plików między urządzeniami. Pliki z watermarkiem są kompatybilne z popularnymi programami do odczytywania ebooków, jak np. Calibre oraz aplikacjami na urządzenia mobilne na takie platformy jak iOS oraz Android.
ISBN: 978-83-242-1567-6
Rozmiar pliku: 16 MB

BESTSELLERY

Kategorie: