O biznesie w internecie. Wszystko co chcielibyście wiedzieć, ale baliście się zapytać - ebook
O biznesie w internecie. Wszystko co chcielibyście wiedzieć, ale baliście się zapytać - ebook
Jak z powodzeniem prowadzić e-biznes i nie zgubić się w możliwościach, które daje internet?
Coraz więcej kupujemy i sprzedajemy przez internet - polski rynek e-commerce wyceniany jest już na ok. 21,5 mld złotych*. Jednak na co dzień nie zastanawiamy się, jak to wszystko działa ani jak jest regulowane przez prawo. Dopiero gdy chcemy stworzyć własny startup czy sprzedawać coś w internecie, pojawiają się pierwsze pytania. Na część z nich odpowiemy sobie już na etapie planowania biznesu, ale część zaskoczy nas dopiero wtedy, gdy rozpoczniemy działalność. Dlatego warto jak najwcześniej poznać specyfikę i reguły prowadzenia e-biznesu.
Niniejsza książka w praktyczny sposób opisuje różne aspekty działalności w internecie. Autorzy przyglądają się zarówno startupom, jak i e-biznesowi w ogóle. Wspólnie z Czytelnikami zastanawiają się nad promowaniem firmy w sieci oraz płynącymi z tego korzyściami. Omawiają też specyfikę sprzedaży i obsługi klienta w świecie wirtualnym. Poruszają tematy, o których często zapominamy lub wręcz nie uświadamiamy sobie ich istnienia, a przecież kwestie prawne oraz bezpieczeństwo i przepływ pieniędzy są kluczowe dla każdego e-biznesu. Krótkie teksty w formie pytań i odpowiedzi omawiają wszystkie kluczowe obszary, szczególnie interesujące dla osób chcących prowadzić działalność w internecie. Odpowiedzi na pytania, których do tej pory nie mieliście komu zadać!
* dane na 2012 rok według szacunków SMB, Kelkoo, Forrester Research
Spis treści
Rozdział 1. Startup - tworzenie nowego biznesu (9)
- Jak budować startup - najpierw Polska czy od razu cały świat? (11)
- Czy to prawda, że biznes internetowy szybko zaczyna przynosić zyski? (15)
- Czy potrzeba dużych nakładów finansowych, aby osiągnąć sukces w e-biznesie? (18)
- Czy to prawda, że łatwiej i przyjemniej prowadzić własny biznes, niż pracować na etacie? (20)
- Czy polskie startupy odnoszą sukcesy na świecie? (22)
- Czy pomysł rzeczywiście jest najważniejszy i trzeba być pierwszym, by osiągnąć sukces? (24)
- Jeśli mój biznes doskonale funkcjonuje offline, to czy opłaca się inwestować w sprzedaż online? (28)
- Czy można zainteresować zagranicznego inwestora polskim startupem? (32)
- Czy to prawda, że prowadzenie sklepu internetowego wymaga stosunkowo niewiele pracy i nakładów finansowych? (34)
- Jaką opinię ma e-commerce, czy w ogóle jest postrzegany jako poważna działalność? (36)
Rozdział 2. Prowadzenie e-biznesu (39)
- Czy jeśli moja firma ma stronę WWW, to znaczy, że jest e-biznesem? (41)
- Mówi się, że wiele biznesów internetowych prowadząstudenci, nierzadko w domach czy akademikach. Czy to prawda? (46)
- Czy bez znajomości w internetowych środowiskach biznesowych można coś osiągnąć w e-biznesie? (48)
- Czy mogę kusić klientów czymś poza ceną? (51)
- Jak ważny jest interfejs sklepu internetowego? (56)
- Co bardziej się opłaca - współpraca i dzielenie się sukcesem czy samodzielne budowanie marki? (60)
- Czy koniecznie trzeba stworzyć nową potrzebę na rynku (i zaspokoić ją), by osiągnąć sukces? (64)
- Jak dużych nakładów wymaga prowadzenie biznesu online? (66)
- Czy uzależnienie swojego biznesu od innego produktu jest błędem? (69)
- Co mogą nam powiedzieć statystyki odwiedzin strony? (72)
- Jak badać zachowania użytkowników na stronie, czyli testy A/B (74)
- Co należy umieszczać na landing page? (77)
- Na co zwrócić uwagę przy projektowaniu kluczowego elementu strony - wyszukiwarki? (80)
- Na co warto zwrócić uwagę przy tworzeniu zdjęć produktowych? (83)
Rozdział 3. Promocja (87)
- Ile trzeba zainwestować w reklamę, żeby wypromować swój biznes w internecie? (89)
- Nawet dobry produkt sam się nie sprzeda - jak pomóc mu zaistnieć? (93)
- Czy warto bywać na branżowych eventach, czy lepiej skupić się na prowadzeniu firmy? (97)
- Jak istotne jest pierwsze miejsce w Google'u? To konieczność czy mit? (99)
- Jak być obecnym w social mediach i czy jest to trudne? (101)
- Czy prowadząc stronę lub bloga, można dobrze zarabiać na reklamach? (104)
- Czy przeceny są skutecznym środkiem do rozreklamowania sklepu lub marki? (107)
- Czy promocja może odbywać się wyłącznie w internecie? (111)
- Czy działalność w social mediach ma sens, jeśli prowadzi się firmę w modelu B2B? (115)
- Media raz wynoszą na piedestał, a innym razem szukają sensacji - czy to oznacza, że bardziej opłaca się ich unikać? (118)
- Co zrobić, jeśli nie mam zbyt wielkich funduszy na poszczególne zlecenia (grafikę, wykonanie strony itp.)? (122)
- Czy opłacenie wypozycjonowania strony jest dobrym i bezpiecznym sposobem na SEO? (125)
- Czy działania na Facebooku są jedynie wizerunkowe, czy mogą też realnie wpływać na sprzedaż? (129)
- Na co warto zwrócić uwagę przy działaniach SEM? (133)
- Jakie są korzyści z używania systemów monitorujących media, działania SEO, SEM? (136)
Rozdział 4. Sprzedaż i obsługa klienta (141)
- Co oferują branżowe media społecznościowe i czy warto ich używać? (143)
- Czy warto korzystać z systemów do zarządzania relacjami z klientami? (146)
- Czy rezygnacja z "tradycyjnego" supportu i przeniesienie obsługi na social media może się sprawdzić? (148)
- Czy warto inwestować w support wielojęzyczny i native speakerów? (150)
- Czy opłaca się tworzyć program partnerski? (153)
- Czy zasada "klient ma zawsze rację" obowiązuje w każdym przypadku? (156)
- Czy warto zatrudnić sprzedawców w firmie internetowej? (158)
Rozdział 5. Płatności elektroniczne (161)
- Czy do płatności w internecie potrzebna jest karta kredytowa? (163)
- Czy jest możliwe, by ktoś poznał login i hasło do mojego konta bankowego, gdy będę płacić przez internet? (165)
- Czy prawdą jest, że jeśli chcę zapłacić kartą w internecie, musi to być karta kredytowa? (168)
- Czy przelew internetowy natychmiast dociera do odbiorcy? (170)
- Czy sklep internetowy przechowuje dane mojej karty kredytowej? (172)
- Czy to prawda, że płatności przelewami są szybsze i wygodniejsze od płatności kartami? (173)
- Czy konto agregowane jest legalne? (175)
- Czy to prawda, że przyjmowanie płatności na swojej stronie internetowej jest nielegalne? (178)
- Czy w Polsce można przyjmować płatności jednym kliknięciem? (181)
- Czy to prawda, że płatności cykliczne nie działają w Polsce? (183)
- Czy istotnie w Polsce mamy wyższe ceny i marże (np. za usługi płatnicze) niż na Zachodzie? (185)
Rozdział 6. Bezpieczeństwo (187)
- Czy płatność za pobraniem jest najbezpieczniejsza? (189)
- Czy kradzież karty kredytowej oznacza, że konto może zostać wyczyszczone? (190)
- Czy odzyskanie pieniędzy jest zawsze tak samo kłopotliwe, niezależnie od sposobu płatności? (193)
- Czy podawanie danych karty przez telefon jest niebezpieczne? (195)
- Jak ważny jest certyfikat SSL? (198)
- Po co analizować swoje transakcje i kiedy umieścić je na blackliście? (200)
- Czy zabezpieczenie 3-D Secure nie jest zbyt problematyczne? (202)
Rozdział 7. Urządzenia mobilne (205)
- Czy warto dopasować stronę sklepu do urządzeń mobilnych? (207)
- Czy aplikacja napisana na Androida/iOS będzie działała na wszystkich urządzeniach mobilnych? (210)
- W jaki sposób przenieść swój e-biznes do mobile business - aplikacja czy strona mobilna? (212)
- Jak można przyjmować płatności w aplikacjach mobilnych? (215)
- Czy to prawda, że przyjmowanie płatności przelewem jest niemożliwe na urządzeniach mobilnych? (217)
Rozdział 8. Prawo (219)
- Czy mogę wykorzystać na swojej stronie zdjęcie znalezione w internecie? (221)
- Co to jest znak towarowy i w jaki sposób go zarejestrować? (224)
- Co muszę zrobić, aby prowadzić sprzedaż na Allegro? (226)
- Czy założenie firmy w tzw. raju podatkowym może pomóc obejść prawo? (229)
- Czy firmy zarejestrowane w rajach podatkowych powinny budzić podejrzliwość? (231)
- Co należy zrobić, aby zorganizować loterię promocyjną? (233)
- Czy można sprzedawać określony towar w poszczególnych krajach? Jakie prawo wtedy obowiązuje? (235)
- Co i kiedy powinien zrobić klient - podpisać umowę czy zaakceptować regulamin? (237)
- W jakich sytuacjach działalność może być ograniczona przez ochronę patentową? (239)
Kategoria: | Branża IT |
Zabezpieczenie: |
Watermark
|
ISBN: | 978-83-246-7902-7 |
Rozmiar pliku: | 3,6 MB |