Moodle dla nauczycieli i trenerów. Zaplanuj, stwórz i rozwijaj platformę e-learningową - ebook
Moodle dla nauczycieli i trenerów. Zaplanuj, stwórz i rozwijaj platformę e-learningową - ebook
Naucz się sam, by uczyć innych!
- Moodle lokalnie i globalnie, czyli jak zainstalować i skonfigurować tę platformę
- Zakładanie kursu i planowanie szkolenia, czyli co zrobić w pierwszej kolejności
- Moduły i wtyczki, czyli o co warto lub należy rozszerzyć możliwości Moodle\'a
Platforma Moodle 2.0 to narzędzie, z którego skorzystać może każdy, kto chce prowadzić szkolenia przez internet. Ta forma nauczania staje się coraz bardziej popularna z uwagi na swój elastyczny charakter - tradycyjne kursy zabierają za dużo cennego czasu, a we współczesnym, informacyjnym społeczeństwie szkolić muszą się praktycznie wszyscy. Moodle umożliwia zdalne prowadzenie zajęć z wykorzystaniem wielu kanałów komunikacyjnych: strony internetowej, e-maili, czatów, forów, komunikatorów, a ponadto zapewnia szybki dostęp do materiałów szkoleniowych, których różnorodność ograniczona może być tylko wyobraźnią osoby prowadzącej kurs.
Jeżeli zamierzasz spróbować swoich sił w tej młodej, lecz prężnej dziedzinie, książka "Moodle dla nauczycieli i trenerów. Zaplanuj, stwórz i rozwijaj platformę e-learningową" przeznaczona jest właśnie dla Ciebie. Znajdziesz tu wszystko, co musisz wiedzieć, by szybko przejść do konkretów i zaadaptować Moodle\'a do własnych potrzeb. Dowiesz się, jak zainstalować i skonfigurować tę platformę, zaplanować i założyć nowy kurs, przygotować i opublikować materiały. Poznasz sposoby efektywnej komunikacji z kursantami i możliwości oceniania ich postępów. Zorientujesz się, na czym polega administrowanie systemem, jak dbać o jego bezpieczeństwo i jakie rozszerzenia mogą pomóc Ci w pracy. Krótko mówiąc, przygodę z e-learningiem po prostu musisz zacząć od Moodle\'a!
- Instalacja i konfiguracja Moodle\'a 2.0
- Zakładanie kursu i planowanie szkolenia
- Bloki na stronie głównej i innych stronach
- Przygotowanie materiałów na potrzeby e-szkolenia
- Wbudowany edytor HTML platformy
- Formy komunikacji
- Formy publikacji materiałów
- Lekcja, przypadek szczególny
- Prowadzenie warsztatów
- Oceny na kursie
- Elementy administracji
- Reset kursu i kopie zapasowe
- Użytkownicy platformy
- Dodatkowe narzędzia
- Prowadzenie zdalnych zajęć
- Ocena jakości kursu
Doceń Moodle\'a - zobacz, co potrafi!
Spis treści
Rozdział 1. Zamiast wstępu, czyli dla kogo jest przeznaczona książka (7)
Rozdział 2. Czym jest zdalne nauczanie, czyli odrobina teorii (11)
Rozdział 3. Dlaczego Moodle$1 (17)
Rozdział 4. Instalacja i wstępna konfiguracja (27)
- 4.1. Moodle lokalnie (27)
- 4.2. Nasz Moodle w globalnej sieci (41)
Rozdział 5. Organizacja platformy (49)
- 5.1. Bloki, które warto lub nie umieścić na stronie głównej (53)
- 5.1.1. Dodaj blok (53)
- 5.1.2. Opis kursu (strony) (54)
- 5.1.3. Kalendarz (54)
- 5.1.4. Zalogowani użytkownicy (57)
- 5.1.5. Najświeższe wiadomości (58)
- 5.1.6. Nadchodzące terminy (58)
- 5.1.7. Co się ostatnio działo (60)
- 5.1.8. HTML (60)
- 5.1.9. Osoby (61)
- 5.1.10. Wiadomości (62)
- 5.1.11. Szukaj w forach (63)
- 5.1.12. Kursy (63)
- 5.2. Jakie bloki wybrać$2 (64)
- 5.2.1. Pokaż nowości (66)
- 5.2.2. Pokaż listę kursów (66)
- 5.2.3. Pokaż listę kategorii (67)
- 5.2.4. Lista wyboru (68)
Rozdział 6. Pierwszy kurs (73)
- 6.1. Zakładanie nowego kursu (73)
- 6.1.1. Konfiguracja kursu (74)
- 6.1.2. Zamawianie kursu (80)
- 6.1.3. Edycja kursu (83)
- 6.1.4. Dodawanie użytkowników do kursu (83)
- 6.1.5. Formy zapisów na kurs (87)
- 6.1.6. Grupy (88)
- 6.1.7. Opcje Zezwolenia i Sprawdź uprawnienia (91)
- 6.1.8. Pozostałe opcje (92)
- 6.1.9. Organizacja elementów kursu (93)
- 6.1.10. Zasoby (97)
- 6.1.11. Składowe (99)
- 6.2. Planowanie szkolenia (100)
- 6.2.1. Analiza (101)
- 6.2.2. Projektowanie (104)
- 6.2.3. Opracowanie (106)
- 6.2.4. Wdrożenie (107)
- 6.2.5. Ewaluacja (107)
- 6.3. Przygotowanie materiałów (110)
- 6.3.1. Organizacja materiałów, czyli praca z plikami (110)
- 6.3.2. Co robimy z naszymi odręcznymi notatkami$3 (112)
- 6.3.3. Jak powinny wyglądać materiały$4 (112)
- 6.4. Edytor HTML (115)
- 6.5. Formy komunikacji (124)
- 6.5.1. Forum (124)
- 6.5.2. Czat (136)
- 6.5.3. System wiadomości wewnętrznych platformy (141)
- 6.5.4. Głosowanie (146)
- 6.5.5. Ankieta (151)
- 6.6. Publikacja materiałów (157)
- 6.6.1. Etykieta (157)
- 6.6.2. Strona WWW (159)
- 6.6.3. Folder (161)
- 6.6.4. URL (164)
- 6.6.5. Zasób (166)
- 6.7. Lekcja, przypadek szczególny (169)
- 6.7.1. Wybór wielokrotny (183)
- 6.7.2. Prawda/fałsz (184)
- 6.7.3. Krótka odpowiedź (185)
- 6.7.4. Numeryczne (186)
- 6.7.5. Dopasuj odpowiedź (186)
- 6.7.6. Esej (189)
- 6.7.7. Lekcja liniowa (189)
- 6.7.8. Lekcja wielowątkowa (190)
- 6.7.9. Lekcja z klastrami (191)
- 6.8. Pora sprawdzić wiedzę (193)
- 6.8.1. Quiz (193)
- 6.8.2. Zadanie (222)
- 6.9. Jak jeszcze możemy publikować i oceniać (234)
- 6.9.1. Wiki (234)
- 6.9.2. Słownik (243)
- 6.9.3. Baza (253)
- 6.10. Po prostu warsztaty (261)
- 6.10.1. Wykorzystanie sumacyjnej (akumulacyjnej) strategii oceniania (263)
- 6.10.2. Komentarze (271)
- 6.10.3. Liczba błędów (272)
- 6.10.4. Ostatnia strategia Rubryka (273)
- 6.11. Pozostałe zasoby kursu (278)
- 6.11.1. IMS content package (278)
- 6.11.2. SCORM (280)
Rozdział 7. Oceny (285)
Rozdział 8. Elementy administracji (299)
- 8.1. W przypadku katastrofy - kopie zapasowe (299)
- 8.2. Reset kursu (312)
- 8.3. Użytkownicy platformy, czyli kto jest kim w Moodle (314)
- 8.4. Moduły i wtyczki (317)
- 8.5. Zmiana wyglądu platformy (320)
- 8.6. Co jeszcze możemy konfigurować$5 (325)
Rozdział 9. W roli studenta (331)
Rozdział 10. Dodatkowe narzędzia (339)
Rozdział 11. Jak prowadzić zdalne zajęcia$6 (345)
Rozdział 12. Jak stosować Moodle$7 (351)
Rozdział 13. Czy zrealizowaliśmy dobry kurs$8 (357)
Rozdział 14. Zamiast podsumowania - czy warto$9 (365)
Literatura (367)
Skorowidz (371)
Kategoria: | Webmaster |
Zabezpieczenie: |
Watermark
|
ISBN: | 978-83-246-3780-5 |
Rozmiar pliku: | 12 MB |