Facebook - konwersja
Czytaj fragment
Pobierz fragment

Marketing w erze technologii cyfrowych. Nowoczesne koncepcje i wyzwania - ebook

Data wydania:
1 stycznia 2018
Format ebooka:
EPUB
Format EPUB
czytaj
na czytniku
czytaj
na tablecie
czytaj
na smartfonie
Jeden z najpopularniejszych formatów e-booków na świecie. Niezwykle wygodny i przyjazny czytelnikom - w przeciwieństwie do formatu PDF umożliwia skalowanie czcionki, dzięki czemu możliwe jest dopasowanie jej wielkości do kroju i rozmiarów ekranu. Więcej informacji znajdziesz w dziale Pomoc.
Multiformat
E-booki w Virtualo.pl dostępne są w opcji multiformatu. Oznacza to, że po dokonaniu zakupu, e-book pojawi się na Twoim koncie we wszystkich formatach dostępnych aktualnie dla danego tytułu. Informacja o dostępności poszczególnych formatów znajduje się na karcie produktu.
, MOBI
Format MOBI
czytaj
na czytniku
czytaj
na tablecie
czytaj
na smartfonie
Jeden z najczęściej wybieranych formatów wśród czytelników e-booków. Możesz go odczytać na czytniku Kindle oraz na smartfonach i tabletach po zainstalowaniu specjalnej aplikacji. Więcej informacji znajdziesz w dziale Pomoc.
Multiformat
E-booki w Virtualo.pl dostępne są w opcji multiformatu. Oznacza to, że po dokonaniu zakupu, e-book pojawi się na Twoim koncie we wszystkich formatach dostępnych aktualnie dla danego tytułu. Informacja o dostępności poszczególnych formatów znajduje się na karcie produktu.
(2w1)
Multiformat
E-booki sprzedawane w księgarni Virtualo.pl dostępne są w opcji multiformatu - kupujesz treść, nie format. Po dodaniu e-booka do koszyka i dokonaniu płatności, e-book pojawi się na Twoim koncie w Mojej Bibliotece we wszystkich formatach dostępnych aktualnie dla danego tytułu. Informacja o dostępności poszczególnych formatów znajduje się na karcie produktu przy okładce. Uwaga: audiobooki nie są objęte opcją multiformatu.
czytaj
na tablecie
Aby odczytywać e-booki na swoim tablecie musisz zainstalować specjalną aplikację. W zależności od formatu e-booka oraz systemu operacyjnego, który jest zainstalowany na Twoim urządzeniu może to być np. Bluefire dla EPUBa lub aplikacja Kindle dla formatu MOBI.
Informacje na temat zabezpieczenia e-booka znajdziesz na karcie produktu w "Szczegółach na temat e-booka". Więcej informacji znajdziesz w dziale Pomoc.
czytaj
na czytniku
Czytanie na e-czytniku z ekranem e-ink jest bardzo wygodne i nie męczy wzroku. Pliki przystosowane do odczytywania na czytnikach to przede wszystkim EPUB (ten format możesz odczytać m.in. na czytnikach PocketBook) i MOBI (ten fromat możesz odczytać m.in. na czytnikach Kindle).
Informacje na temat zabezpieczenia e-booka znajdziesz na karcie produktu w "Szczegółach na temat e-booka". Więcej informacji znajdziesz w dziale Pomoc.
czytaj
na smartfonie
Aby odczytywać e-booki na swoim smartfonie musisz zainstalować specjalną aplikację. W zależności od formatu e-booka oraz systemu operacyjnego, który jest zainstalowany na Twoim urządzeniu może to być np. iBooks dla EPUBa lub aplikacja Kindle dla formatu MOBI.
Informacje na temat zabezpieczenia e-booka znajdziesz na karcie produktu w "Szczegółach na temat e-booka". Więcej informacji znajdziesz w dziale Pomoc.
Czytaj fragment
Pobierz fragment
69,00

Marketing w erze technologii cyfrowych. Nowoczesne koncepcje i wyzwania - ebook

Publikacja stanowi spektrum trendów i rozwiązań związanych z technologiami cyfrowymi, które będą miały istotne znaczenie dla procesu ewolucji marketingu w najbliższych latach. To interdyscyplinarna publikacja wieloautorska, prezentująca dorobek naukowy pracowników różnych polskich uczelni oraz przedstawicieli świata biznesu, związanych z omawianymi trendami. Teoretyczne rozważania wzbogacone zostały licznymi przykładami, ilustracjami i opiniami praktyków.
Książka może być wykorzystywana przez studentów zarządzania i marketingu z zakresie przedmiotów: nowoczesne technologie w marketingu, nowoczesne koncepcje zarządzania marketingowego, nowoczesne koncepcje w marketingu, komunikacja marketingowa, zachowania nabywców, e-marketing.
Praca powstała pod kierunkiem prof. Bogdana Gregora, kierownika Katedry Marketingu Uniwersytetu Łódzkiego oraz dr Dominiki Kaczorowskiej – Spychalskiej, adiunkta w Katedrze Marketingu Uniwersytetu Łódzkiego.
Zespół autorski tworzą: prof. Jan W. Wiktor, prof. Henryk Mruk, prof. Krystyna Mazurek-Łopacińska,
prof. Andrzej Pomykalski, dr hab. prof. nadzw ALK Grzegorz Mazurek, dr hab. prof. nadzw UŁ Robert Kozielski, dr Magdalena Kalińska – Kula, Artur Maciorowski, Lech. C. Król, Mariusz Ludwiński.

Kategoria: Zarządzanie i marketing
Zabezpieczenie: Watermark
Watermark
Watermarkowanie polega na znakowaniu plików wewnątrz treści, dzięki czemu możliwe jest rozpoznanie unikatowej licencji transakcyjnej Użytkownika. E-książki zabezpieczone watermarkiem można odczytywać na wszystkich urządzeniach odtwarzających wybrany format (czytniki, tablety, smartfony). Nie ma również ograniczeń liczby licencji oraz istnieje możliwość swobodnego przenoszenia plików między urządzeniami. Pliki z watermarkiem są kompatybilne z popularnymi programami do odczytywania ebooków, jak np. Calibre oraz aplikacjami na urządzenia mobilne na takie platformy jak iOS oraz Android.
ISBN: 978-83-01-20287-3
Rozmiar pliku: 3,5 MB

FRAGMENT KSIĄŻKI

Rozdział 3 Homo Cyber Oeconomicus – nowy wymiar zachowań konsumenckich prof. dr hab. Bogdan Gregor Katedra Marketingu, Wydział Zarządzania Uniwersytetu Łódzkiego dr Dominika Kaczorowska-Spychalska Katedra Marketingu, Wydział Zarządzania Uniwersytetu Łódzkiego

Dla tej grupy konsumentów, zwłaszcza w przypadku osób z pokolenia Z, które od urodzenia żyją w wirtualnej rzeczywistości, smartfon czy tablet są nieodłączną częścią ich codzienności (stąd można spotkać w literaturze również pojęcia: homo smartphonicus czy pokolenie tzw. apki). Coraz częściej obserwuje się w ich przypadku tzw. efekt FOMO (ang. fear of missing out), który sprawia, że ustawicznie muszą sprawdzać, co dzieje się w social mediach, w tym za pośrednictwem urządzeń mobilnych, takich jak smartfon, by nabrać przekonania, że nie ominie ich nic ważnego.

Ilustracja 3.1. Przykładowe aktywności homo smartphonicus w ciągu dnia

Źródło: The Deloitte Consumer Review – Digital Predictions, 2017, s. 5.

Smartfon jest dla nich zatem zarówno użyteczny, jak i zabawny, zarówno funkcjonalny, jak i inwazyjny. Ułatwia kreatywność i konsumpcję. To urządzenie typu „wszystko w jednym”, będące atrybutem przedstawicieli epoki cyfrowej. Dzięki systemom operacyjnym, aplikacjom i możliwościom urządzeń, które zapewniają konsumentom większy dostęp do treści i funkcji multimedialnych, smartfony zmieniają nawyki mobilne na rynkach całego świata. W trakcie swoich typowych aktywności ich użytkownicy korzystają niejednokrotnie z kilku ekranów jednocześnie (tzw. multiscreening), realizując przy tym swoje subiektywne cele:

• przyswajacz kontentu – korzysta z kilku ekranów jednocześnie, aby odnaleźć treści niezwiązane z wykonywaną czynnością. Nie szuka konkretnych informacji, ale poszukuje rozrywki, krótkich komunikatów o intrygującym i zabawnym zabarwieniu;

• analityczny użytkownik sieci – ogląda jednocześnie na kilku ekranach treści, zależne i wzajemnie się uzupełniające. Kieruje nim ciekawość i chęć dotarcia do nowych informacji;

• towarzyski użytkownik sieci – ogląda jednocześnie na kilku ekranach treści, zależne, ale skupia się przede wszystkim na informowaniu o wydarzeniach i dzieleniu się odczuciami i doświadczeniami. Ma silną potrzebę pozostawania w kontakcie z innymi użytkownikami sieci;

• skoczek – rozpoczyna aktywność na jednym ekranie i kontynuuje ją na innym, oczekując spójnych doświadczeń na wszystkich ekranach.

Konsument cyfrowy jest coraz bardziej wymagający wobec firm/marek; oczekuje od nich otwartości, transparentności i autentyczności. Chce mieć z nimi kontakt i wybór, jeżeli chodzi o kanały, metody i narzędzia nawiązania i kontynuacji tego kontaktu. Stał się konsumentem natywnym: jest bardzo aktywny w przestrzeni hiperemedialnej, intensywnie kupuje w Internecie, dużo czasu spędza on-line, w sieci kontaktując się ze znajomymi i przyjaciółmi. To już nie tylko pojedyncze epizody – to liczne transakcje lub inne punkty styku i wielość nakładających się na siebie interakcji. Jego konsumpcja wiąże aspekt racjonalności z płaszczyzną emocjonalną, co zwiększa znaczenie aspektów behawioralnych w procesie segmentacji rynku. Istotne staje się to, co konsument robi, mówi, czuje – jest on bowiem nie tylko nabywcą, ale przede wszystkim człowiekiem, który kolekcjonuje swoje doświadczenia, emocje i doznania. Wzrasta znaczenie grupy odniesienia, która wpływa na jego sposób postrzegania rzeczywistości, kreując przy tym obszar jego potencjalnych pragnień i frustracji. Podejmując decyzje zakupowe, przywiązuje coraz większą uwagę do opinii swojego kręgu społecznego – szuka porad oraz recenzji. Bez wątpienia ważna jest dla niego wygoda dokonania zakupu, w tym także wygoda złożenia zamówienia, np. zgodnie z koncepcją „mobile first”, różnorodność form realizacji płatności, elastyczność w dostępie do możliwych form dostawy itp. Po dokonaniu zakupu chętnie wyraża opinie, rekomenduje, krytykuje, a czasem również hejtuje, decydując o tym, co warto w Internecie zamieścić, przesłać lub czego powinno się unikać.Rozdział 7 Market Intelligence a decyzje menedżerskie we współczesnej organizacji prof. dr hab. Bogdan Gregor Katedra Marketingu, Wydział Zarządzania Uniwersytetu Łódzkiego dr Magdalena Kalińska-Kula Katedra Marketingu, Wydział Zarządzania Uniwersytetu Łódzkiego

Tabela 7.7. Korzystanie z usług jednostek zewnętrznych w zakresie przetwarzania informacji dotyczących otoczenia biznesowego organizacji w ramach systemu Market Intelligence

Odpowiedzi badanych

Liczba

% badanych

Wykorzystanie usług jednostek zewnętrznych w zakresie przetwarzania informacji

Nie

106

73,1

Tak

39

26,9

% przetwarzania informacji odbywający się poza firmą

0–10%

3

7,7

11–20%

20

51,3

21–40%

7

18,0

41–60%

4

10,3

61–80%

3

7,7

81–100%

2

5,1

Ogółem

39

100,0

Źródło: opracowanie własne na podstawie wyników badania.

Wykres 7.2. System przetwarzania danych (narzędzia IT) w ramach Market Intelligence w badanych przedsiębiorstwach (w %)

Źródło: opracowanie własne na podstawie wyników badania.

W co trzecim przedsiębiorstwie, w którym nie ma takiego systemu, planuje się jego wdrożenie w najbliższych 1–2 latach.

Istotnym elementem Market Intelligence jest eksplorowanie zasobów wiedzy znajdujących się wewnątrz organizacji. W toku prowadzonych pomiarów respondentów zapytano, czy informacje na temat otoczenia biznesowego organizacji pozyskiwane są w firmie także od pracowników. Trzy czwarte badanych przedsiębiorstw odpowiedziały twierdząco, choć nie zawsze respondenci byli co do tego w pełni przekonani. Jedynie w przypadku nieco ponad jednej trzeciej podmiotów padła zdecydowana odpowiedź twierdząca, a dwóch na pięciu badanych odpowiedziało „raczej tak”, co nasuwa wątpliwość dotyczącą funkcjonowania w tych firmach formalnego systemu gromadzenia danych wewnątrz organizacji (wykres 7.3).

Wykres 7.3. Pozyskiwanie informacji od pracowników w ramach systemu Market Intelligence (w %)

Źródło: opracowanie własne na podstawie wyników badania.

Badane organizacje poproszono o wskazanie, jakie koszty ponoszone są w skali roku przez przedsiębiorstwo w ramach prowadzonych działań Market Intelligence, wliczając w to zarówno koszty prowadzonych badań, zakupu informacji, jak i zakupu lub wykorzystania oprogramowania i narzędzi analitycznych oraz usług specjalistów i analityków (wykres 7.4). Przeszło jedna trzecia respondentów podawała kwoty do 10 000 zł, nieco ponad 15% wskazało na wydatki rzędu 10 000–50 000 zł, a ponad jedna dziesiąta badanych – od 50 000 do 100 000 zł. Zdecydowanie rzadziej podawano wyższe kwoty, tzn. od 100 000 do 250 000 zł (5,5% badanych), 250 000–500 000 zł (9,7), 500 000 – 1 mln zł (3,4%) oraz powyżej 1 mln zł (0,7%). Blisko jedna piąta badanych odmówiła udzielenia odpowiedzi na to pytanie.Rozdział 9 Oczami praktyków

9.1. Trendy w digital marketingu. Internetowe makrorewolucje i mikroewolucje
Artur Maciorowski
eCode

Ilustracja 9.3. Inteligentny termostat Nest – materializacja idei Internet Rzeczy

Źródło: nest.com .

4. Kryptowaluty

Kryptowaluty to nieoficjalne lub alternatywne waluty pozostające poza kontrolą systemu bankowego. Są postrzegane jako cyfrowe aktywa, które dzięki algorytmom i przy wykorzystaniu otwartego oprogramowania, wsparciu sieci peer-to-peer oraz kryptografii rejestrują informacje o stanie posiadania określonych zasobów.

Najbardziej oczywistym przykładem koncepcji alternatywnego pieniądza jest wykreowany w 2009 roku bitcoin. W odniesieniu do marketingu i sprzedaży warto wspomnieć o próbach włączenia alternatywnych walut jako środka płatniczego przez niektóre firmy, takie jak: Microsoft, Virgin Galactic, Expedia.com czy Subway.

5. Blockchain

Idea gromadzenia i przesyłu danych na temat transakcji zawartych w sieci przy wykorzystaniu kryptografii. Etymologia słowa „blockchain” to: blok transakcji (ang. block) i katalog, czyli łańcuch kart (ang. chain). Blockchain jest mylnie postrzegany wyłącznie w kategoriach płatności czy zapisów księgowych. Koncepcja zakłada prowadzenie jawnego, ogólnie dostępnego rejestru zdarzeń (niekoniecznie finansowych).

Najbardziej popularne zastosowania blockchain to… kryptowaluty, takie jak bitcoin. Dzięki tej technologii powstaje nowa dziedzina finansów tzw. FinTech, a blokchain można w praktyce sprowadzić do rejestracji każdej jednej transakcji, np. zużycia mediów (gaz, energia elektryczna itp.), rejestru wyników badań lekarskich (medycyna), rejestru składek, aut, faktur (administracja).

6. Druk 3D

Drukowanie przestrzenne, tzw. 3D, to metoda projektowania i wytwarzania (druku) gotowych elementów i przedmiotów dzięki łączeniu materiałów pozostających pod kontrolą komputera. Upowszechnienie technologii w ostatnich latach spowodowało, że druk 3D wyszedł z etapu prototypowania na rzecz konstrukcji całych obiektów.

Przykłady zastosowania druku 3D w marketingu:

• prototypowanie i personalizacja produktów przez klientów (np. Volkswagen),

• tworzenie miniaturek produktów i figurek konsumentów (np. Coca-Cola, Asics),

Ilustracja 9.4. Obuwie sportowe firmy Asics – druk 3D

Źródło: https://www.youtube.com/watch?v=ozov0LBDtE8&feature=youtu.be .

7. Drony

Dron to bezzałogowy obiekt powietrzny, zdalnie sterowany lub wykonujący zaplanowany, autonomiczny lot. Dzięki wykorzystaniu dodatkowych podzespołów, takich jak choćby kamera wideo czy aparat cyfrowy, jest w stanie przesyłać obraz w czasie rzeczywistym lub fotografować wskazane obiekty.

Drony a aktywność w marketingu i sprzedaży:

• transmisja obrazu live z eventów/wydarzeń sponsorowanych,

• dostawa produktów pod wskazany adres (do uregulowania na poziomie legislacyjnym – „otwarcie nieba” przez regulatora EU, USA, regulacje lokalne),

• nośnik reklamowy transportujący ulotki, broszury lub banery reklamowe.
mniej..

BESTSELLERY

Kategorie: