Facebook - konwersja
Czytaj fragment
Pobierz fragment

  • Empik Go W empik go

Mali aktorzy na małej scenie - ebook

Wydawnictwo:
Data wydania:
1 maja 2016
Format ebooka:
EPUB
Format EPUB
czytaj
na czytniku
czytaj
na tablecie
czytaj
na smartfonie
Jeden z najpopularniejszych formatów e-booków na świecie. Niezwykle wygodny i przyjazny czytelnikom - w przeciwieństwie do formatu PDF umożliwia skalowanie czcionki, dzięki czemu możliwe jest dopasowanie jej wielkości do kroju i rozmiarów ekranu. Więcej informacji znajdziesz w dziale Pomoc.
Multiformat
E-booki w Virtualo.pl dostępne są w opcji multiformatu. Oznacza to, że po dokonaniu zakupu, e-book pojawi się na Twoim koncie we wszystkich formatach dostępnych aktualnie dla danego tytułu. Informacja o dostępności poszczególnych formatów znajduje się na karcie produktu.
, MOBI
Format MOBI
czytaj
na czytniku
czytaj
na tablecie
czytaj
na smartfonie
Jeden z najczęściej wybieranych formatów wśród czytelników e-booków. Możesz go odczytać na czytniku Kindle oraz na smartfonach i tabletach po zainstalowaniu specjalnej aplikacji. Więcej informacji znajdziesz w dziale Pomoc.
Multiformat
E-booki w Virtualo.pl dostępne są w opcji multiformatu. Oznacza to, że po dokonaniu zakupu, e-book pojawi się na Twoim koncie we wszystkich formatach dostępnych aktualnie dla danego tytułu. Informacja o dostępności poszczególnych formatów znajduje się na karcie produktu.
(2w1)
Multiformat
E-booki sprzedawane w księgarni Virtualo.pl dostępne są w opcji multiformatu - kupujesz treść, nie format. Po dodaniu e-booka do koszyka i dokonaniu płatności, e-book pojawi się na Twoim koncie w Mojej Bibliotece we wszystkich formatach dostępnych aktualnie dla danego tytułu. Informacja o dostępności poszczególnych formatów znajduje się na karcie produktu przy okładce. Uwaga: audiobooki nie są objęte opcją multiformatu.
czytaj
na tablecie
Aby odczytywać e-booki na swoim tablecie musisz zainstalować specjalną aplikację. W zależności od formatu e-booka oraz systemu operacyjnego, który jest zainstalowany na Twoim urządzeniu może to być np. Bluefire dla EPUBa lub aplikacja Kindle dla formatu MOBI.
Informacje na temat zabezpieczenia e-booka znajdziesz na karcie produktu w "Szczegółach na temat e-booka". Więcej informacji znajdziesz w dziale Pomoc.
czytaj
na czytniku
Czytanie na e-czytniku z ekranem e-ink jest bardzo wygodne i nie męczy wzroku. Pliki przystosowane do odczytywania na czytnikach to przede wszystkim EPUB (ten format możesz odczytać m.in. na czytnikach PocketBook) i MOBI (ten fromat możesz odczytać m.in. na czytnikach Kindle).
Informacje na temat zabezpieczenia e-booka znajdziesz na karcie produktu w "Szczegółach na temat e-booka". Więcej informacji znajdziesz w dziale Pomoc.
czytaj
na smartfonie
Aby odczytywać e-booki na swoim smartfonie musisz zainstalować specjalną aplikację. W zależności od formatu e-booka oraz systemu operacyjnego, który jest zainstalowany na Twoim urządzeniu może to być np. iBooks dla EPUBa lub aplikacja Kindle dla formatu MOBI.
Informacje na temat zabezpieczenia e-booka znajdziesz na karcie produktu w "Szczegółach na temat e-booka". Więcej informacji znajdziesz w dziale Pomoc.
Czytaj fragment
Pobierz fragment

Mali aktorzy na małej scenie - ebook

Propozycja kierowana do nauczycieli i animatorów pracujących z przedszkolakami i uczniami klas nauczania początkowego. 11 inscenizacji w 3 częściach. Każdy scenariusz zawiera propozycję scenografii oraz sposób ustawienia aktorów na scenie. Wszystkie wypowiadane przez dzieci kwestie mają formę rymowanek, a długość tekstów dostosowana jest do możliwości aktorów.

Kategoria: Poradniki
Zabezpieczenie: Watermark
Watermark
Watermarkowanie polega na znakowaniu plików wewnątrz treści, dzięki czemu możliwe jest rozpoznanie unikatowej licencji transakcyjnej Użytkownika. E-książki zabezpieczone watermarkiem można odczytywać na wszystkich urządzeniach odtwarzających wybrany format (czytniki, tablety, smartfony). Nie ma również ograniczeń liczby licencji oraz istnieje możliwość swobodnego przenoszenia plików między urządzeniami. Pliki z watermarkiem są kompatybilne z popularnymi programami do odczytywania ebooków, jak np. Calibre oraz aplikacjami na urządzenia mobilne na takie platformy jak iOS oraz Android.
ISBN: 978-83-65543-82-0
Rozmiar pliku: 928 KB

FRAGMENT KSIĄŻKI

© Tomasz Władysław Walczak, 2016

© Tomasz Władysław Walczak, projekt okładki, 2016

Propozycja kierowana do nauczycieli i animatorów pracujących z przedszkolakami i uczniami klas nauczania początkowego. 11 inscenizacji w 3 częściach. Każdy scenariusz zawiera propozycję scenografii oraz sposób ustawienia aktorów na scenie. Wszystkie wypowiadane przez dzieci kwestie mają formę rymowanek, a długość tekstów dostosowana jest do możliwości aktorów.

~ doradca metodyczny kształcenia zintegrowanego — mgr Iwona Fechner-Sędzicka

Książka powstała w inteligentnym systemie wydawniczym RideroOD AUTORA

Drodzy nauczyciele, pedagodzy i wychowawcy. Kiedyś zadałem sobie pytanie, jakie korzyści płynąć mogą z teatrzyków, w których dzieci stają się aktorami? Po pierwsze, tego typu inscenizacje, mają na celu wyrabianie umiejętności zapamiętywania tekstu, wraz z jego zrozumieniem. Pozwalają one dzieciom również zdobywać ponadprogramową, łatwo przyswajalną wiedzę, na temat otaczającego ich świata, jak również dzięki głębszym, niejednokrotnie moralizatorskim przesłaniom, stymulować ich wrażliwość i kształtować charakter. Mogą również korzystnie wpływać na rozwój zdolności manualnych, dzięki samodzielnemu wykonywaniu elementów scenografii. W naszych, małych aktorach, zawiązuj e się żyłka rywalizacji, w dobrym tego słowa znaczeniu, dzięki której, wzrasta w nich poczucie odpowiedzialności, zaangażowanie oraz kreatywność.

Słówko o technicznej stronie inscenizacji. Całość podzielona jest na trzy części pod względem miejsca rozgrywania akcji. Forma tekstów skonstruowana jest na kształt schematu scenariusza, a jednocześnie w sposób, nieskomplikowany i przejrzysty tak, aby osoba przygotowująca przedstawienie nie musiała się skupiać na rozszyfrowywaniu zamysłów autora, a jednocześnie zostawia pewien margines na ewentualne wdrożenie własnych pomysłów.

Dialogi pisane są W formie rymowanej, co pozwala na szybkie przyswojenie tekstu przez dzieci. Liczba wersów do nauczenia się przypadająca na poszczególne osoby, jest tak dostosowana, aby w przedstawieniu mogły brać udział również dzieci z mniejszymi predyspozycjami. Ma to zastosowanie W szczególności w placówkach integracyjnych.

Mam nadzieję, że wielu młodych aktorów, zobaczymy niebawem na deskach znamienitych teatrów, a nawet jeśli nie, to i tak wyniosą z nich wiele pożytecznych wartości, które niejednokrotnie wykorzystają w swoim dorosłym życiu. Pamiętajmy jednak o najważniejszym, że pomimo tych wszystkich zalet płynących z tego typu przedstawień, ma to być przede wszystkim wspaniała zabawa.

Powodzenia.Po zakupach

(Inscenizacja wierszyka dla dzieci W jednej odsłonie.)

Propozycja scenografii:

Scenę dzielimy na trzy części:

1.W lewej części sceny, nieco W głębi, umieszczamy stoliki krzesełko. Na stoliku układamy z jednej strony zabawki, z drugiej talerze.

2.Po środku sceny umieszczamy stolik, na którym stawiamy mikser.

3.W prawej części sceny umieszczamy kartonowe pudło pomalowane na biało z wyciętym frontem imitującym drzwiczki. We wnętrzu kartonu można zainstalować lampkę. Karton ma przedstawiać lodówkę.

Scenografię uzupełnić można innymi sprzętami, wedle własnego pomysłu oraz możliwości. Całość powinna kojarzyć się z kuchnią.

Występujące osoby:

Narrator, Mama, Synek, Morela 1, Morela 2, Morela 3, Brzoskwinia l,

Brzoskwinia 2, Banan, Śliwka l, Śliwka 2, Jabłko l, Jabłko 2, Jabłko 3, Gruszka, Porzeczki (dowolna ilość osób)

Ustawienie aktorów przed odsłoną:

Narrator: Na środku sceny.

Mama: W lewej części sceny, przy stoliku wyciera talerze.

Synek: W lewej części sceny, przy stoliku, siedzi na krzesełku i bawi się zabawkami.

Owoce: Bliżej prawej części sceny, pomiędzy lodówką, a stolikiem z mikserem.

Odsłona:

_Narrator:_

(Robi krok w stronę lodówki i nadstawia ucho.)

PO ZAKUPACH NA NIEDZIELĘ

Z LODÓWECZKI SŁYCHAĆ KRZYKI

_Brzoskwinie:_

(Owoce kłaniają się podczas wypowiadanych kwestii.)

DWIE BRZOSKWINIE

_Morele:_

TRZY MORELE

_Banan:_

(Sylabizując.)

JE-DEN BA-NAN

_Narrator:_

GOŚĆ Z AFRYKI

_Śliwki:_

PROSTO Z WĘGIER DWIE ŚLIWECZKI

_Jabłka:_

I RUMIANE TRZY JABŁUSZKA

_Narrator:_

(Wskazuje na porzeczki.)

A W KOSZYCZKU?

_Porzeczki:_

(Podskakują.)

MY! PORZECZKI!

_Gruszka:_

(Trzyma się za brzuszek.)

I SOCZYSTA, JEDNA GRUSZKA

_Narrator:_

I TAK SOBIE ROZPRAWIAJĄ,

O TYM, KTÓRE WIĘCEJ WARTE.

JEDNI DRUGIM SIĘ NIE DAJĄ,

GARDŁA MAJĄ NIECO ZDARTE

(Owoce gestykuluj ą, niektóre zatykają sobie uszy, inne łapią się za gardła.)

_Brzoskwinie:_

MY BRZOSKWINIE, CUD SŁODYCZY!

_Morele:_

MY MORELE, SOCZYSTOŚCI PEŁNE GŁOWY!

_Banan:_

(Drapiąc się W głowę.)

BANA! BANA!

_Narrator:_

(Wskazując na banana.)

BANAN NIEWYRAŹNIE KRZYCZY,

BO MA AKCENT POŁUDNIOWY

_Jabłka:_

TYLKO JABŁKA WSZYSCY ZNAJĄ

_Porzeczki:_

I PORZECZEK PEŁNE KIŚCIE

_Gruszka:_

NAMI, TO SIĘ ZAJADAJĄ,

NO, GRUSZKAMI OCZYWIŚCIE

_Narrator:_

ŚLIWKĘ MAŁO KTO ROZUMIAŁ

WIĘC JĘZYKA NIE ŁAMAŁA,

KAŻDY CHOWAŁ SIĘ, JAK UMIAŁ,

KIEDY GRUSZCE KLAPSA DAŁA.

(Śliwka daje klapsa gruszce, reszta owoców kuca i zasłania oczy. Pierwszy wstaje banan, następnie reszta owoców w kolejności wypowiadanych kwestii.)

_Banan:_

BANA! BANA!

_Gruszka:_

JA NAJSŁODSZA!

_Jabłka:_

MY PRZEPYSZNE!

_Śliwki:_

SZEGE, SZEGE!

_Narrator:_

ZNACZY: MAŁO KALORYCZNE

_Porzeczki:_

MY WITAMIN MAMY W BRÓD!

_Brzoskwinie i morele:_

MY PO PROSTU, TO CUD-MIÓD

_Jabłko:_

STOP! CHWILECZKĘ! RAD NIE BĘDĘ WIELKICH DAWAŁ,

NIECHAJ SPÓR TEN NASZ ROZSTRZYGNIE

GOŚĆ Z AFRYKI, MISTER BANAN

_Narrator:_

AŻ PORZECZKA SIĘ ZMIESZAŁA

JESZCZE WCZORAJ Z KRZAKA RWANA.

BANAN W GŁOWĘ SIĘ PODRAPAŁ

I WYKRZYCZAŁ:

(Porzeczki się mieszają, banan drapie się W głowę.)

_Banan:_

BANA! BANA!

_Narrator:_

I OWOCE SIĘ POTŁUKŁY,

I POSINIACZYŁY BRZUCHY.

WSZYSTKIE JUŻ SIĘ OBRAZIŁY,

JAKBY W NOSACH MIAŁY MUCHY.

(Owoce gestykulują i szturchają się, następnie odwracają się od siebie nawzajem, zaplataj ą rączki i unoszą główki w gestach obrażenia.)

_Synek:_

(Sylabizując i uderzając delikatnie zabawkę o zabawkę.)

DE-SE-REK! DE-SE-REK!

Narrator:

NAGLE DRZWI SIĘ OTWIERAJĄ

I ŚWIATEŁKO SIĘ ZAPALA,

I NA BACZNOŚĆ WSZYSTKIE STAJĄ

PRZED LODÓWKĄ CZEKA MAMA.

(Mama podchodzi do lodówki, otwiera ją, owoce stają nieruchomo na baczność. Zza sceny zapalamy zainstalowaną W lodówce lampkę. W trakcie następnych kwestii, mama przesuwa kolejno owoce spod lodówki za stolik z mikserem. Owoce znajdujące się za stolikiem podskakują i obracają się wokół własnej osi.)

_Narrator:_

DO MIKSERA POWRZUCAŁA

_Morele:_

I MORELE

_Brzoskwinie:_

I BRZOSKWINIE

_Narrator:_

I BANANA TEŻ OBRAŁA.

(Mama zdejmuje z banana na przykład żółtą pelerynkę.)

_Banan:_

(Oplata się rękoma i dygocze.)

BRRRRR!

_Wszystkie owoce głośno:_

KARA JUŻ NAS NIE OMINIE

_Narrator:_

POKROIŁA

_Jabłka:_

TRZY JABŁUSZKA

_Narrator:_

ŚLIWKĘ W MIG WYPESTKOWAŁA.

ZA ŚLIWECZKĄ

_Gruszka:_

POSZŁA GRUSZKA

_Porzeczki:_

(Podnosząc ręce.)

A PORZECZKI?

_Narrator:_

TEŻ ZABRAŁA.

(Narrator podchodzi do synka i głaszcze go po głowie.)

SYNEK PYTA

_Synek:_

GDZIE DESEREK?

_Mama:_

(Podchodzi do synka i głaszcząc go po głowie.)

DESER BĘDZIE WNET GOTOWY

_Wszyscy razem głośno:_

ANI LODY, ANI SEREK!

BĘDZIE KOKTAJL OWOCOWY!!!

Zakończenie:

Na scenę wchodzą wszyscy aktorzy, stają W rzędzie i kłaniają się publiczności.

Darmowy fragment
mniej..

BESTSELLERY

Kategorie: