Pisz. Publikuj. Działaj. Jak tworzyć skuteczne treści w internecie - ebook
Pisz. Publikuj. Działaj. Jak tworzyć skuteczne treści w internecie - ebook
Nie musisz być specem od pisania, aby tworzyć skuteczne treści – po prostu zacznij działać.
Budujesz markę osobistą w sieci? Jesteś soloprzedsiębiorcą? Chcesz rozwijać bloga i social media, ale nie wiesz, jak i o czym pisać?
Ta książka pomoże ci to zmienić.
Znajdziesz w niej wiedzę niezbędną do tego, aby pisać, publikować i działać w internecie, a także ćwiczenia i zadania, dzięki którym niemal natychmiast zaczniesz to robić. Ważne, aby zdobyta wiedza nie zostawała wyłącznie w twojej głowie, ale przekładała się także na praktykę.
Twoi odbiorcy czekają na to, aż ich zachwycisz, przekonasz do siebie albo po prostu zainteresujesz na dłużej!
Dzięki tej książce dowiesz się, jak:
- tworzyć treści, które realizują twoje cele,
- lepiej pisać (i robić to regularnie!),
- docierać do właściwych odbiorców,
- posługiwać się językiem korzyści,
- szukać tematów na teksty,
- tworzyć treści „dobre pod SEO”,
- odkrywać i doskonalić styl pisania,
- skutecznie działać w social mediach,
- ułatwić sobie pracę dzięki odpowiednim narzędziom,
- zaplanować strategię treści.
Jako bonus otrzymasz 40 uniwersalnych pomysłów na wpisy, które wykorzystasz na blogu i w mediach społecznościowych!
Niczego więcej nie potrzebujesz. Po prostu… pisz, publikuj i działaj!
Spis treści
Słowem wstępu 9
ROZDZIAŁ 1. Wstęp do nauki pisania 13
1.1. Czy musisz zawodowo zajmować się pisaniem, aby zacząć pisać 17
1.2. Dlaczego pisanie wciąż ma sens 17
1.3. A może lepiej darować sobie naukę i… oddać pisanie w inne ręce 19
ROZDZIAŁ 2. Rozkręć się z pisaniem 23
2.1. Zaproś pisanie do swojego życia 26
2.2. Dobrze się przygotuj 31
2.3. Wyłącz wewnętrznego korektora 32
ROZDZIAŁ 3. Jak wyrobić nawyk regularnego pisania 35
ROZDZIAŁ 4. Twoja obecność w internecie 51
4.1. A tak w ogóle to… kim jesteś 52
4.2. Twoje możliwości w sieci 55
4.3. Ty i twoja obecność w internecie 57
ROZDZIAŁ 5. Kim jest twój odbiorca 61
5.1. Po co tworzyć portret odbiorcy 62
5.2. PTO – Portret Twojego Odbiorcy 63
5.3. 3×P – Potrzeby, Problemy, Pragnienia 69
5.4. Chcesz? Mam to! 726
ROZDZIAŁ 6. Czas na bloga 75
6.1. Czy w każdej branży da się prowadzić bloga 75
6.2. Po co ci blog 77
6.3. Gdzie prowadzić bloga 88
6.4. Kto powinien prowadzić twojego bloga 90
6.5. Blog, blog, ciągle blog. Dlaczego social media nie wystarczą 93
ROZDZIAŁ 7. Czas na social media 99
7.1. Twoja marka w social mediach 99
7.2. Psychotest: czy to miejsce jest na pewno dla ciebie 101
7.3. Gdzie warto działać 105
ROZDZIAŁ 8. O czym pisać i gdzie szukać tematów 111
8.1. „Ale o czym ja mam pisać?” 111
8.2. Skąd brać tematy na treści 115
8.3. Autotester. Jak sprawdzić, czy tekst jest gotowy, i kiedy publikować 137
8.4. Jak często publikować 143
ROZDZIAŁ 9. Praktyczna strona pisania – triki i porady 149
9.1. Nie bądź zbyt mądry 150
9.2. Czynne jest lepsze niż bierne 152
9.3. Unikaj słownych bagien i tnij 156
9.4. Dodaj życia czasownikiem 159
9.5. Umiejętnie obchodź się z przymiotnikami 161
9.6. Stosuj zwroty do odbiorcy 162
9.7. Opowiadaj historie 163
9.8. Uprzedzaj i likwiduj obiekcje 167
9.9. Dobrze zaczynaj 169
9.10. Dobrze kończ 173
9.11. Baw się słowem 174Spis treści 7
ROZDZIAŁ 10. Język korzyści 177
10.1. Jak wygląda język korzyści 178
10.2. Poznaj potrzeby 181
10.3. Cechy – Zalety – Korzyści 183
10.4. Poznaj język odbiorcy 186
10.5. Przedstawiaj dowody 189
ROZDZIAŁ 11. SEO-pisanie i wygląd tekstu na stronie 193
11.1. Jak powinien wyglądać tekst na stronie 194
11.2. Co sprawia, że blog pojawia się w wyszukiwarkach 195
11.3. Na czym polega „pisanie pod SEO” 197
11.4. Tekst blogowy – co należy sprawdzić przed publikacją 199
ROZDZIAŁ 12. Praca nad stylem 209
12.1. Jaki jest twój styl pisania 209
12.2. Dlaczego własny styl jest ważny 211
12.3. Czy warto doskonalić styl 212
12.4. Jak rozwijać styl pisania 212
12.5. Czy każdy musi mieć swój styl 216
ROZDZIAŁ 13. Zaplanuj strategię treści 217
13.1. Co dalej z twoją obecnością w sieci 218
13.2. Od celu do planu 220
13.3. Analiza konkurencji 222
13.4. Kalendarz publikacji 224
13.5. Jak tworzyć treści zgodnie z harmonogramem 226
ROZDZIAŁ 14. Podstawowy narzędziownik twórcy 227
ROZDZIAŁ 15. 40 uniwersalnych pomysłów na wpisy 233
ROZDZIAŁ 16. Zadania praktyczne 263
Podziękowania 271
Kategoria: | Sprzedaż i obsługa klienta |
Zabezpieczenie: |
Watermark
|
ISBN: | 978-83-8231-307-9 |
Rozmiar pliku: | 2,2 MB |
FRAGMENT KSIĄŻKI
Skoro sięgasz po tę książkę, to prawdopodobnie:
→ działasz w internecie i potrzebujesz wiedzieć, co i jak pisać, żeby realizować swoje cele (sprzedażowe lub wizerunkowe);
→ chcesz rozwijać swojego bloga – eksperckiego, firmowego lub lifestylowego;
→ pragniesz tworzyć angażujące treści w mediach społecznościowych;
→ chcesz przekazywać wiedzę za pomocą słów;
→ potrzebujesz rozwinąć swoje umiejętności twórcze;
→ chcesz przestać rozmyślać o pisaniu, a po prostu przejść do działania;
→ musisz wybrać, które z dostępnych w sieci informacji o tym, co „trzeba”, „warto”, „obowiązkowo powinniśmy” robić, rzeczywiście są ci potrzebne
…i nie wiesz, jak to zrobić. Albo niby wiesz, a jednak wszystkie twoje pomysły i plany gdzieś wyparowują, jeszcze zanim przejdziesz do działania. Już teraz mogę ci zagwarantować, że ta książka to strzał w dziesiątkę! Właśnie po to ona powstała – aby być dla ciebie pomocą, drogowskazem i inspiracją.
Wspólnie przejdziemy przez całą drogę – od zadania sobie podstawowego pytania „dlaczego?”, po kolejne – „gdzie?” i „w jaki sposób?”. Mam za sobą kilkadziesiąt takich wędrówek i jedno wiem na pewno – jeśli tylko się do tego choć trochę przyłożysz, stworzysz (albo rozwiniesz) swoje miejsce w sieci, które będzie godnie reprezentowało ciebie, twoją misję, strategię i działalność. Nauczysz się też skutecznie przekazywać za pomocą słów to, co siedzi w twojej głowie, oraz dowiesz się, dlaczego słowa sprzedają i w jaki sposób są w stanie to robić. Przy okazji też zainspirujesz się i – mam nadzieję – zmobilizujesz do działania.
To jak? Zaufasz mi i przejdziemy przez to razem? Zakładam, że skoro już inwestujesz w takie książki, jak ta, bierzesz tę naszą przygodę na serio. Zatem – do roboty! Podążaj wyznaczoną przeze mnie ścieżką, a na końcu dowiemy się, jak ci poszło.
Powodzenia!
Jak pracować z tą książką
Niniejsza książka ułożona jest w logiczną całość, a ja chcę poprowadzić cię od punktu A do punktu B, od B do C – i tak dalej (aż spotkamy się na końcu alfabetu). To znaczy, że gorąco zachęcam do tego, aby czytać rozdział po rozdziale, uzupełniać ćwiczenia i na bieżąco wyciągać wnioski.
To nie ma być kolejna książka, którą czytasz – raz po raz kiwając głową i doznając chwilowych momentów olśnienia – a potem odkładasz na półkę, licząc na to, że wszystko wydarzy się samo. Niestety – to nie czas na magiczne zaklęcia – przed tobą praca, która może przynieść owoce tylko wtedy, gdy włożysz w to Z i Z, czyli Zapał i Zaangażowanie.
Plan jest zatem taki:
→ wpisujesz w swój codzienny harmonogram pracę z książką;
→ we własnym tempie – serio, to nie jest wyścig po order z ziemniaka – czytasz kolejne rozdziały i uzupełniasz ćwiczenia;
→ na bieżąco wypisujesz wszystkie pomysły, jakie przyjdą ci do głowy (możesz na to przeznaczyć specjalny notatnik albo skorzystać z dodatkowego miejsca na końcu książki);
→ planujesz własną strategię działań (nie bój się – podpowiem, jak to zrobić);
→ kończysz przygodę z książką i ruszasz do działania, regularnie wracając do swoich notatek i treści, które warto sobie przypomnieć.
Melduję, że rozpoczynam pracę z książką Pisz. Publikuj. Działaj. Będę na to poświęcać minimum __________ dziennie. Postaram się to robić o stałej porze – __________ .
Skoro poważne zapewnienia mamy już za sobą, pora przejść do pierwszych pytań, które należy sobie zadać przed rozpoczęciem pracy z tą książką.
W pisaniu mam największy problem z:
Oczekuję, że po przeczytaniu Pisz. Publikuj. Działaj będę wiedzieć/umieć:
Za jakiś czas sprawdzimy, czy spełniłam twoje oczekiwania!
Tymczasem… ruszamy do działania!