Facebook - konwersja
Pobierz fragment

Metody oceny form rozwoju kompetencji pracowników - ebook

Wydawnictwo:
Data wydania:
11 stycznia 2023
Format ebooka:
PDF
Format PDF
czytaj
na laptopie
czytaj
na tablecie
Format e-booków, który możesz odczytywać na tablecie oraz laptopie. Pliki PDF są odczytywane również przez czytniki i smartfony, jednakze względu na komfort czytania i brak możliwości skalowania czcionki, czytanie plików PDF na tych urządzeniach może być męczące dla oczu. Więcej informacji znajdziesz w dziale Pomoc.
czytaj
na laptopie
Pliki PDF zabezpieczone watermarkiem możesz odczytać na dowolnym laptopie po zainstalowaniu czytnika dokumentów PDF. Najpowszechniejszym programem, który umożliwi odczytanie pliku PDF na laptopie, jest Adobe Reader. W zależności od potrzeb, możesz zainstalować również inny program - e-booki PDF pod względem sposobu odczytywania nie różnią niczym od powszechnie stosowanych dokumentów PDF, które odczytujemy każdego dnia.
Informacje na temat zabezpieczenia e-booka znajdziesz na karcie produktu w "Szczegółach na temat e-booka". Więcej informacji znajdziesz w dziale Pomoc.
czytaj
na tablecie
Aby odczytywać e-booki na swoim tablecie musisz zainstalować specjalną aplikację. W zależności od formatu e-booka oraz systemu operacyjnego, który jest zainstalowany na Twoim urządzeniu może to być np. Bluefire dla EPUBa lub aplikacja Kindle dla formatu MOBI.
Informacje na temat zabezpieczenia e-booka znajdziesz na karcie produktu w "Szczegółach na temat e-booka". Więcej informacji znajdziesz w dziale Pomoc.
Pobierz fragment
67,00

Metody oceny form rozwoju kompetencji pracowników - ebook

Autorka omawia 10 powszechnie stosowanych form rozwoju kompetencji pracowników takich jak: tutoring, mentoring, coaching, szkolenie, warsztat, trening, konferencja, kongres, seminarium, studia podyplomowe. Wskazuje, jak dopasować konkretne działania do potrzeb danych odbiorców.

W książce opisano także kluczowe modele oceny form rozwoju kompetencji pracowników, którymi są: czteropoziomowy model Kirkpatricka, model Hamblina, pięciopoziomowy model (ROI) Phillipsa, zmodyfikowany ROI, metoda implementacji arkusza inwestycji i korzyści, model krytycznych poziomów Guskey’a, model Holtona, model oceny wyników O’Connora (RA), model Kaufmanna i Kellera, model Brinkerhoffa, model IPO, model C-I-P-O, czteropoziomowy model ewaluacji Warra (CIRO), czteropoziomowy model Stufflebeama (CIPP), model Passmore’a i Velez (SOAP-M model), model Ramseya (GAP model), model Fiester i Morrisa.

Interesującym uzupełnieniem jest przegląd badań dotyczących problematyki modeli oceny form rozwoju kompetencji, a także zaprezentowanie przez autorkę jej nowatorskiej metody pomiaru i oceny skuteczności działań rozwojowych pracowników.

Publikacja jest przeznaczona dla pracowników działów kadr i zasobów ludzkich, menedżerów i przedsiębiorców. Zainteresuje także pracowników naukowych zarządzania, psychologii i socjologii oraz studentów tych kierunków.

„Zagadnienie rozwoju kompetencji personelu, stosowania różnych metod rozwojowych oraz pomiaru skuteczności działań podejmowanych w analizowanym obszarze, wpisuje się w aktualne trendy w zarządzaniu organizacjami. Akcentuje się przy tym potrzebę podejmowania aktywności, które przyniosą w długiej perspektywie korzyści zarówno pracownikom, jak i pracodawcom”.
dr hab. Katarzyna Piwowar-Sulej, prof. Uniwersytetu Ekonomicznego we Wrocławiu.

Spis treści

Wstęp  | str. 7

Rozdział I. Kompetencje w naukach o zarządzaniu  | str. 13

1.1. Istota kompetencji  | str. 13

1.2. Podejście holistyczne  | str. 18

1.3. Podejście do kompetencji w szkołach zarządzania  | str. 26

1.4. Typologia kompetencji  | str. 39

1.5. Kluczowe kompetencje  | str. 50

1.6. Rozwój kompetencji jako inwestycja w kapitał ludzki  | str. 53

Rozdział II. Rozwój kompetencji pracowników  | str. 63

2.1. Proces rozwoju kompetencji pracowników  | str. 63

2.2. Determinanty rozwoju kompetencji pracowników  | str. 68

2.3. Formy rozwoju kompetencji pracowników  | str. 74

2.3.1. . Tutoring, mentoring, coaching  | str. 77

2.3.2. . Mentoring  | str. 81

2.3.3. . Coaching  | str. 86

2.3.4. . Szkolenie, warsztat, trening  | str. 95

2.3.5. . Blended learning  | str. 98

2.3.6. . Self-directed learning  | str. 99

2.3.7. . Konferencja, kongres, seminarium  | str. 104

2.3.8. . Studia podyplomowe  | str. 106

2.4. Podsumowanie  | str. 107

Rozdział III. Modele oceny form rozwoju kompetencji pracowników  | str. 112

3.1. Ewaluacja rozwoju kompetencji pracowników  | str. 112

3.2. Modele oceny form rozwoju kompetencji pracowników  | str. 117

3.2.1. . Czteropoziomowy model Kirkpatricka  | str. 117

3.2.2. . Model Hamblina  | str. 121

3.2.3. . Pięciopoziomowy model (ROI) Phillipsa  | str. 122

3.2.4. . Zmodyfikowany ROI  | str. 123

3.2.5. . Metoda implementacji arkusza inwestycji i korzyści  | str. 126

3.2.6. . Model krytycznych poziomów Guskeya  | str. 127

3.2.7. . Model Holtona  | str. 128

3.2.8. . Model oceny wyników O’Connora (RA)  | str. 129

3.2.9. . Model Kaufmana i Kellera  | str. 130

3.2.10. . Model Brinkerhoffa (SCM)  | str. 131

3.2.11. . Model IPO  | str. 132

3.2.12. . Model C-I-P-O  | str. 133

3.2.13. . Czteropoziomowy model ewaluacji Warra (CIRO)  | str. 135

3.2.14. . Czteropoziomowy model Stufflebeama (CIPP)  | str. 135

3.2.15. . Model Passmore’a i Velez (SOAP-M model)  | str. 136

3.2.16. . Model Ramseya (GAP model)  | str. 138

3.2.17. . Model Fiester i Morris  | str. 139

3.3. Analiza porównawcza modeli oceny form rozwoju kompetencji ....... pracowników, ze szczególnym uwzględnieniem szkoleń  | str. 141

3.4. Przegląd badań poświęconych problematyce modeli oceny form rozwoju kompetencji pracowników  | str. 148

Rozdział IV. Metodyka i wyniki badań  | str. 155

4.1. Teoretyczne podstawy badań jakościowych  | str. 155

4.2. Charakterystyka badania  | str. 161

4.2.1. . Cel badania  | str. 161

4.2.2. . Pytania badawcze  | str. 162

4.2.3. . Model badawczy  | str. 162

4.2.4. . Dobór przypadków do badania i przedmiot badania  | str. 164

4.2.5. . Opracowanie narzędzi gromadzenia danych, przeprowadzenie badań terenowych i analiza zgromadzonych danych  | str. 167

4.3. Analiza studiów przypadków  | str. 170

Rozdział V. Autorska metoda oceny form rozwoju kompetencji pracowników  | str. 188

5.1. Założenia dotyczące oceny  | str. 188

5.2. Autorska metoda i jej zastosowanie  | str. 191

Zakończenie  | str. 201

Aneks  | str. 205

Załącznik 1. Studium przypadku przedsiębiorstwa z sektora medialnego  | str. 205

Załącznik 2. Studium przypadku przedsiębiorstwa z sektora przetwórstwa mięsnego  | str. 211

Załącznik 3. Studium przypadku przedsiębiorstwa z sektora transportowego  | str. 216

Załącznik 4. Studium przypadku przedsiębiorstwa z sektora piwowarskiego  | str. 222

Załącznik 5. Studium przypadku przedsiębiorstwa z sektora nowych technologii  | str. 227

Załącznik 6. Studium przypadku przedsiębiorstwa z sektora doradczego  | str. 232

Załącznik 7. Studium przypadku przedsiębiorstwa z sektora obsługi klienta  | str. 237

Załącznik 8. Studium przypadku przedsiębiorstwa z sektora medycznego  | str. 241

Bibliografia  | str. 245

Spis rysunków  | str. 267

Spis tabel  | str. 269

Kategoria: Rynek pracy
Zabezpieczenie: Watermark
Watermark
Watermarkowanie polega na znakowaniu plików wewnątrz treści, dzięki czemu możliwe jest rozpoznanie unikatowej licencji transakcyjnej Użytkownika. E-książki zabezpieczone watermarkiem można odczytywać na wszystkich urządzeniach odtwarzających wybrany format (czytniki, tablety, smartfony). Nie ma również ograniczeń liczby licencji oraz istnieje możliwość swobodnego przenoszenia plików między urządzeniami. Pliki z watermarkiem są kompatybilne z popularnymi programami do odczytywania ebooków, jak np. Calibre oraz aplikacjami na urządzenia mobilne na takie platformy jak iOS oraz Android.
ISBN: 978-83-8328-374-6
Rozmiar pliku: 9,5 MB

BESTSELLERY

Kategorie: