Jednolity Plik Kontrolny - ebook
Wydawnictwo:
Data wydania:
1 stycznia 2017
Format ebooka:
PDF
Format
PDF
czytaj
na laptopie
czytaj
na tablecie
Format e-booków, który możesz odczytywać na tablecie oraz
laptopie. Pliki PDF są odczytywane również przez czytniki i smartfony,
jednakze względu na komfort czytania i brak możliwości skalowania
czcionki, czytanie plików PDF na tych urządzeniach może być męczące dla
oczu. Więcej informacji znajdziesz w dziale Pomoc.
czytaj
na laptopie
Pliki PDF zabezpieczone watermarkiem możesz odczytać na dowolnym
laptopie po zainstalowaniu czytnika dokumentów PDF. Najpowszechniejszym
programem, który umożliwi odczytanie pliku PDF na laptopie, jest Adobe
Reader. W zależności od potrzeb, możesz zainstalować również inny
program - e-booki PDF pod względem sposobu odczytywania nie różnią
niczym od powszechnie stosowanych dokumentów PDF, które odczytujemy
każdego dnia.
Informacje na temat zabezpieczenia e-booka znajdziesz na karcie produktu
w "Szczegółach na temat e-booka". Więcej informacji znajdziesz w dziale
Pomoc.
czytaj
na tablecie
Aby odczytywać e-booki na swoim tablecie musisz zainstalować specjalną
aplikację. W zależności od formatu e-booka oraz systemu operacyjnego,
który jest zainstalowany na Twoim urządzeniu może to być np. Bluefire
dla EPUBa lub aplikacja Kindle dla formatu MOBI.
Informacje na temat zabezpieczenia e-booka znajdziesz na karcie produktu
w "Szczegółach na temat e-booka". Więcej informacji znajdziesz w dziale
Pomoc.
Pobierz fragment
Pobierz fragment w jednym z dostępnych formatów
Jednolity Plik Kontrolny - ebook
Przepisy o Jednolitym Pliku Kontrolnym obowiązują dopiero od kilku miesięcy i nie dotyczą jeszcze wszystkich podatników, niemniej jednak już teraz można pokusić się o stwierdzenie, że ich obecność w polskim porządku prawnym powoli przenosi nas w zupełnie inną erę raportowania podatkowego, opartą w pełni o elektroniczną komunikację z administracją podatkową .
Ze słowa wstępnego
Publikacja przedstawia praktyczne wskazówki odnoszące się do przygotowania Jednolitego Pliku Kontrolnego (JPK) zgodnie z wymogami Ministerstwa Finansów, zarówno od strony prawnopodatkowej jak i technicznej. Zawarto w niej informacje i wyjaśnienia na temat wybranych struktur JPK poświęconych ewidencji prowadzonej na potrzeby podatku od towarów i usług, faktur, ksiąg rachunkowych, magazynów oraz wyciągów bankowych. Ponadto opisano obowiązki podatników związane z nowym modelem raportowania danych podatkowych w formie elektronicznej, uwzględniając aspekty procedury podatkowej w tym nową procedurę kontroli celno-skarbowej, a także wskazano na potencjalne sankcje z tytułu niedostosowania się do nowych wymagań. W opracowaniu zaprezentowano również zarys budowy wybranych struktur JPK oraz czytelne zestawienia przedstawiające, które informacje, w jakim formacie i z jakimi ograniczeniami wymagane są przez kluczowe struktury JPK.
Książka przeznaczona jest przede wszystkim dla adwokatów, radców prawnych, sędziów, notariuszy, komorników, prokuratorów oraz doradców podatkowych. Będzie cennym źródłem wiedzy dla pracowników administracji rządowej i samorządowej, ekonomistów, księgowych oraz menedżerów i przedsiębiorców zobowiązanych do raportowania JPK. Zainteresuje także przedstawicieli nauki prawa, ekonomii i rachunkowości.
Ze słowa wstępnego
Publikacja przedstawia praktyczne wskazówki odnoszące się do przygotowania Jednolitego Pliku Kontrolnego (JPK) zgodnie z wymogami Ministerstwa Finansów, zarówno od strony prawnopodatkowej jak i technicznej. Zawarto w niej informacje i wyjaśnienia na temat wybranych struktur JPK poświęconych ewidencji prowadzonej na potrzeby podatku od towarów i usług, faktur, ksiąg rachunkowych, magazynów oraz wyciągów bankowych. Ponadto opisano obowiązki podatników związane z nowym modelem raportowania danych podatkowych w formie elektronicznej, uwzględniając aspekty procedury podatkowej w tym nową procedurę kontroli celno-skarbowej, a także wskazano na potencjalne sankcje z tytułu niedostosowania się do nowych wymagań. W opracowaniu zaprezentowano również zarys budowy wybranych struktur JPK oraz czytelne zestawienia przedstawiające, które informacje, w jakim formacie i z jakimi ograniczeniami wymagane są przez kluczowe struktury JPK.
Książka przeznaczona jest przede wszystkim dla adwokatów, radców prawnych, sędziów, notariuszy, komorników, prokuratorów oraz doradców podatkowych. Będzie cennym źródłem wiedzy dla pracowników administracji rządowej i samorządowej, ekonomistów, księgowych oraz menedżerów i przedsiębiorców zobowiązanych do raportowania JPK. Zainteresuje także przedstawicieli nauki prawa, ekonomii i rachunkowości.
Spis treści
Wykaz skrótów 13
Słowo wstępne 17
Rozdział 1 Jak wyglądała e-kontrola bez Jednolitego Pliku Kontrolnego 19 1.1. Wprowadzenie 19 1.2. Regulacje prawa podatkowego w zakresie kontroli elektronicznej przed wprowadzeniem Jednolitego Pliku Kontrolnego 21 1.2.1. Uwagi ogólne 21 1.2.2. E-kontrola przeprowadzana przez naczelników US przed wprowadzeniem Jednolitego Pliku Kontrolnego 22 1.2.3. E-kontrola przeprowadzana przez dyrektorów UKS przed wprowadzeniem Jednolitego Pliku Kontrolnego 26
Rozdział 2 Wprowadzenie obowiązku przekazywania Jednolitego Pliku Kontrolnego na żądanie w trakcie e-kontroli 30 2.1. Wprowadzenie 30 2.2. Kto i kiedy ma obowiązek raportowania Jednolitego Pliku Kontrolnego na żądanie 37 2.3. Dane za okresy sprzed wejścia w życie przepisów dotyczących Jednolitego Pliku Kontrolnego 50 2.4. Jak można przekazać Jednolity Plik Kontrolny na żądanie 51 2.5. Jednolity Plik Kontrolny w trakcie czynności kontrolnych organów podatkowych i kontroli skarbowej 52 2.5.1. Uwagi ogólne 52 2.5.2. Jednolity Plik Kontrolny a czynności sprawdzające uregulowane w ordynacji podatkowej 53 2.5.3. Jednolity Plik Kontrolny a kontrola podatkowa 55 2.5.4. Jednolity Plik Kontrolny a postępowania podatkowe 56 2.5.5. Jednolity Plik Kontrolny a postępowania kontrolne 57 2.5.6. Jednolity Plik Kontrolny a czynności sprawdzające uregulowane w ustawie o kontroli skarbowej 58 2.5.7. Jednolity Plik Kontrolny a Krajowa Administracja Skarbowa 59 2.5.7.1. Nowa administracja podatkowa, czyli kilka słów o Krajowej Administracji Skarbowej 59 2.5.7.2. Nowa procedura kontroli celno-skarbowej - zarys podstaw 63 2.5.7.3. Przekazywanie Jednolitego Pliku Kontrolnego w ramach kontroli celno-skarbowej 65
Rozdział 3 Obowiązek raportowania comiesięcznego Jednolitego Pliku Kontrolnego dla ewidencji VAT 68 3.1. Wprowadzenie 68 3.2. Jednolity Plik Kontrolny na żądanie a nowy obowiązek comiesięcznego Jednolitego Pliku Kontrolnego dla VAT 69 3.3. Jak i komu przekazywać dane w przypadku comiesięcznego raportowania Jednolitego Pliku Kontrolnego dla VAT 71 3.4. Rozliczenia kwartalne VAT a obowiązek comiesięcznego raportowania Jednolitego Pliku Kontrolnego dla VAT 74 3.4.1. Uwagi ogólne 74 3.4.2. Nowelizacja ustawy VAT a podatnicy składający deklaracje VAT kwartalne 76 3.5. Obowiązek comiesięcznego raportowania Jednolitego Pliku Kontrolnego dla VAT a jednostki samorządu terytorialnego 78 3.6. Obowiązek korekty JPK_VAT 85 3.7. JPK_VAT a pełnomocnik 88
Rozdział 4 Wymogi techniczne w zakresie przekazania Jednolitego Pliku Kontrolnego fiskusowi 90 4.1. Wprowadzenie 90 4.2. Przekazywanie Jednolitego Pliku Kontrolnego drogą elektroniczną - specyfikacja interfejsów usług Jednolitego Pliku Kontrolnego 92 4.3. Przekazywanie Jednolitego Pliku Kontrolnego drogą elektroniczną - środowisko testowe i produkcyjne 95 4.4. Przekazywanie Jednolitego Pliku Kontrolnego drogą elektroniczną - aplikacja kliencka Ministerstwa Finansów 96 4.5. Przekazywanie Jednolitego Pliku Kontrolnego drogą elektroniczną - urzędowe poświadczenie odbioru (UPO) 99 4.6. Przekazywanie Jednolitego Pliku Kontrolnego drogą elektroniczną - najczęstsze problemy 102
Rozdział 5 Potencjalne sankcje za nieprzekazanie danych w formie Jednolitego Pliku Kontrolnego 104 5.1. Potencjalne sankcje za nieprzekazanie danych w formie Jednolitego Pliku Kontrolnego na żądanie 104 5.2. Potencjalne sankcje za brak JPK dla ewidencji VAT bez żądania (JPK_VAT) 107
Rozdział 6 Struktury Jednolitego Pliku Kontrolnego - zarys architektury wybranych struktur 112 6.1. Wprowadzenie 112 6.2. Architektura struktur Jednolitego Pliku Kontrolnego 113 6.3. Zmiany struktur Jednolitego Pliku Kontrolnego od 2017 r. 119
Rozdział 7 Zestawienie zakresu danych wymaganych przez wybrane struktury Jednolitego Pliku Kontrolnego 121 7.1. Struktury Jednolitego Pliku Kontrolnego - szczegółowe zestawienie wymaganych danych 121 7.2. Struktury Jednolitego Pliku Kontrolnego w wersji (1) obowiązujące od 1 lipca 2016 r. 123 7.2.1. Uwagi ogólne 123 7.2.2. Części wspólne - Nagłówek JPK 124 7.2.3. Części wspólne - Identyfikacja Podmiotu 126 7.2.4. Ewidencja zakupów i sprzedaży VAT - JPK_VAT (1) - dla okresów rozliczeniowych przypadających przed 2017 r. 128 7.2.5. Faktury - JPK_FA (1) 139 7.2.6. Księgi rachunkowe - JPK_KR (1) 156 7.2.7. Magazyn - JPK_MAG (1) 165 7.2.8. Wyciągi bankowe - JPK_WB (1) 174 7.3. Wybrane struktury Jednolitego Pliku Kontrolnego obowiązujące od 1 stycznia 2017 r. Ewidencja zakupów i sprzedaży VAT - JPK_VAT (2) 177
Rozdział 8 Podstawowe problemy podatników związane z przygotowaniem się do raportowania wybranych struktur Jednolitego Pliku Kontrolnego 194 8.1. Uwagi ogólne 194 8.2. Struktura 1 - księgi rachunkowe 195 8.2.1. Uwagi ogólne 195 8.2.2. Zależności pomiędzy poszczególnymi częściami JPK_KR 197 8.2.3. Sposób raportowania w ramach JPK_KR 198 8.2.4. Główne problemy przy wypełnianiu struktury JPK_KR 202 8.2.4.1. Identyfikacja zespołu, kategorii oraz podkategorii kont 203 8.2.4.2. Identyfikacja informacji łączącej zapis ujęty w Dzienniku z odzwierciedleniem zapisu na koncie księgi głównej lub ksiąg pomocniczych 204 8.2.4.3. Wskazywanie kodu operatora 204 8.2.4.4. Sposób prezentowania wartości w polach "DziennikKwotaOperacji" oraz "SumaKwotOperacji" 205 8.2.4.5. Identyfikacja "łącznika" systemowego pomiędzy kontami przeciwstawnymi 206 8.3. Struktura 2 - wyciąg bankowy 207 8.3.1. Uwagi ogólne 207 8.3.2. Zakres raportowania w ramach JPK_WB 209 8.3.3. Raportowanie klienckich rachunków bankowych przez banki 211 8.3.4. Raportowanie własnych rachunków bankowych przez banki 216 8.3.5. Raportowanie rachunków płatniczych wskazanych w ustawie o usługach płatniczych 217 8.3.6. Główne problemy przy uzupełnianiu struktury JPK_WB 219 8.3.6.1. Uprawnienie organów podatkowych do przetwarzania danych osobowych 220 8.3.6.2. Uprawnienie organów kontroli skarbowej do przetwarzania danych osobowych 221 8.3.6.3. Wskazywanie salda dla poszczególnych operacji 223 8.4. Struktura 3 - magazyn 224 8.4.1. Uwagi ogólne 224 8.4.2. Zależności pomiędzy poszczególnymi częściami JPK_MAG 226 8.4.3. Zakres raportowania 227 8.4.4. Sposób raportowania danych w strukturze JPK_MAG 228 8.4.5. Główne problemy 229 8.4.5.1. Definicja magazynu 229 8.4.5.2. Podział magazynów i jego szczegółowość 230 8.4.5.3. Rodzaje raportowanych dokumentów magazynowych 230 8.4.5.4. Związek z księgami rachunkowymi 232 8.4.5.5. Związek z polityką rachunkowości 232 8.4.5.6. Wartości ruchów magazynowych 233 8.4.5.7. Przesunięcia międzymagazynowe 233 8.4.5.8. Daty 233 8.4.5.9. Dane kontrahentów 234 8.4.5.10. Powiązanie z fakturami 234 8.4.5.11. Wolumen danych 235 8.5. Struktura 4 - ewidencja zakupów i sprzedaży VAT 235 8.5.1. Struktura JPK_VAT 235 8.5.2. Zmiany w strukturze JPK_VAT dla rozliczeń VAT od 2017 r. 238 8.5.3. Zmiany w ewidencjach VAT a JPK_VAT dla rozliczeń od 2017 r. 241 8.5.4. Cel JPK_VAT i zgodność struktury z deklaracją VAT 246 8.5.5. Raportowane dane w sytuacji zmiany wzorów deklaracji VAT 248 8.5.6. Korekty danych w sytuacji zmiany wersji schem JPK_VAT 249 8.5.7. "Zerowe" JPK_VAT 250 8.5.8. Główne problemy przy wypełnianiu struktury JPK_VAT 250 8.5.8.1. Dane adresowe podatników zagranicznych 251 8.5.8.2. Waluta danych 253 8.5.8.3. Zaokrąglenia 254 8.5.8.4. Numeracja wpisów 256 8.5.8.5. NIP wystawcy w transakcji z krajem trzecim 257 8.5.8.6. Data sprzedaży 257 8.5.8.7. Numer dokumentu 258 8.5.8.8. Szczegółowość danych sprzedaży i zakupu 259 8.6. Struktura 5 - faktury 260 8.6.1. Struktura JPK_FA 260 8.6.2. Cel JPK_FA 262 8.6.3. Faktury zakupowe poza JPK_FA 262 8.6.4. Główne problemy przy wypełnianiu struktury JPK_FA 265 8.6.4.1. Parametr sterujący JPK_FA 265 8.6.4.2. Raportowanie faktur walutowych 268 8.6.4.3. Numer faktury 270 8.6.4.4. Raportowanie numeru VAT 271 8.6.4.5. Typy faktur 275 8.6.4.6. Faktury korygujące i zbiorcze faktury korygujące 276 8.6.4.7. Przypisywanie atrybutów 276 8.6.4.8. Więcej niż jedno zwolnienie na fakturze 277 8.6.4.9. Stawki 278 8.6.4.10. Odwrotne obciążenie i sprzedaż niepodlegająca opodatkowaniu 279 8.6.4.11. Data sprzedaży 280 8.6.4.12. Kto wskazuje na samofakturowanie? 281 8.6.4.13. Nietypowe jednostki miary 282 8.6.4.14. "P_10" nie zawsze z rabatem 282 8.6.4.15. Cena jednostkowa netto, brutto, a może obie? 283 8.6.4.16. Wartość netto czy wartość brutto? A może obie? 284
Rozdział 9 Przyszłość Jednolitego Pliku Kontrolnego 285 9.1. Uwagi ogólne 285 9.2. Spółka celowa do celów informatyzacji służb skarbowych a Jednolity Plik Kontrolny 286 9.3. Centralny Rejestr Faktur a Jednolity Plik Kontrolny 288
Autorzy 291
Słowo wstępne 17
Rozdział 1 Jak wyglądała e-kontrola bez Jednolitego Pliku Kontrolnego 19 1.1. Wprowadzenie 19 1.2. Regulacje prawa podatkowego w zakresie kontroli elektronicznej przed wprowadzeniem Jednolitego Pliku Kontrolnego 21 1.2.1. Uwagi ogólne 21 1.2.2. E-kontrola przeprowadzana przez naczelników US przed wprowadzeniem Jednolitego Pliku Kontrolnego 22 1.2.3. E-kontrola przeprowadzana przez dyrektorów UKS przed wprowadzeniem Jednolitego Pliku Kontrolnego 26
Rozdział 2 Wprowadzenie obowiązku przekazywania Jednolitego Pliku Kontrolnego na żądanie w trakcie e-kontroli 30 2.1. Wprowadzenie 30 2.2. Kto i kiedy ma obowiązek raportowania Jednolitego Pliku Kontrolnego na żądanie 37 2.3. Dane za okresy sprzed wejścia w życie przepisów dotyczących Jednolitego Pliku Kontrolnego 50 2.4. Jak można przekazać Jednolity Plik Kontrolny na żądanie 51 2.5. Jednolity Plik Kontrolny w trakcie czynności kontrolnych organów podatkowych i kontroli skarbowej 52 2.5.1. Uwagi ogólne 52 2.5.2. Jednolity Plik Kontrolny a czynności sprawdzające uregulowane w ordynacji podatkowej 53 2.5.3. Jednolity Plik Kontrolny a kontrola podatkowa 55 2.5.4. Jednolity Plik Kontrolny a postępowania podatkowe 56 2.5.5. Jednolity Plik Kontrolny a postępowania kontrolne 57 2.5.6. Jednolity Plik Kontrolny a czynności sprawdzające uregulowane w ustawie o kontroli skarbowej 58 2.5.7. Jednolity Plik Kontrolny a Krajowa Administracja Skarbowa 59 2.5.7.1. Nowa administracja podatkowa, czyli kilka słów o Krajowej Administracji Skarbowej 59 2.5.7.2. Nowa procedura kontroli celno-skarbowej - zarys podstaw 63 2.5.7.3. Przekazywanie Jednolitego Pliku Kontrolnego w ramach kontroli celno-skarbowej 65
Rozdział 3 Obowiązek raportowania comiesięcznego Jednolitego Pliku Kontrolnego dla ewidencji VAT 68 3.1. Wprowadzenie 68 3.2. Jednolity Plik Kontrolny na żądanie a nowy obowiązek comiesięcznego Jednolitego Pliku Kontrolnego dla VAT 69 3.3. Jak i komu przekazywać dane w przypadku comiesięcznego raportowania Jednolitego Pliku Kontrolnego dla VAT 71 3.4. Rozliczenia kwartalne VAT a obowiązek comiesięcznego raportowania Jednolitego Pliku Kontrolnego dla VAT 74 3.4.1. Uwagi ogólne 74 3.4.2. Nowelizacja ustawy VAT a podatnicy składający deklaracje VAT kwartalne 76 3.5. Obowiązek comiesięcznego raportowania Jednolitego Pliku Kontrolnego dla VAT a jednostki samorządu terytorialnego 78 3.6. Obowiązek korekty JPK_VAT 85 3.7. JPK_VAT a pełnomocnik 88
Rozdział 4 Wymogi techniczne w zakresie przekazania Jednolitego Pliku Kontrolnego fiskusowi 90 4.1. Wprowadzenie 90 4.2. Przekazywanie Jednolitego Pliku Kontrolnego drogą elektroniczną - specyfikacja interfejsów usług Jednolitego Pliku Kontrolnego 92 4.3. Przekazywanie Jednolitego Pliku Kontrolnego drogą elektroniczną - środowisko testowe i produkcyjne 95 4.4. Przekazywanie Jednolitego Pliku Kontrolnego drogą elektroniczną - aplikacja kliencka Ministerstwa Finansów 96 4.5. Przekazywanie Jednolitego Pliku Kontrolnego drogą elektroniczną - urzędowe poświadczenie odbioru (UPO) 99 4.6. Przekazywanie Jednolitego Pliku Kontrolnego drogą elektroniczną - najczęstsze problemy 102
Rozdział 5 Potencjalne sankcje za nieprzekazanie danych w formie Jednolitego Pliku Kontrolnego 104 5.1. Potencjalne sankcje za nieprzekazanie danych w formie Jednolitego Pliku Kontrolnego na żądanie 104 5.2. Potencjalne sankcje za brak JPK dla ewidencji VAT bez żądania (JPK_VAT) 107
Rozdział 6 Struktury Jednolitego Pliku Kontrolnego - zarys architektury wybranych struktur 112 6.1. Wprowadzenie 112 6.2. Architektura struktur Jednolitego Pliku Kontrolnego 113 6.3. Zmiany struktur Jednolitego Pliku Kontrolnego od 2017 r. 119
Rozdział 7 Zestawienie zakresu danych wymaganych przez wybrane struktury Jednolitego Pliku Kontrolnego 121 7.1. Struktury Jednolitego Pliku Kontrolnego - szczegółowe zestawienie wymaganych danych 121 7.2. Struktury Jednolitego Pliku Kontrolnego w wersji (1) obowiązujące od 1 lipca 2016 r. 123 7.2.1. Uwagi ogólne 123 7.2.2. Części wspólne - Nagłówek JPK 124 7.2.3. Części wspólne - Identyfikacja Podmiotu 126 7.2.4. Ewidencja zakupów i sprzedaży VAT - JPK_VAT (1) - dla okresów rozliczeniowych przypadających przed 2017 r. 128 7.2.5. Faktury - JPK_FA (1) 139 7.2.6. Księgi rachunkowe - JPK_KR (1) 156 7.2.7. Magazyn - JPK_MAG (1) 165 7.2.8. Wyciągi bankowe - JPK_WB (1) 174 7.3. Wybrane struktury Jednolitego Pliku Kontrolnego obowiązujące od 1 stycznia 2017 r. Ewidencja zakupów i sprzedaży VAT - JPK_VAT (2) 177
Rozdział 8 Podstawowe problemy podatników związane z przygotowaniem się do raportowania wybranych struktur Jednolitego Pliku Kontrolnego 194 8.1. Uwagi ogólne 194 8.2. Struktura 1 - księgi rachunkowe 195 8.2.1. Uwagi ogólne 195 8.2.2. Zależności pomiędzy poszczególnymi częściami JPK_KR 197 8.2.3. Sposób raportowania w ramach JPK_KR 198 8.2.4. Główne problemy przy wypełnianiu struktury JPK_KR 202 8.2.4.1. Identyfikacja zespołu, kategorii oraz podkategorii kont 203 8.2.4.2. Identyfikacja informacji łączącej zapis ujęty w Dzienniku z odzwierciedleniem zapisu na koncie księgi głównej lub ksiąg pomocniczych 204 8.2.4.3. Wskazywanie kodu operatora 204 8.2.4.4. Sposób prezentowania wartości w polach "DziennikKwotaOperacji" oraz "SumaKwotOperacji" 205 8.2.4.5. Identyfikacja "łącznika" systemowego pomiędzy kontami przeciwstawnymi 206 8.3. Struktura 2 - wyciąg bankowy 207 8.3.1. Uwagi ogólne 207 8.3.2. Zakres raportowania w ramach JPK_WB 209 8.3.3. Raportowanie klienckich rachunków bankowych przez banki 211 8.3.4. Raportowanie własnych rachunków bankowych przez banki 216 8.3.5. Raportowanie rachunków płatniczych wskazanych w ustawie o usługach płatniczych 217 8.3.6. Główne problemy przy uzupełnianiu struktury JPK_WB 219 8.3.6.1. Uprawnienie organów podatkowych do przetwarzania danych osobowych 220 8.3.6.2. Uprawnienie organów kontroli skarbowej do przetwarzania danych osobowych 221 8.3.6.3. Wskazywanie salda dla poszczególnych operacji 223 8.4. Struktura 3 - magazyn 224 8.4.1. Uwagi ogólne 224 8.4.2. Zależności pomiędzy poszczególnymi częściami JPK_MAG 226 8.4.3. Zakres raportowania 227 8.4.4. Sposób raportowania danych w strukturze JPK_MAG 228 8.4.5. Główne problemy 229 8.4.5.1. Definicja magazynu 229 8.4.5.2. Podział magazynów i jego szczegółowość 230 8.4.5.3. Rodzaje raportowanych dokumentów magazynowych 230 8.4.5.4. Związek z księgami rachunkowymi 232 8.4.5.5. Związek z polityką rachunkowości 232 8.4.5.6. Wartości ruchów magazynowych 233 8.4.5.7. Przesunięcia międzymagazynowe 233 8.4.5.8. Daty 233 8.4.5.9. Dane kontrahentów 234 8.4.5.10. Powiązanie z fakturami 234 8.4.5.11. Wolumen danych 235 8.5. Struktura 4 - ewidencja zakupów i sprzedaży VAT 235 8.5.1. Struktura JPK_VAT 235 8.5.2. Zmiany w strukturze JPK_VAT dla rozliczeń VAT od 2017 r. 238 8.5.3. Zmiany w ewidencjach VAT a JPK_VAT dla rozliczeń od 2017 r. 241 8.5.4. Cel JPK_VAT i zgodność struktury z deklaracją VAT 246 8.5.5. Raportowane dane w sytuacji zmiany wzorów deklaracji VAT 248 8.5.6. Korekty danych w sytuacji zmiany wersji schem JPK_VAT 249 8.5.7. "Zerowe" JPK_VAT 250 8.5.8. Główne problemy przy wypełnianiu struktury JPK_VAT 250 8.5.8.1. Dane adresowe podatników zagranicznych 251 8.5.8.2. Waluta danych 253 8.5.8.3. Zaokrąglenia 254 8.5.8.4. Numeracja wpisów 256 8.5.8.5. NIP wystawcy w transakcji z krajem trzecim 257 8.5.8.6. Data sprzedaży 257 8.5.8.7. Numer dokumentu 258 8.5.8.8. Szczegółowość danych sprzedaży i zakupu 259 8.6. Struktura 5 - faktury 260 8.6.1. Struktura JPK_FA 260 8.6.2. Cel JPK_FA 262 8.6.3. Faktury zakupowe poza JPK_FA 262 8.6.4. Główne problemy przy wypełnianiu struktury JPK_FA 265 8.6.4.1. Parametr sterujący JPK_FA 265 8.6.4.2. Raportowanie faktur walutowych 268 8.6.4.3. Numer faktury 270 8.6.4.4. Raportowanie numeru VAT 271 8.6.4.5. Typy faktur 275 8.6.4.6. Faktury korygujące i zbiorcze faktury korygujące 276 8.6.4.7. Przypisywanie atrybutów 276 8.6.4.8. Więcej niż jedno zwolnienie na fakturze 277 8.6.4.9. Stawki 278 8.6.4.10. Odwrotne obciążenie i sprzedaż niepodlegająca opodatkowaniu 279 8.6.4.11. Data sprzedaży 280 8.6.4.12. Kto wskazuje na samofakturowanie? 281 8.6.4.13. Nietypowe jednostki miary 282 8.6.4.14. "P_10" nie zawsze z rabatem 282 8.6.4.15. Cena jednostkowa netto, brutto, a może obie? 283 8.6.4.16. Wartość netto czy wartość brutto? A może obie? 284
Rozdział 9 Przyszłość Jednolitego Pliku Kontrolnego 285 9.1. Uwagi ogólne 285 9.2. Spółka celowa do celów informatyzacji służb skarbowych a Jednolity Plik Kontrolny 286 9.3. Centralny Rejestr Faktur a Jednolity Plik Kontrolny 288
Autorzy 291
Kategoria: | Podatkowe |
Zabezpieczenie: |
Watermark
|
ISBN: | 978-83-8107-477-3 |
Rozmiar pliku: | 4,0 MB |