Kompozycja. Warsztaty fotograficzne - ebook
Kompozycja. Warsztaty fotograficzne - ebook
Warsztaty fotograficzne. Ekspozycja. Kompozycja. Oświetlenie.
Warsztaty fotograficzne. Ekspozycja. Kompozycja. Oświetlenie. Zdjęcia makro. Fotografowanie dzieci.
Poznaj metody komponowania obrazów i twórz fotografie przemawiające do odbiorcy
- Jak dobierać i zestawiać elementy kompozycyjne?
- Jak zapanować nad kolorami i wykorzystać ich symbolikę?
- Jak komponować obraz martwej natury?
Dobra kompozycja sprawia, że fotografia robi na odbiorcy duże wrażenie, a jej zamierzony przekaz zostaje właściwie odczytany. Aby stworzyć fascynujący obraz, potrzebujesz określonych narzędzi, wiedzy o tym, jak z nich efektywnie korzystać, oraz znajomości niezbędnych zasad kompozycji zdjęć. Tego wszystkiego dowiesz się właśnie z tej książki.
"Kompozycja. Warsztaty fotograficzne" to wyjątkowy podręcznik, dzięki któremu poznasz wszystkie żelazne reguły oraz najlepsze metody komponowania ujęć o różnym charakterze -- od portretów po makrofotografię. Zawarte w książce ćwiczenia nie tylko poprawią Twój warsztat, ale z pewnością zainspirują Cię także do odkrywania i rozwijania własnego stylu fotografowania. Z kolejnych rozdziałów dowiesz się między innymi, jakie elementy kompozycyjne występują na każdej fotografii, jak głębia ostrości wpływa na kompozycję zdjęcia oraz jak wykorzystywać światło, filtry i kolor dla wzmocnienia siły przekazu.
Wykorzystaj wszystkie złote zasady kompozycji i rób hipnotyzujące odbiorcę zdjęcia!
- Metody komponowania obrazów
- Elementy składowe kompozycji
- Aranżowanie kadru
- Punkt skupiający uwagę widza
- Symetria i asymetria
- Harmonia i dysharmonia
- Reguła trójpodziału
- Złoty prostokąt
- Wybór głębi ostrości
- Ekspozycja równoważna
- Panoramowanie
- Praca z kolorem i stosowanie filtrów
- Komponowanie zdjęć portretowych i zbliżeniowych
- Martwa natura i makrofotografia
- Fotografia podróżnicza i terenowa
Spis treści
Rozdział 1. Istota kompozycji (23)
- Metody komponowania obrazów (24)
- Jak widzimy (26)
- Fizjologia oka (26)
- Widzenie selektywne (28)
- Początki kompozycji (30)
- Perspektywa liniowa (31)
- Kompozycja w fotografii (33)
Rozdział 2. Elementy składowe kompozycji (39)
- Przegląd elementów kompozycji (40)
- Punkty (40)
- Linie (41)
- Płaszczyzny (45)
- Bryły (45)
- Aranżowanie kadru (47)
- Kształt kadru (48)
- Orientacja (50)
- Punkt skupiający uwagę widza (52)
- Symetria kontra asymetria (54)
- Harmonia i dysharmonia (55)
- Reguła trójpodziału (57)
- Złoty prostokąt (60)
Rozdział 3. Wybór głębi ostrości (63)
- Płaszczyzna ostrości (64)
- Zrozumienie działania przysłony (64)
- Stopnie przysłony (66)
- Krążki rozproszenia (67)
- Dobór obiektywu (67)
- Długość ogniskowej (68)
- Kąt widzenia (72)
- Jaki obiektyw wybrać? (72)
- Podglądanie i przewidywanie głębi ostrości (73)
- Wykorzystywanie odległości hiperfokalnej w celu zwiększenia głębi ostrości (74)
Rozdział 4. Kwantowanie czasu, czyli komponowanie za pomocą migawki (79)
- Szybkość migawki a głębia ostrości - subtelna równowaga (82)
- Ekspozycja równoważna (83)
- Pomiar światła dostępnego (84)
- Ostre lub rozmyte: jak szybkość migawki wpływa na wygląd zdjęcia (84)
- ISO (86)
- Zamrażanie w kadrze (86)
- Spowalnianie (88)
- Rozszerzone czasy ekspozycji (89)
- Ekspozycje wielokrotne (90)
- Zdjęcia seryjne (90)
- Panoramowanie (93)
Rozdział 5. Chwytanie światła (99)
- Jakość światła (100)
- Kierunek światła (102)
- Natężenie światła (107)
- Korzystanie ze światła słonecznego (108)
- Świt i zmierzch (108)
- Wschód i zachód słońca (110)
- Środek dnia (110)
- Zachmurzenie (112)
Rozdział 6. Praca z kolorem (115)
- Teoria koloru (116)
- Kolor w ujęciu naukowym (118)
- Symbolika kolorów (121)
- Temperatura barwowa (127)
- Barwa światła słonecznego (129)
- Panowanie nad kolorami przez stosowanie filtrów (132)
- Liczby Wrattena (132)
- Filtry korekcyjne (134)
- Filtry polaryzacyjne (135)
- Filtry neutralne (137)
Rozdział 7. Myślenie w kategoriach czerni i bieli (141)
- System strefowy (143)
- Pomiary światła i ustawianie ekspozycji dla zdjęć czarno-białych (144)
- Kompensacja wskazań światłomierza (145)
- Punktowy pomiar światła (147)
- Praca z filtrami kontrastowymi (149)
Rozdział 8. Komponowanie zdjęć portretowych (159)
- Trochę historii (160)
- Kadrowanie zdjęć portretowych (162)
- Ujęcie głowy (162)
- Ujęcie górnej części ciała (plan średni) (164)
- Portret środowiskowy (165)
- Oświetlanie sceny (167)
- Źródła światła głównego (168)
- Źródła światła wypełniającego (169)
- Portrety kolorowe kontra czarno-białe (169)
- Pomiary światła (170)
- Ustawianie modeli (171)
- Ustawianie pojedynczych osób (171)
- Ustawianie par (173)
- Ustawianie grup (176)
- Fotografowanie dzieci (179)
Rozdział 9. Fotografia podróżnicza i terenowa (183)
- Pakowanie torby fotograficznej (185)
- Badanie nowego miejsca (186)
- Plany ogólne (186)
- Plany średnie (190)
- Plany zbliżeniowe (192)
- Inne możliwości (194)
- Fotografowanie ludzi w zwiedzanych miejscach (196)
Rozdział 10. Fotografowanie martwej natury i robienie zdjęć zbliżeniowych (201)
- Fotografowanie martwej natury (204)
- Układanie rekwizytów (204)
- Oświetlanie sceny (209)
- Fotografowanie sceny (210)
- Martwa natura - scenariusz A (211)
- Martwa natura - scenariusz B (212)
- Fotografia zbliżeniowa i makrofotografia (213)
- Wybieranie tła (213)
- Oświetlanie obiektu (214)
- Fotografowanie obiektu (215)
- Scenariusz zbliżeniowy (218)
Rozdział 11. Poprawianie zdjęć (223)
- Formaty plików (225)
- Kadrowanie, czyli obcinanie zbędnych fragmentów (227)
- Poprawianie kontrastu i kolorów (228)
- Usuwanie niedoskonałości (234)
- Usuwanie efektu czerwonych oczu (234)
- Ukrywanie skaz (234)
- Redukowanie szumu (235)
- Wyostrzanie obrazu (237)
- Naprawianie błędów oświetlenia (238)
- Dodawanie efektów specjalnych (240)
- Stosowanie filtrów (240)
- Składanie wielu obrazów w jeden (242)
- Tworzenie kopii zapasowych i katalogowanie zdjęć (244)
- Dalsze doskonalenie umiejętności (244)
Słowniczek (249)
Skorowidz (257)
Kategoria: | Grafika komputerowa |
Zabezpieczenie: |
Watermark
|
ISBN: | 978-83-246-9368-9 |
Rozmiar pliku: | 34 MB |