Facebook - konwersja
Pobierz fragment

  • Empik Go W empik go

Młodzież licealna wobec wartości, samotności i pasji - ebook

Wydawnictwo:
Data wydania:
4 stycznia 2013
Format ebooka:
PDF
Format PDF
czytaj
na laptopie
czytaj
na tablecie
Format e-booków, który możesz odczytywać na tablecie oraz laptopie. Pliki PDF są odczytywane również przez czytniki i smartfony, jednakze względu na komfort czytania i brak możliwości skalowania czcionki, czytanie plików PDF na tych urządzeniach może być męczące dla oczu. Więcej informacji znajdziesz w dziale Pomoc.
czytaj
na laptopie
Pliki PDF zabezpieczone watermarkiem możesz odczytać na dowolnym laptopie po zainstalowaniu czytnika dokumentów PDF. Najpowszechniejszym programem, który umożliwi odczytanie pliku PDF na laptopie, jest Adobe Reader. W zależności od potrzeb, możesz zainstalować również inny program - e-booki PDF pod względem sposobu odczytywania nie różnią niczym od powszechnie stosowanych dokumentów PDF, które odczytujemy każdego dnia.
Informacje na temat zabezpieczenia e-booka znajdziesz na karcie produktu w "Szczegółach na temat e-booka". Więcej informacji znajdziesz w dziale Pomoc.
czytaj
na tablecie
Aby odczytywać e-booki na swoim tablecie musisz zainstalować specjalną aplikację. W zależności od formatu e-booka oraz systemu operacyjnego, który jest zainstalowany na Twoim urządzeniu może to być np. Bluefire dla EPUBa lub aplikacja Kindle dla formatu MOBI.
Informacje na temat zabezpieczenia e-booka znajdziesz na karcie produktu w "Szczegółach na temat e-booka". Więcej informacji znajdziesz w dziale Pomoc.
Pobierz fragment

Młodzież licealna wobec wartości, samotności i pasji - ebook

 

Wartości wyznaczają horyzont rozwoju człowieka. (…) Młody człowiek otwiera się na wartości, zwykle w specyficzny tylko dla siebie sposób. Bywa, że deterministyczne nastawia się na ideał, pragnie być najlepszy, podziwiany, ważny. Sposób bycia i wyrażania siebie jest zatem odpowiedzią na tę potrzebę i daje również obraz tego, co jest dla niego prymarne, a więc wartościowe. Z tego też powodu, mając na uwadze istotne funkcje wartości, w wymiarze zarówno subiektywnym, jak i obiektywnym, podjęto próbę ustalenia, na czym koncentruje się młodzież licealna.  (…) w perspektywie problematyki podjętej w tej książce ważne było również poznanie, w jakim zakresie młodzież doświadcza lub doświadczała samotności i jak sobie z nią radzi. Nie bez powodu dociekano również zainteresowań i pasji młodzieży, które wypełniają jej wolny czas, a ponadto stanowią podstawę i przestrzeń rozwoju, autoafirmacji i samourzeczywistnienia.

 

[…] Przedmiot badań stanowiły zatem trzy kategorie: wartości, samotność i pasje.

Spis treści

 

Wstęp (Magdalena Kleszcz, Małgorzata Łączyk); 7

Magdalena Kleszcz

Rozdział I. Eksplikacja zagadnień związanych z kategorią wartości; 9

Problematyka wartości w naukach społecznych; 9

Funkcjonowanie pojęcia wartości w ujęciu filozoficznym; 11

Pojęcie wartości w socjologii; 13

Psychologiczne rozumienie wartości; 15

Pedagogika wobec wartości; 20

Wartościowanie jako proces; 25

Postawy młodzieży wobec wartości na tle współczesnych badań; 28

Dorastanie a kryzys w wartościowaniu; 36

Małgorzata Łączyk

Rozdział II. Samotność w ujęciu interdyscyplinarnym; 45

O fenomenie samotności w filozofii; 45

Psychologia i pedagogika o samotności i osamotnieniu

na tle osobowościowym i socjokulturowym; 50

Rodzaje samotności jako przyczynek ustalenia wykładni rozumienia jej istoty; 54

Rodzaje i typy samotności; 54

Samotność jako konsekwencja deficytu w sferze potrzeb; 57

Koincydencja samotności z twórczością jako naczelną kategorią wartościowego życia; 63

Magdalena Kleszcz, Małgorzata Łączyk

Rozdział III. Metodologia badań własnych; 67

Założenia teoretyczne i metodologiczne badań; 67

Przedmiot i cele badań naukowych; 69

Problemy badawcze; 69

Metoda i technika prowadzenia badań; 70

Opis narzędzi badawczych wykorzystanych w badaniach własnych; 71

Polska adaptacja Value Survey Miltona Rokeacha autorstwa Piotra Brzozowskiego; 71

Kwestionariusz do Badania Kryzysu w Wartościowaniu autorstwa Piotra Olesia; 72

Procedura badań i charakterystyka badanych; 73

Magdalena Kleszcz, Małgorzata Łączyk

Rozdział IV. Wartości, pasje i doświadczenie samotności młodzieży na podstawie analizy wypowiedzi badanych; 75

Licealiści w recepcji własnej – prezentacja samoopisu badanych; 76

Wartości deklarowane przez licealistów podczas wywiadów; 80

Zróżnicowanie preferencji wartości wśród badanych na podstawie skali Miltona Rokeacha; 83

Kryzys w wartościowaniu na podstawie Kwestionariusza do Badania Kryzysu w Wartościowaniu Piotra Olesia; 90

Pasje badanej młodzieży; 93

Pasje młodzieży jako wartość i wykładnia wartości; 98

Obecność innych i ich znaczenie; 104

Samotność jako element doświadczenia życiowego badanych; 106

Podsumowanie i wnioski końcowe (Magdalena Kleszcz, Małgorzata Łączyk); 115

Bibliografia; 121

Aneks; 127

Kategoria: Pedagogika
Zabezpieczenie: Watermark
Watermark
Watermarkowanie polega na znakowaniu plików wewnątrz treści, dzięki czemu możliwe jest rozpoznanie unikatowej licencji transakcyjnej Użytkownika. E-książki zabezpieczone watermarkiem można odczytywać na wszystkich urządzeniach odtwarzających wybrany format (czytniki, tablety, smartfony). Nie ma również ograniczeń liczby licencji oraz istnieje możliwość swobodnego przenoszenia plików między urządzeniami. Pliki z watermarkiem są kompatybilne z popularnymi programami do odczytywania ebooków, jak np. Calibre oraz aplikacjami na urządzenia mobilne na takie platformy jak iOS oraz Android.
ISBN: 978-83-7850-195-4
Rozmiar pliku: 3,6 MB

BESTSELLERY

Kategorie: