Podręcznik projektantów logo. Smashing Magazine - ebook
Podręcznik projektantów logo. Smashing Magazine - ebook
Stwórz doskonałe logo!
- Jak zaprojektować logo?
- Jak wybrać kolorystykę znaku graficznego?
- Jak uniknąć ślepych zaułków?
Nikomu nie trzeba uświadamiać, jak istotną formą identyfikacji prowadzonej działalności jest logo. Potrafi ono mieć wręcz astronomiczną wartość. W codziennym życiu nietrudno znaleźć liczne przykłady potwierdzające ten fakt. Należy postawić pytanie, jak przygotować dobre logo, które zadomowi się w świadomości klientów i będzie z dnia na dzień zwiększać swoją wartość. Książka ta odpowiada na podstawowe pytanie: jak stworzyć projekt atrakcyjny wizualnie, poprawny technicznie i spełniający oczekiwania zamawiającego.
Natchnie Cię ona dziesiątkami pomysłów na świetny znak firmowy. Na samym początku zdobędziesz solidną wiedzę teoretyczną. Poznasz różne rodzaje znaków graficznych i dowiesz się, na co zwrócić uwagę przy zatrudnianiu projektanta oraz czym tak naprawdę jest logo. W drugiej części szczególny nacisk położono na zagadnienia związane z projektowaniem logo. Zaznajomisz się dokładnie z tym procesem, określisz harmonogram pracy, grupę docelową oraz budżet. Odkryjesz odpowiednie techniki i zrozumiesz, jakich narzędzi użyć w procesie projektowania logo, jak dobrać odpowiednią kolorystykę oraz zaprezentować projekt klientowi. Na sam koniec obejrzysz udane znaki firmowe, zaprojektowane przez twórców z całego świata. Szczególną uwagę powinieneś zwrócić na dwa rozdziały - jeden poświęcony prawnym aspektom użycia logo, drugi najczęściej popełnianym błędom i sposobom ich unikania. Dzięki tej książce stworzysz wiele fantastycznych znaków graficznych, które zostaną zapamiętane przez klientów!
- Rodzaje logo
- Detale gwarantujące sukces
- Projektowanie logo
- Przygotowanie harmonogramu prac
- Współpraca z klientem w procesie projektowania
- Określenie grupy docelowej
- Przygotowanie koncepcji logo
- Szukanie inspiracji
- Narzędzia wspierające proces projektowania
- Dobór fontów i opracowywanie własnych
- Eksperymenty z układem
- Wybór kolorystyki
- Prezentacja projektu
- Najczęściej popełniane błędy i sposoby ich unikania
Twórz niepowtarzalne znaki graficzne!
Spis treści
CZĘŚĆ I Potęga logo (13)
Rozdział 1. Logo (15)
- Czym jest logo (16)
- Kto wykorzystuje logo (16)
- Gdzie używane są logo (17)
Rozdział 2. Rodzaje logo (21)
- Znaki graficzne (22)
- Znaki abstrakcyjne i symboliczne (24)
- Emblematy (26)
- Postacie (28)
- Typografia (30)
- Logotypy (30)
- Glify (31)
- Monogramy (33)
Rozdział 3. Klucz do sukcesu (37)
- Zapadanie w pamięć (38)
- Prostota (38)
- Element zaskoczenia (39)
- Ponadczasowość (39)
- Oryginalność (40)
- Wszechstronność (41)
- Pozostawianie miejsca na rozwój marki (41)
- Projektowanie dla wszystkich środków przekazu (42)
- Przesłanie (43)
- Wizerunek marki (44)
- Skalowalność (45)
- Wykonanie (46)
CZĘŚĆ II Projektowanie logo (47)
Rozdział 4. Komunikacja z klientem (49)
- Początek czegoś pięknego:
- komunikacja z potencjalnymi klientami (50)
- Odpowiadanie na początkowe zapytanie (50)
- Ustalanie ceny (51)
- Wyjaśnianie swojego procesu działania (51)
- Pokazywanie swojej wartości (51)
- Wyczuwanie niebezpieczeństwa (51)
- Budowanie prawdziwej relacji (52)
- Dojście do porozumienia (52)
- Uzyskanie specyfikacji projektu (52)
- Prowadzenie klienta (53)
- Elementy kreatywnego briefu projektu (54)
- Określenie problemu (54)
- Profil klienta (54)
- Cele (55)
- Grupa docelowa (55)
- Wymagane produkty (56)
- Budżet (56)
- Harmonogram projektu (56)
- Przykład praktyczny (57)
- Określenie problemu (57)
- Profil klienta (57)
- Cele (57)
- Grupa docelowa (57)
- Wymagane produkty (58)
- Budżet (58)
- Harmonogram projektu (58)
Rozdział 5. Przeprowadzanie badań przygotowawczych (59)
- Badanie ogólne (60)
- Badanie dziedziny pracy klienta (60)
- Skupianie się na konkurencji (62)
- Badanie liderów rynku (63)
- Wykorzystywanie baz projektów logo (63)
- Badania polowe (65)
- Prowadzenie grup fokusowych (65)
- Rozdawanie kwestionariuszy (66)
- Analiza wyników badań (67)
- Identyfikowanie powszechnych rozwiązań (68)
- Określanie cech unikatowych (68)
Rozdział 6. Tworzenie koncepcji logo (69)
- Otwieranie umysłu (70)
- Rozpoczynanie od briefu (70)
- Wyplenianie złych pomysłów (71)
- Zrób coś innego (72)
- Znajdowanie inspiracji (72)
- Przyroda (72)
- Przedmioty codziennego użytku (73)
- Sztuka tradycyjna (76)
- Wspomnienia i doświadczenia (76)
- Szkicowanie pomysłów (79)
- Rozpoczynanie od miniaturek (79)
- Rozwijanie miniaturek (81)
- Konsultowanie pomysłów z klientem (83)
- Wypróbuj swoje idee (84)
- Doskonalenie szkiców (84)
Rozdział 7. Przenoszenie pomysłów na ekran (87)
- Przygotowywanie pliku (88)
- Praca z wektorami (90)
- Używanie narzędzia Pióro (92)
- Poprawianie ścieżki (95)
- Praca na czarno i biało (97)
Rozdział 8. Sięganie po typografię (101)
- Gdzie szukać fontów (102)
- Dystrybutorzy i sprzedawcy fontów (102)
- Domy typograficzne (102)
- Niezależni projektanci fontów (103)
- Wybieranie odpowiedniego kroju pisma (104)
- Przesłanie klienta (104)
- Styl znaku (104)
- Wszechstronność kroju pisma (109)
- Modyfikowanie pisma (110)
- Tracking (110)
- Kerning (111)
- Leading (113)
- Wykorzystywanie więcej niż jednego kroju pisma (114)
- Modyfikowanie krojów pisma (117)
Rozdział 9. Eksperymentowanie z układem (123)
- Rozmieszczanie elementów (124)
- Spojrzenie na popularne możliwości rozmieszczenia (124)
- Eksperymenty (126)
- Radzenie sobie z niewygodnymi kształtami (126)
- Uzyskiwanie właściwej równowagi (128)
- Proporcje (129)
- Zasada trójpodziału (130)
Rozdział 10. Rozważania nad kolorem (133)
- Psychologia koloru (134)
- Czarny (134)
- Biały (134)
- Czerwony (134)
- Pomarańczowy (135)
- Żółty (135)
- Zielony (135)
- Niebieski (136)
- Fioletowy (136)
- Brązowy (136)
- Wybór palety (137)
- Dopełniające (138)
- Monochromatyczne (139)
- Triady (140)
- Analogiczne (141)
- RGB kontra CMYK, ekran kontra wydruk (143)
Rozdział 11. Przedstawianie projektów klientowi (147)
- Przygotowanie do wystąpienia (148)
- Wybieranie środka przekazu (148)
- Ile należy pokazać (151)
- Dzielenie się swoją wizją (153)
- Sprzedawanie swoich pomysłów (157)
- Radzenie sobie z informacjami zwrotnymi od klienta (158)
- Poprawki (158)
Rozdział 12. Przygotowywanie plików źródłowych (165)
- Testowanie (166)
- Kompensacja odwrócenia kolorów (166)
- Drukowanie w poszukiwaniu błędów (168)
- Oczyszczanie pliku (168)
- Testowanie zastosowań (170)
- Jakie pliki dostarczyć (170)
- Do druku (171)
- Na ekran (171)
- Specjalne zamówienia (172)
Rozdział 13. Ustalanie zasad używania logo (175)
- Cel określania zasad używania logo (176)
- Zasadnicze składniki (177)
- Okładka (177)
- Spis treści (178)
- Znak marki (178)
- Minimalny rozmiar (180)
- Światło (180)
- Tła (181)
- Kolor (182)
- Paleta drugorzędna (183)
- Niepoprawne stosowanie (183)
Rozdział 14. Unikanie powszechnych błędów w logo (187)
- Używanie grafiki rastrowej (188)
- Korzystanie z baz obrazów (188)
- Projektowanie dla siebie zamiast dla klienta (189)
- Poleganie na trendach (190)
- Zbytnia złożoność (190)
- Brak rozwiązania w przypadku braku koloru (191)
- Wybieranie niewłaściwego kroju pisma (192)
- Używanie zbyt wielu fontów (192)
- Plagiat (193)
CZĘŚĆ III Galeria (195)
Rozdział 15. Znaki graficzne (197)
Rozdział 16. Znaki abstrakcyjne i symboliczne (215)
Rozdział 17. Logotypy (227)
Rozdział 18. Inicjały i monogramy (245)
Rozdział 19. Emblematy i postacie (263)
DODATEK Wkrocz do świata logo (283)
- Technika (284)
- Oprogramowanie (284)
- Czy to oznacza, że ołówek odchodzi w niepamięć? (286)
- Wykształcenie z dziedziny projektowania (286)
- Wzrost znaczenia sieci (289)
- Zwiększona liczba okazji (289)
- Wojna cenowa (290)
- Praca w ciemno (290)
- Walka z plagiatem (291)
- Co było pierwsze: logo czy nazwa? (291)
- Promocja (293)
- Tworzenie portfolio (293)
- Obstawianie wszystkich frontów (293)
- Wykorzystywanie mediów społecznościowych (294)
- Zwiększanie liczby odwiedzin dzięki blogom (295)
- Solidne podstawy (296)
- Przyszłość projektowania logo (296)
Skorowidz (297)
Kategoria: | Branża IT |
Zabezpieczenie: |
Watermark
|
ISBN: | 978-83-246-5204-4 |
Rozmiar pliku: | 12 MB |