Lego Boost - wyzwalacz kreatywności. Jak zbudować 95 robotów o prostej konstrukcji - ebook
Lego Boost - wyzwalacz kreatywności. Jak zbudować 95 robotów o prostej konstrukcji - ebook
LEGO BOOST to klocki konstrukcyjne, które łączą możliwości standardowych klocków LEGO i nowoczesnej mechaniki. Pozwalają na budowę przeróżnych robotów, wyposażonych w rozmaite czujniki, siłowniki i sterowniki. Dzięki specjalnie zaprojektowanej aplikacji na tablety możliwe jest nie tylko uzyskanie szczegółowych instrukcji, ale również zaprogramowanie zbudowanego modelu. Oczywiście poszczególne roboty można zmieniać, rozwijać, rozbudowywać - co tylko podpowiada wyobraźnia. W ten sposób LEGO BOOST stają się uzależniającą zabawką dla tysięcy pasjonatów dowolnej płci i wieku!
Ta książka jest pomyślana jako inspiracja dla każdego, kto polubił tworzenie i programowanie robotów i chce poznać więcej kreatywnych koncepcji. Do zbudowania wszystkich opisanych tu modeli potrzebne Ci będą jedynie LEGO BOOST Creative Toolbox, zestaw 17101, i bezpłatna aplikacja LEGO BOOST. Poszczególne modele zostały dobrze sfotografowane, podano też listy niezbędnych części, skrócone objaśnienia, a także zrzuty ekranu z aplikacji. Nie znajdziesz tutaj instrukcji krok po kroku, jednak w miarę rozbudowywania poszczególnych modeli bez trudu przyswoisz zasady działania zarówno mechanizmów, jak i sterujących nimi aplikacji. Z pewnością podczas rozbudowywania swoich robotów będziesz zmieniać ich strukturę, wzmacniać je, ozdabiać, rozszerzać możliwości - wszystko, cokolwiek wymyślisz!
Zainspiruj się pom ysłami na ciekawe projekty, w tym na:
- pojazdy na kołach, na gąsienicach oraz kroczące
- zastosowanie przekładni i ruch obrotowy
- chwytaki i podnośniki
- strzelanie i wyrzucanie rakiet
- zastosowanie czujników i kreślenie pisakiem
Wymyśl, zaprogramuj i zbuduj!
Spis treści
- Wstęp (viii)
CZĘŚĆ 1. RUCH Z UŻYCIEM ELEMENTU MOVE HUB
- Ruch na kołach (4)
- Ruch na gąsienicach (16)
- Pojazdy z zawieszeniem (20)
- Maszyny kroczące (26)
- Ruch jak u gąsienicy (30)
- Inne sposoby przemieszczania się (34)
CZĘŚĆ 2. ZASTOSOWANIE INTERAKTYWNEGO SILNIKA
- Ruch obrotowy (46)
- Zmiana prędkości dzięki przekładniom (50)
- Zmiana kierunku obrotu (54)
- Zmiana orientacji obrotu (56)
- Mechanizmy wahadłowe (62)
- Mechanizmy posuwisto-zwrotne (68)
- Przekładnie zębate (76)
- Mechanizmy krzywkowe (84)
- Niecentryczne osie obrotu (86)
- Roboty "gryzące" (88)
- Chwytaki (92)
- Podnośniki (102)
- Machające skrzydła (108)
- Obrotowe koła z interaktywnym silnikiem (112)
- Mechanizmy kroczące z interaktywnym silnikiem (118)
- Strzelanie (126)
- Płynna zmiana kąta (136)
- Wytwarzanie wiatru (140)
- Poruszanie się w górę i w dół podczas obracania obiektów (144)
- Mechanizm krokowy (148)
- Korzystanie z przystawek w celu zmiany sposobu ruchu (150)
- Mechanizmy przełączające kierunek obrotów (154)
CZĘŚĆ 3. WIĘCEJ EKSCYTUJĄCYCH POMYSŁÓW!
- Zastosowanie czujnika kolorów i odległości (158)
- Drzwi automatyczne (174)
- Wystrzeliwanie rakiet (184)
- Kreślenie pisakiem (188)
- Korzystanie z obrotowych podstaw (208)
- Zmiana kierunku dzięki osiom skrętnym (216)
- Pojazdy współpracujące (220)
- Więcej sposobów na zastosowanie czujnika koloru i odległości (224)
- Zastosowanie czujnika wychylenia elementu Move Hub (234)
- Zastosowanie silników A i B do różnych celów (240)
- Jeszcze inne pomysły (242)
Kategoria: | Poradniki |
Zabezpieczenie: |
Watermark
|
ISBN: | 978-83-283-8354-8 |
Rozmiar pliku: | 91 MB |