Facebook - konwersja
Pobierz fragment

Młodzi giganci programowania. Roblox z Lua - ebook

Wydawnictwo:
Data wydania:
24 sierpnia 2021
Format ebooka:
PDF
Format PDF
czytaj
na laptopie
czytaj
na tablecie
Format e-booków, który możesz odczytywać na tablecie oraz laptopie. Pliki PDF są odczytywane również przez czytniki i smartfony, jednakze względu na komfort czytania i brak możliwości skalowania czcionki, czytanie plików PDF na tych urządzeniach może być męczące dla oczu. Więcej informacji znajdziesz w dziale Pomoc.
Multiformat
E-booki w Virtualo.pl dostępne są w opcji multiformatu. Oznacza to, że po dokonaniu zakupu, e-book pojawi się na Twoim koncie we wszystkich formatach dostępnych aktualnie dla danego tytułu. Informacja o dostępności poszczególnych formatów znajduje się na karcie produktu.
, EPUB
Format EPUB
czytaj
na czytniku
czytaj
na tablecie
czytaj
na smartfonie
Jeden z najpopularniejszych formatów e-booków na świecie. Niezwykle wygodny i przyjazny czytelnikom - w przeciwieństwie do formatu PDF umożliwia skalowanie czcionki, dzięki czemu możliwe jest dopasowanie jej wielkości do kroju i rozmiarów ekranu. Więcej informacji znajdziesz w dziale Pomoc.
Multiformat
E-booki w Virtualo.pl dostępne są w opcji multiformatu. Oznacza to, że po dokonaniu zakupu, e-book pojawi się na Twoim koncie we wszystkich formatach dostępnych aktualnie dla danego tytułu. Informacja o dostępności poszczególnych formatów znajduje się na karcie produktu.
, MOBI
Format MOBI
czytaj
na czytniku
czytaj
na tablecie
czytaj
na smartfonie
Jeden z najczęściej wybieranych formatów wśród czytelników e-booków. Możesz go odczytać na czytniku Kindle oraz na smartfonach i tabletach po zainstalowaniu specjalnej aplikacji. Więcej informacji znajdziesz w dziale Pomoc.
Multiformat
E-booki w Virtualo.pl dostępne są w opcji multiformatu. Oznacza to, że po dokonaniu zakupu, e-book pojawi się na Twoim koncie we wszystkich formatach dostępnych aktualnie dla danego tytułu. Informacja o dostępności poszczególnych formatów znajduje się na karcie produktu.
(3w1)
Multiformat
E-booki sprzedawane w księgarni Virtualo.pl dostępne są w opcji multiformatu - kupujesz treść, nie format. Po dodaniu e-booka do koszyka i dokonaniu płatności, e-book pojawi się na Twoim koncie w Mojej Bibliotece we wszystkich formatach dostępnych aktualnie dla danego tytułu. Informacja o dostępności poszczególnych formatów znajduje się na karcie produktu przy okładce. Uwaga: audiobooki nie są objęte opcją multiformatu.
czytaj
na laptopie
Pliki PDF zabezpieczone watermarkiem możesz odczytać na dowolnym laptopie po zainstalowaniu czytnika dokumentów PDF. Najpowszechniejszym programem, który umożliwi odczytanie pliku PDF na laptopie, jest Adobe Reader. W zależności od potrzeb, możesz zainstalować również inny program - e-booki PDF pod względem sposobu odczytywania nie różnią niczym od powszechnie stosowanych dokumentów PDF, które odczytujemy każdego dnia.
Informacje na temat zabezpieczenia e-booka znajdziesz na karcie produktu w "Szczegółach na temat e-booka". Więcej informacji znajdziesz w dziale Pomoc.
czytaj
na tablecie
Aby odczytywać e-booki na swoim tablecie musisz zainstalować specjalną aplikację. W zależności od formatu e-booka oraz systemu operacyjnego, który jest zainstalowany na Twoim urządzeniu może to być np. Bluefire dla EPUBa lub aplikacja Kindle dla formatu MOBI.
Informacje na temat zabezpieczenia e-booka znajdziesz na karcie produktu w "Szczegółach na temat e-booka". Więcej informacji znajdziesz w dziale Pomoc.
czytaj
na czytniku
Czytanie na e-czytniku z ekranem e-ink jest bardzo wygodne i nie męczy wzroku. Pliki przystosowane do odczytywania na czytnikach to przede wszystkim EPUB (ten format możesz odczytać m.in. na czytnikach PocketBook) i MOBI (ten fromat możesz odczytać m.in. na czytnikach Kindle).
Informacje na temat zabezpieczenia e-booka znajdziesz na karcie produktu w "Szczegółach na temat e-booka". Więcej informacji znajdziesz w dziale Pomoc.
czytaj
na smartfonie
Aby odczytywać e-booki na swoim smartfonie musisz zainstalować specjalną aplikację. W zależności od formatu e-booka oraz systemu operacyjnego, który jest zainstalowany na Twoim urządzeniu może to być np. iBooks dla EPUBa lub aplikacja Kindle dla formatu MOBI.
Informacje na temat zabezpieczenia e-booka znajdziesz na karcie produktu w "Szczegółach na temat e-booka". Więcej informacji znajdziesz w dziale Pomoc.
Pobierz fragment
39,90

Młodzi giganci programowania. Roblox z Lua - ebook

Naucz się tworzyć prawdziwe gry komputerowe!

Uwielbiasz grać? Interesujesz się programowaniem? Nie możesz się oderwać od komputera? Świetnie! Uwolnij swoją kreatywność i zacznij tworzyć własne gry z Robloxem.
Ta książka pomoże Ci postawić pierwsze kroki w środowisku Roblox Studio i poprowadzi Cię przez wszystkie etapy pracy nad grą. Stworzysz wirtualny świat, powołasz do życia barwne postaci, przygotujesz ciekawe scenariusze i przeżyjesz niesamowitą przygodę, jaką jest programowanie.
Odkryj niezbędne narzędzia, naucz się języka Lua i rozwiń swoje umiejętności programistyczne. Sprawdź, ile satysfakcji daje tworzenie. Dowiedz się, jak osiągnąć najlepsze efekty. Pokaż światu, na co Cię stać!

Poznaj Robloxa od podszewki!

  • Instalacja Roblox Studio i tworzenie projektu
  • Kreowanie scen i dodawanie postaci
  • Działanie podstawowych narzędzi
  • Edytowanie terenu i postaci
  • Dodawanie efektów specjalnych
  • Podstawy programowania w języku Lua
  • Tworzenie własnych skryptów
  • Dodawanie tablic, dialogów i interakcji
  • Gotowe skrypty przydatne w grach
  • Tworzenie prawdziwej gry krok po kroku
  • Sprawdzony sposób na zarabianie przy użyciu wirtualnej waluty robux

Przekonaj się, że programowanie to świetna zabawa!

Spis treści

  • Wstęp (8)

CZĘŚĆ I . Poznaj środowisko programowania Roblox Studio

  • 1.1. Instalacja środowiska (10)
    • 1.1.1. Jeżeli posiadasz konto w Roblox Studio (11)
    • 1.1.2. Jeżeli nie posiadasz konta w Roblox Studio (11)
  • 1.2. Wygląd środowiska Roblox Studio (12)
  • 1.3. Tworzenie nowego projektu (14)
    • 1.3.1. Tworzenie nowego projektu za pomocą Roblox Studio (14)
    • 1.3.2. Uruchomienie Roblox Studio za pomocą strony Robloksa (14)
    • 1.3.3. Tryb ciemny w Roblox Studio (15)
    • 1.3.4. Edycja projektu na serwerach Robloksa (16)
  • 1.4. Podstawowy wygląd środowiska Roblox Studio (17)
  • 1.5. Duże ułatwienie - poruszanie kamerą (18)
  • 1.6. Poznajmy podstawowe narzędzia! (19)
  • 1.7. Zakładka Terrain (Teren) (20)
  • 1.8. Zakładka Insert (Wstawianie) (21)
  • 1.9. Zakładka Edit (Edycja) (22)
  • 1.10. Zakładka Test (Sprawdzenie) (25)
  • 1.11. Usuwanie obiektów (27)
  • 1.12. Narzędzie Transform (Przekształcenie) (28)
  • 1.13. SpawnLocation (Miejsce odrodzenia) (29)
  • 1.14. Efekty specjalne (31)
  • 1.15. Możliwości modelowania bryłowego (Solid Modeling) (33)
  • 1.16. Możliwości mocowań i ograniczeń (Attachments i Constraints) (36)
  • 1.17. Zbuduj własną małą kręgielnię (40)
  • 1.18. Zapisywanie projektów (43)
  • 1.19. Jak zmienić wygląd postaci? (44)

CZĘŚĆ II. Buduj i programuj, czyli wstęp do programowania w Roblox Studio

  • 2.1. Poznajemy język Lua (48)
  • 2.2. Podstawy działania gry (49)
  • 2.3. Tworzenie nowego projektu (50)
  • 2.4. Dodanie skryptu do świata (51)
    • 2.4.1. Co to za napis? (52)
  • 2.5. Zmienne - podstawy (54)
    • 2.5.1. Budowa zmiennych (54)
    • 2.5.2. Przykład użycia zmiennej (54)
    • 2.5.3. Zmienne - typy danych (55)
  • 2.6. Instrukcje warunkowe (57)
  • 2.7. Pętle (59)
    • 2.7.1. Pętla for (59)
    • 2.7.2. Pętla while (60)
    • 2.7.3. Pętla repeat until (61)
  • 2.8. Funkcje (62)
  • 2.9. Bombowa zabawa - stworzenie bomby z wykorzystaniem języka Lua (63)
    • 2.9.1. Tworzenie modelów (63)
    • 2.9.2. Dodawanie efektów specjalnych do bomby (68)
    • 2.9.3. Tworzenie programu i dodawanie efektów dźwiękowych (72)
    • 2.9.4. Czas testów! (75)
    • 2.9.5. Dodawanie wieży obserwacyjnej (76)
    • 2.9.6. Zadanie specjalne - zdalny detonator (77)

CZĘŚĆ III. Wstęp do tworzenia pierwszej gry i nowych terenów

  • 3.1. Budowniczy Robloksa (82)
  • 3.2. Tworzymy nowy projekt (83)
  • 3.3. Terrain Editor (84)
    • 3.3.1. Create (84)
    • 3.3.2. Region (85)
    • 3.3.3. Edit (88)
  • 3.4. Rajska Wyspa (91)
    • 3.4.1. Widok wyspy (91)
    • 3.4.2. Udostępnianie projektu offline (93)
    • 3.4.3. Uczynienie projektu publicznym (94)
  • 3.5. Podłoga to lawa (95)
    • 3.5.1. Budowa mapy (95)
    • 3.5.2. Tworzenie niebezpiecznej lawy (98)

CZĘŚĆ IV. Przygoda z Gigantem

  • 4.1. Wstęp (104)
    • 4.1.1. Tworzenie nowego projektu (104)
  • 4.2. Tablica informacyjna (107)
    • 4.2.1. Tworzenie modelu tablicy (107)
    • 4.2.2. Nałożenie tekstu na obiekt w świecie 3D (108)
    • 4.2.3. Edycja właściwości SurfaceGui (109)
    • 4.2.4. Edycja właściwości TextLabel (110)
    • 4.2.5. Efekt finalny (111)
  • 4.3. Stworzenie przeszkody na szynach kolejowych (112)
    • 4.3.1. Tworzenie przeszkód (112)
    • 4.3.2. Tworzenie interakcji z obiektami (113)
    • 4.3.3. Tworzenie nowych postaci (116)
    • 4.3.4. Dialog (128)
  • 4.4. Burmistrz (137)
  • 4.5. Zagubiona przesyłka (138)
    • 4.5.1. Model przesyłki (138)
    • 4.5.2. Budowa interfejsu GUI (140)
    • 4.5.3. Właściwości Frame (142)
    • 4.5.4. Właściwości TextLabel (144)
    • 4.5.5. Przycisk do zamykania listu (146)
    • 4.5.6. Program do listu (147)
  • 4.6. Jaskinia (150)
    • 4.6.1. Tworzenie jaskini (150)
    • 4.6.2. Grupa porywaczy (154)
    • 4.6.3. Tworzenie ogniska (154)
    • 4.6.4. Tworzenie dialogu z porywaczami (158)
  • 4.7. Porwana córka Burmistrza (160)
    • 4.7.1. Miejsce ukrycia córki Burmistrza (160)
    • 4.7.2. Tworzenie postaci córki Burmistrza (163)
    • 4.7.3. Tworzenie rozmowy z córką Burmistrza (164)
  • 4.8. Stworzenie dialogu dla Burmistrza (166)
  • 4.9. Stworzenie programu do dialogów (168)
  • 4.10. Nagroda (170)

CZĘŚĆ V. Przybornik kodera

  • 5.1. Różnice ważne dla kodera Robloksa (174)
  • 5.2. Szybkie bieganie (175)
    • 5.2.1. Opis projektu Capture The Flag (176)
    • 5.2.2. Tworzenie programu (178)
    • 5.2.3. Czas testów (180)
  • 5.3. Jak zarobić Robuksy? (182)
    • 5.3.1. Dodatki do gry (182)
    • 5.3.2. Dodanie latającego dywanu (182)
    • 5.3.3. Sprawdzenie latającego dywanu (183)
    • 5.3.4. Tworzenie przepustki (185)
    • 5.3.5. Tworzenie interfejsu graficznego i programu do zakupu przepustki (190)
    • 5.3.6. Test za pomocą Roblox Studio (194)
    • 5.3.7. Test na serwerze podczas normalnej gry (198)
  • 5.4. To już koniec! (203)

Bibliografia (204)

Kategoria: Programowanie
Zabezpieczenie: Watermark
Watermark
Watermarkowanie polega na znakowaniu plików wewnątrz treści, dzięki czemu możliwe jest rozpoznanie unikatowej licencji transakcyjnej Użytkownika. E-książki zabezpieczone watermarkiem można odczytywać na wszystkich urządzeniach odtwarzających wybrany format (czytniki, tablety, smartfony). Nie ma również ograniczeń liczby licencji oraz istnieje możliwość swobodnego przenoszenia plików między urządzeniami. Pliki z watermarkiem są kompatybilne z popularnymi programami do odczytywania ebooków, jak np. Calibre oraz aplikacjami na urządzenia mobilne na takie platformy jak iOS oraz Android.
ISBN: 978-83-283-8679-2
Rozmiar pliku: 47 MB

BESTSELLERY

Kategorie: