Facebook - konwersja
Darmowy fragment

Pisma poradnikowe dla kobiet na polskim rynku prasowym. Perspektywa retoryczna - ebook

Format:
PDF
Data wydania:
20 maja 2023
19,90
1990 pkt
punktów Virtualo

Pisma poradnikowe dla kobiet na polskim rynku prasowym. Perspektywa retoryczna - ebook

Autorka tej interdyscyplinarnej monografii przybliża zastosowanie narzędzi retorycznych i prasoznawczych w badaniu polskiej prasy poradnikowej dla kobiet. Opierając się na egzemplifikacjach z dziesięciu tygodników i miesięczników, m.in. „Tiny”, „Przyjaciółki”, „Kobiety i Życia” oraz „Olivii”, ukazuje mechanizmy konstruowania wizerunku nadawcy, strukturowania przekazu oraz modelowania odbiorcy. Omówienie związków między przekazem dziennikarskim i reklamowym (promocyjnym) w odniesieniu do treści poradnikowych oraz szczegółowe dane na temat zawartości pozwoliły na rekonstrukcję typowych dla pism schematów redagowania.

Istotną część publikacji stanowią analizy i konkluzje odnoszące się do roli, jaką czasopisma poradnikowe mogą odgrywać w procesie kształtowania obrazu świata, a także zbioru wartości istotnych dla czytelniczek. Autorka diagnozuje przyczyny oraz wskazuje możliwe skutki bardzo spójnej i konsekwentnie propagowanej na łamach periodyków koncepcji „bycia kobietą”.

Spis treści

Wykaz skrótów 7

Wprowadzenie 9

Rozdział I. Prasa poradnikowa – ujęcie retoryczne 17

Czasopismo poradnikowe jako akt retoryczny 19

Charakterystyka pism poradnikowych 21

Cele i funkcje pism poradnikowych 29

Sytuacja odbiorcza 34

Czytelnicy pism poradnikowych 37

Aksjologia i obraz świata 43

Skuteczność aktu retorycznego a specyfika prasy poradnikowej 48

Rozdział II. Nadawca. Retoryczne modelowanie wizerunku 53

Komunikacyjne manifestacje etosu nadawcy 57

Kreowanie i naruszanie wizerunku a etos nadawcy 76

Rozdział III. Przekaz. Retoryczne modelowanie zawartości czasopism poradnikowych 85

Analiza zawartości – materiały dziennikarskie 87

Struktura czasopism 88

Tematyka czasopism 126

Modele kompozycji tematów w pismach poradnikowych 141

Analiza zawartości – reklamy i materiały promocyjne 143

Treści komercyjne – analiza ilościowa i jakościowa 145

Reklamowe dissimulatio artis 160

Perswazyjne modelowanie obrazu świata 165

Rozdział IV. Odbiorca. Retoryczne modelowanie kobiecości 199

Retoryczne modelowanie wizerunku kobiety i czytelniczki 204

Czytelniczka dwutygodników 211

Czytelniczka miesięczników 224

Aksjologizacja i obraz kobiecości 239

Zakończenie i wnioski 257

Bibliografia 261

Spis tabel, wykresów i fotografii 279

 

Kategoria: Media i dziennikarstwo
Zabezpieczenie: Watermark
Watermark
Watermarkowanie polega na znakowaniu plików wewnątrz treści, dzięki czemu możliwe jest rozpoznanie unikatowej licencji transakcyjnej Użytkownika. E-książki zabezpieczone watermarkiem można odczytywać na wszystkich urządzeniach odtwarzających wybrany format (czytniki, tablety, smartfony). Nie ma również ograniczeń liczby licencji oraz istnieje możliwość swobodnego przenoszenia plików między urządzeniami. Pliki z watermarkiem są kompatybilne z popularnymi programami do odczytywania ebooków, jak np. Calibre oraz aplikacjami na urządzenia mobilne na takie platformy jak iOS oraz Android.
ISBN: 978-83-8331-233-0
Rozmiar pliku: 18 MB

BESTSELLERY

Menu

Zamknij