OpenGL 4 Shading Language Cookbook [DRM] - ebook
Wydawnictwo:
Data wydania:
28 września 2018
Format ebooka:
EPUB
Format
EPUB
czytaj
na czytniku
czytaj
na tablecie
czytaj
na smartfonie
Jeden z najpopularniejszych formatów e-booków na świecie.
Niezwykle wygodny i przyjazny czytelnikom - w przeciwieństwie do formatu
PDF umożliwia skalowanie czcionki, dzięki czemu możliwe jest dopasowanie
jej wielkości do kroju i rozmiarów ekranu. Więcej informacji znajdziesz
w dziale Pomoc.
czytaj
na tablecie
Aby odczytywać e-booki na swoim tablecie musisz zainstalować specjalną
aplikację. W zależności od formatu e-booka oraz systemu operacyjnego,
który jest zainstalowany na Twoim urządzeniu może to być np. Bluefire
dla EPUBa lub aplikacja Kindle dla formatu MOBI.
Informacje na temat zabezpieczenia e-booka znajdziesz na karcie produktu
w "Szczegółach na temat e-booka". Więcej informacji znajdziesz w dziale
Pomoc.
czytaj
na czytniku
Czytanie na e-czytniku z ekranem e-ink jest bardzo wygodne i nie męczy
wzroku. Pliki przystosowane do odczytywania na czytnikach to przede
wszystkim EPUB (ten format możesz odczytać m.in. na czytnikach
PocketBook) i MOBI (ten fromat możesz odczytać m.in. na czytnikach Kindle).
Informacje na temat zabezpieczenia e-booka znajdziesz na karcie produktu
w "Szczegółach na temat e-booka". Więcej informacji znajdziesz w dziale
Pomoc.
czytaj
na smartfonie
Aby odczytywać e-booki na swoim smartfonie musisz zainstalować specjalną
aplikację. W zależności od formatu e-booka oraz systemu operacyjnego,
który jest zainstalowany na Twoim urządzeniu może to być np. iBooks dla
EPUBa lub aplikacja Kindle dla formatu MOBI.
Informacje na temat zabezpieczenia e-booka znajdziesz na karcie produktu
w "Szczegółach na temat e-booka". Więcej informacji znajdziesz w dziale
Pomoc.
OpenGL 4 Shading Language Cookbook [DRM] - ebook
Ebook zabezpieczony DRM. Dowiedz się więcej https://www.empik.com/pomoc/faq-ebook.
Pamiętaj, ebook będzie dostępny do pobrania wyłącznie w wybranym przez Ciebie formacie.
Ebook po zakupie nie będzie dostępny do czytania w aplikacji Empik Go.
Over 70 recipes that cover advanced techniques for 3D programming such as lighting, shading, textures, particle systems, and image processing with OpenGL 4.6Key FeaturesBook DescriptionOpenGL 4 Shading Language Cookbook, Third Edition provides easy-to-follow recipes that first walk you through the theory and background behind each technique, and then proceed to showcase and explain the GLSL and OpenGL code needed to implement them. The book begins by familiarizing you with beginner-level topics such as compiling and linking shader programs, saving and loading shader binaries (including SPIR-V), and using an OpenGL function loader library. We then proceed to cover basic lighting and shading effects. After that, you'll learn to use textures, produce shadows, and use geometry and tessellation shaders. Topics such as particle systems, screen-space ambient occlusion, deferred rendering, depth-based tessellation, and physically based rendering will help you tackle advanced topics. OpenGL 4 Shading Language Cookbook, Third Edition also covers advanced topics such as shadow techniques (including the two of the most common techniques: shadow maps and shadow volumes). You will learn how to use noise in shaders and how to use compute shaders. The book provides examples of modern shading techniques that can be used as a starting point for programmers to expand upon to produce modern, interactive, 3D computer-graphics applications.What you will learnCompile, debug, and communicate with shader programsUse compute shaders for physics, animation, and general computingLearn about features such as shader storage buffer objects and image load/storeUtilize noise in shaders and learn how to use shaders in animationsUse textures for various effects including cube maps for reflection or refractionUnderstand physically based reflection models and the SPIR-V Shader binaryLearn how to create shadows using shadow maps or shadow volumesCreate particle systems that simulate smoke, fire, and other effectsWho this book is forIf you are a graphics programmer looking to learn the GLSL shading language, this book is for you. A basic understanding of 3D graphics and programming experience with C++ are required.]]>
Pamiętaj, ebook będzie dostępny do pobrania wyłącznie w wybranym przez Ciebie formacie.
Ebook po zakupie nie będzie dostępny do czytania w aplikacji Empik Go.
Over 70 recipes that cover advanced techniques for 3D programming such as lighting, shading, textures, particle systems, and image processing with OpenGL 4.6Key FeaturesBook DescriptionOpenGL 4 Shading Language Cookbook, Third Edition provides easy-to-follow recipes that first walk you through the theory and background behind each technique, and then proceed to showcase and explain the GLSL and OpenGL code needed to implement them. The book begins by familiarizing you with beginner-level topics such as compiling and linking shader programs, saving and loading shader binaries (including SPIR-V), and using an OpenGL function loader library. We then proceed to cover basic lighting and shading effects. After that, you'll learn to use textures, produce shadows, and use geometry and tessellation shaders. Topics such as particle systems, screen-space ambient occlusion, deferred rendering, depth-based tessellation, and physically based rendering will help you tackle advanced topics. OpenGL 4 Shading Language Cookbook, Third Edition also covers advanced topics such as shadow techniques (including the two of the most common techniques: shadow maps and shadow volumes). You will learn how to use noise in shaders and how to use compute shaders. The book provides examples of modern shading techniques that can be used as a starting point for programmers to expand upon to produce modern, interactive, 3D computer-graphics applications.What you will learnCompile, debug, and communicate with shader programsUse compute shaders for physics, animation, and general computingLearn about features such as shader storage buffer objects and image load/storeUtilize noise in shaders and learn how to use shaders in animationsUse textures for various effects including cube maps for reflection or refractionUnderstand physically based reflection models and the SPIR-V Shader binaryLearn how to create shadows using shadow maps or shadow volumesCreate particle systems that simulate smoke, fire, and other effectsWho this book is forIf you are a graphics programmer looking to learn the GLSL shading language, this book is for you. A basic understanding of 3D graphics and programming experience with C++ are required.]]>
Kategoria: | Computer Technology |
Język: | Angielski |
Zabezpieczenie: | brak |
ISBN: | 978-1-78934-066-2 |
Rozmiar pliku: | 30 MB |
BESTSELLERY
- Wydawnictwo: PublishDriveFormat: EPUBZabezpieczenie: Watermark VirtualoKategoria: Computer TechnologyCzy szukasz książki, która pozwoli Ci zapoznać się z podstawowymi pojęciami uczenia maszynowego? Moja książka wyjaśni Ci podstawowe pojęcia w sposób, który jest łatwy do zrozumienia. Po przeczytaniu tej książki, będziesz miał ...13,88 zł13,88 zł
- 84,99 zł
- 84,99 zł
- 170,39 zł
- 84,99 zł