Jak to powiedzieć? Rozmawiaj z odwagą, życzliwością i zaangażowaniem - ebook
Jak to powiedzieć? Rozmawiaj z odwagą, życzliwością i zaangażowaniem - ebook
JAK TO POWIEDZIEĆ? Jak rozmawiać z odwagą, życzliwością i zaangażowaniem? >> PRZECZYTAJ
Jak rozmawiać dobrze i skutecznie, w życiu zawodowym oraz poza nim? Wywiad z Ładą Drozdą >> PRZECZYTAJ
Wszystko zaczyna się od... rozmowy
Wyobraź sobie dwoje ludzi. Co sprawi, że z obcych staną się znajomymi? Co pozwoli im się przedstawić i czegoś nawzajem o sobie dowiedzieć? Rozmowa. Oczywiście, że wstępem do nowej znajomości jest rozmowa.
To ona pomaga rozwinąć relację, ale często też przyczynia się do jej zakończenia. Wypowiedziane w zdenerwowaniu albo bez przemyślenia ostre słowa mogą zranić i zniszczyć to, co latami wypracowywano za pomocą innych słów - życzliwych i dobrych. Szczególnie w pracy, w relacji szef - podwładny, trzeba na nie uważać. Warto nauczyć się rozmawiać w sposób, który informuje, ale nie rani. Krytykuje, lecz nie obraża. Przekazuje wiedzę, ale nie poucza. I motywuje - szczerze, skutecznie i bez pseudopsychologicznej nowomowy.
Szefie! A czy Ty wiesz, jak rozmawiać ze swoimi pracownikami?
- Odważnie
- Mądrze
- Życzliwie
- Odpowiedzialnie
Spis treści
Wstęp 9
Rozdział 1. Kontakt 15
- Kiedy zaczyna się kontakt 19
- Kontakt oparty na współczuciu 22
- Odwaga 23
- Mądrość 24
- Życzliwość 26
- Odpowiedzialność 28
- Siła założeń 30
- Jak się uczyć bycia w kontakcie - ćwiczenie 32
Rozdział 2. Znaczenie intencji 35
- Model intencja - uwaga - nastawienie 38
- Manipulacja kontra dobra relacja 41
- Jaką masz intencję - ćwiczenie 45
Rozdział 3. Rozmowy w pracy 47
- Porzuceni przez szefów 50
- Kwestionujący sens rozmów z menedżerami 54
- Dlaczego tu pracujesz? 56
- Rozmawiaj z ludźmi, menedżerze 61
- Gdy masz pytania 74
- Tematy przemilczane 75
- Co pokazała pandemia w sprawie rozmów szefów z pracownikami 77
- Nie mam narzędzi do motywowania 86
- Współczucie a empatia 86
- Jak zbudować empatyczne podejście w kontakcie z drugą osobą 89
- Przygotuj się do rozmowy - ćwiczenie 94
Rozdział 4. Jakie rozmowy kaleczą relacje zawodowe 97
- Czego nie robić - krytyka, która zabija 99
- Słuchanie donosów to nie miara zainteresowania 103
- Pojedynczo tak, razem nie 104
- Obraził się 109
- Obiecał, ale nie dotrzymał słowa 111
- Co cię niepokoi, menedżerze? - ćwiczenie 111
- Czym jest superwizja 112
Rozdział 5. Praktyka rozmawiania w sytuacjach zawodowych 115
- Sposób mówienia 117
- Zadawanie pytań 119
- Czego unikać 121
- Waga słowa 126
- Powiedz jak w radio - ćwiczenie 128
Rozdział 6. Jak będziemy rozmawiać w przyszłości 129
- Zmień wektor 134
- Znaczenie własnej odrębności 136
- Pytaj o sens 137
- Kompetencje i zaangażowanie widać w zachowaniach 142
- Miejsce na współczucie 145
- Co milenialsi słyszą inaczej 147
- Porozmawiaj z milenialsem - ćwiczenie 149
Zakończenie 151
- Po co być odważnym szefem 154
- Jaka mądrość ma znaczenie w relacji szef - pracownik 156
- Miejsce życzliwości w relacjach zawodowych 157
- Od czego zależy odpowiedzialność w funkcjonowaniu zawodowym 157
- Jak rozwijać współczucie, by służyło relacjom 158
Kategoria: | Poradniki |
Zabezpieczenie: |
Watermark
|
ISBN: | 978-83-283-8371-5 |
Rozmiar pliku: | 3,6 MB |