- nowość
Mała firma w sieci. Narzędzia Google dla początkujących - ebook
Mała firma w sieci. Narzędzia Google dla początkujących - ebook
Zamysłem Autorów było napisanie książki będącej rodzajem instrukcji dla przedsiębiorców o tym, jak dzięki darmowym narzędziom internetowym zwiększyć konkurencyjność firmy na rynku.
Ta nieduża książka ma zająć czytelnikom jak najmniej czasu i przekazać maksimum praktycznych informacji oraz instrukcji, jak skutecznie działać w internecie bez zbędnych kosztów. Książka omawia produkty firmy Google z tego prostego powodu, że wyszukiwarka Google oraz inne produkty tej firmy są jednymi z najbardziej efektywnych, a przy tym w większości darmowych, narzędzi ułatwiających działalność w internecie i zarządzania przedsiębiorstwem. Oczywiście istnieje także wiele innych rozwiązań tego typu i Autorzy zachęcają do ich testowania, jednak nieduża objętość książki zmusiła Autorów do skupienia się na narzędziach oferowanych przez Google.
Kategoria: | Branża IT |
Zabezpieczenie: |
Watermark
|
ISBN: | 978-83-7561-277-6 |
Rozmiar pliku: | 5,7 MB |
FRAGMENT KSIĄŻKI
Trzymasz w ręku książkę, która, mamy nadzieję, nie będzie kolejnym tomem zajmującym miejsce na Twojej półce. To książka, której będziesz stale używał. Naszym zamysłem było stworzenie instrukcji dla przedsiębiorców, która krok po kroku wyjaśni, jak dzięki darmowym narzędziom internetowym stać się bardziej konkurencyjnym graczem na rynku. Zdajemy sobie sprawę, że życie przedsiębiorcy w Polsce nie jest proste, a czytanie naukowych rozpraw wykracza poza możliwości czasowe większości właścicieli małych firm. Nasza publikacja ma zająć jak najmniej czasu i dać maksimum praktycznych informacji oraz wskazówek, jak skutecznie zaistnieć w internecie bez zbędnych kosztów.
Nie obyło się wprawdzie bez krótkich wstępów do opisywanych zagadnień, ale uznaliśmy za niezbędne wyjaśnienie obecnej rzeczywistości biznesowej i podkreślenie, że wykorzystanie internetu przez małe firmy stało się koniecznością.
W książce skupiamy się na wyszukiwarce i produktach Google z prostego powodu: należą one do najbardziej efektywnych narzędzi ułatwiających zaistnienie w internecie i zarządzanie firmą, a przy tym w większości są darmowe. Oczywiście jest wiele innych podobnych rozwiązań i jak najbardziej zachęcamy do ich testowania, jednak objętość tej publikacji pozwoliła nam przedstawić narzędzia tylko jednego dostawcy.
Po więcej informacji na temat opisanych tutaj zagadnień zapraszamy na nasze blogi www.ittechnology.us oraz www.marketingLAB.pl
Życzymy praktycznej lektury
Mariusz Gąsiewski
Przemysław ModrzewskiW ostatnich latach w gospodarce większości cywilizowanych krajów nastąpiło wiele zmian, które P. Kotler nazwał gospodarką turbulencji. Według niego liderzy w biznesie muszą uwzględnić, że mniejsze i większe wstrząsy są obecnie nową normalnością i że aby odnieść sukces w najbliższych latach, należy opracować nowe strategie. Czynnikami, które najbardziej zwiększają ryzyko działań przedsiębiorstw w nowej normalności są między innymi: postęp technologiczny i rewolucja informatyczna, przełomowe technologie i innowacje, hiperkonkurencja i wzrost siły klienta.
Za jednego z głównych winowajców powstania nowej normalności należy z pewnością uznać internet. Medium to wprowadziło istotne zmiany w zasadach funkcjonowania przedsiębiorstw. Ostatnie dwadzieścia lat to era nowej ekonomii określonej przez Evana I. Schwartza jako Webonomics. Internet odpowiada w ostatnich pięciu latach za 21% wzrostu PKB krajów rozwijających się. Co ważne, 75% wartości ekonomicznej wygenerowanej przez internet przypada firmom spoza sektora technologii. Jednym z najistotniejszych elementów Webonomics stały się narzędzia do wyszukiwania informacji zwane wyszukiwarkami, które praktycznie zdominowały sposób, w jaki ludzie i podmioty używają internetu.
„The world gone Google” – tak coraz częściej mówi się w kontekście teraźniejszych trendów biznesowych i zachowań ludzi. Rynek wyszukiwarek na stałe zagościł w życiu przedsiębiorstw i konsumentów. Coraz częściej wyszukiwanie informacji jest jedną z głównych czynności w życiu codziennym prawie 2 mld internautów. Przynajmniej 10% czasu, jaki spędzamy w internecie, poświęcamy na wyszukiwanie informacji, nie tylko biznesowych, ale też coraz bardziej prozaicznych, takich jak prognoza pogody, a także poszukujemy lekarzy czy odpowiedzi na ważne pytania dotyczące naszego życia.
Sam rozwój wyszukiwarek wydaje się nieunikniony od początku istnienia internetu – informacji w światowej sieci przybywa w postępie geometrycznym. Od początku funkcjonowania sieci istnieje problem katalogowania, segregowania i podawania odpowiednich informacji odpowiednim ludziom. Na tym podłożu powstał liczący obecnie prawie 540 miliardów dolarów rynek. Wyszukiwarki, wśród których prym wiedzie Google, nie tylko dostarczają odpowiednich informacji odpowiednim ludziom, generując przy tym pokaźne dochody, ale też generują wartość dla wielu innych podmiotów, takich jak przedsiębiorcy, instytucje pozarządowe, rządowe, reklamodawcy, detaliści, konsumenci, twórcy treści i wiele innych.
Internet to jednak nie tylko poszukiwanie informacji. To środowisko, które wprowadziło rewolucję do sposobu zarządzania przedsiębiorstwami, umożliwiając swobodny przepływ informacji, zdalne zarządzanie zasobami i zdalną pracę. Jednym z ostatnich trendów w działaniu firm jest praca w chmurze (_cloud computing_) – wszelkie procesy oraz narzędzia znajdują się w sieci, bez potrzeby utrzymywania stacjonarnych zasobów IT. Dzięki temu firmy są bardziej mobilne, a przy okazji mogą poczynić oszczędności w sferze kosztów IT, które są coraz większe.
Obserwując światowe trendy i coraz większe znaczenie internetu w każdym aspekcie naszego życia, nie sposób nie zadać sobie pytania, czy polskie firmy z sektora MŚP (małych i średnich przedsiębiorstw) podążają za tymi światowymi trendami i wykorzystują internet.
Z badań firmy Google przeprowadzonych podczas projektu Internetowa Rewolucja wynika, że ponad połowa polskich małych firm nie ma strony internetowej.
Większość osób prowadzących firmy z sektora małych i średnich przedsiębiorstw nie zdaje sobie sprawy z ograniczeń ich rozwoju wynikających z niewykorzystania szans, jakie daje internet. Aktywność internetowa tych firm polega zazwyczaj na korzystaniu z poczty elektronicznej, te bardziej świadome zamieszczają wizytówkę firmową w katalogach online. A firmy, które nawet już mają stronę internetową, często kompletnie nie potrafią jej wykorzystać – witryna jest nie do znalezienia przez potencjalnych klientów, nieprzyjazna, a jej treść nieaktualna i napisana w sposób nieprzemyślany i bałaganiarski. Powoduje to skutek odwrotny do zamierzonego i może negatywnie wpływać na wizerunek, ponieważ konsumenci używający na co dzień internetu postrzegają coraz częściej nie tylko produkty, ale samą firmę przez pryzmat jej działalności online.
Według badań BCG, wykorzystanie internetu wśród polskich firm z sektora MŚP jest cały czas powierzchowne. Tylko 30% przedsiębiorstw korzysta z zaawansowanych technologii, takich jak zarządzanie zapasami online czy śledzenie przesyłek. Tylko niecałe 10% wykorzystuje internet do sprzedaży i zakupów online.
Brak wykorzystania bardziej zaawansowanych narzędzi internetowych czy choćby posiadania strony internetowej wiąże się ciągle jeszcze w dużej mierze z przeświadczeniem, że wprowadzenie tego typu rozwiązań wymaga dużych nakładów finansowych i wyspecjalizowanej wiedzy. Tymczasem dzięki rozwiązaniom _open source_ czy darmowym rozwiązaniom, takim jak Google Apps, każda, nawet najmniejsza, firma może korzystać z dobrodziejstw z internetu w swoim biznesie i budować przewagę konkurencyjną, jednocześnie walcząc skutecznie z większymi graczami na rynku, dla których internet był do tej pory lepiej znanym polem działań.
Ta książka ma w prosty, szybki i przyjazny sposób nauczyć przedsiębiorcę czerpania korzyści w swoim biznesie z możliwości, jakie daje internet, bez ponoszenia wysokich kosztów. W dodatku większość przedstawionych tu rozwiązań jest całkowicie darmowa, a jednocześnie narzędzia te są w pełni profesjonalne.
W naszej książce przedstawiamy wszystkie informacje, jakie są niezbędne każdemu właścicielowi małej firmy, aby internet przestał być dla niego nieznanym i wrogim polem działań konkurencji, a stał się sojusznikiem w codziennej działalności firmy.
------------------------------------------------------------------------
P. Kotler, J. A. Caslione, _Chaos – zarządzanie i marketing w erze turbulencji_, MT Biznes, Warszawa 2009, s. 33
E. I. Schwartz, _Webonomics: Nine Essential Principles for Growing Your Business on the World Wide Web_, Broadway 1997
_http://www.mckinsey.com/Insights/MGI/Research/Technology_and_Innovation/Internet_matter_
Tamże
_http://blog.performics.com/search/2011/10/performics-forecasts-biggest-holiday-ever-for-mobile-paid-search-december-mobile-clickshare-to-jump-.html_
_http://www.internetowarewolucja.pl/media_
_http://www.egospodarka.pl/pliki/raport-BCG-polska-internetowa.pdf_
Google Apps to nazwa własna Aplikacji Google