Marketing wielkich możliwości. Jak sprzedawać więcej w szumie informacyjnym - ebook
Marketing wielkich możliwości. Jak sprzedawać więcej w szumie informacyjnym - ebook
Lawinowy przyrost ilości danych o klientach, spadek lojalności wobec marki oraz konieczność mierzenia ROI (od ang. return on investment — zwrot z inwestycji) to główne bolączki współczesnego marketera. W ciągu ostatnich kilku lat klienci się zmienili, a sprawdzone i działające „do wczoraj” strategie marketingowe nie przystają do dzisiejszych standardów. Dla firmy niekontrolowany wzrost ilości danych o klientach oznacza zwykle chaos.
Na szczęście wraz ze wzrostem dostępnych informacji rozwijają się także narzędzia informatyczne pozwalające te dane posegregować, uporządkować i wykorzystać w celu wzmocnienia efektów działań marketingowych. Systemy IT pomagają zindywidualizować ofertę kierowaną do konkretnego klienta i czynią to automatycznie, bez udziału zespołu analitycznego. Jednocześnie dają możliwość zmierzenia rezultatów naszych wysiłków. Dla marketera pomiar finansowych efektów jego działania oznacza nową rolę w firmie.
Ta książka to praktyczny przewodnik po nowych narzędziach i procesach. Jeśli umiejętnie je zastosujesz, stworzą ważny element przewagi konkurencyjnej dla Twojej firmy oraz ukierunkują dział marketingu na generowanie przychodów.
Grzegorz Urban – Ekspert ds. projektów generowania popytu oraz zarządzania przychodami. W PwC odpowiedzialny za obszar sprzedaży, marketingu i obsługi klienta. Od 1998 roku doradza firmom w zakresie komercyjnego wykorzystania internetu. Posiada doświadczenie z wielu branż, firm różnej wielkości oraz rynków B2B i B2C w tym, jako szef marketingu i zarządzania przychodami w UPS Polska. Wcześniej wprowadzał ofertę mobilnego internetu na ryku B2C w T-Mobile. Prowadził interaktywną agencję reklamową oraz był odpowiedzialny za marketing portalu Onet.pl. Prowadzi blog branżowy pod adresem www.metamarketing.eu
Patron merytoryczny:
Spis treści
Wstęp (7)
- Czym są projekty generowania popytu za pomocą automatyzacji marketingu? (8)
- Zmiana zachowania konsumentów (11)
- Zwrot z inwestycji ROI jako podstawowy wskaźnik działań marketingowych (15)
1. Sojusz sprzedaży i marketingu (19)
- Wspólny plan biznesowy (20)
- Wspólny lejek sprzedażowy (21)
- Wspólne definicje leadów na poszczególnych etapach (24)
- Wspólny cel kampanii (26)
- Podział odpowiedzialności za sprzedażowo zakwalifikowane leady (29)
- Uzgodniony standard jakości danych (30)
- Wspólne miary (31)
- Podsumowanie (31)
2. Profile idealnego klienta (33)
- Tworzenie profilu idealnego klienta (37)
3. Mierzenie efektywności działań marketingowych (45)
- Metoda pierwszego lub ostatniego kontaktu (47)
- Metoda szacowania wartości poszczególnych punktów styku (51)
- Metoda pierwszego lub ostatniego kontaktu z szacowaniem wartości sprzedaży (53)
- Wartość klienta w czasie (customer lifetime value, CLV) (55)
- Metoda grupy kontrolnej (57)
- Metoda marketing mix modeling (MMM) (58)
4. Planowanie kampanii generowania popytu (61)
- Założenia do planowania kampanii (64)
- Konstrukcja uzasadnienia biznesowego realizacji programów generowania popytu (70)
5. Kwalifikacja leadów (lead scoring) (75)
- Definicja i zastosowanie kwalifikacji leadów (75)
- Kwalifikacja negatywna (87)
- Przygotowanie modelu kwalifikacji (89)
- Model kwalifikacji ze względu na cechy demograficzne (89)
- Model kwalifikacji ze względu na cechy behawioralne (91)
- Budowanie macierzy punktowej (92)
- Zaawansowane sposoby kwalifikacji leadów (95)
- Kwalifikacja ze względu na produkt (95)
- Kwalifikacja ze względu na firmę (97)
- Zaawansowana kwalifikacja negatywna (97)
- Analizy predykcyjne (97)
- Najczęściej popełniane błędy podczas kwalifikacji leadów (98)
- Wykorzystanie zewnętrznych danych i progresywne profilowanie (100)
6. Pielęgnacja leadów (lead nurturing) (107)
- Podstawy pielęgnacji leadów (109)
- Układanie ścieżek pielęgnacji leadów (112)
- Harmonogram programu pielęgnowania leadów (117)
- Studium przypadku: firma McAfee (117)
- Uzyskanie zgody na komunikację (123)
- Przyśpieszanie kampanii pielęgnacji leadów (124)
- Przekazanie leada do sprzedaży (125)
- Lead recycling (125)
7. Inbound marketing (127)
- Planowanie działań inbound marketingu (129)
- Narzędzia inbound marketingu (129)
- Blog firmowy sercem inbound marketingu (129)
- Tworzenie posta na blogu firmowym (131)
- Infografika (132)
- Prezentacje PowerPointa (133)
- Wideo (134)
- Własny artykuł (135)
- Obcy artykuł (136)
- Post na własnym blogu (137)
- Forum branżowe i post na forum (137)
- E-book (137)
- Studia przypadków (138)
- Webinar (139)
- Wirtualne targi/konferencje (140)
8. Automatyzacja marketingu (143)
- Technologia (145)
- Pozyskanie danych klientów (146)
- Integracja usług w systemie automatyzacji marketingu (148)
- Funkcjonalność narzędzi e-mail marketingu w systemie automatyzacji marketingu (152)
- Segmentacja klientów (156)
- Reguły automatyzacyjne i proces obiegu leadów (158)
- Wybór systemu automatyzacji marketingu (162)
Podsumowanie (167)
Kategoria: | Zarządzanie i marketing |
Zabezpieczenie: |
Watermark
|
ISBN: | 978-83-246-9924-7 |
Rozmiar pliku: | 6,8 MB |