Jak zatrzymać klientów? - ebook
Jak zatrzymać klientów? - ebook
Chcesz zwiększyć sprzedaż nawet o 90% i zatrzymać klientów na dłużej? Chcesz sprawić, by kochali kupować u Ciebie i wracali po więcej z kolejnymi klientami ? Dlaczego klienci odchodzą i jak to zmienić? ? A może masz duży ruch na stronie, ale nie dochodzi do transakcji zakupu?
Zrozumienie, czym różni się zadowolony klient od lojalnego, to klucz do długofalowego sukcesu. Budowanie lojalności to proces, który opiera się na zapewnieniu doskonałej jakości obsługi, ale również na utrzymywaniu więzi z klientami. Z ebooka dowiesz się, jakie są kluczowe momenty na ścieżce klienta i jak zarządzać jego doświadczeniem i jak przekształcić jednorazowych klientów w ambasadorów Twojej marki!
Ten ebook jest napisany prostym, zrozumiałym językiem, bez marketingowego żargonu. Natalia Nietupska, ekspertka w dziedzinie Customer Experience, podzieli się z Tobą wiedzą opartą na wieloletnim doświadczeniu oraz analizie działań najbardziej lojalnych marek na świecie. To przewodnik dla każdego przedsiębiorcy, który chce skutecznie sprzedawać więcej, lepiej i dłużej. Wszystkie wskazówki możesz wdrożyć od razu bez skomplikowanych narzędzi.
Jeśli zadajesz sobie te pytania:
-
Jak zwiększyć zyski w swojej firmie dzięki stałym klientom?
-
Jak zbudować stabilny biznes, który daje Ci radość i spełnienie?
-
Jak zaprojektować ścieżkę klienta w Twojej firmie?
-
Kim są lojalni klienci i dlaczego często mylimy ich z zadowolonymi klientami?
-
Jak wykorzystać potencjał stałych klientów w Twoim biznesie?
-
Jak myślą klienci i co wpływa na ich decyzje zakupowe?
-
Czy warto inwestować w stałych klientów, czy skupiać się na tych niezadowolonych?
-
Jak pozyskać ambasadorów swojej marki?
Wykorzystaj siłę i doświadczenie największych marek, by odkryć przepis na to, jak zatrzymać klientów!
- Oszczędzisz czas, bo dzięki analizie ich działań, dowiesz się, jak możesz wdrożyć podobne strategie w swojej firmie i zyskać przewagę nad konkurencją.
- Już nie będziesz tracić klientów – dowiesz się, co może odstraszać klientów i co zrobić, by każdy kontakt z Twoją marką kończył się sprzedażą. Zrozumiesz, które momenty w procesie zakupowym są kluczowe dla zatrzymania klienta na dłużej.
- Lojalność to Twoja tajna broń. Dlaczego lojalni klienci są bardziej wartościowi niż nowi? Ponieważ to oni generują stałe przychody i polecają Cię innym! Dowiesz się, jak zmienić zadowolonych klientów w ambasadorów marki, którzy regularnie wracają po więcej wraz z nowymi klientami.
- Wprowadzisz małe zmiany, które robią wielką różnicę – nawet niewielkie modyfikacje w obsłudze klienta, komunikacji czy prezentacji oferty mogą znacząco wpłynąć na wzrost sprzedaży i lojalność klientów. Poznasz proste triki, które pozwolą Ci być wyjątkowym!
- Twój tajemniczy klucz to personalizacja – dowiesz się, jak spersonalizować ofertę i komunikację, aby klient czuł, że jest dla Ciebie ważny. Personalizacja to klucz do budowania silnych, długotrwałych relacji.
Zwiększ zyski, zatrzymaj klientów na dłużej i stwórz silną, rozpoznawalną markę, która sprawia, że klienci kochają kupować i wracają po więcej!
O Autorce
Specjalistka ds. CX, badaczka, doktorantka WSIiZ. Właścicielka firmy zajmującej się doświadczeniami klientów sp. z o.o. Orange West. Od 2016 roku prowadzi działania związane ze światem eventowym oraz marketingowym. Pomaga firmom i markom osobistym w zakresie komunikacji,marketingu oraz projektowania pozytywnych doświadczeń klientów. Organizuje Ecommerce Event oraz RZEcommerce. Jest autorką badań nad pozakupowymi doświadczeniami klientów w polskim e-commersie oraz doktorantką z zakresu CX. Wierzy, że Customer Experience to przyszłość e-sklepów. A my – konsumenci – skorzystamy z tej wartościowej zmiany!
Opinie:
"E-book zmienił całkowicie moje podejście w związku z klientami.
To jest ogromna skarbnica wiedzy, którą dostarczyła nam Natalia Nietupska.Ebook napisany jest takim zwykłym językiem, dzięki któremu każdy z nas bez problemu zrozumie treść. Bardzo podoba mi się to, że są przykłady konkretnych marek, prawdziwe konkretne case study, są to marki takie, jak Tesla czy Starbucks. Dzięki temu poznamy, jak one zaczynały. Jakie działania sprzedażowe czy relacyjne z klientami wprowadziły. Możemy się nimi zainspirować.
Ja jako PR-owiec bardzo polecam Wam ten e-book. Nie tylko dlatego, że tam macie różne tipy sprzedażowe, ale przede wszystkim takie wskazówki i przykłady relacyjne. Patrzę na to pod kątem PR-owym. Relacja z klientem nie opiera się tylko na sprzedaży, ale na zaufaniu. A jak mamy zaufanie, mamy autentyczną spójną markę, dajemy ludziom wartości.
Dodam jeszcze, że możecie wydrukować sobie ten e-book, może nie cały, a niektóre zagadnienia, bo znajdziecie w nimi miejsce na notatki własne.
Polecam Wam tego e-booka!"
Ewelina Salwuk-Marko
"Jest wiele ciekawych kursów, książek, które warto przeczytać, by dowiedzieć się czego tak naprawdę potrzebuje Twój klient, Twój konsument, Twój użytkownik.
Ale jest jedna książka, jeden e-book, jeden poradnik, nie wiem jak to nazwać - zbiór dobrych porad i case’ów, który przygotowała Natalia Nietupska.
Warto go mieć w swojej szufladzie, czy na dysku, by przejść case by case, to co należałoby zrobić, aby użytkownik, był dla Ciebie bliższy, a co więcej konwertował na większą sprzedaż.
Polecam serdecznie. Natalia, super książka, ja już ją mam!"
Janek Sikora
Polecam również jej E-book pt: “Jak zatrzymać klientów” jest to publikacja oparta na prawdziwych przykładach, fajne połączenie wiedzy o tym jak myśli klient z tym jak możesz to wykorzystać w praktyce w Twojej firmie.
Znajdziesz tam dużo inspiracji do wprowadzenia zmian u siebie, oraz da Ci ona inną perspektywę patrzenia na biznes i obsługę klienta.
Z całego serca polecam!
Marcin Majzner www.majzner.pl
Spis treści
Kilka słów ode mnie
Dlaczego potrzebujesz stałych klientów
Kim jest lojalny klienta - cykl życia klientów?
Dlaczego tracisz klienta?
Jak klienci podejmują decyzje?
Skup się na lojalnym kliencie - segmentacja
Jak zatrzymać klientów? - Konkretne przykłady
Rób to i dobrze się baw
Kategoria: | Poradniki |
Zabezpieczenie: |
Watermark
|
ISBN: | 978-83-972611-0-5 |
Rozmiar pliku: | 1,1 MB |
FRAGMENT KSIĄŻKI
Szanowny Czytelniku/Czytelniczko, serdecznie Ci dziękuję za wybór mojego e-booka. Tworzenie treści, które znajdują się na jego stronach, było wynikiem wielu godzin pracy oraz osobistego zaangażowania. Proszę o uszanowanie tego wysiłku i przestrzeganie poniższych zasad dotyczących ochrony własności intelektualnej oraz praw autorskich. Własność intelektualna i prawa autorskie Wszystkie treści zawarte w tym e-booku, w tym teksty, grafiki, diagramy i inne elementy multimedialne, są chronione prawem autorskim. Kopiowanie, dystrybucja lub jakiekolwiek inne wykorzystanie materiałów zawartych w e-booku bez uprzedniej pisemnej zgody autora jest zabronione i może skutkować odpowiedzialnością prawną.
Jeśli chcesz zacytować fragmenty tego e-booka, proszę o przestrzeganie następujących zasad:
1. PODAJ PEŁNE ŹRÓDŁO
Przy każdym cytacie należy podać pełne źródło, czyli autora, tytuł e-booka orazstronę, z której pochodzi cytat. Przykład: Salwuk-Marko, Ewelina. Ebook Zbuduj wizerunek eksperta za pomocą PR. Strona X. Zachowaj integralność cytatu. Cytowany fragment powinien być przytaczany w niezmienionej formie, bez dodawania lub usuwania treści, co mogłoby zmienić jego sens.
2. UŻYCIE CYTATU
Cytaty powinny być używane w sposób zgodny z dobrymi praktykami cytowania, czyli nie mogą stanowić większej części Twojego dzieła oraz powinny być wykorzystywane w celu analizy, odniesienia, wyjaśnienia lub nauczania.
3. OZNACZ
Jeśli cytujesz w social mediach – oznacz mnie.
Cieszę się, że moje treści znalazły uznanie w Twoich oczach i mam nadzieję, że będą one dla Ciebie wartościowe i inspirujące. Proszę o uszanowanie mojej pracy i praw autorskich, co pozwoli mi na dalsze tworzenie i dzielenie się wiedzą z innymi.Możesz mieć, co chcesz, jeśli pomożesz innym ludziom osiągnąć to, czego oni chcą.
Zig Ziglar
CZEŚĆ!
Bardzo się cieszę, że jesteś ze mną i zapraszam Cię do zanurzenia się w świecie dobrych praktyk CX i zabrania stąd dla siebie tyle, ile tylko możesz. :)
Pamiętaj, że zawsze możesz się do mnie odezwać na adres: [email protected].
CZEGO DOWIESZ SIĘ Z TEGO E-BOOKA?
1. Poznasz ponad 30 przykładów marek, które odnosiły sukces dzięki działaniom custmer experience.
2. Jak zwiększyć zyski w swojej firmie dzięki stałym klientom?
3. Jak zbudować stabilny biznes w XXIw.
4. Jak zaprojektować ścieżkę klienta w Twojej marce?
5. Poznasz konkretne działania, które pozwolą zatrzymać Twoich klientów na dłużej.
6. Kim są lojalni klienci i dlaczego często mylimy ich z zadowolonymi klientami?
7. Jak wykorzystać potencjał stałych klientów w Twoim biznesie?
8. Jak myślą klienci i co wpływa na ich decyzje zakupowe?
9. Czy warto inwestować w stałych klientów czy skupiać się na tych niezadowolonych?
10. Co robią inne firmy, żeby mieć silnych ambasadorów swojej marki?
11. Jak sprawić by świat wokół Ciebie był bardziej radosny, a Ty sam* poczujesz większe spełnienie?
ZAPRASZAM DO MOJEGO NEWSLETTERA!
Myślał*ś kiedyś o tym, żeby wszystko rzucić, założyć gospodarstwo w ciepłych krajach i już nie mieć takiej odpowiedzialności? Czy męczy Cię staranie się o klientów, którzy i tak bywają niezadowoleni? Nie masz pomysłów co zrobić, żeby jakoś utrzymać się stabilnie na rynku? Osobiście sama na te wszystkie pytania odpowiadałam twierdząco, aż odkryłam, że robiąc biznes można naprawdę dobrze się bawić, dawać radość, robić duże rzeczy. Nie mówię, że mam czarodziejską różdżkę, ale chcę Ci pokazać coś, co może wpłynąć na odpowiedzi dotyczące pytań powyżej.
Nie wiem czy to wizja, twarde liczby czy może konkretne case study przekonają Cię do tego, że stali klienci to prawdziwa moc oraz siła napędowa i żywa reklama Twojej marki. Dlatego zacznę od badań:
Wzrost utrzymania klienta o 5% wiąże się ze wzrostem zarobków od 25% DO 95%.
Powracający klienci wydają średnio 61% więcej niż nowi klienci.
Stali klienci są warci 22 RAZY więcej niż przeciętni klienci.*
Biorąc pod uwagę pierwszą statystykę, pokażę Ci na bardzo prosty przykładzie, jak utrzymanie klienta może wpłynąć na Twój biznes. Chodzi tylko o pokazanie zależności.
Dane, średni koszyk: 100 zł
+--------------------+--------------------+--------------------+--------------------+
| MIESIĄCE | ILOŚĆ KLIENTÓW | PRZYCHÓD | PRZYCHÓD ZE |
| | NOWYCH | Z JEDNORAZOWEGO | STAŁYCH KLIENTÓW |
| | | KLIENTA | (MIN. 3 ZAKUPY) |
+--------------------+--------------------+--------------------+--------------------+
| Styczeń | 210 | 21 000 zł | 63 000 zł |
+--------------------+--------------------+--------------------+--------------------+
| Luty | 100 | 10 000 zł | 30 000 zł |
+--------------------+--------------------+--------------------+--------------------+
| Marzec | 220 | 22 000 zł | 66 000 zł |
+--------------------+--------------------+--------------------+--------------------+
| Kwiecień | 160 | 16 000 zł | 48 000 zł |
+--------------------+--------------------+--------------------+--------------------+
| Maj | 310 | 31 000 zł | 93 000 zł |
+--------------------+--------------------+--------------------+--------------------+
| Czerwiec | 90 | 9 000 zł | 27 000 zł |
+--------------------+--------------------+--------------------+--------------------+
| Lipiec | 129 | 12 900 zł | 38 700 zł |
+--------------------+--------------------+--------------------+--------------------+
| Sierpień | 220 | 22 000 zł | 66 000 zł |
+--------------------+--------------------+--------------------+--------------------+
| Wrzesień | 540 | 54 000 zł | 162 000 zł |
+--------------------+--------------------+--------------------+--------------------+
| Październik | 620 | 62 000 zł | 186 000 zł |
+--------------------+--------------------+--------------------+--------------------+
| Listopad | 440 | 44 000 zł | 132 000 zł |
+--------------------+--------------------+--------------------+--------------------+
| Grudzień | 435 | 43 500 zł | 130 500 zł |
+--------------------+--------------------+--------------------+--------------------+
| SUMA | 3474 | 347 400 ZŁ | 1 042 200 ZŁ |
+--------------------+--------------------+--------------------+--------------------+
Oczywiście musisz tutaj wziąć pod uwagę, że te założenia są bardzo ogólne. Normalnie zawiera się m.in. koszty pozyskania klienta oraz jego utrzymania. Oczywiście nikt 100% klientów nie zamienia się w stałych klientów zazwyczaj jest to ok. 10-30%. Jednak tutaj chciałam Ci pokazać, jak mocno stali klienci mogą wpłynąć na Twoje obroty.
Przedsiębiorcy dążą do stabilności na rynku, do zwiększania zysków i obniżania kosztów, jednocześnie stale rozwijają swoje produkty i usługi, by dostarczać najwyższą jakość swoim klientom, bo nie nie ma lepszego aktywa w biznesie niż stali klienci.
Temat utrzymania stałych klientów fascynuje mnie od pierwszego dnia pracy nad eventem Kobieta w Biznesie. Ten wymagający projekt nauczył mnie reagować na różne problemowe sytuacje w bardzo krótkim czasie, a jednocześnie rozwiązywać problemy tak, by sprostać wyznaczonym celom wydarzenia, to znaczy zadowolić każdą uczestniczkę eventu.
Fascynacja rozwinęła się na tyle, że właśnie przeprowadzam największe w Polsce badanie o posprzedażowych doświadczeniach klientów. Robię to, bo chcę odnajdywać nowe rozwiązania i metody na budowanie stałych, lojalnych i szczerych relacji z klientami, niezależnie od tego, czy prowadzimy mały sklep czy obsługujemy tysiące klientów w miesiącu. Mocno wierzę w to, że dobra strategia i odpowiednio ułożone ścieżki klienta doprowadzą wiele biznesów do sukcesu, a moją cichą ambicją jest chociaż delikatnie namieszać w statystykach mówiących, że 90% biznesów online upada w przeciągu 120 dni od jego otwarcia. Pomyśl teraz o dwóch największych markach na świecie. Jestem przekonana, że każda z nich ma spore grono lojalnych i stałych fanów, dzięki którym ich pomysły i produkty szybciej przechodzą do tzw. mainstreamu.