- W empik go
How to write a business email. Jak pisać emaile biznesowe - ebook
Wydawnictwo:
Data wydania:
1 stycznia 2013
Format ebooka:
EPUB
Format
EPUB
czytaj
na czytniku
czytaj
na tablecie
czytaj
na smartfonie
Jeden z najpopularniejszych formatów e-booków na świecie.
Niezwykle wygodny i przyjazny czytelnikom - w przeciwieństwie do formatu
PDF umożliwia skalowanie czcionki, dzięki czemu możliwe jest dopasowanie
jej wielkości do kroju i rozmiarów ekranu. Więcej informacji znajdziesz
w dziale Pomoc.
Multiformat
E-booki w Virtualo.pl dostępne są w opcji multiformatu.
Oznacza to, że po dokonaniu zakupu, e-book pojawi się na Twoim koncie we wszystkich formatach dostępnych aktualnie dla danego tytułu.
Informacja o dostępności poszczególnych formatów znajduje się na karcie produktu.
Format
MOBI
czytaj
na czytniku
czytaj
na tablecie
czytaj
na smartfonie
Jeden z najczęściej wybieranych formatów wśród czytelników
e-booków. Możesz go odczytać na czytniku Kindle oraz na smartfonach i
tabletach po zainstalowaniu specjalnej aplikacji. Więcej informacji
znajdziesz w dziale Pomoc.
Multiformat
E-booki w Virtualo.pl dostępne są w opcji multiformatu.
Oznacza to, że po dokonaniu zakupu, e-book pojawi się na Twoim koncie we wszystkich formatach dostępnych aktualnie dla danego tytułu.
Informacja o dostępności poszczególnych formatów znajduje się na karcie produktu.
Multiformat
E-booki sprzedawane w księgarni Virtualo.pl dostępne są w opcji
multiformatu - kupujesz treść, nie format. Po dodaniu e-booka do koszyka
i dokonaniu płatności, e-book pojawi się na Twoim koncie w Mojej
Bibliotece we wszystkich formatach dostępnych aktualnie dla danego
tytułu. Informacja o dostępności poszczególnych formatów znajduje się na
karcie produktu przy okładce. Uwaga: audiobooki nie są objęte opcją
multiformatu.
czytaj
na tablecie
Aby odczytywać e-booki na swoim tablecie musisz zainstalować specjalną
aplikację. W zależności od formatu e-booka oraz systemu operacyjnego,
który jest zainstalowany na Twoim urządzeniu może to być np. Bluefire
dla EPUBa lub aplikacja Kindle dla formatu MOBI.
Informacje na temat zabezpieczenia e-booka znajdziesz na karcie produktu
w "Szczegółach na temat e-booka". Więcej informacji znajdziesz w dziale
Pomoc.
czytaj
na czytniku
Czytanie na e-czytniku z ekranem e-ink jest bardzo wygodne i nie męczy
wzroku. Pliki przystosowane do odczytywania na czytnikach to przede
wszystkim EPUB (ten format możesz odczytać m.in. na czytnikach
PocketBook) i MOBI (ten fromat możesz odczytać m.in. na czytnikach Kindle).
Informacje na temat zabezpieczenia e-booka znajdziesz na karcie produktu
w "Szczegółach na temat e-booka". Więcej informacji znajdziesz w dziale
Pomoc.
czytaj
na smartfonie
Aby odczytywać e-booki na swoim smartfonie musisz zainstalować specjalną
aplikację. W zależności od formatu e-booka oraz systemu operacyjnego,
który jest zainstalowany na Twoim urządzeniu może to być np. iBooks dla
EPUBa lub aplikacja Kindle dla formatu MOBI.
Informacje na temat zabezpieczenia e-booka znajdziesz na karcie produktu
w "Szczegółach na temat e-booka". Więcej informacji znajdziesz w dziale
Pomoc.
Czytaj fragment
Pobierz fragment
Pobierz fragment w jednym z dostępnych formatów
How to write a business email. Jak pisać emaile biznesowe - ebook
Seria kieszonkowych poradników językowo-biznesowych pomoże Ci poszerzyć słownictwo i wiedzę w różnych dziedzinach. Książeczki zawierają tematycznie zgromadzone pojęcia i zagadnienia, a także ich tłumaczenia. Bądź specjalistą w swojej dziedzinie, również w kręgach obcojęzycznych!
Kategoria: | Angielski |
Zabezpieczenie: |
Watermark
|
ISBN: | 978-83-64340-24-6 |
Rozmiar pliku: | 279 KB |
FRAGMENT KSIĄŻKI
How to write a business email
Subject: How to write a business email?
Dear readers,
Welcome to another part of BEM’s guide for improving your communication skills. In this issue we’re going to give you some advice on how to write better emails.
With our inboxes getting more and more congested every day, well-written emails are a key to success in business. I hope that this short guide will help you get a better grip on your everyday email writing at work.
Best regards,
Bartosz Zieleźnik [email protected]
Due to the ever increasing popularity of email, traditional writing etiquette is becoming a thing of the past. Rather than going for a long, polite business letters, most people choose less formal styles of writing. Nowadays, nobody seems to have the time for fancy old-fashioned business letters. Email is mobile, fast and reliable. It lets us speed up our lives and businesses. But before you press ‘send’, think about some simple rules:
Use subjects effectively
Always fill in the subject field. Sending an email with no title does not look professional and some spam filters might not even let it through. Take the time to type in a short phase summarizing your email’s content. It is a good idea to use key-words, such as FYI (For Your Information), To do or Request. This way your recipients will immediately know what you expect of them, for example:
Request: Senior staff meeting, Mon, 4 p.m.
To do: monthly sales reports
FYI: updated delivery dates on new orders
Reminder: Tom’s birthday party, Friday
To make your message stand out in your recipient’s inbox, begin your subject line with: important or urgent, but avoid using special characters or ALL CAPS. Compare:
Important: missing invoice
Urgent: customer complaints
---!!WHERE IS THE MISSING INVOICE??---
@@@@@ customer complained AGAIN !!!!!!!!!
Using a previous subject to write about something new will make you look disorganized. Long chains of ‘RE: RE: RE: RE: FW: RE: RE: FW: RE: RE:’ are quite common among colleagues, but look really clumsy when writing to a customer. Changing the title every now and then will also help you browse the ‘chat’ history more effectively making important parts of the conversation easier to retrieve.
Another thing to remember while creating the subject of your email is to leave out unnecessary articles and adjectives. Compare:
A new interesting stationary deal from our trusted supplier New internal document layouts for the accounting department
New stationary deal from the supplier
New layouts for accounting
Don’t be too vague, though. Avoid titles that say nothing, such as:
Quick question
Invitation
About Friday
Meeting
Important information
Finally, in some companies people use only the subject line to relate a short message. Such emails are identified by adding EOM (End Of Message) at the end of the title.
This lets your recipients get the necessary information without additional clicking to view the email body. This is highly ap-preciated by professionals who receive a large volume of mail every day.
Please return our stapler EOM
Customer Service Dept. meeting is moved to 4 p.m. EOM
Please come to my office at 8 a.m. EOM
10 confirmed for Tuesday. Will you need a larger room? EOM
Subject: spam
The word ‘spam’ which we use to describe unwanted mail was inspired by a comedy routine on the British television series Monty Python’s Flying Circus. It originally meant: ‘sp(iced) (h)am’- canned meat product made by the Hormel Foods CorporationVOCABULARY
congested – zatłoczony
to get a grip – opanować
etiquette – etykieta
fancy – wyrafinowny
to speed up – przyspieszyć
to type in – wpisać
to summarize – podsumować
immediately – natychmiast
to stand out – wyróżniać się
special character – znak specjalny
disorganized – zdezorganizowany
clumsy – niezgrabny
to browse – przeglądać
to retrieve – odzyskać
to leave out – opuszczać
stationary – art. biurowe
vague – niejasny
to relate – przekazać
stapler – zszywacz
volume – ilość
comedy routine – skecz
canned – puszkowany
manner – sposób
full stop – kropka
abbreviation - skrót
default – domyślny
handheld – przenośny
asterisk – gwiazdka (*)
to skim - przeglądać
to shower sb with sth – zalewać kogoś czymś
on the flip side – z drugiej strony
to sepcify – określić
appropriate – odpowiedni
outgoing – przyjazny
to bounce a message back – odesłać/ odrzucić wiadomość
handful – garść
Subject: How to write a business email?
Dear readers,
Welcome to another part of BEM’s guide for improving your communication skills. In this issue we’re going to give you some advice on how to write better emails.
With our inboxes getting more and more congested every day, well-written emails are a key to success in business. I hope that this short guide will help you get a better grip on your everyday email writing at work.
Best regards,
Bartosz Zieleźnik [email protected]
Due to the ever increasing popularity of email, traditional writing etiquette is becoming a thing of the past. Rather than going for a long, polite business letters, most people choose less formal styles of writing. Nowadays, nobody seems to have the time for fancy old-fashioned business letters. Email is mobile, fast and reliable. It lets us speed up our lives and businesses. But before you press ‘send’, think about some simple rules:
Use subjects effectively
Always fill in the subject field. Sending an email with no title does not look professional and some spam filters might not even let it through. Take the time to type in a short phase summarizing your email’s content. It is a good idea to use key-words, such as FYI (For Your Information), To do or Request. This way your recipients will immediately know what you expect of them, for example:
Request: Senior staff meeting, Mon, 4 p.m.
To do: monthly sales reports
FYI: updated delivery dates on new orders
Reminder: Tom’s birthday party, Friday
To make your message stand out in your recipient’s inbox, begin your subject line with: important or urgent, but avoid using special characters or ALL CAPS. Compare:
Important: missing invoice
Urgent: customer complaints
---!!WHERE IS THE MISSING INVOICE??---
@@@@@ customer complained AGAIN !!!!!!!!!
Using a previous subject to write about something new will make you look disorganized. Long chains of ‘RE: RE: RE: RE: FW: RE: RE: FW: RE: RE:’ are quite common among colleagues, but look really clumsy when writing to a customer. Changing the title every now and then will also help you browse the ‘chat’ history more effectively making important parts of the conversation easier to retrieve.
Another thing to remember while creating the subject of your email is to leave out unnecessary articles and adjectives. Compare:
A new interesting stationary deal from our trusted supplier New internal document layouts for the accounting department
New stationary deal from the supplier
New layouts for accounting
Don’t be too vague, though. Avoid titles that say nothing, such as:
Quick question
Invitation
About Friday
Meeting
Important information
Finally, in some companies people use only the subject line to relate a short message. Such emails are identified by adding EOM (End Of Message) at the end of the title.
This lets your recipients get the necessary information without additional clicking to view the email body. This is highly ap-preciated by professionals who receive a large volume of mail every day.
Please return our stapler EOM
Customer Service Dept. meeting is moved to 4 p.m. EOM
Please come to my office at 8 a.m. EOM
10 confirmed for Tuesday. Will you need a larger room? EOM
Subject: spam
The word ‘spam’ which we use to describe unwanted mail was inspired by a comedy routine on the British television series Monty Python’s Flying Circus. It originally meant: ‘sp(iced) (h)am’- canned meat product made by the Hormel Foods CorporationVOCABULARY
congested – zatłoczony
to get a grip – opanować
etiquette – etykieta
fancy – wyrafinowny
to speed up – przyspieszyć
to type in – wpisać
to summarize – podsumować
immediately – natychmiast
to stand out – wyróżniać się
special character – znak specjalny
disorganized – zdezorganizowany
clumsy – niezgrabny
to browse – przeglądać
to retrieve – odzyskać
to leave out – opuszczać
stationary – art. biurowe
vague – niejasny
to relate – przekazać
stapler – zszywacz
volume – ilość
comedy routine – skecz
canned – puszkowany
manner – sposób
full stop – kropka
abbreviation - skrót
default – domyślny
handheld – przenośny
asterisk – gwiazdka (*)
to skim - przeglądać
to shower sb with sth – zalewać kogoś czymś
on the flip side – z drugiej strony
to sepcify – określić
appropriate – odpowiedni
outgoing – przyjazny
to bounce a message back – odesłać/ odrzucić wiadomość
handful – garść
więcej..