Marksizm kulturowy. 50 lat walki z cywilizacją zachodnią - ebook
Marksizm kulturowy. 50 lat walki z cywilizacją zachodnią - ebook
Marksistowskie, bolszewickie, antyludzkie idee są dziś narzucane społeczeństwom zachodnim nie tylko za pośrednictwem mediów, kina i teatru, szkoły i uniwersytetu, ale także za pomocą stanowionego prawa, przez instytucje od wieków cieszące się ogromnym autorytetem, które w sposób niezauważalny dla milionów ludzi zostały przejęte i przebudowane przez marksistów kulturowych, by służyć rewolucji. Jak do tego wszystkiego doszło? Na jakim etapie rewolucji jesteśmy? Co nas jeszcze czeka? O tym jest ta książka.
(…) Rewolucja kulturowa prowadzona przez marksistów od lat 60. XX wieku doprowadziła do dramatycznych spustoszeń w łonie cywilizacji zachodniej. Na naszych oczach odbywa się marsz w kierunku totalitaryzmu. Zdobycie kultury zgodnie z wytycznymi Antonia Gramsciego, a następnie przekształcenie jej przez zaaplikowanie destrukcyjnych treści stworzonych przez szkołę frankfurcką – okazało się strategią genialną. Marksiści kulturowi w sposób pokojowy niemal doszczętnie zniszczyli cywilizację łacińską. Skutecznie zanegowali istnienie prawa naturalnego i prawdy obiektywnej, co doprowadziło do zrównania dobra i zła, prawdy i kłamstwa, grzechu i cnoty. Wszystkie zachowania, postawy, wartości od wieków uznawane za gorszące, niemoralne i wyniszczające ludzką psychikę – zostały usankcjonowane prawnie. Z kolei obrońcy tradycyjnego porządku świata są piętnowani, skazywani na ostracyzm, a nawet poddawani szykanom w świetle prawa rzekomo zwalczającego tzw. mowę nienawiści.
Fragment książki
Dariusz Rozwadowski (ur. 1984) – historyk, nauczyciel historii, wiedzy o społeczeństwie i wychowania fizycznego, trener piłki nożnej UEFA A, działacz sportowy. Ukończył studia historyczne na Uniwersytecie Mikołaja Kopernika w Toruniu. Specjalizuje się w historii Kościoła. Od 10 lat zaangażowany w pracę z dziećmi i młodzieżą. Absolwent poznańskiej AWF, skończył kursy trenerskie, animator sportu, społecznik.
Spis treści
Wprowadzenie
I. Marksizm kulturowy – narodziny ideologii
Niepowodzenie rewolucji światowej
Nowa strategia
II. Szkoła frankfurcka
Zarys historyczny
Rewolucja seksualna
Teoria krytyczna
Osobowość autorytarna
III. Rewolucja kontrkulturowa
Lata powojenne
Pęknięcie w sztuce współczesnej
Nowa lewica
Tolerancja represywna
IV. Pokłosie rewolucji kontrkulturowej
Skutki rewolty lat 60-tych XX wieku
Długi marsz przez instytucje
Szkoła Birmingham
V. Marksizm kulturowy a polityka
Eurokomunizm
Dechrystianizacja Zachodu
Wielkie migracje
Islam jako oręż marksistów kulturowych
VI. Współczesne oblicza marksizmu kulturowego
Poprawność polityczna
Marksizm kulturowy i relatywizm
Ideologia gender
Zakończenie
Bibliografia
Kategoria: | Popularnonaukowe |
Zabezpieczenie: |
Watermark
|
ISBN: | 978-83-65546-39-5 |
Rozmiar pliku: | 1 011 KB |
FRAGMENT KSIĄŻKI
Cywilizacja zachodnia, która została ukształtowana przez myśl grecką, prawo rzymskie i etykę chrześcijańską, na początku XXI wieku znajduje się w stanie niemal całkowitego rozkładu. Trawi ją gigantyczna zapaść demograficzna, kryzys wartości, degradacja kulturowa. Narody Europy Zachodniej wymierają, ujemny przyrost naturalny mają również Stany Zjednoczone. Niekontrolowany napływ imigrantów stanowi wielkie zagrożenie dla jedności poszczególnych państw. Wprowadzana przez lewicowe elity Zachodu polityka multikulturalizmu rodzi wiele konfliktów na tle religijnym, rasowym i społecznym. Wymienionym zjawiskom towarzyszy upadek moralny, zupełne odwrócenie pojęć, szerzący się chaos światopoglądowy. Stare zasady, normy, wzorce postępowania nazywane są złem i postrzegane jako fałszywe, a w ich miejsce tworzy się nowe, oparte na tym, co dawniej uważane było za grzech, wynaturzenie i zło.
Człowiek Zachodu umiera, coraz bardziej przypomina duchowego kalekę, który stracił sens życia. Jest zagubiony, ma problemy z odróżnianiem dobra od zła, próbuje pustkę duchową wypełniać konsumpcjonizmem, uciechami cielesnymi, rozwiązłością, tanią rozrywką. Równocześnie staje się zupełnie bezbronny wobec napływającej fali imigrantów, w której znajdują się w dużej mierze ludzie wyznający wyraziste idee, agresywni i twardo dążący do celu.
Powstaje zasadnicze pytanie, co sprawiło, że cywilizacja zachodnia (określana również cywilizacją łacińską), będąca dotychczas najdoskonalszym wytworem ludzkości – która jeszcze w latach 50. XX wieku przeżywała gwałtowny rozwój, owocujący szybką odbudową Europy Zachodniej po wyniszczającej II wojnie światowej – w ciągu zaledwie 50 lat znalazła się w stanie agonalnym? Odpowiedź jest stosunkowo prosta i brzmi następująco: cywilizacja zachodnia jest niszczona w sposób systematyczny, planowy i metodyczny przez marksistów kulturowych. Mamy do czynienia z rewolucją prowadzoną metodami pokojowymi – za pomocą stanowionego prawa, medialnej propagandy, oddziaływania instytucji opanowanych i przekształconych przez lewicowych rewolucjonistów.
Większość ludzi jest przekonana, że marksizm umarł wraz z upadkiem Związku Socjalistycznych Republik Radzieckich. To zasadniczy błąd. W rzeczywistości marksizm zmutował i dzisiaj odnosi wielki triumf. Okazało się, że twórcy klasycznego marksizmu pomylili się w fundamentalnej kwestii. Zakładali bowiem, że rewolucja zostanie przeprowadzona przez rosnący w siłę proletariat złożony z robotników, a impulsem do niej będzie chęć dokonania zmiany stosunków ekonomicznych. Historia pokazała jednak, że gdy w czasie I wojny światowej wybiła godzina marksistów i zdołali pochwycić władzę, czy to w Rosji, czy na Węgrzech, czy w niektórych landach niemieckich, proletariat zawiódł. Okazało się, że terror i siłowe rozwiązania są zawodne. Robotnicy samoistnie nie chcieli poprzeć rewolucji, a w Rosji Sowieckiej tylko strach przed represjami ich do tego zmuszał. Fiasko zapowiadanej przez Włodzimierza Lenina rewolucji światowej sprawiło, że czołowi teoretycy marksizmu zaczęli analizować przyczyny tego jakże bolesnego dla nich niepowodzenia.
Dwóch uczniów Lenina – Węgier György Lukács i Włoch Antonio Gramsci – doszło do wniosku, że rewolucja nie powiodła się, bo dusze Europejczyków były pod wpływem chrześcijaństwa i kultury wyrosłej na jego bazie. Jedyną zatem drogą do zwycięstwa marksizmu było wykorzenienie z ludzkiej duszy idei chrześcijańskich i zniszczenie cywilizacji łacińskiej. Gramsci, główny strateg marksizmu kulturowego, dowodził, że nie da się narzucić marksizmu siłą, ta droga jest błędna. Jedynie zmiana kultury może zapewnić sukces. Jeżeli to się uda, władza sama trafi w ręce marksistów. Gramsci wytyczył plan, jaki miał zapewnić zwycięstwo. Ten plan wymagał cierpliwości i czasu, bo polegał na tzw. długiej drodze przez instytucje – sztukę, kino, teatr, szkołę, uczelnię, media. Wszystkie te sfery należało przejąć i wtedy rozpocząć edukowanie społeczeństwa, co w końcowym efekcie ma doprowadzić do sytuacji, w której ludzie sami z radością przyjmą rewolucję1.
György Lukács, podobnie jak Gramsci, w chrześcijaństwie widział główną przeszkodę, która pokrzyżowała marksistom plany. Uważał, że aby móc dokonać ogólnoświatowej rewolucji, należało doprowadzić do całkowitej destrukcji istniejącego społeczeństwa. Stare wartości, zasady, normy postępowania muszą zostać unicestwione, a w ich miejsce trzeba stworzyć nowe.
W marcu 1919 roku, w krótkim okresie istnienia Węgierskiej Republiki Rad Beli Kuna, Lukács został komisarzem ludowym do spraw oświaty i mógł swoje idee wcielić w życie. Postawił sobie za główny cel zniszczenie rodziny, dlatego m.in. wprowadził do szkół edukację seksualną małych dzieci2.
W 1923 roku bogaty niemiecki przemysłowiec Felix Weil założył we Frankfurcie nad Menem Instytut Badań Społecznych, który potocznie nazwany został szkołą frankfurcką. Instytut skupił czołowych niemieckich marksistów z Györgyem Lukácsem na czele, którzy rozwinęli teorię pokojowej rewolucji kulturowej. Ogromny wkład w prace szkoły wniosły takie osoby jak: Max Horkhaimer, Herbert Marcuse, Theodor Adorno, Erich Fromm, Leo Lowenthal i Jürgen Habermas.
Po dojściu Hitlera do władzy w Niemczech w 1933 roku marksiści ze szkoły frankfurckiej, którzy w większości przypadków byli pochodzenia żydowskiego, wyemigrowali do Stanów Zjednoczonych. Tam instytut bardzo szybko wznowił swoją działalność przy Uniwersytecie Columbia. Dopiero w 1949 roku jego siedziba ponownie znalazła się we Frankfurcie nad Menem, gdzie kontynuowano prace zmierzające do udoskonalenia idei pokojowej rewolucji, co zaowocowało kolejnymi triumfami marksizmu kulturowego.
Najbardziej destrukcyjnym dla kultury Zachodu owocem prac szkoły frankfurckiej jest teoria krytyczna stworzona przez Maxa Horkheimera i jego najbliższych współpracowników. Teoria krytyczna to ideologia będąca rewizją klasycznego marksizmu, która dąży do tego samego celu, tj. zdobycia władzy i budowy systemu komunistycznego, ale nowymi metodami.
Równocześnie neomarksizm rozwijał się w Stanach Zjednoczonych, a jego guru stał się wychowanek szkoły frankfurckiej Herbert Marcuse. Wyeksponował on niezwykle ważny w marksizmie kulturowym element seksualny. Marcuse w doskonały sposób wykorzystał bunt studentów w latach 60. by wcielić w życie teorie szkoły frankfurckiej. Stworzył również pojęcie tolerancji represywnej, która oznacza nic innego jak nietolerancję dla wszystkiego, co pochodzi z prawicy. Od tego momenty wszyscy przeciwnicy ideologiczni, obrońcy cywilizacji łacińskiej są stygmatyzowani, nazywani faszystami, wrogami postępu, homofobami lub nietolerancyjnymi fundamentalistami.
Marksiści kulturowi znaleźli również nowy proletariat. Robotnicy nie spełnili dziejowej misji, jaką wyznaczył im Karol Marks, dlatego należało zastąpić ich takimi grupami społecznymi, które są w nierozwiązywalnym konflikcie z tradycyjnym społeczeństwem. Tym nowym proletariatem okazały się wszelkiego rodzaju mniejszości – z mniejszościami seksualnymi na czele.
Od początku lat 70. XX wieku marksiści zaczęli skrupulatnie realizować strategię Antonia Gramsciego, nazwaną przez Rudiego Dutschke „długim marszem przez instytucje”, która okazała się zabójczo skuteczna. Jej wynik możemy dzisiaj zaobserwować na każdym kroku. Wszystkie współczesne zjawiska zmierzające do anihilacji3 cywilizacji łacińskiej, takie jak niszczenie rodziny, dyktat politycznej poprawności, walka z religią katolicką, promowanie dewiacji seksualnych, ideologia gender, wszechobecny relatywizm moralny, są właśnie efektem działania marksizmu kulturowego.
W dalszej części książki zostaną przedstawione szczegółowe informacje na temat historii, założeń i sukcesów tej destrukcyjnej ideologii.
Na wstępie należy jeszcze wyjaśnić sam termin marksizm kulturowy, który nie jest jednoznaczny. Bardzo często poddaje się go krytyce jako pewnego rodzaju zbitkę słowną. Część badaczy twierdzi, że znacznie trafniejsze jest określenie marksizm antykulturowy. W niniejszej książce używany będzie termin marksizm kulturowy, przede wszystkich dlatego, żeby zwrócić uwagę, że polem walki nowych marksistów jest kultura, której opanowanie i całkowita przebudowa stanowi cel i warunek powodzenia rewolucji.
Książka opiera się na szerokim materiale źródłowym, jednak należy podkreślić, że inspiracją do jej napisania były internetowe publikacje i wykłady Krzysztofa Karonia, który ostatnimi laty stara się popularyzować wiedzę o marksizmie. Natomiast wśród polskich naukowców poruszających tę tematykę w pierwszej kolejności należy wymienić Leszka Kołakowskiego. Napisany przez niego III tom Głównych nurtów marksizmu stanowi bardzo cenne źródło wiedzy. Niezwykle interesującą pozycją jest także książka Moniki Kacprzak Pułapki poprawności politycznej. Literatura polskojęzyczna dotycząca marksizmu kulturowego jest jednak stosunkowo uboga, dlatego ogromną wartość mają publikacje obcojęzyczne. Można w tym miejscu wymienić przede wszystkim takich autorów jak William Lind i Patrick Buchanan, którzy w syntetyczny sposób przedstawiają problem nowej mutacji marksizmu. Najistotniejszym źródłem wiedzy są jednak dzieła głównych teoretyków marksizmu kulturowego – Antonia Gramsciego, Herberta Marcusego oraz pracowników Instytutu Badań Społecznych we Frankfurcie nad Menem.
------------------------------------------------------------------------
1 P. Buchanan, Śmierć Zachodu, Wrocław 2005, s. 92.
2 Ibid., s. 90.
3 Anihilacja – unicestwienie, proces zmierzający do całkowitego zniszczenia.Bibliografia
Adorno Theodor, Gesammelte Schriften, Frankfurt am Mein 1975.
American Humanist Association, Humanist Manifesto H, 1973, dostępny w internecie: http://humanist.net/documents/manifesto2.html.
Arango Tim, A New Wave of Migrants Flees Iraq, Yearning for Europe, „The New York Times” 08.09.2015.
Balogh Eva, Romanian and Allied Involvement in the Hungarian Coup d’Etat of 1919, „East European Quarterly” 1975, nr 9 (3).
Bennhold Katrin, Erlanger Steven, Yeginsu Ceylan, Britain Raises Terrorism Threat Level, Meaning New Attack May Be Imminent, „The New York Times” 23.05.2017.
Best Steven, The „Cultural Turn” in Marxist Theory, na: http://www.drstevebest.org/TheCulturalTurnInMarxist.htm .
Biały Filip, Plan dla lewicy,na: http://www.politeja.pl/2008/10/plan–dla–lewicy/ .
Black Jim Nelson, When Nations Die, Illinois 1994.
Boadella David, Wilhelm Reich. Leben und Werk des Mannes, der in der Sexualität das Problem der modernen Gesellschaft erkannte und der Psychologie neue Wege wies, Bern–München 1981.
Breczko Jacek, Tolerancjonizm. Ryszarda Legutki krytyka tolerancji, „Idea. Studia nad strukturą i rozwojem pojęć filozoficznych” 2014, XXVI.
Buchanan Patrick, Śmierć Zachodu, Wrocław 2005.
Burdzy Paweł, Polityczna poprawność zabija, „Niezależna” 28.04.2013, dostępny w internecie: http://niezalezna.pl/40822–polityczna–poprawnosc–zabija .
Burszta Wojciech, Kuligowski Waldemar, Sequel. Dalsze przygody kultury w globalnym świecie. Warszawa 2005.
Carleton Gregory, Sexual Revolution in Bolshevik Russia, Pittsburgh 2005.
Carlson Marvin, Performans, Warszawa 2007.
Cicero Marcus Tullius, Pisma filozoficzne, t. 2: O państwie. O prawach. O powinnościach. O cnotach, Warszawa 1960.
Cisło Waldemar, Imigranci u bram. Kryzys uchodźczy i męczeństwo chrześcijan w XXI wieku, Kraków 2017.
Conrad Peter, Schneider Joseph W., Deviance and medicalization: from badness to sickness, Filadelfia 1992.
Czapliński Władysław, Galos Adam, Korta Wacław, Historia Niemiec, Wrocław 2010.
Czekaj Rafał, Krytyczna teoria sztuki Theodora W. Adorno, Kraków 2006.
Ćwikła Paweł, Relatywizm i Dusza Zachodu, „Roczniki Nauk Społecznych” 2015, t. 7 (43), nr 4.
De Gttry Andrea, Pagani Fabrizio, Le Nazioni Unite. Sviluppo e reforma del sistema di sicurezza collettivo, Bologna 2005.
DeMarco Donald, Wiker Benjamin D., Architekci kultury śmierci, Warszawa 2014.
De Mattei Roberto, Dyktatura relatywizmu, Warszawa 2009.
De Mattei Roberto, Groźna Karta Praw Podstawowych, „Rzeczpospolita” nr 226, 27.09.2007.
De Tocqueville Alexis, O demokracji w Ameryce, Warszawa 1976.
Drozda Jacek, O powrót kulturoznawstwa zaangażowanego. Wspomnienie o Stuarcie Hallu, na: http://publica.pl/teksty/wspomnienie-stuart-hall-42013.html .
Drymer Grzegorz, Afery seksualne w Wielkiej Brytanii. Gwałty muzułmańskich gangów, „Rzeczpospolita” 30.09.2017, na: http://www.rp.pl/Spoleczenstwo/309289949-Afery-seksualne-w-Wielkiej-Brytanii-Gwalty-muzulmanskich-gangow.html .
Dziedzina Jacek, Homo–lobby nr 1, „Gość Niedzielny” 2008, nr 19.
European Comission, White paper on the future of Europe. Reflections and scenarios for the EU27 by 2025, Brussels 1 march 2017.
Fitzgibbons Richard P., Sutton Philip M., O’Leary Dale, The psychopathology of sex reassignment surgery: Assessing its medical, psychological and ethical appropriateness. „The National Catholic Bioethics Quarterly” 2009, nr 9 (1), s. 97–125.
Fonte John, Why There Is a Culture War, „Policy Review”, XII 2000 – I 2001.
Gender cywilizacja śmierci. Historia ideologii gender, jej twórcy podstawowe założenia ideologii gender oraz próby jej wdrażania w Polsce, Warszawa–Legnica 2013.
Gerl–Falkovitz Hanna–Barbara, Zapomnieć o cielesności aż do ekskarnacji. Droga od feminizmu do gender, : Gender. Spojrzenie krytyczne, red. ks. J. Jagiełło, ks. D. Oko, Kielce 2016.
Gierszewski Zbigniew, Kultura, moralność, względność. Doktryna relatywizmu kulturowego M. J. Herskovitsa, Poznań 2000.
Girkinger Michael, Mensch Und Gesellschaft in der frühen Tiefenpsychologie. Politik bei Sigmund Freud, Alfred Adler und Wilhelm Reich, Marburg 2007.
Górny Grzegorz, Holenderski prometeizm, na: https://opoka.org.pl/biblioteka/P/PR/holenderski_prometeizm.html .
Gramsci Antonio, Audacia e fede (1916), Sotto la mole 1916–1920, s. 148, cit. per: M. Nowaczyk, Marksizm a religia w młodzieńczych pismach Gramsciego, „Euhemer – przegląd religioznawczy”, 1973, nr 3 (89), s. 64.
Gramsci Antonio, Nowoczesny Książę, Warszawa 2006.
Gramsci Antonio, Pisma Wybrane, t.1, 1961.
Gramsci Antonio, Pisma Wybrane, t.2, 1961.
Gramsci Antonio, Zeszyty filozoficzne, Warszawa 1991.
Gulik Michał, Nowak Samuel, Co nam zostało po studiach kulturowych? Teoria zaangażowania wobec materializmu i posthumanizmu, „Kultura Popularna” 2014, nr 1 (39).
Guz Tadeusz, Destrukcja w sztuce na przykładzie teorii estetycznej Theodora W. Adorno, na: https://www.youtube.com/watch?v=0JpSHVBV6tE .
Hall Stuart, Notes on Deconstructing the Popular, w: R. Samuel, People’s History and Socialist Theory, Routledge, London–New York 1981, s. 227–240.
Hartung Frank, Cultural Relativity and Moral Judgements, „Philosophy of Science” 1954, vol. 21.
Herskovits Melville, Man and His Works: The Science of Cultural Anthropology, New York 1948.
Hird Myra J., Zwierzęcy transseksualizm, Teorie wywrotowe: antologia przekładów, red. A. Gajewska, Poznań 2012, s. 276–283.
Horkheimer Max, Adorno Theodor, Dialektyka oświecenia, New York 1994.
Hughes Benedict, Farsa Vaticanum U. Rzetelna ocena soboru po pięćdziesięciu latach, na: http://www.ultramontes.pl/hughes_farsa_v2.htm .
Hylewski Marcin, Burdzik Tomasz, Teoria krytyczna Szkoły Frankfurckiej jako krytyka kultury masowej, „Kultura–Historia–Globalizacja” 2014, nr 15.
Ideologia gender. Zagrożenia, Poznań 2016.
Jankowski Kazimierz, Hipisi w poszukiwaniu ziemi obiecanej, Warszawa 2003.
Jan Paweł II, encyklika Centesimus Annus, 01.05.1991, nr 44.
Jan Paweł II, Pamięć i tożsamość. Rozmowy na przełomie tysiącleci, Warszawa 2007.
Jan Paweł II, Przesłanie z okazji 1200 rocznicy koronacji Karola Wielkiego, „L’Osservatore Romano” 22.12.2000.
Jaeger Werner, Paideia. Formowanie człowieka greckiego, Warszawa 2001.
Jendrzejczak Marcin, Lewica i islam – nieświęte przymierze, „Polonia Christiana” 18.03.2016.
Jones Katie, Islam cartoon roweditor was devastated, na: www.WalesOnline.co.uk .
Kacprzak Monika, Pułapki poprawności politycznej, Radzymin 2012.
Karoń Krzysztof, Altiero Spinelli i nowa Europa, na: https://www.youtube.com/watch?v=kPLi3Y_ySCw .
Karoń Krzysztof, Eurokomunizm 1975–1978, na: http://www.historiasztuki.com.pl/strony/021–11–00–ANTYKULTURA–EUROKOMUNIZM.html .
Karoń Krzysztof, Fiasko kontrkultury, na: http://www.historiasztuki.com.pl/strony/021–09–00–ANTYKULTURA–KLESKA.html
Karoń Krzysztof, Freudomarksizm, na: http://www.historiasztuki.com.pl/strony/021–04–00 ANTYKULTURA PODSTAWY–FREUDOMARK– SIZM.html .
Karoń Krzysztof, Gender. Podstawy ideologiczne, filozoficzne i naukowe, na: http://www.historiasztuki.com.pl/025–00–04–GENDER.php .
Karoń Krzysztof, Historia marksizmu. Eurokomunizm i gender, na: https://www.youtube.com/watch?v= JqCTd9L32ms
Karoń Krzysztof, Historia marksizmu. Marksizm klasyczny, na: https:/ /www.youtube.com/watch?v=HZ47KkF0XAo .
Karoń Krzysztof, Historia marksizmu. Marksizm psychoanalityczny, na: https://www.youtube.com/watch?v=8j4zoRjhQHM .
Karoń Krzysztof, Historia marksizmu. Marksizm psychoanalityczny 2, na: https://www.youtube.com/watch?v=dk3QgeqPCFk.
Karoń Krzysztof, Historia sztuki. Sztuka współczesna 1945–2000, na: http://historiasztuki.com.pl/strony/001–09–00–WSPCZ–POSTMODERNIZM.html .
Karoń Krzysztof, Kontrkuitura 1948–1970, na: http://www.historiasztuki.com.pl/strony/021–08–00–ANTYKULTURA–KONTRKULTURA.html .
Karoń Krzysztof, Marsz przez instytucje, na: http://www.historiasztuki.com.pl/strony/021–10–00–ANTYKULTURA–MARSZ.html
Karoń Krzysztof, Nowa wędrówka Ludów, na: http://www.historiasztuki.com.pl/025–00–06–WEDROWKA–LUDOW.php
Karoń Krzysztof, Restyling antykuitury 1947–1950, na: http://www.historiasztuki.com.pl/strony/021–07–00–ANTYKULTURA–RESTYLING.html .
Karoń Krzysztof, Stygmatyzacja kultury 1941–1950, na: http://www.historiasztuki.com.pl/strony/021–06–00–ANTYKULTURA–PODSTAWY–STYGMATYZACJA.html .
Karoń Krzysztof, Teoria krytyczna, na: http://historiasztuki.com.pl/025–00–05–TEORIA–KRYTYCZNA.php .
Karoń Krzysztof, Teoria krytyczna 1937–1944, na: http://www.historiasztuki.com.pl/strony/021-05-00-ANTYKULTURA–PODSTAWY–TEORIA–KRYTYCZNA.html – .
Karoń Krzysztof, Tolerancja represywna Herberta Marcuse, na: http://www.youtube.com/watch?v=6zoXwWQo8bk .
Karoń Krzysztof, Unia Europejska, na: http://www.historiasztuki.com.pl/strony/021–12–00–ANTYKULTURA–SYSTEM.html
Kasper Walter, Gesu Cristo, Queriniana.
Kautsky Karl, Rewolucja proletariacka i jej program, Stuttgart–Berlin 1922.
Kelsen Hans, Teoria generale del diritto dello Stato, Milano 1966. Kołakowski Leszek, Main Currents Of Marxism: Volume III, The Breakdown, „Oxford University Press” 1976.
Koran, t. 1, Sury I–XVII, Warszawa 2009.
Kornbichler Thomas, Wilhelm Reich. Enfant terrible der Psychoanalyse. Jenseits von Sigmund Freud?, Berlin 1989.
Końcowa relacja z Synodu, 2015.
Kościelniak Cezary, Teologia wyzwolenia – nieudany eksperyment, na: https://opoka.org.p1/biblioteka/T/TT/teologiawyzwolenia_nieudany.html .
Krajski Stanisław, Masoneria, islam, uchodźcy – czy czeka nas wielka apokalipsa?, Warszawa 2016.
Kuby Gabriele, Globalna rewolucja seksualna, Kraków 2013.
Kuby Gabriele, Rewolucja genderowa. Nowa ideologia seksualności, Kraków 2009.
Kuby Gabriele, Rewolucja seksualna w szkole i przedszkolu, : Gender. Spojrzenie krytyczne, red. ks. J. Jagiełło, ks. D. Oko, Kielce 2016.
Kucharczyk Grzegorz, Dwie rewolucje – 1789 i 1968, „Nasz Dziennik” 7–8.11.2009.
Kultura i hegemonia. Antologia tekstów Szkoły z Birmingham, red. M. Wróblewski, Toruń 2012.
Ladd John, The Issue of Relativism, „The Monist” 1963, s. 585–609.
Lenin Włodzimierz, O stosunku partii robotniczej do religii, „Praletarij” 13.05.1909.
Lenin Włodzimierz, Socjalizm a religia, „Nowaja Zyzn” 1905, nr 28.
Libya Important Model for Regime Behavior Change, Rice Says, Global-Security.org, 15 maja 2016 – http://www.globalsecurity.org/wmd/library/news/libya/2006/libya–060515–usia01.htm.
Lipowicz Markus, Rewolucja seksualna jako droga do ponowoczesności – analiza twórczości Wilhelma Reicha w świetle współczesnej dekonstrukcji kultury patriarchalnej, „Kultura i Edukacja” 2013, nr 1 (94).
Lind William, Jak powstała polityczna poprawność, American University 2000, na: http://marksizm–kulturowy.blogspot.com/2011/06/williams–lind–jak–powstaa–polityczna.html .
Lind William, The Origins of Political Correctness, 2000.
List episkopatu Polski „Do biskupów świata”, 7 VII 1920.
Löwy Michael, Lukács György, From Romanticism to Bolshevism, London 1979.
Löwy Michael, Teologia wyzwolenia a marksizm, „Praktyka Teoretyczna” 2013, nr 2 (8).
Lukács György, Historia i świadomość klasowa, Warszawa 2013.
Łysiak Waldemar, Salon 2. Alfabet Szulerów. Część pierwsza A–L, Warszawa 2006.
MacDonald Kevin, Kultura krytyki, Warszawa 2012.
Manifest komunistyczny.
Marcuse Herbert, Człowiek jednowymiarowy, 1964.
Marcuse Herbert, Repressive tolerance, 1965.
Margasiński Andrzej, Płeć i orientacja seksualna w ujęciu nurtu genderowego i homofilnego – między nauką i ideologią, : Gender. Spojrzenie krytyczne, red. ks. J. Jagiełło, ks. D. Oko, Kielce 2016.
Marks Karol, Kapitał, 1867.
Marks Karol, Przyczynek do krytyki heglowskiej filozofii prawa, 1844.
Marks Karol, The Victory of the Counter–Revolution in Vienna, Cologne 1848.
Marksizm Kulturowy a kryzys Świata Zachodniego. Rodowód intelektualny doktryny politycznej poprawności i jej wpływ na erozję wewnętrzną oraz malejącą globalną rolę Zachodu. Część 1: Czym jest Marksizm Kulturowy?, na: https://grandeurope.wordpress.com/2014/04/23/czym–jest–marksizm–kulturowy–istota–politycznej–poprawnosci–i–jej–geneza–czesc–1–czym–jest–marksizm–kulturowy/ .
Marksizm Kulturowy a kryzys Świata Zachodniego. Rodowód intelektualny doktryny politycznej poprawności i jej wpływ na erozję wewnętrzną oraz malejącą globalną rolę Zachodu. Część 2: Od Marksa po rewolucję seksualną lat 60–tych XX wieku, na: https://grandeurope.wordpress.com/2014/04/23/czym–jest–marksizm–kulturowy–istota–politycznej–poprawnosci–i–jej–geneza–czesc–2–od–marksa–po–rewolucje–seksualna–lat–60tych–xx–wieku/ .
Marksizm Kulturowy a kryzys Świata Zachodniego. Rodowód intelektualny doktryny politycznej poprawności i jej wpływ na erozję wewnętrzną oraz malejącą globalną rolę Zachodu. Część 3: od Birmingham po dzisiejszą lewicę, na: https://grandeurope.wordpress.com/2014/06/07/czym–jest–marksizm–kulturowy–istota–politycznej–poprawnosci–i–jej–geneza–czesc–3/ .
Matthews Timothy, The Frankfurt School: Conspiracy to Corrupt, 2009.
McCombs Maxwell, Ustanawianie agendy. Media masowe i opinia publiczna, Kraków 2008.
Mead Margaret, Coming of age in Samoa, Nowy Jork 1973.
Miller Alice, Zniewolone dzieciństwo. Ukryte źródła tyranii. Poznań 1999.
Nyzio Arkadiusz, Brytyjskie studia kulturowe a polski strach przed polityką, „Kultura popularna” 2014, nr 1 (39).
Oko Dariusz, Gender jako dzieło rozumu ateistycznego. Dekonstrukcja dekonstrukcjonistów, : Gender. Spojrzenie krytyczne, red. ks. J. Jagiełło, ks. D. Oko, Kielce 2016.
Orwell George, Rok 1984, Warszawa 1989.
Parker Noel, Sim Stuart, The A–Z Guide to Modern Social and Political Theorists, Prentice Hall/Harvester Wheatsheaf, 1997.
Peeters Marguerite, Globalna rewolucja gender – pogodzenie obywatela i osoby, : Gender. Spojrzenie krytyczne, red. ks. J. Jagiełło, ks. D. Oko, Kielce 2016.
Peters Freia, Islamisten bedrohen Christen in Flüchtlingsheimen, „die Welt” 27.09.2015, dostępny w internecie: https://www.welt.de/politik/deutschland/article146919471/Islamisten–bedrohen–Christen–in–Fluechtlingsheimen.html .
Pius XII, Encyklika Summi Pontificatus, 20.10.1939.
Poradowski Michał, Kościół od wewnątrz zagrożony, Wrocław 2001.
Poradowski Michał, Teologia wyzwolenia Karola Marksa cz. I i II, Wrocław 2006.
Possenti Vittorio, Essere e liberta, Soverina Mannelli 2004.
Puzynina Jadwiga, Szermierka na słowa, „Spotkania” 1991, nr 25.
Raehn Raymond, The Historical Roots of Political Correctness, The Free Congress Research and Education Foundation.
Raknes Ola, Wilhelm Reich und die Orgonomie. Eine Einführung in die Wissenschaft von der Lebensenergie, Frankfurt am Mein 1983.
Ratzinger Joseph, Werte in Zeiten des Umbruchs, 2005.
Rawlinson Kevin, Fatal shootings and explosion reported in Paris, „The Guardian” 13.11.2015.
Reich Wilhelm, Der Einbruch der sexuellen Zwangsmoral. Zur Geschichte der sexuellen Ökonomie, Köln 1972.
Reich Wilhelm, Die Sexualle Revolution, Frankfurt am Mein 2004.
Reich Wilhelm, Funkcja orgazmu, Warszawa 1996.
Reich Wilhelm, Rede an den kleinen Mann, Frankfurt am Mein 2007.
Rekomendacja nr R 97(20) Komitetu Ministrów Rady Europy dotycząca „mowy nienawiści”, na: http://www.mowanienawisci.info/post/rekomendacja–r–97–20–komitetu–ministrow–rady–europy–nt–mowy–nienawisci/ .
Retyi Andreas von, George Soros. Najniebezpieczniejszy człowiek świata, Kraków 2016.
Rohnka Dariusz, Fatalna Fikcja. Nowe oblicze bolszewizmu – stary wzór, Poznań 2001.
Rosiak Marek, „Gender Trouble” Judith Butler w świetle logiki i metodologii – analiza głównych założeń i ich konsekwencji z dodaniem uwag o źródłach doktryny gender, : Gender. Spojrzenie krytyczne, red. ks. J. Jagiełło, ks. D. Oko, Kielce 2016.
Rynkiewicz Tadeusz, Od „proletariatu” do „człowieka masowego”, „Człowiek w kulturze” 2008, nr 20, s. 279.
Samuels Jonathan, Sky Find Handbook For EU–Bound Migrants, „Sky News” 13.09.2015.
Scalfari Eugenio, Rewolucja Franciszka: zniósł grzech, „La Repubblica” 29.12.2013.
Schmidli Falk, Fluchtlingskatastroph?e – selbstgemacht?, na: https:// www.vimentis.ch/d/dialog/readarticle/fluechtlingskatastrophe-selbstgemacht/ .
Seweryniak Henryk, Teologia fundamentalna, t. 1, Warszawa 2010.
Socci Antonio, Czy to naprawdę Franciszek? Kościół w czasach zamętu. Kraków 2014.
Soczyński Sławomir, Tabu politycznej poprawności – tarcza czy kaganiec, „Studia Socialia Cracoviensia” 8 (2016), nr 2 (15).
Soros George, Rebuilding the asylum system, Project Syndicate, 26.09.2015.
Spiro Melford, Gender and culture: kibbutz women revisited, New York 1988.
Stępkowski Aleksander, Płeć jako przyczyna ludzkiej alienacji: aspekty polityczne i prawne, : Gender. Spojrzenie krytyczne, red. ks. J. Jagiełło, ks. D. Oko, Kielce 2016.
Summa theologiae, I–II ae, q. 93. a. 3.
Sykes Charles, A Nation of Victims, St. Martin’s Press, New York 1992, s. 54.
Synowiec Aleksandra, W stronę analizy tekstu – wprowadzenie do teorii dyskursu, „Zeszyty Naukowe Politechniki Śląskiej” 2013, nr 1897.
Szilassy Sandor, Revolutionary Hungary 1918–1921. „Danubian Press” 1971.
Szwed Antoni, Przypadek Rocco Buttiglionego, „Niedziela” 5/2005.
Ślęczka Kazimierz, Dialektyka procesu rewolucji: W sporze o Geschichte Und Klassenbewusstsein, Wrocław 1978.
Święcicki Jacek, Francja – postchrześcijańskie społeczeństwo ateistyczne: Jak do tego doszło?, na: http://www.katolik.pl/francja–postchrzescijanskie–spoleczenstwo–ateistyczne—jak–do–tego–doszlo–,1384,416,cz.html .
Teodorczyk Justyna, Hipisowska kontestacja lat 60. i 70. XX w. na fali i w pułapce kryzysu. O globalistycznych aspektach subkultury dzieci–kwiatów, „Kultura – Historia – Globalizacja” 9/2001.
The Population Vacuum: Though Humanity Is Imploding, Demographers Refuse to Urge Women to Have More Babies, „Report Newsmagazine”, 05.06.2000.
Tokarczyk Roman Andrzej, Współczesne doktryny polityczne, Warszawa 2010.
Tuchman Barbara, The Proud Tower: A Portrait of the World Before the War: 1890–1914. Ballantine Books, New York 1993.
Volgyes Ivan, Hungary in revolution, 1918–1919. Nine essays, University of Nebraska Press.
Walentowicz Halina, Ewolucja teorii krytycznej Maxa Horkheimera, „Przegląd Filozoficzno–Literacki” 2004, nr 3 (9).
Walentowicz Halina, Program teorii krytycznej Maxa Horkheimera, „Nowa krytyka” 24 X 2014.
Wawrzyński Paweł, Postdobrobyt: Przyczyny i skutki kryzysu Europy, 2015.
Wiggershaus Rolf, The Frankfurt School: Its History, Theories and Political Significance, Cambridge 1995.
Wojciechowski Michał, Słownik naszej nowomowy, „Fronda” 2003, nr 30.
Wolak Jerzy, Istota teologii wyzwolenia, „Polonia Christiana” nr 35, listopad–grudzień 2013, dostępny w internecie: http://www.pch24.pl/istota–teologii–wyzwolenia,31129,pch.html .
Wolter, Traktat o tolerancji napisany z powodu śmierci Jana Calasa, Warszawa 1956.
Wołoszynow Walentin N., Marxism and the Philosophy of Language, Harvard University Press, Cambridge 1986.
Wywiad Eugenia Scalfariego z papieżem Franciszkiem, „La Repubblica” 01.10.2013.
Wywiad Eugenia Scalfariego z papieżem Franciszkiem, „La Repubblica” 11.11.2016.
Young Robert M., THE NAKED MARX: Review of Herbert Marcuse, Eros and Civilization: A Philosophical Inquiry into Freud, New Statesman, vol. 78, 7 November 1969.