Facebook - konwersja
Przeczytaj fragment on-line
Darmowy fragment

  • Empik Go W empik go

Hotel dla zwierząt - ebook

Wydawnictwo:
Format:
EPUB
Data wydania:
1 stycznia 2013
6,74
674 pkt
punktów Virtualo

Hotel dla zwierząt - ebook

„Czas na biznes“ to seria mini-poradników dla rozważających założenie własnej działalności w konkretnej branży. Poznaj charakterystykę rynku i konkurencję w sektorze, który najbardziej Cię interesuje. Dowiedz się jakiej kadry potrzebujesz, w co musisz wyposażyć lokal, a co najważniejsze – ile to wszystko kosztuje. W poradniku znajdziesz również rady dotyczące planu marketingowego czy technicznego, a także analizę SWOT.

Kategoria: Zarządzanie i marketing
Zabezpieczenie: Watermark
Watermark
Watermarkowanie polega na znakowaniu plików wewnątrz treści, dzięki czemu możliwe jest rozpoznanie unikatowej licencji transakcyjnej Użytkownika. E-książki zabezpieczone watermarkiem można odczytywać na wszystkich urządzeniach odtwarzających wybrany format (czytniki, tablety, smartfony). Nie ma również ograniczeń liczby licencji oraz istnieje możliwość swobodnego przenoszenia plików między urządzeniami. Pliki z watermarkiem są kompatybilne z popularnymi programami do odczytywania ebooków, jak np. Calibre oraz aplikacjami na urządzenia mobilne na takie platformy jak iOS oraz Android.
ISBN: 978-83-63799-16-8
Rozmiar pliku: 307 KB

FRAGMENT KSIĄŻKI

Każdy z właścicieli domowego zwierzaka prędzej czy później staje w obliczu problemu związanego z opuszczeniem swojego pupila na dłużej niż kilka godzin. Nie wszystkie zwierzęta mogą lub lubią podróżować ze swoimi opiekunami. Wciąż także niewiele jest hoteli, kwater czy pensjonatów zgadzających się na pobyt zwierząt na ich terenie. W sytuacji gdy nie możemy liczyć na pomoc rodziny lub sąsiadów podczas naszej nieobecności, najmniej polecanym wyjściem jest oddanie pupila do schroniska. Dużo lepszym rozwiązaniem jest wysłanie go na krótkie „wakacje” do jednego z coraz liczniejszych hoteli dla zwierząt.

Przyjrzymy się tego typu przedsięwzięciom, które początkowo funkcjonowały już w latach 90. ubiegłego wieku jako jedna z usług świadczonych przez gabinety weterynaryjne. Dzisiejsze hotele dla czworonogów to profesjonalne miejsca, w których zwierzęta mogą otrzymać wszystko, co niezbędne podczas nieobecności ich właścicieli. Sprawdzimy, z jakimi wyrzeczeniami wiąże się ten biznes i czy jest on atrakcyjnym źródłem utrzymania.

Charakterystyka rynku

Średnio co trzeci Polak ma w domu zwierzę. Najwięcej w polskich gospodarstwach jest psów i kotów – ponad 14 mln. Doliczając do tego wszystkie pozostałe zwierzęta żyjące w naszych domach – np. fretki, króliki, gady, płazy, ptaki itp. – stanowi to bardzo dużą grupę potencjalnych „gości” hoteli dla zwierząt. Wraz z rosnącym poziomem zamożności społeczeństwa rosną także wydatki na zwierzęta, które traktowane są często jako pełnoprawni domownicy. Dzisiaj specjalne karmy, smakołyki, ubranka, szkolenia, hotele czy nawet cmentarze dla czworonogów coraz rzadziej są traktowane jako fanaberia i snobizm zamożnych właścicieli. W związku z tym powstaje coraz więcej miejsc, gdzie właściciele mogliby oddać swoich pupili pod odpowiednią opiekę podczas np. wakacyjnego wyjazdu czy dłuższej delegacji.

Rynek tego typu usług jest wciąż perspektywiczny, a zbyt mała liczba istniejących hoteli nie zaspokaja rosnącego na nie zapotrzebowania. Jednocześnie istniejące placówki wzorem rynków zachodnich zaczynają specjalizować się w np. konkretnych gatunkach, poszerzają zakres usług o np. korektę zachowań i szkolenia zwierząt oraz stale podnoszą standard swoich obiektów.

Największe obroty hotele dla zwierząt generują w okresach typowych dla wyjazdów właścicieli zwierząt. Najlepszym okresem są wakacje i ferie zimowe, ale także wszelkie przerwy związane ze świętami czy długimi weekendami.

Konkurencja

W Polsce działa kilkaset profesjonalnych hoteli dla zwierząt. Z reguły są one zlokalizowane w granicach administracyjnych największych miast, gdzie konkurencja jest największa. Największe zagęszczenie występuje w okolicach stolicy – działa tam już ok. 30 takich obiektów. W obrębie pozostałych miast funkcjonuje średnio po kilka tego typu placówek. Natomiast w małych miasteczkach takich hoteli praktycznie nie można spotkać.

Konkurencję dla komfortowych hoteli dla zwierząt stanowią w pewnym zakresie gabinety i lecznice weterynaryjne oraz schroniska dla zwierząt. Jednak z racji ograniczonych możliwości oferują one z reguły jedynie „przechowanie” zwierzęcia w klatce lub na wybiegu.

Plan marketingowy

Podstawowym narzędziem marketingowym, tak jak w przypadku większości przedsięwzięć usługowych, będzie własna strona internetowa. Powinna być ona czytelna, przejrzysta i zawierać wszelkie dane o naszym hotelu, zakres świadczonych przez nas usług, cennik, galerię zdjęć i w miarę możliwości referencje. Zlecając jej stworzenie, powinniśmy zadbać także o jej wysokie pozycjonowanie w wynikach wyszukiwania.

Hotel dla zwierząt to z reguły biznes lokalny. Dlatego też niezbędne będzie dotarcie do grupy potencjalnych klientów mieszkających w danej okolicy. Pomocne okażą się tu ogłoszenia w prasie lokalnej czy ulotki pozostawiane np. w gabinetach weterynaryjnych.

Jeżeli nasi pierwsi klienci będą zadowoleni z naszych usług, po pewnym czasie będziemy mogli liczyć na pozytywne efekty bardzo skutecznego marketingu szeptanego.

Najlepszą reklamą naszego hotelu będzie jego organizacja oraz zakres usług dodatkowych. Choć na rynku istnieją miejsca, gdzie oddawane zwierzęta są „dosłownie” przechowywane praktycznie przez cały czas w klatkach i kojcach, to mimo wyższej ceny większość właścicieli dla swoich pupili poszukuje warunków jak najbardziej zbliżonych do domowych. Dlatego tym, co przyciągnie ich do nas, będzie przestronny zielony ogród z np. oczkiem wodnym, otwarta przestrzeń w mieszkaniu, odizolowany pokój tylko dla kotów, gdzie mogłyby chodzić własnymi ścieżkami, czy długie i aktywne spacery dla psów. Ponadto można zaoferować czesanie i pielęgnację czworonogów, a także korektę niewłaściwych zachowań u dorosłych psów czy szkółkę dla szczeniąt.
mniej..

BESTSELLERY

Menu

Zamknij