Jakość i marketing usług medycznych - ebook
Wydawnictwo:
Data wydania:
1 stycznia 2008
Format ebooka:
PDF
Format
PDF
czytaj
na laptopie
czytaj
na tablecie
Format e-booków, który możesz odczytywać na tablecie oraz
laptopie. Pliki PDF są odczytywane również przez czytniki i smartfony,
jednakze względu na komfort czytania i brak możliwości skalowania
czcionki, czytanie plików PDF na tych urządzeniach może być męczące dla
oczu. Więcej informacji znajdziesz w dziale Pomoc.
czytaj
na laptopie
Pliki PDF zabezpieczone watermarkiem możesz odczytać na dowolnym
laptopie po zainstalowaniu czytnika dokumentów PDF. Najpowszechniejszym
programem, który umożliwi odczytanie pliku PDF na laptopie, jest Adobe
Reader. W zależności od potrzeb, możesz zainstalować również inny
program - e-booki PDF pod względem sposobu odczytywania nie różnią
niczym od powszechnie stosowanych dokumentów PDF, które odczytujemy
każdego dnia.
Informacje na temat zabezpieczenia e-booka znajdziesz na karcie produktu
w "Szczegółach na temat e-booka". Więcej informacji znajdziesz w dziale
Pomoc.
czytaj
na tablecie
Aby odczytywać e-booki na swoim tablecie musisz zainstalować specjalną
aplikację. W zależności od formatu e-booka oraz systemu operacyjnego,
który jest zainstalowany na Twoim urządzeniu może to być np. Bluefire
dla EPUBa lub aplikacja Kindle dla formatu MOBI.
Informacje na temat zabezpieczenia e-booka znajdziesz na karcie produktu
w "Szczegółach na temat e-booka". Więcej informacji znajdziesz w dziale
Pomoc.
Pobierz fragment
Pobierz fragment w jednym z dostępnych formatów
Jakość i marketing usług medycznych - ebook
Celem książki jest wskazanie kierunków i metod działania placówek opieki zdrowotnej zapewniających doskonalenie jakości usług i w rezultacie zadowolenie pacjentów w zmieniającym się i specyficznym, ze względu na relację personel medyczny - pacjent, systemie ochrony zdrowia.
W publikacji zaprezentowano:
W publikacji zaprezentowano:
- sposoby definiowania jakości i metody jej pomiaru
- zastosowanie marketingu relacji w zakładach opieki zdrowotnej
- specyfikę relacji lekarz-pacjent
- wyniki badań przeprowadzonych wśród pacjentów i lekarzy Adresaci:
Książka skierowana jest do menedżerów zarządzających zakładami opieki zdrowotnej, studentów kierunków medycznych, zarządzania i zdrowia publicznego, a jej lektura pozwoli zobaczyć, jakie działania i procesy mogą sprawić, że placówka opieki zdrowotnej będzie odbierana przez pacjentów jako oferująca świadczenia medyczne najwyższej jakości, przyjazna i dbająca o chorego oraz holistycznie zainteresowana pacjentem. Zdobyta wiedza niech będzie zachętą do spojrzenia na swoją organizację oczyma pacjentów i pomoże zaplanować właściwą strategię działania.
Recenzje:
"Książka [...] burzy stereotypy dotyczące marketingu w przypadku usług profesjonalnych. Lekarze (a także prawnicy) ciągle kojarzą marketing przede wszystkim z promocją, a właściwie jedną z jej form - reklamą [...]."
więcej w zakładce Recenzje:
Spis treści
Wprowadzenie 7
Rozdział 1. Co to jest jakość usługi medycznej? 9
1.1. Pojęcie jakości usługi medycznej 11
1.2. Koncepcje jakości usług medycznych 34
1.3. Kryteria jakości 42
1.4. Metody pomiaru jakości świadczeń medycznych 45
1.5. Jakość otrzymanej usługi medycznej 53
1.6. Usługa oczekiwana 66
Rozdział 2. Co to jest marketing relacyjny w zakładach opieki zdrowotnej? 75
2.1. Pacjent a konsument opieki zdrowotnej 75
2.2. Pojęcie marketingu relacyjnego 81
2.3. Czy usługa medyczna to tylko leczenie? 93
2.4. Jaką cenę płacą pacjenci? 103
2.5. Jak komunikować się z pacjentami 104
2.6. Obsługa pacjentów oraz rozwój technologii informatycznej jako narzędzia kreowania partnerstwa 112
2.7. Czy personel medyczny może być również klientem? 115
Rozdział 3. Relacja lekarz-pacjent, czyli jak budować bliskie więzi z pacjentem? 124
3.1. Specyfika roli pacjentki oddziału ginekologiczno-położniczego 124
3.2. Relacja lekarz-pacjent jako kluczowy element poprawy jakości świadczeń medycznych 131
Rozdział 4. Pacjenci i lekarze w świetle badań 170
4.1. Sposób realizacji badań 171
4.2. Identyfikacja oczekiwań pacjentów 176
4.3. Usługa medyczna w opinii pacjentek i personelu. Komponenty usługi medycznej 186
4.4. Komunikacja z rynkiem 227
4.5. Marketing wewnętrzny. Kształcenie studentów 231
Rozdział 5. Metody poprawy jakości usług medycznych - propozycje praktycznych rozwiązań 253
5.1. Zasady działania zakładów opieki zdrowotnej 253
5.2. Przykład Cleveland Clinic 272
5.3. Przykład Samodzielnego Publicznego Dziecięcego Szpitala Klinicznego im. dr. L. Zamenhoffa Akademii Medycznej w Białymstoku 288
Bibliografia 309
Spis tabel 321
Spis rysunków 323
Spis wykresów 324
Aneksy 325
Rozdział 1. Co to jest jakość usługi medycznej? 9
1.1. Pojęcie jakości usługi medycznej 11
1.2. Koncepcje jakości usług medycznych 34
1.3. Kryteria jakości 42
1.4. Metody pomiaru jakości świadczeń medycznych 45
1.5. Jakość otrzymanej usługi medycznej 53
1.6. Usługa oczekiwana 66
Rozdział 2. Co to jest marketing relacyjny w zakładach opieki zdrowotnej? 75
2.1. Pacjent a konsument opieki zdrowotnej 75
2.2. Pojęcie marketingu relacyjnego 81
2.3. Czy usługa medyczna to tylko leczenie? 93
2.4. Jaką cenę płacą pacjenci? 103
2.5. Jak komunikować się z pacjentami 104
2.6. Obsługa pacjentów oraz rozwój technologii informatycznej jako narzędzia kreowania partnerstwa 112
2.7. Czy personel medyczny może być również klientem? 115
Rozdział 3. Relacja lekarz-pacjent, czyli jak budować bliskie więzi z pacjentem? 124
3.1. Specyfika roli pacjentki oddziału ginekologiczno-położniczego 124
3.2. Relacja lekarz-pacjent jako kluczowy element poprawy jakości świadczeń medycznych 131
Rozdział 4. Pacjenci i lekarze w świetle badań 170
4.1. Sposób realizacji badań 171
4.2. Identyfikacja oczekiwań pacjentów 176
4.3. Usługa medyczna w opinii pacjentek i personelu. Komponenty usługi medycznej 186
4.4. Komunikacja z rynkiem 227
4.5. Marketing wewnętrzny. Kształcenie studentów 231
Rozdział 5. Metody poprawy jakości usług medycznych - propozycje praktycznych rozwiązań 253
5.1. Zasady działania zakładów opieki zdrowotnej 253
5.2. Przykład Cleveland Clinic 272
5.3. Przykład Samodzielnego Publicznego Dziecięcego Szpitala Klinicznego im. dr. L. Zamenhoffa Akademii Medycznej w Białymstoku 288
Bibliografia 309
Spis tabel 321
Spis rysunków 323
Spis wykresów 324
Aneksy 325
Kategoria: | Zarządzanie i marketing |
Zabezpieczenie: |
Watermark
|
ISBN: | 978-83-264-2585-1 |
Rozmiar pliku: | 4,0 MB |