Kreatywność. Krótki i optymistyczny poradnik - ebook
Kreatywność. Krótki i optymistyczny poradnik - ebook
Nie wydaje ci się przypadkiem, że kreatywność to jakiś tajemniczy, niezwykły dar, uzdolnienie nielicznych? John Cleese ma na ten temat zupełnie odmienne zdanie! Jak dowodzi w swoim krótkim, praktycznym i błyskotliwym poradniku, kreatywność to umiejętność, którą zdobyć może każdy.
Cleese – współzałożyciel grupy Monty Pythona, scenarzysta i aktor (Rybka zwana Wandą, Lemur zwany Rollo, Monty Python i Święty Graal, Żywot Briana, Hotel Zacisze) – korzystając ze swojego bogatego doświadczenia, dzieli się spostrzeżeniami dotyczącymi procesu twórczego i radzi, jak rozbudzić w sobie kreatywne myślenie w dowolnej dziedzinie.
Czego potrzebujesz, żeby twój umysł wszedł w kreatywny tryb pracy? Co powinieneś zrobić, gdy czujesz, że doszedłeś do ściany? Skąd wiadomo, że pomysł, który właśnie zaświtał ci w głowie, to coś, czym warto się zająć?
Każdy może być kreatywny. A John Cleese pokazuje, jak to osiągnąć.
Kategoria: | Poradniki |
Zabezpieczenie: |
Watermark
|
ISBN: | 978-83-66873-05-6 |
Rozmiar pliku: | 2,9 MB |
FRAGMENT KSIĄŻKI
Wcale tak nie jest. Kreatywnością można wykazać się w każdej dziedzinie życia – na przykład w nauce, w biznesie, w sporcie.
Zawsze, kiedy uda ci się wymyślić, jak zrobić coś lepiej, niż inni robili to wcześniej, jesteś kreatywny.
Kolejny mit na temat kreatywności mówi, że trzeba się z nią urodzić. To nieprawda. Każdy może być kreatywny.
Kiedy chodziłem do szkoły pod koniec lat czterdziestych i w latach pięćdziesiątych, żaden nauczyciel nigdy nawet nie wspomniał o kreatywności. Tylko pomyśl: czy to nie zdumiewające?
Muszę jednak zaznaczyć, że w szkole uczyłem się głównie przedmiotów ścisłych – na maturze zdawałem matematykę, fizykę i chemię – i siłą rzeczy nie mogłem być w tych dziedzinach zbyt kreatywny.
Żeby w ogóle zacząć myśleć o kreatywnym podejściu do nauki, trzeba ją najpierw dogłębnie poznać.
Następnie przeniosłem się do Cambridge i studiowałem tam prawo. Prawo pozostawia bardzo mało miejsca na kreatywność. To dlatego, że w gruncie rzeczy polega ono na orzekaniu, czy dany zbiór faktów przyporządkować do tej czy innej kategorii.
Ale niezależnie do tego, czego się uczyłem i co studiowałem, ewidentnie nikt w całym angielskim systemie szkolnictwa najwyraźniej nie dostrzegał potrzeby uczenia kreatywności.
Tymczasem kreatywności można nauczyć.
Choć może powinienem ująć to precyzyjniej: każdego można nauczyć, jak stwarzać okoliczności, w których będzie kreatywny.
I o tym właśnie jest ta książeczka.