Facebook - konwersja
  • Empik Go W empik go

Learning Python by Building Games - ebook

Wydawnictwo:
Data wydania:
11 października 2019
Format ebooka:
EPUB
Format EPUB
czytaj
na czytniku
czytaj
na tablecie
czytaj
na smartfonie
Jeden z najpopularniejszych formatów e-booków na świecie. Niezwykle wygodny i przyjazny czytelnikom - w przeciwieństwie do formatu PDF umożliwia skalowanie czcionki, dzięki czemu możliwe jest dopasowanie jej wielkości do kroju i rozmiarów ekranu. Więcej informacji znajdziesz w dziale Pomoc.
czytaj
na tablecie
Aby odczytywać e-booki na swoim tablecie musisz zainstalować specjalną aplikację. W zależności od formatu e-booka oraz systemu operacyjnego, który jest zainstalowany na Twoim urządzeniu może to być np. Bluefire dla EPUBa lub aplikacja Kindle dla formatu MOBI.
Informacje na temat zabezpieczenia e-booka znajdziesz na karcie produktu w "Szczegółach na temat e-booka". Więcej informacji znajdziesz w dziale Pomoc.
czytaj
na czytniku
Czytanie na e-czytniku z ekranem e-ink jest bardzo wygodne i nie męczy wzroku. Pliki przystosowane do odczytywania na czytnikach to przede wszystkim EPUB (ten format możesz odczytać m.in. na czytnikach PocketBook) i MOBI (ten fromat możesz odczytać m.in. na czytnikach Kindle).
Informacje na temat zabezpieczenia e-booka znajdziesz na karcie produktu w "Szczegółach na temat e-booka". Więcej informacji znajdziesz w dziale Pomoc.
czytaj
na smartfonie
Aby odczytywać e-booki na swoim smartfonie musisz zainstalować specjalną aplikację. W zależności od formatu e-booka oraz systemu operacyjnego, który jest zainstalowany na Twoim urządzeniu może to być np. iBooks dla EPUBa lub aplikacja Kindle dla formatu MOBI.
Informacje na temat zabezpieczenia e-booka znajdziesz na karcie produktu w "Szczegółach na temat e-booka". Więcej informacji znajdziesz w dziale Pomoc.

Learning Python by Building Games - ebook

Explore modern game development and programming techniques to build games using Python and its popular libraries such as Pygame and PyOpenGL

Key Features

  • Learn game development and Python through a practical, example-driven approach
  • Discover a variety of game development techniques to build games that gradually increase in complexity
  • Leverage popular Python gaming libraries such as Pygame, PyOpenGL, Pymunk, and Pyglet

Book Description

A fun and interactive way to get started with the Python language and its libraries is by getting hands-on with game development.

Learning Python by Building Games brings you the best of both worlds. The book will first introduce you to Python fundamentals, which you will then use to develop a basic game. You’ll gradually explore the different Python libraries best suited for game development such as Pygame, Pyglet, and PyOpenGL. From building game characters through to using 3D animation techniques, you’ll discover how to create an aesthetic game environment. In addition to this, you’ll focus on game physics to give your effects a realistic feel, complete with movements and collisions. The book will also cover how you can use particle systems to simulate phenomena such as an explosion or smoke. In later chapters, you will gain insights into object-oriented programming by modifying a snake game, along with exploring GUI programming to build a user interface with Python’s turtle module.

By the end of this book, you’ll be well-versed with Python programming concepts and popular libraries, and have the confidence to build your own games

What you will learn

  • Explore core Python concepts by understanding Python libraries
  • Build your first 2D game using Python scripting
  • Understand concepts such as decorators and properties in the Python ecosystem
  • Create animations and movements by building a Flappy Bird-like game
  • Design game objects and characters using Pygame, PyOpenGL, and Pymunk
  • Add intelligence to your gameplay by incorporating game artificial intelligence (AI) techniques using Python

Who this book is for

If you are completely new to Python or game programming and want to develop your programming skills, then this book is for you. The book also acts as a refresher for those who already have experience of using Python and want to learn how to build exciting games.

Sachin Kafle is a computer engineer from Tribhuvan University, Nepal, and a programming instructor currently living in Kathmandu. He is the founder of Bitfourstack Technologies, a software company that provides services including automation for real-time problems in businesses. One of his courses, named Python Game Development, is the best seller on many e-learning websites. His interests lie in software development and integration practices in the areas of computation and quantitative fields of trade. He has been utilizing his expertise in Python, C, Java, and C# by teaching since 2012. He has been a source of motivation to younger people, and even his peers, regardless of their educational background, who are embarking on their journey in programming.
Kategoria: Computer Technology
Język: Angielski
Zabezpieczenie: Watermark
Watermark
Watermarkowanie polega na znakowaniu plików wewnątrz treści, dzięki czemu możliwe jest rozpoznanie unikatowej licencji transakcyjnej Użytkownika. E-książki zabezpieczone watermarkiem można odczytywać na wszystkich urządzeniach odtwarzających wybrany format (czytniki, tablety, smartfony). Nie ma również ograniczeń liczby licencji oraz istnieje możliwość swobodnego przenoszenia plików między urządzeniami. Pliki z watermarkiem są kompatybilne z popularnymi programami do odczytywania ebooków, jak np. Calibre oraz aplikacjami na urządzenia mobilne na takie platformy jak iOS oraz Android.
ISBN: 978-1-78980-968-8
Rozmiar pliku: 5,6 MB

BESTSELLERY

Kategorie: