- nowość
Medieval Saints and Modern Screens [DRM] - ebook
Wydawnictwo:
Data wydania:
1 grudnia 2017
Format ebooka:
PDF
Format
PDF
czytaj
na laptopie
czytaj
na tablecie
Format e-booków, który możesz odczytywać na tablecie oraz
laptopie. Pliki PDF są odczytywane również przez czytniki i smartfony,
jednakze względu na komfort czytania i brak możliwości skalowania
czcionki, czytanie plików PDF na tych urządzeniach może być męczące dla
oczu. Więcej informacji znajdziesz w dziale Pomoc.
czytaj
na laptopie
Pliki PDF zabezpieczone watermarkiem możesz odczytać na dowolnym
laptopie po zainstalowaniu czytnika dokumentów PDF. Najpowszechniejszym
programem, który umożliwi odczytanie pliku PDF na laptopie, jest Adobe
Reader. W zależności od potrzeb, możesz zainstalować również inny
program - e-booki PDF pod względem sposobu odczytywania nie różnią
niczym od powszechnie stosowanych dokumentów PDF, które odczytujemy
każdego dnia.
Informacje na temat zabezpieczenia e-booka znajdziesz na karcie produktu
w "Szczegółach na temat e-booka". Więcej informacji znajdziesz w dziale
Pomoc.
czytaj
na tablecie
Aby odczytywać e-booki na swoim tablecie musisz zainstalować specjalną
aplikację. W zależności od formatu e-booka oraz systemu operacyjnego,
który jest zainstalowany na Twoim urządzeniu może to być np. Bluefire
dla EPUBa lub aplikacja Kindle dla formatu MOBI.
Informacje na temat zabezpieczenia e-booka znajdziesz na karcie produktu
w "Szczegółach na temat e-booka". Więcej informacji znajdziesz w dziale
Pomoc.
Medieval Saints and Modern Screens [DRM] - ebook
Ebook zabezpieczony DRM. Dowiedz się więcej https://www.empik.com/pomoc/faq-ebook.
Pamiętaj, ebook będzie dostępny do pobrania wyłącznie w wybranym przez Ciebie formacie.
Ebook po zakupie nie będzie dostępny do czytania w aplikacji Empik Go.
This ground-breaking book brings theoretical perspectives from twenty-first century media, film, and cultural studies to medieval hagiography. Medieval Saints and Modern Screens stakes the claim for a provocative new methodological intervention: consideration of hagiography as media. More precisely, hagiography is most productively understood as cinematic media. Medieval mystical episodes are made intelligible to modern audiences through reference to the filmic - the language, form, and lived experience of cinema. Similarly, reference to the realm of the mystical affords a means to express the disconcerting physical and emotional effects of watching cinema. Moreover, cinematic spectatorship affords, at times, a (more or less) secular experience of visionary transcendence: an 'agape-ic encounter'. The medieval saint's visions of God are but one pole of a spectrum of visual experience which extends into our present multi-media moment. We too conjure godly visions: on our smartphones, on the silver screen, and on our TVs and laptops. This book places contemporary pop-culture media - such as blockbuster movie The Dark Knight, Kim Kardashian West's social media feeds, and the outputs of online role-players in Second Life - in dialogue with a corpus of thirteenth-century Latin biographies, 'Holy Women of Liege'. In these texts, holy women see God, and see God often. Their experiences fundamentally orient their life, and offer the women new routes to knowledge, agency, and belonging. For the holy visionaries of Liege, as with us modern 'seers', visions are physically intimate, ideologically overloaded spaces. Through theoretically informed close readings, Medieval Saints and Modern Screens reveals the interconnection of decidedly 'old' media - medieval textualities - and artefacts of our 'new media' ecology, which all serve as spaces in which altogether human concerns are brought before the contemporary culture's eyes.Read Alicia Spencer-Hall's keynote paper 'Hagiography, Media, and the Politics of Visibility' from the Gender and Medieval Studies conference in Oxford on her blog Medieval She Wrote.
Pamiętaj, ebook będzie dostępny do pobrania wyłącznie w wybranym przez Ciebie formacie.
Ebook po zakupie nie będzie dostępny do czytania w aplikacji Empik Go.
This ground-breaking book brings theoretical perspectives from twenty-first century media, film, and cultural studies to medieval hagiography. Medieval Saints and Modern Screens stakes the claim for a provocative new methodological intervention: consideration of hagiography as media. More precisely, hagiography is most productively understood as cinematic media. Medieval mystical episodes are made intelligible to modern audiences through reference to the filmic - the language, form, and lived experience of cinema. Similarly, reference to the realm of the mystical affords a means to express the disconcerting physical and emotional effects of watching cinema. Moreover, cinematic spectatorship affords, at times, a (more or less) secular experience of visionary transcendence: an 'agape-ic encounter'. The medieval saint's visions of God are but one pole of a spectrum of visual experience which extends into our present multi-media moment. We too conjure godly visions: on our smartphones, on the silver screen, and on our TVs and laptops. This book places contemporary pop-culture media - such as blockbuster movie The Dark Knight, Kim Kardashian West's social media feeds, and the outputs of online role-players in Second Life - in dialogue with a corpus of thirteenth-century Latin biographies, 'Holy Women of Liege'. In these texts, holy women see God, and see God often. Their experiences fundamentally orient their life, and offer the women new routes to knowledge, agency, and belonging. For the holy visionaries of Liege, as with us modern 'seers', visions are physically intimate, ideologically overloaded spaces. Through theoretically informed close readings, Medieval Saints and Modern Screens reveals the interconnection of decidedly 'old' media - medieval textualities - and artefacts of our 'new media' ecology, which all serve as spaces in which altogether human concerns are brought before the contemporary culture's eyes.Read Alicia Spencer-Hall's keynote paper 'Hagiography, Media, and the Politics of Visibility' from the Gender and Medieval Studies conference in Oxford on her blog Medieval She Wrote.
Kategoria: | History |
Język: | Angielski |
Zabezpieczenie: | brak |
ISBN: | 978-90-485-3217-9 |
Rozmiar pliku: | 2,4 MB |