Facebook - konwersja
Pobierz fragment

Ocenianie wspierające w budowaniu jakości praktyki edukacyjnej szkoły - ebook

Data wydania:
1 lutego 2021
Format ebooka:
PDF
Format PDF
czytaj
na laptopie
czytaj
na tablecie
Format e-booków, który możesz odczytywać na tablecie oraz laptopie. Pliki PDF są odczytywane również przez czytniki i smartfony, jednakze względu na komfort czytania i brak możliwości skalowania czcionki, czytanie plików PDF na tych urządzeniach może być męczące dla oczu. Więcej informacji znajdziesz w dziale Pomoc.
czytaj
na laptopie
Pliki PDF zabezpieczone watermarkiem możesz odczytać na dowolnym laptopie po zainstalowaniu czytnika dokumentów PDF. Najpowszechniejszym programem, który umożliwi odczytanie pliku PDF na laptopie, jest Adobe Reader. W zależności od potrzeb, możesz zainstalować również inny program - e-booki PDF pod względem sposobu odczytywania nie różnią niczym od powszechnie stosowanych dokumentów PDF, które odczytujemy każdego dnia.
Informacje na temat zabezpieczenia e-booka znajdziesz na karcie produktu w "Szczegółach na temat e-booka". Więcej informacji znajdziesz w dziale Pomoc.
czytaj
na tablecie
Aby odczytywać e-booki na swoim tablecie musisz zainstalować specjalną aplikację. W zależności od formatu e-booka oraz systemu operacyjnego, który jest zainstalowany na Twoim urządzeniu może to być np. Bluefire dla EPUBa lub aplikacja Kindle dla formatu MOBI.
Informacje na temat zabezpieczenia e-booka znajdziesz na karcie produktu w "Szczegółach na temat e-booka". Więcej informacji znajdziesz w dziale Pomoc.
Pobierz fragment
24,95

Ocenianie wspierające w budowaniu jakości praktyki edukacyjnej szkoły - ebook

Publikacja poświęcona jest zagadnieniu oceniania wspierającego, jego obecności we współczesnej dydaktyce i metodyce kształcenia, a także jego wielowymiarowym i zróżnicowanym aspektom oddziaływań, skupionym głównie na budowaniu jakości praktyki edukacyjnej szkoły. Problematyka oceny szkolnych osiągnięć ucznia, jak również pojęcie jakości szkoły należą do najbardziej istotnych zagadnień obecnych we współczesnych systemach edukacyjnych.

Ze Wstępu

Recenzowana rozprawa jest w pierwszej kolejności adresowana do szeroko rozumianego środowiska pedagogicznego, zaangażowanego w proces dydaktyczny i poszukującego twórczych rozwiązań. Jednakże ogólny charakter problemów w niej zawartych daleko prowadzi poza problematykę oceniania wspierającego i otwiera potrzebę dyskusji nad przemianami polskiej edukacji. Zatem zainteresowane winny być także inne środowiska: psychologowie, socjologowie, filozofowie, politycy.

Z recenzji prof. dr. Sławomira Sztobryna

Opracowanie stanowi ważny obszar refleksji o dużym znaczeniu dla teorii i praktyki pedagogicznej. Z tego względu warto, by publikacja została skierowana zarówno do nauczycieli akademickich, jak i edukatorów systemu doskonalenia zawodowego nauczycieli i kierowniczych kadr oświatowych w naszym kraju. Ważną rolę powinna również odegrać w przygotowaniu nauczycieli do zawodu – na podstawie książki można opracować kursy doskonalące nauczycieli i kadrę kierowniczą.

Z recenzji prof. dr hab. lnetty Nowosad

Spis treści

Wstęp 7

CZĘŚĆ I. TEORETYCZNE PODSTAWY PRACY 11

Rozdział 1. Zróżnicowane konteksty jakości szkoły – teoretyczny zarys problematyki 13

1.1. Jakość szkoły – współczesne zakresy definicyjne i znaczeniowe 14

1.2. Szkoła i jej jakość w aspekcie zmian polityki zarządzania oświatą 23

1.3. Pomiar jakości pracy szkoły – mierzenie, diagnoza, ewaluacja 33

1.4. Planowanie systemu jakości szkoły 57

1.5. Ocenianie w kształtowaniu jakości szkoły 66

1.6. Podsumowanie 72

Rozdział 2. Ocenianie jako element praktyki edukacyjnej szkoły 75

2.1. Ocena i ocenianie w ujęciach definicyjnych 76

2.2. Cele i założenia procesu oceniania 82

2.3. Przedmiot oceny 100

2.4. Współczesne modele i systemy oceniania 109

2.5. Metodyka oceniania szkolnego 126

2.6. Podsumowanie 140

Rozdział 3. Perspektywa i warunki oceniania wspierającego 143

3.1. Przygotowanie do procesu oceniania wspierającego 144

3.2. Komunikowanie ocen w procesie edukacyjnym 155

3.3. Podsumowanie 169

CZĘŚĆ II. METODOLOGICZNE PODSTAWY PRACY 171

Rozdział 4. Założenia metodologiczne badań własnych 173

4.1. Ogólny zarys problematyki badawczej 173

4.2. Problemy i pytania badawcze 179

4.3. Metody i narzędzia badawcze 184

4.4. Przebieg badań 191

4.5. Charakterystyka badanych 192

4.6. Podsumowanie 194

CZĘŚĆ III. ANALIZA WYNIKÓW BADAŃ 195

Rozdział 5. Ocenianie szkolne w perspektywie założeń oceniania wspierającego 197

5.1. Ocenianie w świadomości nauczycieli 197

5.1.1. Wiedza i opinie nauczycieli na temat procesu oceniania szkolnego 198

5.1.2. Nauczycielskie doświadczenia z dydaktycznej praktyki oceniania 204

5.1.3. Ocenianie jako element relacji nauczycieli z uczniami 213

5.1.4. Ocenianie wspierające w opiniach nauczycieli 215

5.2. Ocenianie w recepcji uczniów 225

5.2.1. Wiedza i opinie uczniów na temat procesu oceniania szkolnego 226

5.2.2. Uczniowskie doświadczenia ze szkolnej praktyki oceniania 229

5.2.3. Ocenianie jako element relacji uczniów z nauczycielami 235

5.2.4. Ocenianie wspierające w opiniach uczniów 238

5.3. Przebieg procesu oceniania w szkolnej praktyce edukacyjnej 247

5.4. Podsumowanie 256

Rozdział 6. Ocenianie wspierające w praktyce edukacyjnej wybranych szkół 265

6.1. Ocenianie w świadomości nauczycieli 267

6.1.1. Różnice w wiedzy i opiniach nauczycieli na temat procesu oceniania szkolnego 267

6.1.2. Różnice w nauczycielskich doświadczeniach z dydaktycznej praktyki oceniania 273

6.1.3. Różnice w ocenianiu jako obszarze kształtowania relacji nauczycieli z uczniami 282

6.1.4. Różnice w zakresie oceniania wspierającego w opiniach nauczycieli 284

6.2. Ocenianie w recepcji uczniów 295

6.2.1. Różnice w wiedzy i opiniach uczniów na temat procesu oceniania szkolnego 296

6.2.2. Różnice w uczniowskich doświadczeniach ze szkolnej praktyki oceniania 299

6.2.3. Różnice w ocenianiu jako elemencie kształtowania relacji uczniów z nauczycielami 303

6.2.4. Różnice w zakresie oceniania wspierającego w opiniach uczniów 305

6.3. Różnice w przebiegu procesu oceniania w szkolnej praktyce edukacyjnej 315

6.4. Podsumowanie 323

Rozdział 7. Ocenianie wspierające a dziedziny kształcenia szkolnego 327

Zakończenie 335

Bibliografia 341

Kategoria: Pedagogika
Zabezpieczenie: Watermark
Watermark
Watermarkowanie polega na znakowaniu plików wewnątrz treści, dzięki czemu możliwe jest rozpoznanie unikatowej licencji transakcyjnej Użytkownika. E-książki zabezpieczone watermarkiem można odczytywać na wszystkich urządzeniach odtwarzających wybrany format (czytniki, tablety, smartfony). Nie ma również ograniczeń liczby licencji oraz istnieje możliwość swobodnego przenoszenia plików między urządzeniami. Pliki z watermarkiem są kompatybilne z popularnymi programami do odczytywania ebooków, jak np. Calibre oraz aplikacjami na urządzenia mobilne na takie platformy jak iOS oraz Android.
ISBN: 978-83-8220-709-5
Rozmiar pliku: 6,1 MB

BESTSELLERY

Kategorie: