-
W empik go
Materiał wyrazowo-obrazkowy do utrwalania poprawnej wymowy głosek ś, ź, ć, dź - ebook
Materiał wyrazowo-obrazkowy do utrwalania poprawnej wymowy głosek ś, ź, ć, dź - ebook
Materiał w postaci wyrazów i obok narysowanych czarno-białych obrazków przeznaczony jest do ćwiczeń prawidłowej wymowy głosek ś, ź, ć, dź w wyrazach w nagłosie, śródgłosie i wygłosie; wyrażeniach i całych zdaniach. Opracowany materiał jest przeznaczony dla logopedów i rodziców do pracy z dziećmi w wieku przedszkolnym i młodszym szkolnym. Materiał słowny ułożono według zasad logopedycznych. Należy go wykorzystywać po wywołaniu w izolacji głosek ś, ź, ć, dź i utrwaleniu ich w sylabach.
| Kategoria: | Pedagogika |
| Zabezpieczenie: |
Watermark
|
| ISBN: | 978-83-7308-678-4 |
| Rozmiar pliku: | 3,1 MB |
FRAGMENT KSIĄŻKI
Materiał przeznaczony jest do ćwiczeń prawidłowej wymowy głosek ś, ź, ć, dź w wyrazach w nagłosie, śródgłosie i wygłosie; wyrażeniach i zdaniach oraz opozycji bezdźwięczne – dźwięczne.
Opracowany materiał jest przeznaczony dla logopedów i rodziców do pracy z dziećmi w wieku przedszkolnym i młodszym szkolnym. Materiał słowny ułożono według zasad logopedycznych. Należy go wykorzystywać po wywołaniu w izolacji głosek ś, ź, ć, dź i utrwaleniu ich w sylabach.
Utrwalanie artykulacji możemy wspomagać, wykorzystując analizator wzrokowy. Proponujemy w podpisach oznaczyć kolorem czerwonym litery ś (si), ź (zi), ć (ci), dź (dzi).
Życzymy przyjemnych ćwiczeń Autorki
Polecenia do ćwiczeń
1. Patrz na obrazek i powtarzaj za logopedą (mamą).
2. Nazwij sam obrazki.
3. Przeczytaj napisy do obrazków ¹.
4. Zaznacz w podpisach kolorem czerwonym litery oznaczające ćwiczone głoski.
5. Pomaluj obrazki.
6. Zakryj napisy i jeszcze raz samodzielnie nazwij obrazki.
7. Powtórz za logopedą wyrażenia i zdania z ćwiczonymi już wyrazami.
8. Patrz na obrazek i powtarzaj za logopedą wyrażenia.
9. Nazwij sam wyrażenia.
10. Zaznacz w wyrażeniach kolorem czerwonym litery oznaczające ćwiczone głoski.
11. Patrz na obrazki i powtarzaj za logopedą zdania.
12. Powtórz samodzielnie zdania.
13. Zaznacz w zdaniach kolorem czerwonym litery oznaczające ćwiczone głoski.
14. Napisz wyrażenia lub zdania podyktowane przez logopedę ².
15. Odpowiedz na pytania dotyczące ćwiczonych głosek (np. Jaki ptaszek lubi słoninkę?, Jaki kolor ma trawa wiosną?).
16. Popatrz na obrazek, słuchaj i powtarzaj za logopedą zdania.
17. Powtórz wyrazy z ćwiczoną głoską występujące na obrazku.
18. Odpowiedz na pytania logopedy dotyczące treści obrazka.
19. Spróbuj sam opowiedzieć, co przedstawia obrazek.
1 Zadania dla uczniów z opanowaną umiejętnością pisania i czytania.
2 Przy utrwalaniu opozycji bezdźwięczna – dźwięczna proponujemy oznaczyć kolorem litery odpowiadające ćwiczonym głoskom: zielonym – głoski bezdźwięczne; czerwonym – głoski dźwięczne. Jednocześnie pod głoską dźwięczną można narysować falistą linię kolorem czerwonym.