Facebook - konwersja
Pobierz fragment

Język C. Programowanie dla początkujących. Wydanie III - ebook

Wydawnictwo:
Tłumacz:
Data wydania:
25 stycznia 2016
Format ebooka:
PDF
Format PDF
czytaj
na laptopie
czytaj
na tablecie
Format e-booków, który możesz odczytywać na tablecie oraz laptopie. Pliki PDF są odczytywane również przez czytniki i smartfony, jednakze względu na komfort czytania i brak możliwości skalowania czcionki, czytanie plików PDF na tych urządzeniach może być męczące dla oczu. Więcej informacji znajdziesz w dziale Pomoc.
Multiformat
E-booki w Virtualo.pl dostępne są w opcji multiformatu. Oznacza to, że po dokonaniu zakupu, e-book pojawi się na Twoim koncie we wszystkich formatach dostępnych aktualnie dla danego tytułu. Informacja o dostępności poszczególnych formatów znajduje się na karcie produktu.
, EPUB
Format EPUB
czytaj
na czytniku
czytaj
na tablecie
czytaj
na smartfonie
Jeden z najpopularniejszych formatów e-booków na świecie. Niezwykle wygodny i przyjazny czytelnikom - w przeciwieństwie do formatu PDF umożliwia skalowanie czcionki, dzięki czemu możliwe jest dopasowanie jej wielkości do kroju i rozmiarów ekranu. Więcej informacji znajdziesz w dziale Pomoc.
Multiformat
E-booki w Virtualo.pl dostępne są w opcji multiformatu. Oznacza to, że po dokonaniu zakupu, e-book pojawi się na Twoim koncie we wszystkich formatach dostępnych aktualnie dla danego tytułu. Informacja o dostępności poszczególnych formatów znajduje się na karcie produktu.
, MOBI
Format MOBI
czytaj
na czytniku
czytaj
na tablecie
czytaj
na smartfonie
Jeden z najczęściej wybieranych formatów wśród czytelników e-booków. Możesz go odczytać na czytniku Kindle oraz na smartfonach i tabletach po zainstalowaniu specjalnej aplikacji. Więcej informacji znajdziesz w dziale Pomoc.
Multiformat
E-booki w Virtualo.pl dostępne są w opcji multiformatu. Oznacza to, że po dokonaniu zakupu, e-book pojawi się na Twoim koncie we wszystkich formatach dostępnych aktualnie dla danego tytułu. Informacja o dostępności poszczególnych formatów znajduje się na karcie produktu.
(3w1)
Multiformat
E-booki sprzedawane w księgarni Virtualo.pl dostępne są w opcji multiformatu - kupujesz treść, nie format. Po dodaniu e-booka do koszyka i dokonaniu płatności, e-book pojawi się na Twoim koncie w Mojej Bibliotece we wszystkich formatach dostępnych aktualnie dla danego tytułu. Informacja o dostępności poszczególnych formatów znajduje się na karcie produktu przy okładce. Uwaga: audiobooki nie są objęte opcją multiformatu.
czytaj
na laptopie
Pliki PDF zabezpieczone watermarkiem możesz odczytać na dowolnym laptopie po zainstalowaniu czytnika dokumentów PDF. Najpowszechniejszym programem, który umożliwi odczytanie pliku PDF na laptopie, jest Adobe Reader. W zależności od potrzeb, możesz zainstalować również inny program - e-booki PDF pod względem sposobu odczytywania nie różnią niczym od powszechnie stosowanych dokumentów PDF, które odczytujemy każdego dnia.
Informacje na temat zabezpieczenia e-booka znajdziesz na karcie produktu w "Szczegółach na temat e-booka". Więcej informacji znajdziesz w dziale Pomoc.
czytaj
na tablecie
Aby odczytywać e-booki na swoim tablecie musisz zainstalować specjalną aplikację. W zależności od formatu e-booka oraz systemu operacyjnego, który jest zainstalowany na Twoim urządzeniu może to być np. Bluefire dla EPUBa lub aplikacja Kindle dla formatu MOBI.
Informacje na temat zabezpieczenia e-booka znajdziesz na karcie produktu w "Szczegółach na temat e-booka". Więcej informacji znajdziesz w dziale Pomoc.
czytaj
na czytniku
Czytanie na e-czytniku z ekranem e-ink jest bardzo wygodne i nie męczy wzroku. Pliki przystosowane do odczytywania na czytnikach to przede wszystkim EPUB (ten format możesz odczytać m.in. na czytnikach PocketBook) i MOBI (ten fromat możesz odczytać m.in. na czytnikach Kindle).
Informacje na temat zabezpieczenia e-booka znajdziesz na karcie produktu w "Szczegółach na temat e-booka". Więcej informacji znajdziesz w dziale Pomoc.
czytaj
na smartfonie
Aby odczytywać e-booki na swoim smartfonie musisz zainstalować specjalną aplikację. W zależności od formatu e-booka oraz systemu operacyjnego, który jest zainstalowany na Twoim urządzeniu może to być np. iBooks dla EPUBa lub aplikacja Kindle dla formatu MOBI.
Informacje na temat zabezpieczenia e-booka znajdziesz na karcie produktu w "Szczegółach na temat e-booka". Więcej informacji znajdziesz w dziale Pomoc.
Pobierz fragment
79,00

Język C. Programowanie dla początkujących. Wydanie III - ebook

Przewodnik dla adeptów programowania!

Język C ujrzał światło dzienne w 1972 roku i pomimo zaawansowanego wieku wciąż jest powszechnie używany. Na rynku istnieje oczywiście wiele innych języków, zazwyczaj łatwiejszych dla programistów, jednak C wciąż nie ma sobie równych w wielu zastosowaniach. Wszędzie tam, gdzie wymagana jest bezpośrednia kontrola nad sprzętem, najwyższa wydajność oraz przewidywalność czasu wykonania, C jest najczęściej wybieranym rozwiązaniem. Co więcej, jeżeli poznasz ten język, nauka kolejnych nie będzie stanowiła dla Ciebie żadnego problemu!

Dołącz do świata prawdziwych programistów — jeśli przeczytasz tę książkę, zrobisz spory krok w tym kierunku. Znajdziesz tu informacje na temat kluczowych elementów języka C: zmiennych, pętli, instrukcji warunkowych. To podstawowe konstrukcje, które pozwolą Ci napisać Twój pierwszy program. Następnie przejdziesz do poznawania bardziej zaawansowanych zagadnień, takich jak tablice, wskaźniki oraz operacje na plikach. Na sam koniec dowiesz się, jak optymalnie wykorzystać dostępną pamięć, alokować oraz zwalniać miejsce na stercie oraz przechowywać dane w strukturach. Najnowsze wydanie książki zostało wzbogacone i zaktualizowane o informacje na temat nowego standardu C11. Ta książka jest pozycją, która sprawdzi się w rękach każdego adepta programowania.

Oto lista niektórych opisanych zagadnień:

  • Darmowe narzędzia do programowania w języku C w systemach Windows, OS X i Linux
  • Opis poszczególnych części programu w języku C i ich wzajemne powiązania
  • Generowanie wyników i wyświetlanie ich na ekranie
  • Interakcja programu z użytkownikiem i reagowanie na jego działania
  • Przypisywanie zmiennym wartości i wykorzystywanie zmiennych w wyrażeniach
  • Sterowanie wykonywaniem programu za pomocą instrukcji warunkowych i operatorów logicznych
  • Oszczędzanie czasu i pracy za pomocą pętli i różnych technik programowania
  • Tworzenie procedur do wprowadzania danych za pomocą prostych funkcji standardowych
  • Przetwarzanie tekstu w postaci łańcuchów
  • Przechowywanie informacji w celu ich późniejszego wykorzystania
  • Praca z danymi za pomocą tablic, wskaźników i struktur
  • Pisanie funkcji w celu ułatwienia pracy nad programem i jego obsługą serwisową
  • Wykonywanie obliczeń arytmetycznych
  • Optymalne techniki wykorzystania pamięci komputera
  • Wykorzystanie dyrektyw preprocesora

Odkryj pasjonujący świat programowania!

Spis treści

Wprowadzenie (11)

  • Adresaci książki (12)
  • Co wyróżnia tę książkę na tle konkurencji (12)
  • Elementy wizualne (12)
  • Co ciekawego można zrobić przy użyciu języka C? (13)
  • Co dalej? (13)

CZĘŚĆ I. PODSTAWY

1. Na czym polega programowanie w języku C i czemu powinno Cię to obchodzić (15)

  • Co to jest program (16)
  • Co jest potrzebne do pisania programów w języku C (17)
  • Proces programowania (20)
  • Posługiwanie się językiem C (20)

2. Pierwszy program w języku C (23)

  • Prosty przykład kodu (24)
  • Funkcja main() (26)
  • Rodzaje danych (27)
    • Znaki w języku C (27)
    • Liczby w języku C (28)
  • Jeszcze jeden przykład w ramach podsumowania (30)

3. Do czego to służy? Objaśnianie kodu za pomocą komentarzy (33)

  • Dodawanie komentarzy do kodu (34)
  • Definiowanie komentarzy (35)
  • Białe znaki (36)
  • Inny rodzaj komentarzy (37)

4. Światowa premiera - wysyłanie wyników działania programu na ekran (39)

  • Funkcja printf() (40)
    • Format funkcji printf() (40)
  • Drukowanie łańcuchów (41)
  • Cytowanie znaków (41)
  • Znaczniki konwersji (43)
  • Przykład podsumowujący (45)

5. Zmienne (47)

  • Rodzaje zmiennych (48)
  • Nadawanie zmiennym nazw (49)
  • Definiowanie zmiennych (50)
  • Zapisywanie danych w zmiennych (51)

6. Dodawanie słów do programu (55)

  • Znak końca łańcucha (56)
  • Długość łańcucha (57)
  • Tablice znaków - listy znaków (57)
  • Inicjowanie łańcuchów (59)

7. Dyrektywy #include i #define (63)

  • Dołączanie plików (64)
  • Miejsce dyrektywy #include (66)
  • Definiowanie stałych (66)
  • Tworzenie pliku nagłówkowego i programu (67)

8. Interakcja z użytkownikiem (71)

  • Funkcja scanf() (72)
  • Odbieranie danych za pomocą funkcji scanf() (72)
  • Problemy z funkcją scanf() (74)

CZĘŚĆ II. WYRAŻENIA I OPERATORY JĘZYKA C

9. Obliczenia matematyczne (77)

  • Podstawowe działania arytmetyczne (78)
  • Kolejność wykonywania operatorów (80)
  • Łamanie zasad za pomocą nawiasów (82)
  • Operator przypisania (82)

10. Modyfikowanie wartości zmiennych za pomocą instrukcji przypisania (85)

  • Złożony operator przypisania (86)
  • Uważaj na kolejność (89)
  • Rzutowanie typów (89)

11. Na rozstajach dróg - wybieranie ścieżki na podstawie warunków (91)

  • Testowanie danych (92)
  • Instrukcja if (93)
  • W przeciwnym razie..., czyli instrukcja else (95)

12. Wspieranie procesu decyzyjnego za pomocą operatorów logicznych (99)

  • Operatory logiczne (100)
  • Unikanie negacji (103)
  • Kolejność wykonywania operatorów logicznych (105)

13. Jeszcze kilka operatorów do użytku w programach (109)

  • Żegnaj, konstrukcjo if...else, i witaj, operatorze warunkowy (110)
  • Operatory zmiany wartości o jeden ++ i -- (112)
  • Operator sizeof() (114)

CZĘŚĆ III. KONSTRUKCJE STERUJĄCE

14. Oszczędzanie czasu i energii dzięki użyciu pętli (117)

  • Pętla while (118)
  • Przykład użycia instrukcji while (119)
  • Sposób użycia instrukcji do...while (120)

15. Inne rodzaje pętli (123)

  • Pętla for (124)
  • Praca z pętlą for (125)

16. Jak wyrwać się z zaklętego kręgu (131)

  • Przerywanie pętli (132)
  • Kontynuacja wykonywania (134)

17. Instrukcja switch i klauzula case (137)

  • Instrukcja switch (138)
  • Instrukcje break i switch (140)
  • Kwestie wydajności (141)

18. Inne sposoby zwracania i pobierania danych (147)

  • Funkcje putchar() i getchar() (148)
  • Rozwiązanie problemu ze znakiem nowego wiersza (150)
  • Przyspieszanie programu za pomocą funkcji getch() (151)

19. Jak optymalnie wykorzystać łańcuchy (153)

  • Funkcje do testowania znaków (154)
  • Mała czy duża (154)
  • Funkcje do zmiany wielkości liter (157)
  • Funkcje łańcuchowe (157)

20. Matematyka zaawansowana (ale dla komputera) (161)

  • Funkcje matematyczne (162)
  • Inne rodzaje konwersji (163)
  • Trygonometria i inne skomplikowane zagadnienia (164)
  • Liczby losowe (166)

CZĘŚĆ IV. ZAPISYWANIE I PRZECHOWYWANIE DANYCH

21. Tablice (171)

  • Powtórzenie wiadomości o tablicach (172)
  • Wstawianie wartości do tablic (174)

22. Przeszukiwanie tablic (177)

  • Wstawianie wartości do tablic (178)
  • Techniki przeszukiwania tablic (178)

23. Alfabetyczne układanie i porządkowanie (185)

  • Wielkie porządki (186)
  • Szybkie metody wyszukiwania (190)

24. Rozwiązanie zagadki wskaźników (195)

  • Adresy pamięci (196)
  • Definiowanie zmiennych wskaźnikowych (196)
  • Operator dereferencji * (198)

25. Tablice i wskaźniki (203)

  • Nazwy tablic są wskaźnikami (204)
  • Przeglądanie listy (205)
  • Znaki i wskaźniki (205)
  • Uwaga na długość łańcucha (206)
  • Tablice wskaźników (208)

26. Optymalizacja wykorzystania pamięci (213)

  • Czym jest sterta (214)
  • Do czego służy sterta (215)
  • Alokacja pamięci na stercie (216)
  • Postępowanie w przypadku, gdy na stercie brakuje miejsca (218)
  • Zwalnianie pamięci na stercie (219)
  • Alokowanie wielu obszarów na stercie (219)

27. Zapisywanie informacji w strukturach (225)

  • Definiowanie struktury (226)
  • Zapisywanie danych w zmiennych strukturalnych (229)

CZĘŚĆ V. PLIKI I FUNKCJE

28. Zapisywanie plików sekwencyjnych na komputerze (233)

  • Pliki na dysku (234)
  • Otwieranie pliku (234)
  • Korzystanie z plików sekwencyjnych (236)

29. Zapisywanie plików o dostępie swobodnym na dysku (241)

  • Swobodne otwieranie plików (242)
  • Poruszanie się po pliku (243)

30. Organizacja struktury programu za pomocą funkcji (249)

  • Budowa programu na bazie funkcji (250)
  • Zmienne globalne czy lokalne (252)

31. Przekazywanie zmiennych do funkcji (257)

  • Przekazywanie argumentów (258)
  • Metody przekazywania argumentów (258)
    • Przekazywanie argumentów przez wartość (259)
    • Przekazywanie przez adres (261)

32. Zwracanie danych przez funkcje (267)

  • Zwracanie wartości (268)
  • Zwrotny typ danych (270)
  • Ostatni krok - prototyp (271)
  • Podsumowanie (272)

DODATKI

A. Tabela znaków ASCII (275)

B. Gra w pokera dobieranego (281)

Skorowidz (289)

Kategoria: Programowanie
Zabezpieczenie: Watermark
Watermark
Watermarkowanie polega na znakowaniu plików wewnątrz treści, dzięki czemu możliwe jest rozpoznanie unikatowej licencji transakcyjnej Użytkownika. E-książki zabezpieczone watermarkiem można odczytywać na wszystkich urządzeniach odtwarzających wybrany format (czytniki, tablety, smartfony). Nie ma również ograniczeń liczby licencji oraz istnieje możliwość swobodnego przenoszenia plików między urządzeniami. Pliki z watermarkiem są kompatybilne z popularnymi programami do odczytywania ebooków, jak np. Calibre oraz aplikacjami na urządzenia mobilne na takie platformy jak iOS oraz Android.
ISBN: 978-83-283-1644-7
Rozmiar pliku: 4,0 MB

BESTSELLERY

Kategorie: