Facebook - konwersja
Przeczytaj fragment on-line
Darmowy fragment

  • Empik Go W empik go

Opis stanowisk pracy - ebook

Wydawnictwo:
Format:
EPUB
Data wydania:
1 grudnia 2018
22,21
2221 pkt
punktów Virtualo

Opis stanowisk pracy - ebook

Niniejsza publikacja to syntetyczny i uzupełniony w stosunku do poprzedniej edycji przewodnik dotyczący procesu, narzędzi i sposobów sporządzania opisów stanowisk pracy. Pomimo krótkiej formy zawiera wszystkie niezbędne informacje, wskazówki i gotowe podpowiedzi pozwalające na prawidłowe przygotowanie i przeprowadzenie opisów stanowisk pracy.

Kategoria: Psychologia
Zabezpieczenie: Watermark
Watermark
Watermarkowanie polega na znakowaniu plików wewnątrz treści, dzięki czemu możliwe jest rozpoznanie unikatowej licencji transakcyjnej Użytkownika. E-książki zabezpieczone watermarkiem można odczytywać na wszystkich urządzeniach odtwarzających wybrany format (czytniki, tablety, smartfony). Nie ma również ograniczeń liczby licencji oraz istnieje możliwość swobodnego przenoszenia plików między urządzeniami. Pliki z watermarkiem są kompatybilne z popularnymi programami do odczytywania ebooków, jak np. Calibre oraz aplikacjami na urządzenia mobilne na takie platformy jak iOS oraz Android.
ISBN: 978-83-65236-24-1
Rozmiar pliku: 1,7 MB

FRAGMENT KSIĄŻKI

Miejsce i znaczenie opisów stanowisk pracy w ZZL firmy

Czym jest opis pracy i stanowiska?

Opis stanowiska pracy jest ujednoliconym dla całej firmy narzędziem mającym na celu rejestrację i uporządkowanie zakresu wykonywanych zadań przez pracowników, o określonych umiejętnościach i kwalifikacjach.

Dzięki dokładnemu opisowi stanowiska pracy, każda z zainteresowanych osób ma jasność odnośnie niezbędnych wymagań, zakresu powierzonych zadań i czynności, a także ponoszonej na stanowisku odpowiedzialności. Jest to również jasny obraz wszystkich wymagań formalnych i kwalifikacyjnych, jakie dana osoba musi spełnić, by w sposób właściwy wykonywać swoją pracę.

Ważna koncepcja — praca; nie osoba

Opis stanowiska pracy dotyczy obszarów związanych ze stanowiskiem, a nie osoby, która aktualnie je zajmuje. Zatem nie odnosimy się tutaj do człowieka z punktu widzenia jego umiejętności, preferencji, oczekiwań i kompetencje, ale patrzymy na te aspekty z punktu widzenia firmy jako organizacji i stanowiska jako komponentu tej organizacji.

Innymi słowy: Opis stanowiska pracy — to dokument organizacyjny zawierający informacje dotyczące stanowiska pracy, ze szczególnym uwzględnieniem zadań na danym stanowisku, odpowiedzialności i wymaganych kompetencji.

Warto pamiętać, że opis stanowiska pracy jest pojęciem szerszym, niż zakres obowiązków na stanowisku. Informacje w nim zawarte stanowią bowiem punkt wyjścia do działań w takich obszarach Zarządzania Zasobami Ludzkimi jak np:

— Rekrutacja i selekcja kandydatów;

— Oceny okresowe;

— Planowanie i realizacja szkoleń;

— Planowanie ścieżek kariery i rozwoju;

— Kształtowanie wynagrodzeń;

— Projektowanie zmian w organizacji.

Rekrutacja i selekcja

Praktyka podpowiada, że ogłoszenie o naborze powinno zawierać również wymagania związane ze stanowiskiem pracy zgodnie z opisem danego stanowiska, ze wskazaniem, które z nich są niezbędne, a które dodatkowe. Dla celów rekrutacji opis stanowiska wymienia zadania na stanowisku oraz kompetencje i formalne kwalifikacje wymagane od osób poszukiwanych na to stanowisko.

Warto zauważyć, że opis stanowiska pracy może być tak skonstruowany, że niemal automatycznie możliwe staje się wypełnienie takich części typowych ogłoszenia rekrutacyjnego jak:

Darmowy fragment
mniej..

BESTSELLERY

Menu

Zamknij