Nowe trendy w zachowaniach konsumentów na rynku usług finansowych - ebook
Nowe trendy w zachowaniach konsumentów na rynku usług finansowych - ebook
Rynek usług finansowy stanowi jeden z najważniejszych elementów systemu społeczno-ekonomicznego każdego kraju. O randze, a jednocześnie znacznej złożoności tego rynku świadczy to, iż stanowi on mechanizm, dzięki któremu oferuje się usługi pozwalające na przepływ strumieni pieniężnych (siły nabywczej) w gospodarce. Rezultatem funkcjonowania tego rynku jest zatem możliwość współtworzenia pieniądza przez niefinansowe podmioty gospodarcze. Rynek usług finansowych jest zatem szkieletem, na którym opiera się funkcjonowanie całego systemu rynkowego.
Wszystko to daje asumpt do podjęcia kompleksowych badań nad nowymi trendami w zachowaniach konsumentów na tym rynku. Szczególną uwagę należy zwrócić na kwestię ocen, które z trendów i kierunków zmian w zachowaniach konsumentów mają charakter względnie trwały, a które incydentalny i krótkookresowy. I wreszcie, które z trendów będą się nasilać i w jakich grupach konsumentów, które będą przenikać do innych grup, ulegać modyfikacjom, a które będą z czasem zanikać. To właśnie było przedmiotem badań, których wyniki przedstawiono w tej książce.
Spis treści
Rozdział I Rola i znaczenie rynków finansowych we współczesnej gospodarce
1.1. Rynki finansowe – pojęcie, charakterystyka
1.2. Podmioty rynków finansowych – rodzaje, charakterystyka
1.3. Miejsce polskiego rynku finansowego w globalnym systemie finansowym
Rozdział II Konsument i jego zachowania na rynkach finansowych
2.1. Konsument i jego rola na rynkach finansowych
2.2. Istota zachowań konsumentów na rynkach finansowych
2.3. Proces decyzyjny konsumenta na rynkach finansowych
Rozdział III Heterogenizacja a homogenizacja zachowań konsumentów na rynkach finansowych
3.1. Potrzeby finansowe i wartości oczekiwane przez konsumentów na rynkach finansowych
3.2. Poszukiwanie i ocena możliwości zaspokojenia potrzeb przez konsumentów na rynkach finansowych
3.3. Decyzje zakupu konsumentów na rynkach finansowych
3.4. Ocena decyzji i wartości uzyskanych przez konsumentów na rynkach finansowych
Rozdział IV Charakterystyka nowych trendów w zachowaniach konsumentów na rynkach finansowych
4.1. Wpływ globalizacji na zachowania konsumentów na rynkach finansowych
4.2. Etnocentryzm konsumencki na rynkach finansowych
4.3. Wirtualizacja zachowań konsumentów na rynkach finansowych
4.4. Zjawisko podwójnego zagrożenia a lojalność konsumentów na rynkach finansowych
4.5. Postawy etyczne konsumentów na rynkach finansowych
Rozdział V Negatywne zjawiska w zachowaniach konsumentów na rynkach finansowych
5.1. Wpływ kryzysu gospodarczego na zachowania konsumentów na rynkach finansowych
5.2. Analfabetyzm finansowy konsumentów
5.3. Wykluczenie finansowe konsumentów
5.4. Upadłość finansowa konsumentów
Rozdział VI Zmiany w zachowaniach konsumentów na rynkach finansowych
6.1. Typologia konsumentów na rynkach finansowych w świetle zmian rynkowych
6.2. Model zachowań konsumentów w świetle zmian na rynkach finansowych
6.3. Kierunki zmian w zachowaniach konsumentów na rynkach finansowych
Kategoria: | Zarządzanie i marketing |
Zabezpieczenie: |
Watermark
|
ISBN: | 978-83-7488-046-6 |
Rozmiar pliku: | 2,9 MB |