- W empik go
Pole kempingowe - ebook
Pole kempingowe - ebook
„Czas na biznes“ to seria mini-poradników dla rozważających założenie własnej działalności w konkretnej branży. Poznaj charakterystykę rynku i konkurencję w sektorze, który najbardziej Cię interesuje. Dowiedz się jakiej kadry potrzebujesz, w co musisz wyposażyć lokal, a co najważniejsze – ile to wszystko kosztuje. W poradniku znajdziesz również rady dotyczące planu marketingowego czy technicznego, a także analizę SWOT.
Kategoria: | Poradniki |
Zabezpieczenie: |
Watermark
|
ISBN: | 978-83-63799-26-7 |
Rozmiar pliku: | 576 KB |
FRAGMENT KSIĄŻKI
Sprawdzimy, jakie oczekiwania wobec kempingów mają klienci, i jakie działania należy podjąć, by im sprostać. Podsumujemy także wszelkie koszty oraz oszacujemy zyski, jakie może przynieść to wakacyjne przedsięwzięcie.
Charakterystyka rynku
Moda na wypoczynek na polach namiotowych i campingowych kempingowych zdaje się nie przemijać. Każdego roku z tej formy turystyki korzysta ok. 2 mln Polaków. Biorąc pod uwagę specyficzny klimat i krótki okres pozwalający na komfortowyego noclegu „pod chmurką”, jest to wynik bardzo przyzwoity. Dla porównania:, z usług pól campingowych kempingowych w całej Europie korzysta ponad 40 mln osób rocznie. Sukces tej formy wypoczynku związany jest szczególnie z aspektem ekonomicznym. W porównaniu z prywatnymi kwaterami, czy pensjonatami lub hotelami, oferta cenowa campingów jest bezkonkurencyjna. Do tego z roku na rok oferują one coraz lepszy standard w postaci przyłączy wod-kan, prądu, zaplecza sanitarnego, a nawet bezprzewodowego Internetu.
Nieodbiegający od krajów zachodnich standard polskich kampingów w połączeniu z atrakcyjnymi cenami, sprawia, że są one celem wielu gości zza granicy. Na krajowych kampingach najczęściej można spotkać Niemców, ale również Holendrów, Szwedów, Austriaków itp. Bardzo często gości z zagranicy jest na polu znacznie więcej niż z Polski.
O ile turystów nad morzem czy w górach nie brakuje całym rokiem, to ze względu na uwarunkowania klimatyczne sezon kempingowy trwa w naszym kraju łącznie ok. 4 miesięcy. Pomimo tego co roku przybywa nowych pól, a ich sukces świadczy o tym, że jest jeszcze miejsce na kolejne.
Konkurencja
Tylko w samej Polskiej Federacji Campingu i Caravaningu zrzeszonych jest obecnie ok. 280 campingów zlokalizowanych w różnych częściach kraju. Oferują one ok. 70 000 miejsce noclegowych, z czego niecałe 20% to miejsca w domkach kampingowych. Pozostałą część stanowią miejsca na namioty, przyczepy kempingowe i kampery.
Największa konkurencja występuje w popularnych turystycznie miejscowościach nadmorskich, górskich, oraz na pojezierzach i w innych popularnych regionach. Nawet tam, gdzie nasycenie rynku tego typu miejscami jest największe, często licznym i sąsiadującym ze sobą polom, nie udaje się zapewnić wszystkich potrzeb noclegowych turystów.
Plan marketingowy
Naszych przyszłych klientów będziemy szukać w całym kraju, dlatego też szczególną uwagę powinniśmy skupić na działaniach podejmowanych w Internecie. Podstawą będzie własna strona internetowa. Nie musi to być jakiś bardzo skomplikowany serwis z zaawansowanymi rozwiązaniami technologicznymi. Witryna taka powinna być naszą wizytówką, dlatego też oprócz naszych danych i objaśnienia, jak do nas dotrzeć, powinien znaleźć się na niej szeroki opis wszystkiego co mamy do zaproponowania. Oprócz ciekawego opisu konieczne będzie umieszczenie w galerii zdjęć pola oraz, o ile takie posiadamy, przyczep i domków letniskowych. W osobnej zakładce goście powinni mieć możliwość zapoznania się z atrakcjami regionu i miejscami wartymi odwiedzenia. Koszt stworzenia prostej strony wyniesie od 300 do ok. 1000 zł. Ważne jest by strona nasza wyświetlała się w miarę wysoko w wynikach wyszukiwania po wpisaniu odpowiednich słów kluczowych. Powinna być także tłumaczona na język niemiecki, angielski i ewentualnie rosyjski.