KNOW-HOW w działaniu! Jak zdobyć przewagę konkurencyjną dzięki zarządzaniu wiedzą - ebook
KNOW-HOW w działaniu! Jak zdobyć przewagę konkurencyjną dzięki zarządzaniu wiedzą - ebook
Bank pomysłów i inspiracji
- Najważniejsze zmiany w otoczeniu współczesnych firm
- Zjawiska na rynku pracy, o których nic jeszcze nie wiesz
- Kapitał intelektualny Twojej firmy (struktura, sposoby pomnażania)
- Najlepsze warunki dla transferu wiedzy
- Organizacja ucząca się i popełniająca błędy
- Wiedza na sprzedaż - marketing i konkurowanie na rynku wiedzy
Wiedza to potęga- Francis Bacon
Wiesz, że nic nie wiesz? To głębokie i bardzo filozoficzne, jednak w żaden sposób nie poprawi konkurencyjności Twojej firmy. A najgorszą rzeczą, jaka może spotkać polskiego przedsiębiorcę, który w ciągu ostatnich 10 - 20 lat uzyskał stabilizację finansową i rozwinął swoją organizację, jest przekonanie, że nic już nie trzeba zmieniać. Jeśli dalej będziesz stał w miejscu, szybko usłyszysz świst wydawany przez mijającego Cię z dużą prędkością konkurenta z Irlandii, Chin czy zza rogu ulicy.
Co zrobić, by nadążyć za światowymi trendami i nie wypaść z rynku? Jak wzbogacać swoje produkty o wyróżniającą się wartość dodaną? W jaki sposób zamienić wiedzę na pieniądze? Aby poznać odpowiedzi na te pytania i - co więcej - móc z powodzeniem wdrażać skuteczne rozwiązania, przede wszystkim powinieneś się dowiedzieć, jak to zrobić. Do you KNOW HOW?
Osiągnięcie sukcesu wymaga nowego spojrzenia na szybko zmieniającą się rzeczywistość i o tym właśnie jest ta ciekawa, z polotem napisana książka.dr Mirosław Grudzień,
prezes VIGO System S.A. (sektor zaawansowanych technologii)
Obowiązkowa lektura dla przedsiębiorców i menedżerów zamierzających zwiększyć efektywność wykorzystania know-how w swojej firmie czy organizacji.dr Mariusz Strojny, menedżer,
Zarządzanie Wiedzą i Badania Rynkowe KPMG (wiodąca firma doradcza)
Wciągająca, napisana z pasją książka o tym, jak zamienić wiedzę na pieniądze. Polecam każdemu przedsiębiorcy!dr Bożena Skibicka,
MIS (dynamiczna spółka branży IT)
Spis treści
Wstęp (7)
Rozdział 1. Gospodarka oparta na wiedzy - gospodarka wyzwań i szans (13)
- 1.1. Czym jest gospodarka oparta na wiedzy? (13)
- 1.2. Nowe zasady konkurowania dla małych firm (22)
- Bądź gotowy na zmianę standardu na rynku (22)
- Znajdź niszę i ją wypełnij! (26)
- Konkurowanie w oparciu o czas (28)
- 1.3. Globalizacja - szansa dla małych firm (32)
- 1.4. Wiedza zasobem strategicznym (37)
Rozdział 2. Pracownicy wiedzy (45)
- 2.1. Pokolenie Y na rynku pracy (45)
- 2.2. Walka o talenty (51)
- 2.3. Job hopping - rosnąca mobilność pracowników (55)
- 2.4. Koniec wyścigu szczurów? (65)
- Czym jest downshifting? (67)
- Jakie są przyczyny downshiftingu? (69)
- A co na to pracodawcy? (71)
- 2.5. Sabbaticals - "urlopy naukowe" w firmach (73)
Rozdział 3. Kapitał intelektualny w firmie (79)
- 3.1. Czym jest kapitał intelektualny? (79)
- 3.2. Struktura kapitału intelektualnego (88)
- 3.3. Dopasowanie aktywów intelektualnych - gotowość do użycia (91)
- 3.4. Pomiar kapitału intelektualnego w małej firmie (94)
- 3.5. Projekt MERITUM - przykład pomiaru kapitału intelektualnego w małych firmach (109)
- Etap 1.: Identyfikacja aktywów niematerialnych (111)
- Etap 2.: Pomiar (112)
- Etap 3.: Prezentacja w raporcie i publikacja (113)
- 3.6. Ochrona wiedzy w firmie (113)
- 3.7. Jak firmy tracą swój kapitał intelektualny? (119)
Rozdział 4. Narzędzia zarządzania wiedzą w firmie (123)
- 4.1. Wiedza w Twojej firmie (123)
- 4.2. Zarządzanie wiedzą (129)
- 4.3. Narzędzia zarządzania wiedzą w firmie (133)
- Tworzenie struktury wiedzy know-x (133)
- Metoda "Portfolio wiedzy" (139)
- Kodyfikacja wiedzy (140)
- 4.4. Wiedza organizacyjna i profesjonalna, czyli "opakowanie" i "wnętrze" (150)
- 4.5. Crowdsourcing (155)
- 4.6. Strategia zarządzania wiedzą dla Twojej firmy (159)
Rozdział 5. Transfer wiedzy (165)
- 5.1. Czym jest transfer wiedzy? (165)
- 5.2. Model SECI (171)
- 5.3. Strumienie przepływu wiedzy (178)
- 5.4. Bariery w transferze wiedzy (184)
- 5.5. Przestrzeń biurowa a transfer wiedzy (193)
Rozdział 6. Firmy przyjazne dla pomyłek (207)
- 6.1. Popełnianie błędów przestaje być tematem tabu w biznesie (207)
- 6.2. Jak radzić sobie z emocjami, które towarzyszą porażce w biznesie? (210)
- 6.3. Wykorzystanie wiedzy wyniesionej z porażek do rozwoju firmy (219)
- Porażka porażce nierówna, czyli porażki "szlachetne" i "głupie" (219)
- Skale i konsekwencje porażek w firmach (222)
Rozdział 7. Jak kierować firmą opartą na wiedzy? (225)
- 7.1. Jak przewodzić stadu kotów? (225)
- 7.2. Motywowanie pracowników wiedzy (239)
- 7.3. Wypalenie zawodowe (244)
- 7.4. Jak zbadać poziom satysfakcji pracowników w firmie? (247)
Rozdział 8. Marketing i konkurowanie na rynku wiedzy (255)
- 8.1. Przedsiębiorstwo oparte na wiedzy (255)
- 8.2. Wiedza produktem rynkowym (259)
- 8.3. Rynek usług doradczych w Polsce (267)
- 8.4. Polityka cenowa (272)
- 8.5. Zasady kształtowania oferty - wiedza skodyfikowana (273)
- 8.6. Zasady kształtowania oferty - wiedza spersonalizowana (278)
- 8.7. Tożsamość firmy (283)
- Reputacja (284)
- Marka (286)
- Wizerunek (291)
- 8.8. Strategie konkurencji na rynku wiedzy (293)
Podsumowanie, czyli... (301)
- Jak postępować, aby lepiej zarządzać wiedzą w mojej firmie? (301)
- Jaką strategię stosować w rozwoju mojej firmy? (304)
- Sprawdź, czy dobrze zarządzasz wiedzą w swojej firmie (im więcej pozytywnych odpowiedzi, tym lepiej!) (305)
Literatura (307)
Kategoria: | Zarządzanie i marketing |
Zabezpieczenie: |
Watermark
|
ISBN: | 978-83-246-4664-7 |
Rozmiar pliku: | 4,3 MB |