- promocja
Microsoft Visual C++ 2012. Praktyczne przykłady - ebook
Microsoft Visual C++ 2012. Praktyczne przykłady - ebook
Microsoft Visual C++ 2012? To nic trudnego!
- Poznaj składnię języka C++ i nowości wprowadzane przez standard C++11
- Naucz się wykorzystywać typy i konstrukcje programistyczne
- Dowiedz się, jak tworzyć aplikacje oparte na Windows API i .NET Framework
Dostępne od niedawna środowisko Visual C++ 2012 oferuje użytkownikom szereg zupełnie nowych możliwości. Dzięki wprowadzeniu obsługi standardu C++11 i zwiększeniu przejrzystości oraz uniwersalności kodu źródłowego rozwiązanie ugruntowało swoją renomę nowoczesnego i nieustannie rozwijanego narzędzia programistycznego do wszechstronnych zastosowań. Ulepszone i dostosowane do nowych wymagań z powodzeniem może konkurować z innymi środowiskami obecnymi na rynku. Potwierdzają to również takie posunięcia producenta, jak zapewnienie wsparcia dla twórców programów działających w systemie Windows 8 i aplikacji mobilnych uruchamianych na platformie Windows Phone.
"Microsoft Visual C++ 2012. Praktyczne przykłady" to doskonały przewodnik dla osób chcących poznać język C++ i zacząć pisać programy w środowisku Visual C++. Książka zawiera dokładny opis składni standardowego języka C++, a także praktyczne wskazówki dotyczące tworzenia aplikacji wykorzystujących Windows API oraz .NET Framework. Podręcznik prezentuje nie tylko podstawowe konstrukcje języka i sposoby ich stosowania, lecz także wprowadza czytelnika w bardziej zaawansowane zagadnienia związane z tworzeniem aplikacji działających w systemach operacyjnych Windows. Każdy omawiany tutaj temat został zilustrowany przykładem umożliwiającym praktyczne utrwalenie poznanych wiadomości teoretycznych.
- Instalacja i obsługa środowiska Microsoft Visual C++
- Struktura programów C++ i konstrukcje języka
- Przegląd instrukcji i typów wbudowanych
- Podstawy techniki obiektowej
- Korzystanie z Windows API
- Tworzenie aplikacji wyposażonych w GUI
- Obsługa operacji na plikach
- Programowanie wielowątkowe
- Używanie komponentów .NET Framework
Chcesz nauczyć się szybko działać w nowym Visual C++?
Jesteś na dobrej drodze!
Spis treści
Co znajdziesz w tej książce? (9)
Rozdział 1. Podstawy środowiska Visual C++ 2012 Professional (11)
- Opis środowiska (11)
- Język C++ a .NET Framework (12)
- Pobieranie i instalacja środowiska (12)
- Kilka pojęć na początek (14)
- Zmienne (14)
- Funkcja (14)
- Klasy (15)
- Przestrzenie nazw (16)
- Z czego składa się aplikacja Windows (16)
- Główne okno VC++ 2012 RC (17)
- Zaginiony projekt (18)
- Tworzenie projektu nowej aplikacji w VC++ 2012 (19)
- Wygląd środowiska w trybie budowy aplikacji (22)
- Struktura projektu (24)
- Efektywna praca w środowisku (25)
Rozdział 2. Struktura programów C++ i C++/CLI (29)
- Programy korzystające z konsoli w VC++ 2012 (29)
- Ogólna postać programu pisanego w C++ (29)
- Dyrektywy (31)
- Dyrektywa #include (31)
- Dyrektywa #define (33)
- Dyrektywa #ifdef - kompilacja warunkowa (34)
- Typy zmiennych (37)
- Zmienne typu int (37)
- Zmienne typu float (38)
- Typ double (38)
- Typ char (38)
- Modyfikatory typów (38)
- Rzutowanie (konwersja) typów (39)
- Rzutowanie static_cast (39)
- Rzutowanie const_cast (40)
- Rzutowanie safe_cast (41)
- Rzutowanie dynamic_cast (41)
- Typ wyliczeniowy (41)
- Silnie typowane wyliczenia (41)
- Słowo kluczowe auto, czyli dedukcja typu (45)
- L-wartości i R-wartości (46)
- Operatory (46)
- Zapis danych do plików i odczyt z nich za pomocą operatorów << i >> (48)
- Wskaźniki i referencje (50)
- Wskaźniki (50)
- Referencje (50)
- Referencje do r-wartości (51)
- Wskaźniki do stałej i rzutowanie const_cast (51)
- Tablice (52)
- Operatory new i delete (55)
- Instrukcje (55)
- Instrukcje warunkowe (56)
- Instrukcje iteracji (57)
Rozdział 3. Funkcje (59)
- Tradycyjny zapis funkcji (59)
- Przeciążanie funkcji (60)
- Niejednoznaczność (60)
- Przekazywanie argumentów przez wartość i adres (61)
- Wskaźniki do funkcji, delegaty (62)
- Wyrażenia lambda (65)
- Funkcja main() (67)
- Przekazywanie parametrów do funkcji main() (68)
- Szablony funkcji (70)
Rozdział 4. Struktury, klasy, obiekty (73)
- Struktury (73)
- Klasy (75)
- Statyczne metody i pola klasy (78)
- Wskaźnik zwrotny this (79)
- Dziedziczenie (80)
- Funkcje wirtualne (83)
- Wskaźniki na klasy bazowe i pochodne, rzutowanie (85)
- Przeciążanie operatorów (88)
- Szablony klas (89)
- Wyjątki (92)
- Przestrzenie nazw (94)
Rozdział 5. Konstruowanie i usuwanie obiektów klas (97)
- Konstruktory i destruktory (97)
- Przeciążanie konstruktorów (99)
- Konstruktor kopiujący (100)
- Konstruktor przenoszący (102)
- Konstruktory definiowane w klasach dziedziczonych (104)
- Konstruktor kopiujący w klasie potomnej (105)
- Konstruktor definiowany w szablonie klasy (107)
- Struktury a klasy - porównanie (110)
Rozdział 6. Interface win32, główne okno aplikacji (113)
- Części składowe podstawowego kodu okienkowej aplikacji win32 (113)
- Funkcja główna programu win32 (115)
- Klasa okna głównego (115)
- Tworzymy nowe okno (118)
- Procedura okna (120)
- Pętla komunikatów (122)
- Zasoby ikon (123)
- Zasoby menu (128)
- Okna dialogowe w zasobach (131)
Rozdział 7. Obsługa komunikatów (139)
- Komunikaty w aplikacji Windows (139)
- WinAPI a standard Unicode (140)
- Przycisk i okno tekstowe, czyli budujemy warsztat (140)
- Komunikat WM_COMMAND (142)
- Odmalowywanie okna - komunikat WM_PAINT (145)
- Ruch myszy sygnalizuje WM_MOUSEMOVE (146)
- WM_CREATE kończy tworzenie okna (149)
- SendMessage() prześle każdy komunikat (150)
Rozdział 8. Podstawowe kontrolki w działaniu aplikacji WinAPI (153)
- Wszechstronny przycisk Button (153)
- Obsługa przycisków Button jako pól wyboru (154)
- Kontrolka ComboBox (155)
Rozdział 9. Budowa aplikacji .NET w trybie wizualnym (165)
- Od WinAPI do .NET Framework (165)
- Okno w trybie wizualnym (165)
- Przyciski (171)
- Etykiety (173)
- Pola tekstowe (175)
- Wprowadzanie danych do aplikacji za pomocą pól tekstowych (176)
- Wprowadzanie danych z konwersją typu (178)
- Wyświetlanie wartości zmiennych (179)
- Pole tekstowe z maską formatu danych (180)
- Pola wyboru, przyciski opcji, kontenery grupujące (183)
Rozdział 10. Menu i paski narzędzi (187)
- Rodzaje menu (187)
- Komponent MenuStrip (187)
- Menu podręczne (193)
- Skróty klawiaturowe w menu (195)
- Paski narzędzi (197)
Rozdział 11. Tablice, uchwyty i dynamiczne tworzenie obiektów (203)
- Tablice (203)
- Dostęp do elementów tablicy za pomocą enumeratora (206)
- Uchwyty (208)
- Dynamiczne tworzenie obiektów - operator gcnew (209)
- Dynamiczna deklaracja tablic (210)
Rozdział 12. Komunikacja aplikacji z plikami (213)
- Pliki jako źródło danych (213)
- Wyszukiwanie plików (214)
- Odczyt własności plików i folderów (215)
- Odczyt danych z plików tekstowych (216)
- Zapisywanie tekstu do pliku (220)
- Zapis danych do plików binarnych (222)
- Odczyt z plików binarnych (223)
Rozdział 13. Okna dialogowe (225)
- Okno typu MessageBox (225)
- Okno dialogowe otwarcia pliku (227)
- Okno zapisu pliku (230)
- Okno przeglądania folderów (231)
- Okno wyboru koloru (233)
- Wybór czcionki (234)
Rozdział 14. Możliwości edycji tekstu w komponencie TextBox (237)
- Właściwości pola TextBox (237)
- Kopiowanie i wklejanie tekstu ze schowka (239)
- Wyszukiwanie znaków w tekście (240)
- Wstawianie tekstu między istniejące linie (241)
- Wprowadzanie danych do aplikacji (242)
- Prosta konwersja typów - klasa Convert (242)
- Konwersja ze zmianą formatu danych (243)
- Konwersja liczby na łańcuch znakowy (246)
Rozdział 15. Komponent tabeli DataGridView (249)
- Podstawowe właściwości komponentu DataGridView (249)
- Zmiana wyglądu tabeli (253)
- Dopasowanie wymiarów komórek tabeli do wyświetlanego tekstu (255)
- Odczytywanie danych z komórek tabeli (257)
- Zmiana liczby komórek podczas działania aplikacji (261)
- Tabela DataGridView z komórkami różnych typów (265)
- Przyciski w komórkach - DataGridViewButtonCell (268)
- Komórki z polami wyboru - DataGridViewCheckBoxCell (269)
- Grafika w tabeli - komórka DataGridViewImageCell (270)
- Komórka z listą rozwijaną - DataGridViewComboBoxCell (272)
- Odnośniki internetowe w komórkach - DataGridViewLinkCell (274)
Rozdział 16. Aplikacja bazy danych (277)
- Baza danych i aplikacja (277)
- Instalacja PostgreSQL (277)
- Wyłączenie usługi bazy (281)
- Inicjalizacja bazy (281)
- Organizacja i typy danych w bazach PostgreSQL (283)
- Język SQL (284)
- Utworzenie bazy danych (285)
- Interfejs użytkownika (286)
- Włączenie sterowników bazy PostgreSQL do projektu (288)
- Łączenie z bazą i odczyt danych (290)
- Dodawanie danych do bazy (292)
- Zmiana danych w bazie (295)
- Kasowanie danych (297)
- Obsługa bazy (298)
Rozdział 17. Metody związane z czasem - komponent Timer (299)
- Czas systemowy (299)
- Komponent Timer (301)
Rozdział 18. Grafika w aplikacjach .NET Framework (303)
- Obiekt Graphics - kartka do rysowania (303)
- Pióro Pen (308)
- Pędzle zwykłe i teksturowane (310)
- Rysowanie pojedynczych punktów - obiekt Bitmap (313)
- Rysowanie trwałe - odświeżanie rysunku (314)
- Animacje (316)
Rozdział 19. Podstawy aplikacji wielowątkowych (319)
- Wątki (319)
- Komunikacja z komponentami z innych wątków - przekazywanie parametrów (321)
- Przekazywanie parametrów do metody wątku (323)
- Klasa wątku - przekazywanie parametrów z kontrolą typu (324)
- Kończenie pracy wątku (326)
- Semafory (328)
- Sekcje krytyczne - klasa Monitor (331)
- Komponent BackgroundWorker (334)
Rozdział 20. Połączenie aplikacji z siecią Internet (339)
- Komponent WebBrowser (339)
- Przetwarzanie stron Web - obiekt HtmlDocument (342)
- Uruchamianie skryptów JavaScript z poziomu aplikacji (345)
- Protokół FTP (347)
- Pobieranie zawartości katalogu z serwera FTP (348)
- Pobieranie plików przez FTP (350)
- Wysyłanie pliku na serwer FTP (351)
- Klasa do obsługi FTP (352)
- Pobieranie plików w oddzielnym wątku (356)
- Wysyłanie plików w wątku (357)
Rozdział 21. Dynamiczne tworzenie okien i komponentów (359)
- Wyświetlanie okien - klasa Form (359)
- Komponenty w oknie tworzonym dynamicznie (361)
- Przesyłanie danych z okien dialogowych (362)
- Okno tytułowe aplikacji (363)
- Obsługa zdarzeń dla komponentów tworzonych dynamicznie (364)
- Aplikacja zabezpieczona hasłem (365)
Rozdział 22. Prosty manager plików (367)
- Interfejs managera (367)
- Wyświetlanie zawartości folderów (367)
- Formatowanie prezentacji folderu (369)
- Przechodzenie w dół i w górę drzewa plików (372)
- Idziemy w górę (372)
- Idziemy w dół (373)
- Kopiowanie plików między panelami (374)
- Kasowanie plików (375)
Skorowidz (377)
Kategoria: | Programowanie |
Zabezpieczenie: |
Watermark
|
ISBN: | 978-83-246-5582-3 |
Rozmiar pliku: | 9,0 MB |