Facebook - konwersja
Czytaj fragment
Pobierz fragment

  • Empik Go W empik go

Head in Green Bronze and Other Stories - ebook

Data wydania:
5 marca 2020
Format ebooka:
EPUB
Format EPUB
czytaj
na czytniku
czytaj
na tablecie
czytaj
na smartfonie
Jeden z najpopularniejszych formatów e-booków na świecie. Niezwykle wygodny i przyjazny czytelnikom - w przeciwieństwie do formatu PDF umożliwia skalowanie czcionki, dzięki czemu możliwe jest dopasowanie jej wielkości do kroju i rozmiarów ekranu. Więcej informacji znajdziesz w dziale Pomoc.
Multiformat
E-booki w Virtualo.pl dostępne są w opcji multiformatu. Oznacza to, że po dokonaniu zakupu, e-book pojawi się na Twoim koncie we wszystkich formatach dostępnych aktualnie dla danego tytułu. Informacja o dostępności poszczególnych formatów znajduje się na karcie produktu.
, MOBI
Format MOBI
czytaj
na czytniku
czytaj
na tablecie
czytaj
na smartfonie
Jeden z najczęściej wybieranych formatów wśród czytelników e-booków. Możesz go odczytać na czytniku Kindle oraz na smartfonach i tabletach po zainstalowaniu specjalnej aplikacji. Więcej informacji znajdziesz w dziale Pomoc.
Multiformat
E-booki w Virtualo.pl dostępne są w opcji multiformatu. Oznacza to, że po dokonaniu zakupu, e-book pojawi się na Twoim koncie we wszystkich formatach dostępnych aktualnie dla danego tytułu. Informacja o dostępności poszczególnych formatów znajduje się na karcie produktu.
(2w1)
Multiformat
E-booki sprzedawane w księgarni Virtualo.pl dostępne są w opcji multiformatu - kupujesz treść, nie format. Po dodaniu e-booka do koszyka i dokonaniu płatności, e-book pojawi się na Twoim koncie w Mojej Bibliotece we wszystkich formatach dostępnych aktualnie dla danego tytułu. Informacja o dostępności poszczególnych formatów znajduje się na karcie produktu przy okładce. Uwaga: audiobooki nie są objęte opcją multiformatu.
czytaj
na tablecie
Aby odczytywać e-booki na swoim tablecie musisz zainstalować specjalną aplikację. W zależności od formatu e-booka oraz systemu operacyjnego, który jest zainstalowany na Twoim urządzeniu może to być np. Bluefire dla EPUBa lub aplikacja Kindle dla formatu MOBI.
Informacje na temat zabezpieczenia e-booka znajdziesz na karcie produktu w "Szczegółach na temat e-booka". Więcej informacji znajdziesz w dziale Pomoc.
czytaj
na czytniku
Czytanie na e-czytniku z ekranem e-ink jest bardzo wygodne i nie męczy wzroku. Pliki przystosowane do odczytywania na czytnikach to przede wszystkim EPUB (ten format możesz odczytać m.in. na czytnikach PocketBook) i MOBI (ten fromat możesz odczytać m.in. na czytnikach Kindle).
Informacje na temat zabezpieczenia e-booka znajdziesz na karcie produktu w "Szczegółach na temat e-booka". Więcej informacji znajdziesz w dziale Pomoc.
czytaj
na smartfonie
Aby odczytywać e-booki na swoim smartfonie musisz zainstalować specjalną aplikację. W zależności od formatu e-booka oraz systemu operacyjnego, który jest zainstalowany na Twoim urządzeniu może to być np. iBooks dla EPUBa lub aplikacja Kindle dla formatu MOBI.
Informacje na temat zabezpieczenia e-booka znajdziesz na karcie produktu w "Szczegółach na temat e-booka". Więcej informacji znajdziesz w dziale Pomoc.
Czytaj fragment
Pobierz fragment

Head in Green Bronze and Other Stories - ebook

In Walpole style, an excellent collection of short story bedside tables in the guest room, for recovering or reading aloud. There is nothing modern cynicism; the stories seem somewhat outdated – but in the end it often reassures. One group may be left alone, „Let the storm tremble,” built on the fascinating idea of business to rid society of boring ones.

Kategoria: Classic Literature
Język: Angielski
Zabezpieczenie: Watermark
Watermark
Watermarkowanie polega na znakowaniu plików wewnątrz treści, dzięki czemu możliwe jest rozpoznanie unikatowej licencji transakcyjnej Użytkownika. E-książki zabezpieczone watermarkiem można odczytywać na wszystkich urządzeniach odtwarzających wybrany format (czytniki, tablety, smartfony). Nie ma również ograniczeń liczby licencji oraz istnieje możliwość swobodnego przenoszenia plików między urządzeniami. Pliki z watermarkiem są kompatybilne z popularnymi programami do odczytywania ebooków, jak np. Calibre oraz aplikacjami na urządzenia mobilne na takie platformy jak iOS oraz Android.
ISBN: 978-83-8200-647-6
Rozmiar pliku: 2,8 MB

FRAGMENT KSIĄŻKI

HEAD IN GREEN BRONZE

The Lord God Almighty was busy that time examining the artists. This was a tiresome and monotonous job, for He had been doing it for thousands and thousands of centuries and, with one or two exceptions a century, artists are always the same.

About Him stretched into everlasting space fields and fields of light, rather as on an early summer evening, when the harvesters have drawn away home and the sun-drenched soil is left to its own peace.

But every artist as he appeared for his examination brought with him his own personal memory and consciousness, his individual litter....

It was the authors whom just now God Almighty was examining. The examinations were very brief.

Against the vast eternity of light–light upon light upon light and of a stainless purity–the impedimenta of each separate little soul seemed incredibly mean and paltry. Now, for example, there was William Newcombe with his country cottage, old oak beams, settle by the fire, flagged garden path, refrigerator and most modern bathroom. Also his twenty-three travel books and his blank-verse drama called Armageddon.

“They all sold very well, I hear,’ said God Almighty.

“Well,’ William answered modestly, “they did. Except Armageddon, which didn’t sell at all.’

“Why did you write that one?’ asked God Almighty.

“Because I wanted to,’ said William, blinking his old eyes a little at the unaccustomed light.

“Good,’ said God Almighty. “Because of that one book you may have with you, while at work, any one of your earthly goods and chattels you prefer.’

“My dog Caesar,’ William said promptly. All his impedimenta, oak beams, garden path, bathroom, all the travel books disappeared, and only a charming fox-terrier with engaging whiskers, frisking in the light, remained. William and Caesar, in the charge of an Archangel, passed into light.

A flock of angels cut the brilliant air like a wave breaking through mist.

“Next one,’ said God Almighty.

This was Peter Bentham, whose consciousness provided him with four very thin books of poetry, a life of Rimbaud, a small painting by Dali, and a cough mixture in a dirty blue bottle.

God Almighty looked at him. “How have you allowed your body to get into such a miserable state?’

“I never was very strong,’ Peter answered with that rather shrill staccato little cry that had before now thrown so much terrible scorn on prosperity and success.

“I’m afraid,’ said God Almighty gently (for there was something very touching about Peter), “that you have prevented yourself from enjoying too many amusing and vivifying things.’

“That,’ said Peter firmly (he was not going to be put down by a God Who, all his life, he had asserted did not exist), “is because my taste has always been perfect. I have never been able to endure any kind of athletics, popular novels and novelists, optimistic essays and sentimental plays, patriotism, or anyone, male or female, in rude health.’

“What have you enjoyed?’ God Almighty asked.

“My own poetry,’ Peter answered, “the paintings of Dali, Miró and Léger, the music of Tschenakivitzky, free love in Russia and a cocktail called “Flowers of Parnassus.” ’

“I like your honesty,’ God Almighty said, “but you are a little too serious, especially about yourself. However, what you really need is fattening up. Without your earthly clothes’ (for now all Peter’s worldly impedimenta had vanished) “you are frankly a miserable object–nor have you washed as frequently as you should. However, we shall soon change all that. I shall hand you over to Henry Fielding for an aeon or two.’

And then came Margaret Cunningham, a tall, fat, red-faced woman whose teeth because they had not been kept back in childhood now protruded over a receding chin. Without her clothes she was shapeless, helpless, innocent. Her impedimenta were an untidy two-roomed flat, a tortoiseshell cat, some London chimneys, her working tools and some twenty-four misshapen clay heads with long necks leaning to right or left.

“Well, Margaret,’ God Almighty said kindly, “I’m afraid you haven’t made much of a living out of this work of yours.’

“Well, no, I haven’t,’ Margaret said frankly in her Woman’s-Club how-are-you-all-girls voice. “Of course there was the teaching twice a week.’ She felt the light on her nakedness with so keen a pleasure that her brown-grey eyes shone with delight. “It’s like the Riviera, which I’ve never been able to afford,’ she said.

“But this,’ said God Almighty, “has been always your secret longing’–and there, solid against the light, was the curving road, the signpost “To Watendlath,’ the newspaper placard “Mussolini attacks Britain’ and the stream, the shelving green hill, the mouse-shaped clouds watching a cat-faced moon.

“Yes,’ Margaret murmured. “That and the head in green bronze.’

“Head of whom?’ God Almighty asked.

“Of no one in particular. Simply a grand head of some hero–in dark green bronze. I’ve imagined myself for years and years creating such a thing. I could, I believe, if I’d gone on. I was really improving. But then I caught cold and pneumonia followed–and here I am!’

“There’s plenty of time,’ God Almighty said. He looked at Margaret kindly. “Here’s where you’ve always wanted to be. You’re a true artist although not as yet a very good one. Donatello shall give you a lesson or two....’

Margaret was on her bare knees looking into the stream behind Rosthwaite. Beside her was a little pile of clay.

“God Almighty thinks I can help you,’ a voice said.

This is a free sample. Please purchase full version of the book to continue.
mniej..

BESTSELLERY

Kategorie: