Facebook - konwersja
Czytaj fragment
Pobierz fragment

Marketing w twojej firmie - ebook

Wydawnictwo:
Data wydania:
10 września 2021
Format ebooka:
EPUB
Format EPUB
czytaj
na czytniku
czytaj
na tablecie
czytaj
na smartfonie
Jeden z najpopularniejszych formatów e-booków na świecie. Niezwykle wygodny i przyjazny czytelnikom - w przeciwieństwie do formatu PDF umożliwia skalowanie czcionki, dzięki czemu możliwe jest dopasowanie jej wielkości do kroju i rozmiarów ekranu. Więcej informacji znajdziesz w dziale Pomoc.
Multiformat
E-booki w Virtualo.pl dostępne są w opcji multiformatu. Oznacza to, że po dokonaniu zakupu, e-book pojawi się na Twoim koncie we wszystkich formatach dostępnych aktualnie dla danego tytułu. Informacja o dostępności poszczególnych formatów znajduje się na karcie produktu.
, MOBI
Format MOBI
czytaj
na czytniku
czytaj
na tablecie
czytaj
na smartfonie
Jeden z najczęściej wybieranych formatów wśród czytelników e-booków. Możesz go odczytać na czytniku Kindle oraz na smartfonach i tabletach po zainstalowaniu specjalnej aplikacji. Więcej informacji znajdziesz w dziale Pomoc.
Multiformat
E-booki w Virtualo.pl dostępne są w opcji multiformatu. Oznacza to, że po dokonaniu zakupu, e-book pojawi się na Twoim koncie we wszystkich formatach dostępnych aktualnie dla danego tytułu. Informacja o dostępności poszczególnych formatów znajduje się na karcie produktu.
(2w1)
Multiformat
E-booki sprzedawane w księgarni Virtualo.pl dostępne są w opcji multiformatu - kupujesz treść, nie format. Po dodaniu e-booka do koszyka i dokonaniu płatności, e-book pojawi się na Twoim koncie w Mojej Bibliotece we wszystkich formatach dostępnych aktualnie dla danego tytułu. Informacja o dostępności poszczególnych formatów znajduje się na karcie produktu przy okładce. Uwaga: audiobooki nie są objęte opcją multiformatu.
czytaj
na tablecie
Aby odczytywać e-booki na swoim tablecie musisz zainstalować specjalną aplikację. W zależności od formatu e-booka oraz systemu operacyjnego, który jest zainstalowany na Twoim urządzeniu może to być np. Bluefire dla EPUBa lub aplikacja Kindle dla formatu MOBI.
Informacje na temat zabezpieczenia e-booka znajdziesz na karcie produktu w "Szczegółach na temat e-booka". Więcej informacji znajdziesz w dziale Pomoc.
czytaj
na czytniku
Czytanie na e-czytniku z ekranem e-ink jest bardzo wygodne i nie męczy wzroku. Pliki przystosowane do odczytywania na czytnikach to przede wszystkim EPUB (ten format możesz odczytać m.in. na czytnikach PocketBook) i MOBI (ten fromat możesz odczytać m.in. na czytnikach Kindle).
Informacje na temat zabezpieczenia e-booka znajdziesz na karcie produktu w "Szczegółach na temat e-booka". Więcej informacji znajdziesz w dziale Pomoc.
czytaj
na smartfonie
Aby odczytywać e-booki na swoim smartfonie musisz zainstalować specjalną aplikację. W zależności od formatu e-booka oraz systemu operacyjnego, który jest zainstalowany na Twoim urządzeniu może to być np. iBooks dla EPUBa lub aplikacja Kindle dla formatu MOBI.
Informacje na temat zabezpieczenia e-booka znajdziesz na karcie produktu w "Szczegółach na temat e-booka". Więcej informacji znajdziesz w dziale Pomoc.
Czytaj fragment
Pobierz fragment
39,90

Marketing w twojej firmie - ebook

Jesteś twórcą małego startupu lub właścicielem firmy? A może dopiero planujesz założyć swój biznes? Dzięki tej książce odnajdziesz się w świecie marketingu i zaczniesz prowadzić właściwe i zgodne z aktualnie panującymi trendami działania promocyjne.

Dowiesz się, jak prowadzić blog firmowy, komunikację w social mediach, współpracować z influencerami i jak zbudować charyzmatyczną markę osobistą lidera stojącego na czele stabilnej i rozwojowej firmy. Dzięki temu wypłyniesz i utrzymasz się na powierzchni. Zdobędziesz klientów, którzy nie tylko kupią to, co sprzedajesz, ale też obdarzą cię zaufaniem i zostaną przy tobie. Dostrzeżesz nowe szanse i – co najważniejsze – będziesz wiedział, jak je wykorzystać.

Ta książka pomoże ci w opracowaniu i wdrożeniu unikalnej i przede wszystkim skutecznej strategii marketingowej dla twojej firmy. Sprawi, że zaczniesz dostrzegać szanse, będziesz na bieżąco z aktualnymi trendami oraz nauczysz się prowadzić jednocześnie wiele działań promocyjnych. Jest podzielona na kilka rozdziałów, w których zostały przedstawione konkretne propozycje działań z różnych obszarów marketingu. Dowiesz się, od czego zacząć i co zrobić, aby działania te tworzyły spójną całość prowadzącą do komercyjnego sukcesu twojej firmy. Poznasz wartość, jaką daje:

  • regularne prowadzenie bloga firmowego;
  • komunikacja w social mediach;
  • korzystanie z systemu reklamowego Google Ads;
  • współpraca z influencerami;
  • budowanie marki osobistej;
  • przygotowanie do zarządzania sytuacją kryzysową
  • i wiele innych rzeczy, które sprawią, że twój biznes będzie zawsze o krok przed konkurencją!

W książce znajdziesz praktyczne wskazówki i obszerne omówienie działań marketingowych, których wdrożenie sprawi, że ty i twój biznes staniecie się widoczni w kanałach online i offline.

Dlaczego warto sięgnąć po Marketing w twojej firmie? Ponieważ:

  • To pierwsza polska książka pokazująca sposoby promocji z uwzględnieniem sytuacji pandemicznej.
  • Zbiór niemal 200 narzędzi w podziale na kategorie tematyczne ułatwiający pracę opisywaną w poszczególnych rozdziałach.
  • Praktyczny poradnik pokazujący działania, które w większości można realizować bez budżetu, jak również z dofinansowaniem.
  • Prosty język bez naukowej i branżowej terminologii.
  • Wypowiedzi 15 największych ekspertów na świecie z prognozami zgromadzonymi w jednym miejscu.

 

Ta książka zdecydowanie wypełnia lukę wśród książek marketingowych na rodzimym rynku. Składa w całość poszczególne gałęzie marketingu, które autor wybrał, przetestował i wdrożył w życie. To klasyczna mieszanka gałęzi marketingowych przedstawiona w formie dostosowanej do otaczającej nas rzeczywistości – świata pogrążonego w pandemii COVID-19. Każda firma, która chce obecnie zarabiać na promocji, powinna zapoznać się ze wskazówkami Norberta.
Grzegorz Borowiec, e-commerce manager GlobKurier.pl

Gdybym miała teraz zaczynać karierę na rynku marketingowym, chętnie bym sięgnęła po tę książkę. Autor pisze o trudnych zagadnieniach prosto i bezpretensjonalnie. Większość z nich zna nie tylko z książek, lecz przerobił je w swojej karierze krok po kroku. (…) Kolejnym walorem tej książki są wywiady z najlepszymi fachowcami światowego marketingu. (...) To, co zebrał Norbert poprzez swoje wywiady, to wizja przyszłości marketingu.
Dr Daniela Dzienniak-Pulina, Instytut Socjologii, Wydział Nauk Społecznych, Uniwersytet Śląski

Autor wyjaśnia wszystkie działania we właściwej kolejności, podaje przykłady, praktyczne wskazówki do korzystania z proponowanych narzędzi. Dzięki temu nawet niezorientowany w zagadnieniach PR i marketingu czytelnik jest w stanie przyjąć proponowane treści i podjąć próbę samodzielnego kształtowania strategii komunikacyjnej swojego przedsiębiorstwa.
dr hab. Patrycja Szostok-Nowacka, prof. UŚ

 

Norbert Oruba – praktyk marketingu, pracuje dla polskich i międzynarodowych marek. Wykładowca uniwersytecki (6 przedmiotów), szkoleniowiec i prelegent, autor licznych publikacji poświęconych tematyce marketingu i PR dla najważniejszych czasopism i portali branżowych (Marketer+, Magazyn Online Marketing, Social Media Manager, Nowy Marketing, Harvard Business Review Polska, PRoto itd.). Za osiągnięcia zawodowe otrzymał 9 wyróżnień, nominacji i nagród. Obserwowany w social mediach przez kilkanaście tysięcy osób.

 

Spis treści

Okładka

Strona tytułowa

Strona redakcyjna

Spis treści

Wstęp

Wprowadzenie

Blog firmowy – stwórz skarbnicę wiedzy

Po co mi blog firmowy?

Wymyśl tytuł posta na blog

Zasada Odwróconej Piramidy i 5W

Struktura układu treści w akapitach

Jak to wygląda w praktyce?

Elementy wizualne wspierające treść

Przykłady dobrych blogów firmowych

Google Ads – pokaż się innym

Zalety i możliwości Google Ads

Typy kampanii i formaty reklam

Do kogo kierować reklamy?

Jak mierzyć efekty reklam?

Modele rozliczeń

Przykład – kampania Snickersa

Social media – promocja firmy i budowa marki osobistej

Promocja firmy – tworzenie strategii i możliwości reklamowe

Reklama w social mediach

Tworzenie treści o potencjale viralowym

Real-time marketing

Przykład – Oreo

Przykład – IKEA

Jak działać pod presją czasu?

Recykling treści

Popularne formaty

Techniczna strona recyklingu treści

Kryzys w social mediach

Budowa marki osobistej w social mediach

Propozycja działań budowania marki osobistej w social mediach

Propozycja działań budowania marki osobistej w kanałach offline

Przykłady dobrych marek osobistych

Influencer marketing – wpływowi twórcy, sławny ty

Kim jest influencer i czym jest influencer marketing?

Zalety współpracy z influencerem

Wady współpracy z influencerem

Jakich błędów nie popełnić podczas współpracy z influencerem?

Jak przygotować się do współpracy z influencerem?

Gdzie szukać influencerów?

Jak wybrać i sprawdzić influencera?

Przykładowe formy współpracy z influencerem

Sposoby pomiaru efektywności współpracy z influencerem

Wirtualni influencerzy

Przykład – WD-40, Darek Stolarz i Jan Piątkiewicz

Przykład – Samsung i Lil Miquela oraz WHO i Knox Frost

Zarządzanie sytuacjami kryzysowymi – pożar można ugasić

Klasyfikacja sytuacji kryzysowych

Jak przygotować się do zarządzania sytuacją kryzysową?

Najczęstsze powody wybuchu kryzysu

Utworzenie sztabu zarządzania sytuacją kryzysową

Kontakt z dziennikarzami

Co warto zrobić po zakończeniu kryzysu?

Przykład – CD Projekt RED

Prognozy ekspertów

1. Jeśli chcesz przekonać kogoś, żeby podjął jakieś działanie, zajmujesz się marketingiem.

2. Jeśli nie jesteś w stanie przekonać kolegów i szefa, Twój projekt nigdy nie dostanie szansy. Nauczyłem się tego na własnej skórze.

3. Komunikacja online

Katastrofy związane z rozszerzeniem oferty

Niezbędnik marketera – przydatne narzędzia

Analityka stron internetowych

SEO – optymalizacja, analiza konkurencji, analiza linków i wyszukiwanie słów kluczowych

Monitoring internetu i mediów społecznościowych

E-mail marketing

Copywriting, webwriting

Social media

Organizacja pracy

Grafika i wideo

Banki zdjęć

Zakończenie

Bibliografia

Załączniki

 

Kategoria: Zarządzanie i marketing
Zabezpieczenie: Watermark
Watermark
Watermarkowanie polega na znakowaniu plików wewnątrz treści, dzięki czemu możliwe jest rozpoznanie unikatowej licencji transakcyjnej Użytkownika. E-książki zabezpieczone watermarkiem można odczytywać na wszystkich urządzeniach odtwarzających wybrany format (czytniki, tablety, smartfony). Nie ma również ograniczeń liczby licencji oraz istnieje możliwość swobodnego przenoszenia plików między urządzeniami. Pliki z watermarkiem są kompatybilne z popularnymi programami do odczytywania ebooków, jak np. Calibre oraz aplikacjami na urządzenia mobilne na takie platformy jak iOS oraz Android.
ISBN: 978-83-8231-139-6
Rozmiar pliku: 6,9 MB

FRAGMENT KSIĄŻKI

WPROWADZENIE

Właśnie założyłeś swoją firmę i regularnie pracując nad jej rozwojem, uświadomiłeś sobie, że musisz zainwestować czas i pieniądze w marketing. Jak wielu innych przedsiębiorców postanowiłeś zacząć od stworzenia identyfikacji wizualnej i strony internetowej. Zastanawiasz się, o co zadbać w obu projektach, aby spełniły Twoje oczekiwania?

Zacznijmy od identyfi kacji wizualnej będącej kluczowym elementem wizerunkowym. To właśnie ona sprawia, że Twoja firma staje się wyrazista na tle konkurencji, a tym samym zapamiętywalna. Czym ona tak naprawdę jest? To nic innego jak linia, kształt, symbol, kolor, obraz, fotografia i typografia. Łączenie ze sobą tych elementów i składanie ich w całość nada im formę odpowiedzialną za to, jakie Twoja firma wywrze pierwsze wrażenie na osobie, która będzie miała z nią styczność, niezależnie od okoliczności, w których to nastąpi. Dzięki niej pokażesz wszystkim, czym jest Twoja firma. Możesz to zrobić w sposób klarowny lub metaforyczny.

Obecnie wiele firm wybiera to drugie rozwiązanie, ponieważ w większym stopniu przekłada się ono na zainteresowanie odbiorców i często skłania ich do refleksji. Spójna identyfikacja wizualna świadczy o profesjonalnym podejściu do prowadzenia biznesu, a więc jej opracowanie i wdrożenie może sprawić, że odbiorcy uznają firmę za wiarygodną i obdarzą ją zaufaniem. Kiedy będą chcieli kupić produkt, który masz w swojej ofercie, to w pierwszej kolejności przypomną sobie o Twojej firmie.

Przystępując do tworzenia identyfikacji wizualnej, zadbaj, aby była ona unikalna i zgodna z profilem firmy i wyrażanymi przez nią wartościami. Pod żadnym pozorem nie kopiuj konkurencji i nawet nie inspiruj się nią. Takim działaniem jedyne upodobnisz się do niej, a tym samym Twoja firma straci szansę, by być postrzegana jako autentyczna. Dlatego zastanów się, co tak naprawdę identyfikacja wizualna Twojej firmy ma komunikować każdemu, kto będzie miał z nią styczność. Kiedy to zrobisz, będziesz mógł opracować pierwszy element, jakim jest logo. Od kilku lat panuje przeświadczenie, że im prostsze, tym lepsze. To słuszny kierunek, ponieważ proste logo ma większe szanse przebić się przez szum informacyjny, a tym samym zostać zapamiętane przez większe grupy ludzi. Zatem młode firmy od samego początku stawiają na minimalistyczne logo, a te, które działają od wielu lat, przeprowadzają rebrandingi, aby dostosować się do obecnych trendów. Mając gotowy wzór, wybierz również kolory, ale zanim to zrobisz, zapoznaj się z ich znaczeniami oraz postaraj się dotrzeć do badań, z których dowiesz się, które barwy są bardziej zauważalne, a które mniej. W kolejnym kroku określ krój pisma i wszelkich druków firmowych, z których będziesz korzystał. Do najważniejszych można zaliczyć wizytówki i papier firmowy. Kiedy będziesz miał już gotowe te elementy, to kolejne możesz dorabiać w miarę potrzeb. To znaczy, że jeśli zdecydujesz się stworzyć stronę internetową i założyć profile w poszczególnych portalach społecznościowych, to będziesz wiedział, jak mają wyglądać ich oprawy wizualne, aby zachować maksymalną spójność. Do identyfikacji wizualnej możesz też zaliczyć księgę znaku, wewnętrzny i, o ile to możliwe, zewnętrzny wygląd budynku, w którym mieści się Twoja firma, opakowania produktów, wygląd materiałów promocyjnych, stoisk targowych, floty samochodowej, a nawet ubioru pracowników.

Przechodząc do strony internetowej: pamiętaj, że to również jeden z elementów wizerunkowych, którego zadaniem jest wyrażenie wartości Twojej marki. Dokładnie przemyśl styl i sposób, w jakim te wartości powinny być komunikowane ściśle określonym grupom odbiorców. Jeśli Twój pomysł im się spodoba, to być może będzie to pierwszy krok w nawiązaniu relacji prowadzącej do tego, że zostaną Twoimi klientami. Zadbaj o to, aby strona była dostosowana do aktualnie obowiązujących trendów, pokażesz tym innowacyjne i nowoczesne podejście do prowadzenia biznesu. Kiedy zrobisz już nią dobre pierwsze wrażenie na użytkownikach, to zadbaj również o drugie, czyli UX (User Experience). To najogólniej mówiąc, doświadczenia internauty z Twoją stroną. Aby były pozytywne, postaw na intuicyjność. Ludzie charakteryzują się różnym poziomem umiejętności korzystania z internetu. Dlatego poruszanie się po Twojej witrynie powinno być maksymalnie uproszczone, aby każdy mógł szybko na niej odnaleźć to, czego szuka. Przyczynią się do tego przemyślana nawigacja po stronie i klarowny układ treści z odpowiednio dobranymi nagłówkami i czytelnym fontem, czyli czcionką. Podobnie zwróć uwagę na wysokiej jakości grafiki i inne elementy wizualne. Warto, żebyś pamiętał także o podstawowych kwestiach technicznych i prawidłowej optymalizacji strony pod Google, ponieważ to sprawi, że będzie ona bardziej widoczna w wynikach wyszukiwania. Nie zapomnij też o responsywności, przez którą należy rozumieć dostosowanie jej do urządzeń mobilnych, jak smartfony czy tablety, oraz o szybkości ładowania. Cierpliwość niestety nie jest mocną stroną internautów. Wielu z nich już po kilku sekundach od kliknięcia linku kierującego do Twojej strony zacznie odczuwać irytację, jeśli ta się poprawnie nie załaduje, a chwilę później zrezygnują z jej odwiedzin i, co gorsza, mogą zniechęcić się do budowanej przez Ciebie marki. Natomiast gdy Twoja strona jest rozbudowana i np. w jej obszarze znajdują się sklep internetowy i blog, to powinieneś dokładnie przemyśleć, czy zasadna będzie obecność wszelkich elementów, które mogą rozproszyć użytkownika i tym samym odciągnąć jego uwagę od karty produktu, czy podstrony z artykułem. Jeśli uznasz, że są zbędne, to ogranicz wszelkie banery, powiadomienia push, wyskakujące pop-upy oraz wszystkie inne elementy, które mogą stanąć na przeszkodzie użytkownikowi. Zamiast tego postaw na widoczne i niewymagające od internauty dużego wysiłku przyciski CTA (Call To Action), czyli takie, które będą go wzywać do działania. W przypadku sklepu internetowego może to być przycisk, dzięki któremu potencjalny klient przed zakupem produktu jednym kliknięciem otrzyma na niego kilka procent rabatu, a w przypadku bloga – gdy użytkownik po przeczytaniu artykułu będzie chciał zgłębić temat i zapisze się na newsletter, to w nagrodę ze strony będzie mógł pobrać darmowy e-book. Stosując takie rozwiązania na stronie, będziesz mógł nawiązywać, budować i pielęgnować pozytywne relacje z internautami, którzy najpierw będą obserwatorami, później obdarzą Cię zaufaniem i zostaną klientami, a kiedy będą zadowoleni z pierwszego i każdego kolejnego zakupu, to staną się prawdziwymi ambasadorami marki.

Jeśli masz już przygotowaną identyfikację wizualną i stronę internetową, to zacznij tworzyć plan marketingowy. To dokument, który zawiera przejrzysty i szczegółowy opis ogółu działań promocyjnych. Jeśli dobrze go sporządzisz, to w zamian otrzymasz wiele korzyści. Działania, które będziesz realizował, staną się częścią przemyślanej strategii, którą będziesz mógł na bieżąco modyfikować i analizować. Dowiesz się, czy wydatki przekładają się na realizację celów. Plan marketingowy również w pozytywny sposób przełoży się na funkcjonowanie całej firmy i pozwoli Ci dostrzec szanse i zagrożenia występujące na rynku. Dobrze je wykorzystaj, ponieważ dzięki temu możesz szybko urzeczywistnić pierwsze założone cele wizerunkowe i sprzedażowe. Skuteczny plan powinieneś zacząć od streszczenia, które tak naprawdę jest podsumowaniem całego dokumentu. Przedsiębiorcy celowo nazywają je streszczeniem i umieszczają na początku, ponieważ to część, która najbardziej interesuje inwestorów, którzy, jak wiadomo, mogą znacznie przyczynić się do rozwoju firmy. W streszczeniu skrótowo przedstaw branżę, w której funkcjonuje Twoja firma, opisz grupę docelową klientów i konkurencję. Następnie przytocz przygotowaną wcześniej strategię, która ma doprowadzić do osiągnięcia celów i wskaż jasno koszty jej wdrożenia i realizacji. Nie zapomnij także napisać kilku zdań o oferowanych produktach bądź usługach. Warto, żebyś wyszczególnił te atuty, które będą przemawiały za tym, że produkty przyjmą i utrzymają się na rynku, a po pewnym czasie będą się na nim wyróżniać. W kolejnych częściach planu marketingowego szczegółowo rozpisz to, co opisałeś skrótowo. Przedstaw dokładną analizę sytuacji panującą w wewnętrznym i zewnętrznym środowisku firmy. Następnie wskaż możliwości, którymi dysponujesz, i cele, które dzięki nim chcesz osiągnąć. Możesz je podzielić na długofalowe, czyli te, które firma traktuje priorytetowo w dłuższych odstępach czasu, najczęściej wyrażanym w latach, i krótkofalowe, które powinny być bardzo precyzyjnie opisane pod względem działań, potrzebnych narzędzi i sposobów ich wykorzystania do realizacji w ściśle określonym czasie. Osiąganie celów krótkofalowych ma się przyczynić do zrealizowania długofalowych, za które można przyjąć np. wzrost sprzedaży o 10% rocznie. Tworząc plan marketingowy, po wskazaniu celów dokładnie rozpisz strategię marketingową. To wybrany przez Ciebie kierunek promocji. Warto, żebyś w tym przypadku także osadził działania w czasie. Jedne z nich będziesz prowadził regularnie, np. dodawanie nowych tekstów na blog firmowy, a inne cyklicznie lub jednorazowo, np. konkurs z nagrodami lub nawiązanie współpracy z influencerem. Rozpisując strategię, nie zapomnij uwzględnić swoich silnych i słabych stron. Możesz do tego wykorzystać klasyczną analizę SWOT. Podobnie bardzo istotne jest oszacowanie kosztów działań i tego, po jakim czasie otrzymasz zwrot z inwestycji. W przypadku współpracy z influencerem to może nastąpić od razu, a pierwsze efekty prowadzenia bloga firmowego zauważysz dopiero po kilku miesiącach. Na koniec w planie marketingowym pozostaje Ci jeszcze wskazanie sposobów pomiaru i analizy efektów oraz metod, którymi się posłużysz w celu udoskonalenia prowadzonych działań bądź dostosowania ich do aktualnie panujących trendów na rynku. Dzięki temu będziesz mógł bardzo szybko reagować na wszelkie zmiany zachodzące w kanałach online i offline. Na końcu książki zamieszczam załącznik z moją propozycją rozbudowanego szablonu. Z jego pomocą przygotujesz skuteczny plan marketingowy dla Twojej firmy. A kiedy już go wypełnisz, to przeprowadzę Cię krok po kroku przez najbardziej efektywne działania marketingowe, których opracowanie, wdrożenie i realizacja sprawi, że staniesz się właścicielem dobrze prosperującej firmy.PRZYPISY

Wprowadzenie

K. Rychter, Z. Chmielewski, D. Tworzydło, Tożsamość wizualna. Znak, system, wizerunek, Wydawnictwo Newsline, Rzeszów 2012, s. 11–29.

L. Reis, Wizualny młotek. Jak wbić do głowy przekaz marki dzięki emocjonalnej sile obrazu, Wydawnictwo Helion, Gliwice 2016, s. 129–141.

„K. Rychter, Z. Chmielewski, D. Tworzydło, Tożsamość wizualna. Znak, system, wizerunek, Wydawnictwo Newsline, Rzeszów 2012, s. 11–29.” na stronie 12 Identyfikacja wizualna Twojej marki, https://brandglow.pl/oferta/identyfikacja-wizualna-corporate-identity/, 4.01.2021.

D. Rams, Strona internetowa – 12 niby – oczywistych elementów, o które musisz zadbać, https://www.damianrams.pl/strona-internetowa/, 4.04.2021.

R. Baraniecki, Tworzenie stron internetowych – o czym warto pamiętać, https://inmarketing.pl/blog/tworzenie-stron-internetowych-o-czym-warto-pamietac/, 4.01.2021

P. Gliński, 10 kroków do stworzenia skutecznego planu marketingowego w firmie B2B, „Marketer+” 2020, nr 6 (44), s. 36–42.

Jak napisać plan marketingowy?, https://6krokow.pl/jak-napisac-plan-marketingowy/, 4.01.2020.

Rozdział 1
Blog firmowy – stwórz skarbnicę wiedzy

G. Urban, Marketing wielkich możliwości. Jak sprzedawać więcej w szumie informacyjnym, Wydawnictwo Helion, Gliwice 2014, s. 129–132.

S. Trzeciak, Wizerunek publiczny w Internecie. Kim jesteś w sieci?, Wydawnictwo Helion, Gliwice 2015, s. 97–104.

R. Lieb, J. Szymanski, Content. Elementarna cząstka marketingu, Wydawnictwo Znak Horyzont, Kraków 2018, s. 173.

S. Owedyk, Ogarnij WordPress – Tworzenie bloga i stron www dla każdego, system wydawniczy Ridero 2020, s. 11–24.
mniej..

BESTSELLERY

Kategorie: