Facebook - konwersja
Czytaj fragment
Pobierz fragment

  • Empik Go W empik go

Katalog wystawy zabytków starożytnych we Lwowie w r. 1894 - ebook

Wydawnictwo:
Data wydania:
1 stycznia 2011
Format ebooka:
EPUB
Format EPUB
czytaj
na czytniku
czytaj
na tablecie
czytaj
na smartfonie
Jeden z najpopularniejszych formatów e-booków na świecie. Niezwykle wygodny i przyjazny czytelnikom - w przeciwieństwie do formatu PDF umożliwia skalowanie czcionki, dzięki czemu możliwe jest dopasowanie jej wielkości do kroju i rozmiarów ekranu. Więcej informacji znajdziesz w dziale Pomoc.
Multiformat
E-booki w Virtualo.pl dostępne są w opcji multiformatu. Oznacza to, że po dokonaniu zakupu, e-book pojawi się na Twoim koncie we wszystkich formatach dostępnych aktualnie dla danego tytułu. Informacja o dostępności poszczególnych formatów znajduje się na karcie produktu.
, MOBI
Format MOBI
czytaj
na czytniku
czytaj
na tablecie
czytaj
na smartfonie
Jeden z najczęściej wybieranych formatów wśród czytelników e-booków. Możesz go odczytać na czytniku Kindle oraz na smartfonach i tabletach po zainstalowaniu specjalnej aplikacji. Więcej informacji znajdziesz w dziale Pomoc.
Multiformat
E-booki w Virtualo.pl dostępne są w opcji multiformatu. Oznacza to, że po dokonaniu zakupu, e-book pojawi się na Twoim koncie we wszystkich formatach dostępnych aktualnie dla danego tytułu. Informacja o dostępności poszczególnych formatów znajduje się na karcie produktu.
(2w1)
Multiformat
E-booki sprzedawane w księgarni Virtualo.pl dostępne są w opcji multiformatu - kupujesz treść, nie format. Po dodaniu e-booka do koszyka i dokonaniu płatności, e-book pojawi się na Twoim koncie w Mojej Bibliotece we wszystkich formatach dostępnych aktualnie dla danego tytułu. Informacja o dostępności poszczególnych formatów znajduje się na karcie produktu przy okładce. Uwaga: audiobooki nie są objęte opcją multiformatu.
czytaj
na tablecie
Aby odczytywać e-booki na swoim tablecie musisz zainstalować specjalną aplikację. W zależności od formatu e-booka oraz systemu operacyjnego, który jest zainstalowany na Twoim urządzeniu może to być np. Bluefire dla EPUBa lub aplikacja Kindle dla formatu MOBI.
Informacje na temat zabezpieczenia e-booka znajdziesz na karcie produktu w "Szczegółach na temat e-booka". Więcej informacji znajdziesz w dziale Pomoc.
czytaj
na czytniku
Czytanie na e-czytniku z ekranem e-ink jest bardzo wygodne i nie męczy wzroku. Pliki przystosowane do odczytywania na czytnikach to przede wszystkim EPUB (ten format możesz odczytać m.in. na czytnikach PocketBook) i MOBI (ten fromat możesz odczytać m.in. na czytnikach Kindle).
Informacje na temat zabezpieczenia e-booka znajdziesz na karcie produktu w "Szczegółach na temat e-booka". Więcej informacji znajdziesz w dziale Pomoc.
czytaj
na smartfonie
Aby odczytywać e-booki na swoim smartfonie musisz zainstalować specjalną aplikację. W zależności od formatu e-booka oraz systemu operacyjnego, który jest zainstalowany na Twoim urządzeniu może to być np. iBooks dla EPUBa lub aplikacja Kindle dla formatu MOBI.
Informacje na temat zabezpieczenia e-booka znajdziesz na karcie produktu w "Szczegółach na temat e-booka". Więcej informacji znajdziesz w dziale Pomoc.
Czytaj fragment
Pobierz fragment

Katalog wystawy zabytków starożytnych we Lwowie w r. 1894 - ebook

Klasyka na e-czytnik to kolekcja lektur szkolnych, klasyki literatury polskiej, europejskiej i amerykańskiej w formatach ePub i Mobi. Również miłośnicy filozofii, historii i literatury staropolskiej znajdą w niej wiele ciekawych tytułów.

Seria zawiera utwory najbardziej znanych pisarzy literatury polskiej i światowej, począwszy od Horacego, Balzaca, Dostojewskiego i Kafki, po Kiplinga, Jeffersona czy Prousta. Nie zabraknie w niej też pozycji mniej znanych, pióra pisarzy średniowiecznych oraz twórców z epoki renesansu i baroku.

Kategoria: Klasyka
Zabezpieczenie: brak
Rozmiar pliku: 297 KB

FRAGMENT KSIĄŻKI

We Lwo­wie w r. 1894

* * *

We Lwo­wie na­kła­dem dy­rek­cyi po­wszech­nej wy­sta­wy kra­jo­wej

1894

Ka­ta­log ni­niej­szy, jak wszyst­kie zresz­tą ka­ta­lo­gi wy­sta­wo­we, po­wstał w ta­kim po­spie­chu i wśród tylu roz­tar­gnień i przerw, spo­wo­do­wa­nych od­bie­ra­niem i in­stal­la­cyą przed­mio­tów pod na­ci­skiem bar­dzo krót­kie­go ter­mi­nu, że wy­ma­gać odeń zu­peł­nej ści­sło­ści w opi­sie i de­ter­mi­na­cyi za­byt­ków wy­ro­zu­mia­ły czy­tel­nik nie może i nie bę­dzie. Jako dzie­ło jed­ne­go czło­wie­ka i dwóch tyl­ko nie­mal ty­go­dni, do­ko­na­ne wśród naj­roz­ma­it­szych in­nych za­jęć i pra­wie w sa­mem przeded­niu otwar­cia wy­sta­wy, ka­ta­log ten, je­śli tyl­ko od­po­wie skrom­nym choć­by wy­ma­ga­niom in­for­ma­cyj­nym i po­mo­że do zo­ry­en­to­wa­nia wi­dza wśród na­gro­ma­dzo­nych za­byt­ków, da­jąc mu naj­głów­niej­sze wska­zów­ki, speł­ni już swo­je za­da­nie – na­uko­we zaś i fa­cho­we wy­zy­ska­nie przed­mio­tu, kry­tycz­ne jego opra­co­wa­nie po­zo­sta­wić na­le­ży in­nym, zbio­ro­wym si­łom i osob­nej pu­bli­ka­cyj. Po­spiech pra­cy i po­spiech dru­ku w po­łą­cze­niu z nie­do­sta­tecz­ną bez wąt­pie­nia kom­pe­ten­cyą au­to­ra, znie­wo­lo­ne­go do in­for­mo­wa­nia wi­dza o przed­mio­tach roz­ma­ite­go ro­dza­ju, roz­ma­itej tech­ni­ki i roz­ma­itych epok, mu­siał stać się po­wo­dem licz­nych omy­łek i nie­do­kład­no­ści w opi­sie i da­tach – wdzięcz­nie też przyj­mie­my spro­sto­wa­nia i uzu­peł­nia­ją­ce wska­zów­ki, a uwzględ­nić ich nie omiesz­ka­my w dru­giem wy­da­niu ka­ta­lo­gu, gdy­by przyjść mia­ło do skut­ku.

We Lwo­wie, w czerw­cu 1894.SPIS TRE­ŚCI

Stro­na

I. Tka­ni­ny, ha­fty, ko­bier­ce i t.p…1

II. Sre­bra…22

III. Zbro­je, broń siecz­na i pal­na, przy­bo­ry jeź­dziec­kie, ło­wiec­kie i ko­stiu­mo­we…53

IV. Za­byt­ki mu­ni­cy­pal­ne, ce­cho­we, brac­kie…93

V. Sprzę­ty z bron­zu, cyny i mie­dzi. – Ze­ga­ry sto­ło­we…103

VI. Emal­ję, klej­no­ty, or­de­ry, me­da­le i t.p…110

VII. Rzeź­by w krusz­cu, drze­wie i ko­ści…120

VIII. Ob­ra­zy. Por­tre­ty. Mi­nia­tu­ry…124

IX Me­ble i sprzę­ty…133

X. Szkło, fa­jans, por­ce­la­na…137

XI Roz­ma­ito­ści…148

Wy­kaz wła­ści­cie­li przed­mio­tów.153

Wy­kaz osób, wy­pad­ków, miej­sco­wo­ści i t p., po­zo­sta­ją­cych w związ­ku dzie­jo­wym z przed­mio­ta­mi…158

Wy­kaz na­zwisk i mo­no­gra­mów mi­strzów, znacz­ków i ma­rek…164I. TKA­NI­NY, HA­FTY, KO­BIER­CE I T. P.

Ko­ściel­ne.

1 (782) Or­nat z ak­sa­mi­tu ge­nu­eń­skie­go w zło­te kwia­ty z . ko­lum­ną środ­ko­wą w for­mie krzy­ża, ha­fto­wa­ną wy­pu­kłe. Haft fi­gu­ral­ny, mo­de­lo­wa­ny na spo­sób rzeź­by, obej­mu­je siedm pól z sce­na­mi z ży­wo­ta św. Sta­ni­sła­wa a mia­no­wi­cie: 1) umo­wę z Pio­tro­wi­nem; 2) wskrze­sze­nie Pio­tro­wi­na; 3) Pio­tro­win przed są­dem; 4) za­bi­cie św. Sta­ni­sła­wa; 5) roz­sie­ka­nie jego cia­ła: 6) po­cho­wa­nie jego zwłok; 7) ka­no­ni­za­cya. Na sa­mym dole krzy­ża ósme pole z her­bem fun­da­to­ra tego or­na­tu, Pio­tra Kmi­ty, marsz, wiel­kie­go kor. (Kok 1504). Dłu­gość 1420 mm., sze­ro­kość 820 mm.

Skar­biec ka­te­dral­ny w Kra­ko­wie.

2 (781) In­fu­ła św. Sta­ni­sła­wa z tłem bia­łem ada­masz­ko­wem, prze­ty­ka­na zło­tem, ozdo­bio­na ka­mie­nia­mi, na­szy­wa­na ko­lo­ro­we­mi pa­cior­ka­mi i pe­reł­ka­mi. Wiek XI. Wy­so­kość 230 mm., sze­ro­kość 280 mm.

Skar­biec ka­te­dral­ny w Kra­ko­wie.

3 (780) In­fu­ła z tłem z cięż­kie­go we­nec­kie­go atła­su czer­wo­nej bar­wy, cała po­kry­ta ha­ftem per­ło­wym w or­na­men­ta ro­ślin­ne; ob­ra­mie­nie, szlak środ­ko­wy i ob­wód dol­ny z srebr­nych, po go­tyc­ku sty­li­zo­wa­nych list­ków i li­lij srebr­nych, ozdo­bio­nych ka­mie­nia­mi, na szczy­cie ta­kiż pęk kwia­to­wy. Przy niej dwie wstę­gi (fa­no­nes), rów­nież per­ła­mi oszy­te, na ich koń­cach herb Prus I. Na­le­ża­ła do bi­sku­pa kra­kow­skie­go To­ma­sza ze Strzem­pi­na. Wiek XV. Wy­so­kość 390 mm., sze­ro­kość 280 min.

Skar­biec ka­te­dral­ny w Kra­ko­wie.

4 (783) Kapa z srebr­nej lamy w zło­ty wzór kwia­to­wy, z przed­nim słu­pem bo­ga­to ha­fto­wa­nym sre­brem i zło­tem; na szka­ple­rzu wy­pu­kło sre­brem ha­fto­wa­ny i sza­fi­ra­mi ob­ra­mio­ny Orzeł Pol­ski w ko­ro­nie, z ber­łem i mie­czem w szpo­nach, z sfe­rą czy­li jabł­kiem na pier­siach: za­po­na srebr­na po­zło­ci­sta, ka­mie­nia­mi sa­dzo­na. Kapa na­le­ża­ła do bi­sku­pa An­drze­ja Trze­bic­kie­go: haft wy­ko­nał kra­kow­ski haf­ciarz Se­be­sty­an Bro­żek. Uży­wa­na po raz pierw­szy przy ko­ro­na­cyi kró­lo­wej Ele­ono­ry, mał­żon­ki kró­la Mi­cha­ła. Dłu­gość 1340 mm.

Skar­biec ka­te­dral­ny w Kra­ko­wie.

5 (357) Dal­ma­ty­ka; haft zło­tem i je­dwa­biem na je­dwab­nej go­rą­co­żół­tej ma­te­ryi. Wy­so­kość 950 mm., sze­ro­kość w ra­mio­nach 1310 mm.

Ko­ściół ka­te­dral­ny w Prze­my­ślu.

6 (356) Or­nat w kwia­ty ha­fto­wa­ne je­dwa­biem na tle srebr­nem bo­ga­to za­ha­fto­wa­nem. Wiek XVIII. Dłu­gość 1100 mm., sze­ro­kość 660 mm.

Ko­ściół ka­te­dral­ny w Prze­my­ślu.

7 (347) Or­nat ha­fto­wa­ny zło­tem i sre­brem w kwia­ty, kłą­cze i owo­ce na tle czer­wo­nem, sre­brem prze­ty­ka­nem. Wiek XVII. Dłu­gość 1210 mm., sze­ro­kość u dołu 770 mm.

Ko­ściół ka­te­dral­ny we Lwo­wie.

8 (346) Or­nat ha­fto­wa­ny zło­tem w kwia­ty, na tle srebr­nem rów­nież ręcz­nie ha­fto­wa­nem. Wiek XVII. Dłu­gość 1170 mm., sze­ro­kość 680 mm.

Ko­ściół ka­te­dral­ny we Lwo­wie.

9 (345) Or­nat z sre­brzy­sto­ró­żo­we­go bro­ka­tu z ko­lum­ną, wy­ko­na­ną bo­ga­tym, wy­pu­kłym ha­ftem srebr­nym na ta­kiem­że pod­ha­fto­wa­nem tle. Wiek XVII. Dłu­gość 1160 mm., sze­ro­kość 730 mm.

Ko­ściół ka­te­dral­ny we Lwo­wie.

10 (344) Or­nat z ko­lum­ną z cięż­kiej zło­to­li­tej ma­te­ryi w je­dwab­ne kwia­ty róż­no­barw­ne z bo­ka­mi, wy­ko­na­ne­mi bo­ga­tym, wy­pu­kłym ha­ftem zło­tym w kłą­cze z kwia­ta­mi, wy­bie­ga­ją­ce­mi z peł­no­ro­gów tło bo­ków z ciem­no-zło­ci­stych kor­don­ków. Wiek XVIII. Dłu­gość 1070 mm., sze­ro­kość 740 mm. Ko­ściół ka­te­dral­ny we Lwo­wie.

11 (343) Or­nat ha­fto­wa­ny je­dwa­biem w róż­no­barw­ne kwia­ty atła­si­ko­wą i go­be­li­no­wą tech­ni­ką na tle zło­ci­sto za­ha­fto­wa­nem. Wiek XVIII. Dłu­gość 1050 mm., sze­ro­kość 650 mm.

Ko­ściół ka­te­dral­ny we Lwo­wie.

12 (342) Kapa w kwia­ty je­dwab­ne ha­fto­wa­ne na bo­ga­to za­ha­fto­wa­nem zło­tem tle. Wiek XVIII. Dłu­gość 1400 mm., sze­ro­kość 2680 mm.

Ko­ściół ka­te­dral­ny we Lwo­wie.

13 (359) Kapa z czer­wo­ne­go bro­ka­tu o drob­nym wzo­rze, ob­szy­ta zło­tą ko­ron­ką. Dłu­gość 2800 mm., sze­ro­kość 1330 mm.

Ko­ściół ka­te­dral­ny w Prze­my­ślu.

14 (358) Or­nat ha­fto­wa­ny je­dwa­biem i zło­tem na tle sre­brem bo­ga­to za­ha­fto­wa­nem. Wy­so­kość 1020 mm., wy­so­kość 711 mm.

Ko­ściół ka­te­dral­ny w Prze­my­ślu.

15 (290) Or­nat cały bo­ga­tym ha­ftem zło­ci­stym w li­ście, kłą­cze i kwia­ty okry­ty, na te czer­wo­nem. Ko­niec w. XVII. Dłu­gość 1100 mm., sze­ro­kość 705 mm.

00. Kar­me­li­ci we Lwo­wie.

16 (289) Or­nat z zło­to­gło­wia w kwia­ty je­dwab­ne; ko­lum­na z bo­ga­te­go wy­pu­kłe­go ha­ftu na czer­wo­nem tle, w haf­cie ka­mie­nie. Wiek XVII. Dłu­gość 1060 mm., sze­ro­kość 680 mm.

00. Kar­me­li­ci we Lwo­wie.

17 (245) Kapa drob­nym gę­stym ha­ftem zło­tem i sre­brem ozdo­bio­na, we­dług po­da­nia dar kró­le­wi­cza Ja­kó­ba So­bie­skie­go, prze­ro­bio­na z cza­pra­ka od tu­rec­kie­go rzę­du, zdo­by­te­go pod Wied­niem. Wiek XVII. Dłu­gość 2440 mm., sze­ro­kość 1050 mm.

Ko­ściół rz… kat… w Rud­kach.

18 (246) Or­nat z ak­sa­mi­tu ge­nu­eń­skie­go, na zło­tem tle duży wzór z ro­zet: środ­ko­wa li­stwa z czer­wo­ne­go ak­sa­mi­tu. Wiek XVII. Dłu­gość 940 mm., sze­ro­kość 710 mm.

Ko­ściół rz… kat… w Rud­kach.

19 (247) Dal­ma­ty­ka ha­fto­wa­na sre­brem i je­dwa­biem, na srebr­nem tle atła­si­ko­wym ha­ftem wy­ko­na­ne kwia­ty i po­stać św. Jó­ze­fa. Wiek XVIII. Dłu­gość 1040 mm., sze­ro­kość w ra­mio­nach 1000 mm.

Ko­ściół rz… kat… w Rud­kach.

20 (248) Dal­ma­ty­ka, jak po­wyż­sza, z po­sta­cią świę­te­go. Wiek XVIII. Dłu­gość 1040 mm., sze­ro­kość w ra­mio­nach 1000 mm.

Ko­ściół rz… kat… w Rud­kach.

21 (249) Or­nat wy­ko­na­ny tą samą tech­ni­ką co po­przed­ni z Mat­ką Bo­ską i dwie­ma po­sta­cia­mi świę­tych. Wiek XVIII. Dłu­gość 1010 mm., sze­ro­kość 690 mm.

Ko­ściół rz… kat… w Rud­kach.

22 (250) Or­nat z ma­te­ryi w pa­ski nie­bie­skie i czer­wo­ne prze­ty­ka­ne sre­brem. Dłu­gość 890 mm., sze­ro­kość 638 mm.

Ko­ściół rz… kat… w Rud­kach.

23 (251) Or­nat z nie­bie­skie­go ak­sa­mi­tu z ko­lum­ną z pasa pol­skie­go, je­dwab­no sre­brzy­ste­go, ob­szy­ty szla­kiem z rąb­ków pa­sów pol­skich, na jed­nym z rąb­ków na­pis: An­to­ni Pu­ci­łow­ski F. K. Wiek XVIII. Dłu­gość 1090 mm., sze­ro­kość 720 mm.

Ko­ściół rz… kat… w Rud­kach.

24 (252) Or­nat bia­ły ozdo­bio­ny kor­don­ko­wym ha­ftem w kwia­ty i fe­sto­ny. Dłu­gość 980 mm., sze­ro­kość 670 mm.

Ko­ściół rz… kat… w Rud­kach.

25 (253) Or­nat na ró­żo­wym je­dwa­biu z Mat­ką Bo­ską i czter­ma anio­ła­mi ha­ftem kor­don­ko­wym. Wiek XVIII. Dłu­gość 1080 mm., sze­ro­kość 730 mm.

Ko­ściół rz… kat… w Rud­kach.

26 (254) Or­nat z nie­bie­skie­go je­dwa­biu, ozdo­bio­ny ha­ftem kor­don­ko­wym, wy­obra­ża­ją­cym sprzę­ty świą­ty­ni Sa­lo­mo­na. Wiek XVIII. Dłu­gość 980 mm., sze­ro­kość 640 mm.

Ko­ściół rz… kat… w Rud­kach.

27 (198) Haft bo­ga­ty na bia­łym atła­sie (an­te­pen­dium), wy­ko­na­ny zło­tem i bar­wi­stym je­dwa­biem w kwia­ty i li­ście sty­li­zo­wa­ne, na pięć pól po­dzie­lo­ny. Wiek XVI. Dłu­gość 2640 mm., wy­so­kość 740 mm.

Hr. Be­ne­dykt Tysz­kie­wicz w Pa­ry­żu.

28 (81) Ob­raz wy­ko­na­ny po­li­chro­micz­nie ha­ftem je­dwab­nym, z przed­sta­wie­niem Najśw. Pan­ny w chwa­le nie­bie­skiej. U dołu dwie po­sta­ci świę­tych. Wiek XVIII. Wy­so­kość 280 mm., sze­ro­kość 220 mm.

Pau­li­na Za­they­owa w Sta­ni­sła­wo­wie.

29 (80) Ob­raz ha­fto­wa­ny po­li­chro­micz­nie je­dwa­biem z przed­sta­wie­niem Trój­cy św. Ob­li­cza ry­so­wa­ne piór­kiem. Wiek XVIII. Wy­so­kość 280 mm., sze­ro­kość 200 mm.

Pau­li­na Za­they­owa w Sta­ni­sła­wo­wie.

30 (354) Haft wy­ko­na­ny zlo­tem, sre­brem i je­dwa­biem, przed­sta­wia­ją­cy Najśw. Pan­nę z Dzie­ciąt­kiem i św. Bar­ba­rę. Ko­niec w. XVI. Wy­so­kość 190 mm, sze­ro­kość 160 mm.

Dr. Köh­ler w Po­zna­niu.

* * *

31 (170) Haft na fe­lo­nie z ma­te­ryi je­dwab­nej w zło­ci­ste kwia­ty, wy­ko­na­ny sre­brem i zło­tem, na zie­lo­nym ak­sa­mi­cie, wy­obra­ża­ją­cy Chry­stu­sa na tro­nie w oto­cze­niu 12 apo­sto­łów. Wiek XVII. Dłu­gość fe­lo­nu 1240 mm., sze­ro­kość 1560 mm. Wy­so­kość ha­ftu 440 mm., sze­ro­kość 840 mm.

Wła­dy­sław Ło­ziń­ski we Lwo­wie.

32 (169) Haft zło­tem i sre­brem wy­ko­na­ny na zie­lo­nym ak­sa­mi­cie (t… zw. ku­kuł mni­szy), wy­obra­ża­ją­cy i zw. drze­wo Jes­se­go, czy­li ro­do­wód Najśw. Pan­ny. U dołu po­sta­ci kró­la Da­wi­da i Jes­se­go, od któ­rych wspi­na­ją się do góry splo­ty wi­no­gra­du, wśród nich 22 po­pier­si: u szczy­tu Najśw. Pan­na w owal­nem pro­mie­ni­stem polu. Wiek XVII. Wy­so­kość 1200 mm., sze­ro­kość 300 mm.

Wła­dy­sław Ło­ziń­ski we Lwo­wie.

33 (168) Osło­na kie­li­cha (t… zw. po­kro­wiec): haft w for­mie krzy­ża, wy­ko­na­ny zło­tem i sre­brem na zie­lo­nym atła­sie: po­środ­ku cia­ło Chry­stu­sa w kie­li­chu… nad któ­rem uno­si się Duch św. w po­sta­ci go­łę­bia: na czte­rech ra­mio­nach krzy­ża ośmio­skrzy­dłe Se­ra­fi­ny. " Wiek XVIII. Wy­so­ko­ści i sze­ro­kość 400 mm.

Wła­dy­sław Ło­ziń­ski we Lwo­wie.

34 (167) Haft w for­mie pro­mie­ni­ste­go owa­ki, zło­tem, sre­brem i je­dwa­biem wy­ko­na­ny, wy­obra­ża­ją­cy Mat­kę Bo­ską t… z. Po­kro­wę. Mat­ka Bo­ska, wy­obra­żo­na z skrzy­dła­mi, okry­wa płasz­czem mo­nar­chów i ksią­żąt ko­ścio­ła. Wiek XVII. Wy­so­kość 270 mm., sze­ro­kość 210 mm.

Wła­dy­sław Ło­ziń­ski we Lwo­wie.

35 (166) Haft wy­ko­na­ny zło­tem i sre­brem, wy­obra­ża­ją­cy Najśw. Pan­nę z Dzie­ciąt­kiem Je­zus ( Pre­mu­drost) w owa­lu pro­mie­ni­stym, ozdo­bio­nym szkla­ne­mi per­ła­mi. Wiek XVIII. Wy­so­kość 300 mm., sze­ro­kość 290 mm.

Wła­dy­sław Ło­ziń­ski we Lwo­wie.

36 (165) Haft sre­brem i zło­tem wy­ko­na­ny, wy­obra­ża­ją­cy zmar­twych­wsta­ją­ce­go Chry­stu­sa w pro­mie­ni­stym owa­lu, osa­dzo­nym do­ko­ła ka­mie­nia­mi. Cia­ło Chry­stu­sa ma­lo­wa­ne na per­ga­mi­nie. Haft apli­ko­wa­ny na bron­zo­wej je­dwab­nej ma­te­ryi, z szla­kiem nie­bie­skim, ha­fto­wa­nym po­li­chro­micz­nie je­dwa­biem w kwia­ty i li­ście. Ko­niec w. XVIII. Wy­so­kość 640 mm, sze­ro­kość 520 mm.

Wła­dy­sław Ło­ziń­ski we Lwo­wie.

37 (164) Haft (t… z. ka­ta­sar­ka) wy­ko­na­ny zło­tem i sre­brem na zie­lo­nym atła­sie, wy­obra­ża­ją­cy w pro­mie­ni­stem okrą­głem polu zwło­ki Chry­stu­sa z bo­le­ją­cą Mat­ką Bo­ską i czte­ry po­sta­ci świę­tych. Do­ko­ła w pro­mie­ni­stych owa­lach po­pier­sia czte­rech Ewan­ge­li­stów i ośmio­skrzy­dłe Se­ra­fi­ny. Wiek XVIII. Sze­ro­kość 700 mm., wy­so­kość 570 mm.

Wła­dy­sław Ło­ziń­ski we Lwo­wie.

38 (163) Haft (t… zw. ka­ta­sar­ka) wy­ko­na­ny zło­tem i sre­brem na nie­bie­skim atla­sie, wy­obra­ża­ją­cy zwło­ki Chry­stu­sa z bo­le­ją­cą Mat­ką Bo­ską i czte­ry po­sta­ci świę­tych. Do­ko­ła w pro­mie­ni­stych owa­lach po­pier­sia czte­rech Ewan­ge­li­stów i ośmio­skrzy­dłe Se­ra­fi­ny. Wiek XVIII. Sze­ro­kość 630 mm., wy­so­kość 530 mm.

Wła­dy­sław Ło­ziń­ski we Lwo­wie.

39 (162) Haft z fe­lo­nu, wy­ko­na­ny po­li­chro­micz­nie sre­brem, zło­tem i je­dwa­biem na bron­zo­wym ak­sa­mi­cie, wy­obra­ża­ją­cy zgon Ńajśw. Pan­ny (Uspe­nie) w bo­ga­tem ob­ra­mie­niu z kwia­tów i li­ści. Chry­stus uj­mu­je du­szę Ma­ryi w kształ­cie spo­wi­te­go nie­mow­lę­cia, do­ko­ła czter­na­ście po­sta­ci świę­tych i apo­sto­łów. Wiek XVII. Sze­ro­kość 880 mm., wy­so­kość 400 mm.

Wła­dy­sław Ło­ziń­ski we Lwo­wie.

40 (161) Haft z fe­lo­nu, wy­ko­na­ny po­li­chro­micz­nie zło­tem, sre­brem i je­dwa­biem na czer­wo­nym ak­sa­mi­cie, wy­obra­ża­ją­cy trzy­na­ście po­sta­ci: Chry­stu­sa na tro­nie (Pan­to­kra­tor) z dwo­ma anio­ła­mi, Najśw. Pan­nę i dzie­się­cin św. apo­sto­łów. Ob­li­cza ma­lo­wa­ne na per­ga­mi­nie. Wiek XVII. Ro­bo­ta praw­do­po­dob­nie lwow­ska. Sze­ro­kość 1000 mm., wy­so­kość 400 mm.

Wła­dy­sław Ło­ziń­ski we Lwo­wie.

41 (2) Epi­tra­chil, ha­fto­wa­ny zło­tem, sre­brem i je­dwa­biem po­li­chro­micz­nie; na tle zło­ci­stem… krat­ko­wa­nem… je­de­na­ście po­sta­ci świę­tych. Ko­niec w. XVI. Dłu­gość 1260 mm., sze­ro­kość pasa 130 mm.

Ks. Teo­dor Te­la­kow­ski w Bu­cza­czu.

Izra­elic­kie li­tur­gij­ne.

42 (11) Za­sło­na od arki przy­mie­rza z czer­wo­ne­go ak­sa­mi­tu, u dołu owal­na; bo­ga­tym zło­tym i srebr­nym ha­ftem w kwia­ty i li­ście po­kry­ta, z fry­zem i kap­tu­rem. Wiek XVIII. Dłu­gość 3040 mm., " sze­ro­kość 1320 mm.

Zbór izra­elic­ki w Bro­dach.

43 (15) Za­sło­na od arki tory; haft… zło­ty, gę­sty, na czer­wo­nym ak­sa­mi­cie, ob­ra­mio­ny ma­te­ryą je­dwab­ną, ró­żo­wą w sre­brzy­ste kwia­ty. Do tego lam­bre­kin na czer­wo­nym ak­sa­mi­cie zło­tem ha­fto­wa­ny. Wiek XVIII. Dłu­gość 1540 mm., sze­ro­kość 911 mm.

Zbór izra­elic­ki w No­wym Są­czu.

44 (24) Za­sło­na od tory z na­pi­sem he­braj­skim, wy­szy­tym zło­tym ga­lo­nem na tle z ja­snej ma­te­ryi je­dwab­nej. Dłu­gość 1770 mm., sze­ro­kość 1320 mm.

Zbór izra­elic­ki w Oświę­ci­miu.

45 (25) Za­sło­na od tory z czer­wo­ne­go ada­masz­ku z środ­kiem z zło­tej ko­ron­ki i zło­ci­stym wy­szy­tym na­pi­sem he­braj­skim po bo­kach. Wiek XVIII. Dłu­gość 171. 1 mm" sze­ro­kość 1280 mm.

Zbór izra­elic­ki w Oświę­ci­miu.

46 (26) Za­sło­na od tory z je­dwab­nej ma­te­ryi ze środ­kiem drob­no wzo­rzy­stym z na­pi­sem wy­szy­tym. Dłu­gość 1670 mm., sze­ro­kość 1330 mm.

Zbór izra­elic­ki w Oświę­ci­miu.

47 (27) Za­sło­na od tory z zło­to – fio­le­to­wej ter­mo­ła­my, śro­dek bro­ka­te­lo­wy; po bo­kach na­pi­sy na­szy­wa­ne. Dłu­gość 1730 mm., sze­ro­kość 1400 mm.

Zbór izra­elic­ki w Oświę­ci­miu.

48 (28) Za­sło­na od tory z ja­sno­nie­bie­skiej ma­te­ryi w kwia­ty, po środ­ku pole z na­pi­sem he­brej­skim wy­szy­wa­nym. Dłu­gość 1720 mm., sze­ro­kość 1400 mm.

Zbór izra­elic­ki w Oświę­ci­miu.

49 (23) Za­sło­na od tory z bia­łej ma­te­ryi je­dwab­nej z po­lem po­środ­ku, ob­szy­tem ga­lo­nem. Dłu­gość 1760 mm., sze­ro­kość 1390 mm.

Zbór izra­elic­ki w Oświę­ci­miu.

50 (29) Za­sło­na od tory z ma­te­ryi je­dwab­nej ja­sno­zie­lo­nej, wzo­rzy­stej w li­ście i owo­ce, z po­lem je­dwab­nem czer­wo­nem, na któ­rym na­pis he­brej­ski, wy­szy­ty zło­tym ga­lon­kiem. Dłu­gość 1740 mm., sze­ro­kość 1390.

Zbór izra­elic­ki w Oświę­ci­miu.

51 (30) Za­sło­na od tory (pa­ro­chat) z ma­te­ryi bia­łej w pa­ski z po­lem z zło­to­zie­lo­nej ter­mo­ła­my. Po bo­kach na­pi­sy he­braj­skie na­szy­te zło­tym ga­lo­nem. Dłu­gość 1740 mm., sze­ro­kość 1360 mm.

Zbór izra­elic­ki w Oświę­ci­miu.

52 (31) Za­sło­na od tory bia­ła z bro­ka­to­wem po­lem po środ­ku. Z na­pi­sa­mi szy­te­mi ga­lon­kiem zło­tym. Dłu­gość 1740 ram., sze­ro­kość 1290 mm.

Zbór izra­elic­ki w Oświę­ci­miu.

53 (32) Za­sło­na od arki tory… t… zw. pa­ro­chat . z je­dwab­nej ma­te­ryi, z na­pi­sem he­brej­skim. wy­szy­tym zło­tą kre­pin­ką. Dłu­gość 1670 mm., sze­ro­kość 1280 mm.

Zbór izra­elic­ki w Oświę­ci­miu. -

54 (37) Za­sło­na od arki tory z po­lem środ­ko­wem atła­so­wem czer­wo­nem, na któ­rem na­pis he­braj­ski sre­brem ha­fto­wa­ny. Wiek XVII. Dłu­gość 1460 mm., sze­ro­kość 611 mm.

Zbór izra­elic­ki w Hu­sia­ty­nie.

55 (38) Za­sło­na od arki tory z pa­sów li­tych pol­skich uszy­ta. Do niej ta­kiż lam­bre­kin. Wiek XVIII. Dłu­gość 1400 mm., sze­ro­kość 710 mm.

Zbór izra­elic­ki w Go­ło­gó­rach.

56 (39) Za­sło­na do tory z sre­brzy­ste­go bro­ka­tu, bia­łą ma­te­ryą weł­nia­ną ob­ra­mio­na. Do niej lam­bre­kin zie­lo­ny, zło­tym ha­ftem or­na­men­to­wa­ny. Wiek XVIII. Dłu­gość 1480 mm., sze­ro­kość 980 mm.

Zbór izra­elic­ki w Go­ło­gó­rach.

57 (42) Za­sło­na od tory w zło­ci­ste kwia­ty na żół­tem tle… z na­pi­sa­ni u góry he­braj­skim, sre­brem ha­fto­wa­nym. Do niej lam­bre­kin. Wiek XVIII. Dłu­gość 1540 mm., sze­ro­kość 940 mm.

Zbór izra­elic­ki w Rop­czy­cach.

58 (43) Za­sło­na od arki tory z ma­te­ryi je­dwab­nej kre­mo­wej w kwia­ty i srebr­ne li­ście. Do niej lam­bre­kin ha­fto­wa­ny zło­tem na tle zie­lo­ne­go ak­sa­mi­tu. Wiek XVIII. Dłu­gość 1500 mm., sze­ro­kość 940 mm.

Zbór izra­elic­ki w Rop­czy­cach.

59 (44) Za­sło­na od arki tory: pole środ­ko­we po­kry­te bo­ga­tym, wy­pu­kłym ha­ftem zło­ci­stym: ob­ra­mie­nie z ma­te­ryi w zło­te kwia­ty na czer­wo­nem tle i z ma­te­ryi żół­tej je­dwab­nej, zło­tem 'prze­ty­ka­nej. Wiek XVII. Dłu­gość 2200 mm., sze­ro­kość 1350 mm.

Zbór izra­elic­ki w Wi­śni­czu.

60 (45) Za­sło­na od tory z po­lem środ­ko­wem z żół­to­zło­ci­stej ma­te­ryi, na któ­rej ha­ftem zło­tym wy­ko­na­ny wa­zon po­kry­ty ko­ro­ną: na wa­zo­nie na­pis he­braj­ski. Wiek XVII. Dłu­gość 1950 ram., sze­ro­kość 1140 mm.

Zbór izra­elic­ki w Wi­śni­czu.

61 (46) Za­sło­na z czer­wo­no­zło­ci­ste­go bro­ka­tu, ob­ra­mio­na zie­lo­no-sre­brzy­stą ma­te­ryą w kwia­ty: na środ­ko­wem polu kar­tusz zło­tym ha­ftem wy­ko­na­ny, w nim na zie­lo­nem tle na­pis he­braj­ski rów­nież ha­fto­wa­ny, nad tem ko­ro­na. Wiek XVII. Dłu­gość 1980 mm., sze­ro­kość 1290 mm. Zbór izra­elic­ki w Wi­śni­cu.

62 (48) Za­sło­na od arki tory… z po­lem środ­ko­wem czer­wo­nem, na któ­rem na­szy­ty na­pis z li­ter w bla­sze srebr­nej wy­ci­na­nych. Wiek XVIII. Dłu­gość 1710 mm., sze­ro­kość 950 mm.

Zbór izra­elic­ki w Tar­no­po­lu.

63 (51) Za­sło­na od tory, na polu środ­ko­wem z nie­bie­skie­go atła­su gę­sty haft wy­ko­na­ny zło­tem i barw­nym je­dwa­biem. Ob­ra­mie­nie now­sze z czer­wo­nej ter­mo­ła­my. Wiek XVII. Dłu­gość 1640 mm., sze­ro­kość 1200 mm.

Zbór izra­elic­ki w Ja­ro­sła­wiu.

64 (52) Za­sło­na od tory z po­lem środ­ko­wem z zło­tej sze­ro­kiej ko­ron­ki, ob­ra­mio­na je­dwab­ną bia­łą ma­te­ryą w kwia­ty, zło­tem prze­ty­ka­ne. Wiek XVIII. Dłu­gość 1730 mm., sze­ro­kość 1260 mrn.

Zbór izra­elic­ki w Ja­ro­sła­wiu.

65 (53) Lam­bre­kin ha­fto­wa­ny zło­tem na czer­wo­nym ak­sa­mi­cie: po środ­ku tar­cza z dwu­gło­wym or­łem i mi­trą; po obu koń­cach mo­no­gra­my pod mi­tra­mi. Z po­nad mitr wy­pru­te krzy­że; u góry do­da­ny póź­niej na­pis he­braj­ski. Wiek XVIII. Sze­ro­kość 1350 mm., wy­so­kość 320 mm.

Zbór izra­elic­ki w Ja­ro­sła­wiu.

66 (54) Su­kien­ka do tory, haft bo­ga­ty, zło­ci­sty na ak­sa­mi­cie; po jed­nej stro­nie pole or­na­men­to­wa­ne ha­ftem na czer­wo­nem tle, uję­te w dwa krę­co­ne, wi­nem ople­cio­ne słu­py, nad niem dwa lwy dzier­żą­ce ko­ro­nę, pod któ­rą na­pis he­braj­ski; z dru­giej stro­ny ta­kież pole środ­ko­we, uję­te w bor­du­rę or­na­men­to­wą. Wiek XVII. Dłu­gość 760 mm., sze­ro­kość 311 mm.

Zbór izra­elic­ki w Ja­ro­sła­wiu.

67 (62) Za­sło­na od arki tory (t… z. pa­ro­chat) z czer­wo­ne­go ak­sa­mi­tu z środ­ko­wem po­lem, wy­ko­na­nem bo­ga­to wy­pu­kłym zło­ci­sto-srebr­nym ha­ftem w ro­ze­ty i pal­my. Wy­rób Izra­ela Sta­dle­na, ha­fta­rza kra­kow­skie­go, z roku 1689. Dłu­gość 2020 mm., sze­ro­kość 1170 mm.

Zbór izra­elic­ki w Rze­szo­wie.

68 (63) Lam­bre­kin wy­ko­na­ny zło­tym i srebr­nym wy­pu­kłym ha­ftem; fryz or­na­men­to­wa­ny i z na­pi­sa­mi, na zę­bach przed­sta­wie­nia li­tur­gij­ne. Wy­rób hal­ta­rza kra­kow­skie­go Izra­ela Sta­dle­na z roku 1689. Sze­ro­kość 1311 mm., wy­so­kość 400 mm.

Zbór izra­elic­ki w Rze­szo­wie.

69 (64) Lam­bre­kin wy­ko­na­ny zło­tym i srebr­nym wy­pu­kłym ha­ftem; na fry­zie ko­ro­ny i dar­te orły na czer­wo­nem polu, u dołu pięć zę­bów z li­tur­gij­ne­mi i sym­bo­licz­ne­mi wi­ze­run­ka­mi, jak na przy­kład: dzie­się­cio­ro przy­ka­zań, je­ro­zo­lim­ski świecz­nik, arka przy­mie­rza i t… d. Wy­rób ha­fta­rza kra­kow­skie­go Izra­ela Sta­dle­na z roku 1689. Sze­ro­kość 1270 mm., wy­so­kość 470 mm.

Zbór izra­elic­ki w Rze­szo­wie.

70 (71) Za­sło­na od arki tory, t… z. pa­ro­chat, z pa­sów zie­lo­nych i czer­wo­nych z jed­nej, a nie­bie­skich i bia­łych z dru­giej stro­ny, wy­szy­wa­nych srebr­nym kor­don­kiem na wzór pa­sów słuc­kich. Wiek XVIII. Dłu­gość 1620 mm., sze­ro­kość 890 mm.

Zbór izra­elic­ki w Dro­ho­by­czu.

71 (72) Za­sło­na od tory, pa­ro­chat, z pół­bro­ka­tu, ob­ra­mio­ny szla­kiem bron­zo­wym atła­so­wym. Wiek XVIII. Dłu­gość 1320 mm., sze­ro­kość 870 mm.

Zbór izra­elic­ki w Dro­ho­by­czu.

72 (73) Za­sło­na od tory z je­dwab­nej ma­te­ryi w kwia­ty, z czer­wo­nym po­przecz­nym szla­kiem, na któ­rym wy­szy­ty na­pis he­braj­ski zło­tym i srebr­nym kor­don­kiem. Dłu­gość 1370 mm., sze­ro­kość 750 mm.

Zbór izra­elic­ki w Dro­ho­by­czu.

73 (75) Za­sło­na do arki z po­lem z ma­te­ryi je­dwab­nej w drob­ny, siat­ko­wy wzór zie­lo­no-zło­ci­sty. Dłu­gość 1690 mm., sze­ro­kość 990 mm.

Zbór izra­elic­ki w Prze­wor­sku.

74 (76) Za­sło­na od arki z po­lem z je­dwab­nej ma­te­ryi w bu­kie­ty i li­ście sre­brzy­ste: u góry orzeł pol­ski sre­brem ha­fto­wa­ny. Wiek XVIII. Dłu­gość 1820 mm… sze­ro­kość 1040 mm.

Zbór izra­elic­ki w Prze­wor­sku.

75 (77) Za­sło­na do arki z je­dwab­nej ma­te­ryi w kwia­ty, na ja­snem tle. Dłu­gość 1570 mm., sze­ro­kość 1500 mm.

Zbor izra­elic­ki w Prze­wor­sku.

76 (78) Za­sło­na do arki z po­lem z je­dwab­nej ma­te­ryi w zło­ci­ste kwia­ty, na ja­snem tle. Dłu­gość 1640 mm., sze­ro­kość 1200 mm.

Zbór izra­elic­ki w Prze­wor­sku.

77 (82) Za­sło­na od arki tory w zło­te kwia­ty na czer­wo­na­wym atła­sie. Wiek XVII. Dłu­gość 1680 mm., sze­ro­kość 1040 mm.

Zbór izra­elic­ki w Łań­cu­cie.

78 (82) Lam­bre­kin z bro­ka­tu na tle zie­lo­nem. Wiek XVII. Dług 690 mm., sze­ro­kość 270 mm.

Zbór izra­elic­ki w Łań­cu­cie.

79 (89) Za­sło­na od tory z po­lem z ró­żo­wa­we­go bro­ka­tu sre­brzy­ste­go w gra­na­ty; szlak do­ko­ła z ja­śniej­szej ma­te­ryi. Dłu­gość 1500 mm., sze­ro­kość 940 mm.

Zbór izra­elic­ki w Ja­no­wie.

80 (90) Za­sło­na do tory z ma­te­ryi je­dwab­nej bia­łej w kwia­ty i li­ście sre­brzy­ste. Dłu­gość 1520 mm., sze­ro­kość 870 mm.

Zbór izra­elic­ki w Ja­no­wie.

81 (94) Lam­bre­kin; haft atła­si­ko­wy w kwia­ty na bia­łym atła­sie. Dłu­gość 1060 mm., sze­ro­kość 320 mm.

Zbór izra­elic­ki w Ja­no­wie.

82 (91) Za­sło­na do tory siat­ko­wa­na w sza­chow­ni­cę, z kwia­ta­mi ha­fto­wa­ne­mi w każ­dem polu. Dłu­gość 1950 mm., sze­ro­kość 1620 mm.

Zbór izra­elic­ki w Ja­no­wie.

83 (92) Za­sło­na do tory weł­nia­na bia­ła z zie­lo­ne­mi szla­ka­mi, cała po­kry­ta na­pi­sem he­braj­skim szy­deł­ko­wej ro­bo­ty. Dłu­gość 1460 mm., sze­ro­kość 890 mm.

Zbór izra­elic­ki w Trem­bow­li.

84 – 5 (93, 95) Za­sło­na do tory z ma­te­ryi je­dwab­nej w pasy wzo­rzy­ste. Do niej lam­bre­kin. Dłu­gość 1520 mm., sze­ro­kość 930 mm.

Zbór izra­elic­ki w Stru­so­wie.

86 (126) Lam­bre­kin na tle ciem­no-bron­zo­we­go ak­sa­mi­tu w siat­kę i kwia­ty z zło­tej kle­pa­niu ozdo­bio­ny. Wiek XVIII. Sze­ro­kość 840 mm., wy­so­kość 400 mm

Zbór izra­elic­ki w Tłu­ma­czu.

87 (127) Za­sło­na od arki tory z czar­no-czer­wo­ne­go pół­bro­ka­tu w zło­te i nie­bie­skie kwia­ty z szla­kiem z zie­lo­nej kwie­ci­stej ma­te­ryi je­dwab­nej. Wiek XVIII. Dłu­gość 1840 mm., sze­ro­kość 1070 mm.

Zbór izra­elic­ki w Ty­śmie­ni­cy.

88 (128) Za­sło­na od arki tory z po­lem bro­ka­te­lo­wem zło­ci­sto – ry­żo­wem, z szla­ka­mi z strzy­żo­ne­go czer­wo­ne­go ak­sa­mi­tu. Wiek XVIII. Dłu­gość 1860 mm., sze­ro­kość 1070 mm.

Zbór izra­elic­ki w Ty­śmie­ni­cy.

89 (129) Za­sło­na od arki tory z ge­nu­eń­skie­go ak­sa­mi­tu (ve­lo­urs de Gëu­es): na czer­wo­nem tle zło­ci­ste duże pal­me­ty; po obu stro­nach szla­ki z czer­wo­ne­go ak­sa­mi­tu sko­dryj­skie­go (ve­lo­urs de Scu­ta­ri) o tę­czo­wych brze­gach, na szla­kach na­pi­sy he­brej­skie ha­fto­wa­ne zło­tem pod ta­kąż ko­ro­ną. Wiek XVIII. Dłu­gość 2040 mm., sze­ro­kość 1220 mm.

Zbór izra­elic­ki w Ty­śmie­ni­cy.

90 (130) Za­sło­na od arki tory; haft w kwia­ty i li­ście zło­tem i róż­no­barw­nym je­dwa­biem na bia­łej je­dwab­nej ma­te­ryi. Wiek XVII. Dłu­gość 1670 mm., 1190 mm.

Zbór izra­elic­ki w Ty­śmie­ni­cy.

91 (205) Za­sło­na od tory: ko­bie­rzec je­dwab­ny sko­dryj­ski, u góry fryz z czer­wo­ne­go atła­su z wazą i na­pi­sem he­braj­skim w srebr­nym haf­cie. Wiek XVIII. Dłu­gość 1750 mm., sze­ro­kość 1150 mm. "

Zbór izra­elic­ki we Lwo­wie.

92 (239) Ko­szul­ka na torę, haft srebr­ny w kwia­ty na nie­bie­skiem suk­nie. Wiek XVIII. Dłu­gość 570 mm., sze­ro­kość 300 mm.

Zbór izra­elic­ki we Lwo­wie.

93 (298) Za­sło­na do tory z środ­ko­wem po­lem z zło­tej ko­ron­ki z na­pi­sem li­ter w srebr­nej bla­sze wy­ci­na­nych Wiek XVII. Dłu­gość 1620 mm., sze­ro­kość 1230 mm.

Zbor izra­elic­ki we Lwo­wie

94 (299) Lam­bre­kin z czę­ścią zło­tem ha­fto­wa­ną, po­cho­dzą­cy wrze­ko­mo z daru kró­la Ste­fa­na Ba­to­re­go. Dłu­gość 1180 mm., sze­ro­kość 400 mm.

Zbór izra­elic­ki we Lwo­wie.

95 (300) Su­kien­ka na torę z ma­te­ryi nie­bie­skiej w żół­te kwia­ty z kar­tu­szem srebr­nym w for­mie tar­czy her­bo­wej z ko­ro­ną i tek­stem he­braj­skim. Wiek XVIII. Dłu­gość su­kien­ki 640 mm., sze­ro­kość 300 mm.

Zbór izra­elic­ki we Lwo­wie.

96 (301) Za­sło­na do tory z bro­ka­tu z zie­lo­ne­mi ak­sa­mit­ne­mi szla­ka­mi: u góry i u dołu na­pi­sy he­braj­skie wy­ko­na­ne srebr­nym wy­pu­kłym ha­ftem. Wiek XVII. Dłu­gość 1970 mm., sze­ro­kość 1270 mm.

Zbór izra­elic­ki we Lwo­wie.

97 (302) Lam­bre­kin w czę­ści z pasa pol­skie­go z dwo­ma na­pi­sa­mi he­braj­skie­mi z li­ter w sre­brze wy­ci­na­nych po obu bo­kach, i z dwo­ma krót­sze­mi u dołu. Dłu­gość 1425 mm., sze­ro­kość 530 mm.

Zbór izra­elic­ki we Lwo­wie.

98 (718) Lam­bre­kin do tory, sre­brem na czer­wo­nym ak­sa­mi­cie ha­fto­wa­ny; pod fry­zem w kwia­ty i li­ście na­pis he­braj­ski: u dołu pięć zę­bów bo­ga­to ha­fto­wa­nych z ku­ta­sa­mi. Wiek XVIII. Dłu­gość 1280 mm., sze­ro­kość 550 mm.

Zbór izra­elic­ki we Lwo­wie.

99 (719) Lam­bre­kin do przy­byt­ku tory bo­ga­to zło­tem na czer­wo­nym ak­sa­mi­cie ha­fto­wa­ny, z fry­zem o trzech ko­ro­nach wśród kwia­tów i or­na­men­tów ro­ślin­nych, z na­pi­sem he­braj­skim u góry i u dołu, z pię­ciu zę­ba­mi, na każ­dym z nich em­ble­ma­ta re­li­gij­ne, jak de­ka­log, świecz­nik je­ro­zo­lim­ski, Arka Przy­mie­rza i t… p. Dłu­gość 1280 mm., sze­ro­kość 550 mm.

Zbór izra­elic­ki we Lwo­wie.

Świec­kie.

100 (442) Ko­bie­rzec "sta­ro­pol­ski" je­dwab­ny, sre­brem prze­ty­ka­ny z czer­wo­nym szla­kiem: na tle zie­lo­nem róż­no­barw­ne or­na­men­ta i sty­li­zo­wa­ne mo­ty­wa ro­ślin­ne. Wiek XVI. Dłu­gość 2040 mm., sze­ro­kość 1350 mm.

Najj. Dwór Mo­nar­szy.

101 (441) Ko­bie­rzec "sta­ro­pol­ski", je­dwab­ny, na zie­lo­nem tle róż­no­barw­ne ara­be­ski i sty­li­zo­wa­ne ro­ślin­ne mo­ty­wa. Wiek XVI. Dłu­gość 2110 mm., sze­ro­kość 1410 mm.

Najj. Dwór Mo­nar­szy.

102 (511, a) Ko­bie­rzec "sta­ro­pol­ski" z szla­kiem zie­lo­nym w pal­me­ty i t… zw. lan­ce­to­we li­ście, głów­ne tło prze­waż­nie srebr­ne, na niem bo­ga­ty wzór z pal­met, ro­zet, gra­na­tów i roz­ma­itych sty­li­zo­wa­nych ro­ślin­nych or­na­men­tów: środ­ko­wy or­na­ment na zło­ci­stem tle; część or­na­men­tów na ca­łym ko­bier­cu rów­nież zło­tą ni­cią wy­ko­na­na. Wiek XVII. Dłu­gość 2060 mm., sze­ro­kość 1420 mm.

Pa­weł Tysz­kow­ski w Huw­ni­kach.

103 (51. 1, b) Ko­bie­rzec "sta­ro­pol­ski" je­dwab­ny, na tle zło­tem i srebr­nem… bo­ga­ty i świet­nie ko­lo­ry­zo­wa­ny wzór z pal­met, kwia­tów, sty­li­zo­wa­nych li­ści i tym po­dob­nych or­na­men­tów. Wiek XVII. Dłu­gość 2060 mm., sze­ro­kość 1400 mm.

Pa­weł Tysz­kow­ski w Huw­ni­kach.

104 (259) Ko­bie­rzec sta­ro­żyt­ny wschod­ni z nie­bie­skiem tłem środ­ko­wem, żół­te­mi na­roż­ni­ka­mi i czer­wo­ną bor­du­rą, cały okry­ty naj­bo­gat­szym wzo­rem or­na­men­tów, wśród któ­rych po­wta­rza­ją się roz­ma­ite po­sta­ci ludz­kie i zwie­rzę­ta, sce­ny my­śliw­skie, jeźdz­cy z łu­ka­mi ści­ga­ją­cy zwie­rzy­nę, lut­ni­ści, ko­bie­ty z pta­ka­mi, ty­gry­sy roz­szar­pu­ją­ce ła­nie, fan­ta­stycz­ne pta­ki, smo­ki i t… p. We­dług po­dań ro­dzin­nych, ko­bie­rzec ten jest zdo­by­czą z pod Wied­nia.

Wiek XVI. Wy­so­kość 5920 mm, sze­ro­kość 3140 mm. Ks. Ro­man San­gusz­ko we Lwo­wie.

105 (582) Ko­bie­rzec je­dwab­ny, t… zw. "sta­ro­pol­ski". w oliw­ko­wym to­nie, w sub­tel­ne or­na­men­ta ro­ślin­ne i ara­be­ski roż­ne­go ko­lo­ru wzo­ro­wa­ny. Wiek XVII. Dłu­gość 2240 mm, sze­ro­kość 1550 mm.

Bo­le­sław Au­gu­sty­no­wicz we Lwo­wie.

106 (220) Ko­bie­rzec sta­ro­pol­ski weł­nia­ny z sze­ro­kim szla­kiem w sty­li­zo­wa­ne kwia­ty i li­ści; u góry w szla­ku dwie pię­cio­po­lo­we tar­cze pod jed­ną ko­ro­ną: w jed­nej her­by Kor­czak. Wie­nia­wa, Za­do­ra, Trą­by i po środ­ku Ja­strzę­biec; w dru­giej Ja­strzę­biec, Mur, Goz­da­wa, Sta­rzą i po środ­ku Pi­la­wa. Głów­ne środ­ko­we pole zie­lo­ne, wy­peł­nio­ne peł­no­ro­giem kwia­tów, z prze­wi­nię­tą u dołu wstę­gą. Wiek XVII. Dłu­gość 2760 mm., sze­ro­kość 1880 mm.

Ko­ściół rz… kat… w Że­le­cho­wie.
mniej..

BESTSELLERY

Kategorie: