Facebook - konwersja
Czytaj fragment
Pobierz fragment

  • Empik Go W empik go

Negocjacje handlowe - ebook

Wydawnictwo:
Data wydania:
1 maja 2020
Format ebooka:
EPUB
Format EPUB
czytaj
na czytniku
czytaj
na tablecie
czytaj
na smartfonie
Jeden z najpopularniejszych formatów e-booków na świecie. Niezwykle wygodny i przyjazny czytelnikom - w przeciwieństwie do formatu PDF umożliwia skalowanie czcionki, dzięki czemu możliwe jest dopasowanie jej wielkości do kroju i rozmiarów ekranu. Więcej informacji znajdziesz w dziale Pomoc.
Multiformat
E-booki w Virtualo.pl dostępne są w opcji multiformatu. Oznacza to, że po dokonaniu zakupu, e-book pojawi się na Twoim koncie we wszystkich formatach dostępnych aktualnie dla danego tytułu. Informacja o dostępności poszczególnych formatów znajduje się na karcie produktu.
, MOBI
Format MOBI
czytaj
na czytniku
czytaj
na tablecie
czytaj
na smartfonie
Jeden z najczęściej wybieranych formatów wśród czytelników e-booków. Możesz go odczytać na czytniku Kindle oraz na smartfonach i tabletach po zainstalowaniu specjalnej aplikacji. Więcej informacji znajdziesz w dziale Pomoc.
Multiformat
E-booki w Virtualo.pl dostępne są w opcji multiformatu. Oznacza to, że po dokonaniu zakupu, e-book pojawi się na Twoim koncie we wszystkich formatach dostępnych aktualnie dla danego tytułu. Informacja o dostępności poszczególnych formatów znajduje się na karcie produktu.
(2w1)
Multiformat
E-booki sprzedawane w księgarni Virtualo.pl dostępne są w opcji multiformatu - kupujesz treść, nie format. Po dodaniu e-booka do koszyka i dokonaniu płatności, e-book pojawi się na Twoim koncie w Mojej Bibliotece we wszystkich formatach dostępnych aktualnie dla danego tytułu. Informacja o dostępności poszczególnych formatów znajduje się na karcie produktu przy okładce. Uwaga: audiobooki nie są objęte opcją multiformatu.
czytaj
na tablecie
Aby odczytywać e-booki na swoim tablecie musisz zainstalować specjalną aplikację. W zależności od formatu e-booka oraz systemu operacyjnego, który jest zainstalowany na Twoim urządzeniu może to być np. Bluefire dla EPUBa lub aplikacja Kindle dla formatu MOBI.
Informacje na temat zabezpieczenia e-booka znajdziesz na karcie produktu w "Szczegółach na temat e-booka". Więcej informacji znajdziesz w dziale Pomoc.
czytaj
na czytniku
Czytanie na e-czytniku z ekranem e-ink jest bardzo wygodne i nie męczy wzroku. Pliki przystosowane do odczytywania na czytnikach to przede wszystkim EPUB (ten format możesz odczytać m.in. na czytnikach PocketBook) i MOBI (ten fromat możesz odczytać m.in. na czytnikach Kindle).
Informacje na temat zabezpieczenia e-booka znajdziesz na karcie produktu w "Szczegółach na temat e-booka". Więcej informacji znajdziesz w dziale Pomoc.
czytaj
na smartfonie
Aby odczytywać e-booki na swoim smartfonie musisz zainstalować specjalną aplikację. W zależności od formatu e-booka oraz systemu operacyjnego, który jest zainstalowany na Twoim urządzeniu może to być np. iBooks dla EPUBa lub aplikacja Kindle dla formatu MOBI.
Informacje na temat zabezpieczenia e-booka znajdziesz na karcie produktu w "Szczegółach na temat e-booka". Więcej informacji znajdziesz w dziale Pomoc.
Czytaj fragment
Pobierz fragment

Negocjacje handlowe - ebook

Negocjacje handlowe stanowią istotny element funkcjonowania świata biznesu. To właśnie dzięki sprytnym negocjacjom od wieków przedsiębiorcy zyskują na znaczeniu i wygrywają z konkurencją. Czy nie czas abyś i Ty poznał tajniki negocjacji, które pozwolą Tobie stać się milionerem… Wybór należy do Ciebie. Czas mija.

Kategoria: Poradniki
Zabezpieczenie: Watermark
Watermark
Watermarkowanie polega na znakowaniu plików wewnątrz treści, dzięki czemu możliwe jest rozpoznanie unikatowej licencji transakcyjnej Użytkownika. E-książki zabezpieczone watermarkiem można odczytywać na wszystkich urządzeniach odtwarzających wybrany format (czytniki, tablety, smartfony). Nie ma również ograniczeń liczby licencji oraz istnieje możliwość swobodnego przenoszenia plików między urządzeniami. Pliki z watermarkiem są kompatybilne z popularnymi programami do odczytywania ebooków, jak np. Calibre oraz aplikacjami na urządzenia mobilne na takie platformy jak iOS oraz Android.
ISBN: 978-83-8221-215-0
Rozmiar pliku: 1,0 MB

FRAGMENT KSIĄŻKI

Negocjacje handlowe stanowią metodę osiągania porozumienia z jednym lub wieloma partnerami w określonej kwestii, w zakresie umów handlowych, sposobów i metod współpracy. To sposób na uzyskanie kompromisu, gdzie interesy wszystkich stron zostają pogodzone na rzecz realizacji wspólnego celu. Negocjacje są sztuką z tego powodu,

iż ostatecznie rozmowy prowadzone są przez konkretne osoby, przedstawicieli firm, od których umiejętności zależy powodzenie prowadzonych negocjacji. Nieodpowiednia taktyka, manipulacje, złe założenia i metody mogą doprowadzić do negatywnych następstw dla całego przedsiębiorstwa czy grup firm. Negocjacje, jako pojęcie istnieje od zarania dziejów ludzkości. Stanowiły one narzędzie wojny i pokoju już w okresie starożytności.

Częstow tamtym okresie historycznym negocjacje niezadowalające dla jednej ze strony były powodem wojny. Negocjacje handlowe również stanowiły od wieków wyraz zdolności kupców do handlu, sprawiając, iż jedni bogacili się a inni tracili zyski. Negocjacja jest to, zatem pewnego rodzaju sztuka, zdolność do podejmowania ryzyka. Musi ono jednak być skalkulowane. To również umiejętność wzajemnego komunikowania, które przynosi obu stronom korzyści. Wykorzystanie zdolności psychologicznych oraz atutów, które istnieją w danym momencie pozwala na wynegocjowanie możliwie najlepszych warunków umowy.

Negocjacje jako narzędzie biznesu zyskują na znaczeniu, dzięki globalizacji rynków. Dzięki wymianie handlowej między firmami reprezentującymi różne kultury coraz częściej potrzebne są również specyficzne umiejętności i wiedza w zakresie negocjacji w środowisku multikulturowym. W ogólnym wymiarze negocjacje w wymiarze globalnym odnoszą się do wymiaru środowiskowego, klimatu politycznego, uwarunkowań prawnych i społecznych. To proces, który opiera się o werbalne i niewerbalne strategie. W tym kontekście celem niniejszego opracowania jest przedstawienie podstawowych zagadnień w zakresie uwarunkowań, przebiegu oraz innych zasadniczych aspektów problematyki negocjacji handlowych w biznesie. W odniesieniu do źródeł wykorzystanych na potrzeby niniejszej pracy w szczególności oparto się na literaturze przedmiotu oraz innych opracowaniach naukowych.Negocjacje stanowią bez wątpienia interakcji społecznej, gdzie strony w ramach procesu negocjacyjnego starają się zdefiniować wzajemne relacje w kontekście handlowym. Istotą negocjacji jest współdziałanie, to złożony proces komunikacyjny, w który strony angażują się, aby uzyskać coś od drugiej strony, starają się zmienić przekonania i zachowania w sposób, który umożliwi osiągnięcie porozumienia. Wbrew pozorom, zakres rzeczowy prowadzonych negocjacji nie ogranicza się wyłącznie do treści umów, zasad współpracy czy warunków przejęcia drugiej firmy, mediacji w zakresie ugody w sporze czy kwestii ustalenia ceny sprzedaży lub kupna.

Prowadzenie negocjacji wymaga odpowiedniego przygotowania, dogłębnej analizy wszystkich kwestii i konotacji, które mogą wpływać na treść rozmów. Należy brać pod uwagę zarówno kwestie formalne, prawne, uwarunkowania otoczenia w którym biznes funkcjonuje, wpływu podejmowanych decyzji na inne podmioty, na pozycję negocjujących stron, a nawet na możliwe straty i zyski zależnie od ostatecznego kompromisu. Wreszcie, negocjacje powinny dotyczyć takich kwestii, które podlegają tego rodzaju formie konsensusu, może bowiem dojść do sytuacji, w której druga strona domaga się takich zachowań, jak zmiana wartości prezentowanych przez firmę, czy dokonania działań wątpliwych moralnie i etycznie. Negocjacje co do zasady mogą być realizowane w ramach stosunków dwustronnych. Szczególną ich formą są negocjacje wielostronne. Wówczas ich uczestnikami jest wiele podmiotów, co jednak wiąże się ze skomplikowaniem procesu interakcji. Wreszcie, negocjacje mogą przyjmować charakter formalny. Wówczas zwykle są kierowane i nadzorowane przez osobę, która pełni funkcje moderatora, regulującego przebieg rozmów.

Wówczas negocjacje oparte są o przyjęte uprzednio zasady i reguły. Mogą one zostać uzupełnione formą nieformalnych negocjacji, opartych o paraprywatne spotkania. Negocjacje co do zasady charakteryzują się również istnieniem konfliktu interesów, strony posiadają sprzeczne cele lub pragną osiągnąć pewne korzyści, a wejście w proces negocjacji staje się wynikiem przekonania, że strony są w stanie wzajemnie wypracować jedno stanowisko. To świadomy proces, który w wymiarze handlu jest wykorzystywany w bardzo rozmaity sposób. Negocjacje prowadzone są na każdym poziomie, od lokalnych firm i ich stowarzyszeń, poprzez koncerny międzynarodowe, państwa, organizacje które zrzeszają państwa różnych regionów.

Negocjacje stanowią zatem interakcyjny proces decyzyjny, jest to również sposób na moderowanie konfliktu między różnymi podmiotami, dający możliwość osiągnięcia porozumienia, to również proces komunikacji i wymiany oraz tworzenia wartości. Negocjacje handlowe bez wątpienia stanowią instrument zarządzania firmą, obejmując zarówno te sytuacje, gdzie firma jest środowiskiem negocjacji jak i te, gdzie jest ich stroną. Negocjacje stricte handlowe co do zasady realizowane są między firmą a jej zewnętrznymi interesariuszami, jak dostawcy, odbiorcy, kooperanci. Negocjacje takie mogą również być prowadzone w ramach różnej prawnej formy zrzeszającej różne, kooperujące ze sobą podmioty gospodarcze, w celu ustalenia różnych sfer działania.

Czynnikami, które wpływają na proces negocjacji, stanowią nie tylko konkretne rozwiązania. To również środowisko negocjacyjne, zatem miejsce, w którym negocjacje są prowadzone, język negocjacji. Również istotną rolę w zakresie uwarunkowań negocjacji odgrywa środowisko, w tym system prawny, biurokracja panująca w danym państwie, różnice polityczne i ideologiczne, różnice kulturowe. Negocjacje handlowe zależeć mogą również od takich czynników, jak koniunktura gospodarcza i jej uwarunkowania, zasady rynku walutowego, kondycja innych firm sektora, stabilność systemu politycznego w miejscu, gdzie działania handlowe są podejmowane.Prawie zawsze skuteczne negocjacje obejmują znacznie więcej niż dialog z drugą stroną. Proces negocjacji obejmuje szereg kroków i posunięć, które powinny być realizowane w określony sposób i w określonej kolejności. Pominięcie części posunięć lub niewłaściwe ich przeprowadzenie może bardzo zmniejszyć skuteczność negocjacji. Jeszcze zanim się zaczną właściwe rozmowy, trzeba wykonać, co najmniej dwa posunięcia: przygotować się merytorycznie i wytworzyć w sobie właściwe nastawienie. Jest to etap przed negocjacyjny, w literaturze przedmiotu nazywany również fazą przygotowania. Następnym krokiem jest prowadzenie rozmów, niektóre szkoły negocjacji rozbijają tą fazę na dwie jej przyporządkowane: otwarcie, rozpoczęcie rozmów, które jest początkiem spotkania ludzi, a także momentem podania pierwszych ofert, tworzących wyjściowe warunki przyszłego kontraktu, oraz prowadzenie rozmów: kolejne propozycje prowadzące do osiągnięcia porozumienia w sprawie ostatecznych rozwiązań. Ostatnim etapem jest faza zakończenia rozmów po przez przyjęcie warunków, realizacje oraz wprowadzenie w życie porozumienia.Kennedy G., Negocjator-leksykon, Studio EMKA, Warszawa 1998 r., s. 46—47.

Nęcki Z., Negocjacje w biznesie, Kraków 2000 r., s. 45—49.

Fowler A., Jak skutecznie negocjować, PETIT, Warszawa 2001 r., s. 16 — 18.

Nęcki Z., op. cit., s. 190—191.

Ibidem, s. 191.

Ibidem, s.193.

Dąbrowski P. J., Praktyczna teoria negocjacji. Sorbog, Warszawa 1991 r. s. 35—36.

Masternbroek W., Negocjowanie, PWN, Warszawa 1996 r., s. 28—33.

Błaut R., Skuteczne negocjacje, Warszawa 1994 r., s. 25.

Zob.: http://www.techniki-negocjacji.com.pl/Etapy-negocjacji.htm, data dostępu: 03.01.2016r.

Zob.: http://www.akademia.gbp.pl/szkolenie/9/play, data dostępu: 03.01.2016r.Nęcki Z., op. cit., s. 33 — 37.

Nęcki Z., op. cit., s. 35.

Ibidem, s. 28.

Dąbrowski P. J., Praktyczna teoria negocjacji. Sorbog, Warszawa 1991 r., s. 56—76.

Fisher R., Ury W., Patton B., op. cit., s. 40 — 41.

Hausner J., Zarządzanie podmiotami ekonomii społecznej, Wydawca Małopolska Szkoła Administracji Publicznej Uniwersytetu Ekonomicznego w Krakowie. Kraków 2007 r., s. 89 — 96.

Sztumski J., Konflikty społeczne i negocjacje, jako sposoby ich przezwyciężania, Wydawnictwo Wydziału Zarządzania Politechniki Częstochowskiej, Częstochowa 2000 r., s.131 — 132.

Hausner J., op. cit., s. 96 — 97.

Sztumski J., op. cit., s. 89 — 98.Za: http://www.probuyer.pl/?page_id=187, data dostępu: 04.01.2016r.

Za:http://forsal.pl/artykuly/654906,na_co_trzeba_byc_przygotowanym_probujac_wejsc_do_sieci_handlowej.html, data dostępu: 05.01.2016r.

Zob.: http://natemat.pl/83985,dostawcy-zdradzaja-kulisy-negocjacji-z-sieciami-handlowymi-wszystko-odbywa-sie-w-cztery-oczy-nie-ma-nic-na-papierze, data dostępu: 05.01.2016r.

Por. http://www.uwm.edu.pl/pa/fileadmin/pliki_do_pobrania/przewodnik_negocjacje.pdf, data dostępu: 05.01.2016r.
mniej..

BESTSELLERY

Kategorie: