- W empik go
Powietrzne taxi - ebook
Powietrzne taxi - ebook
„Czas na biznes“ to seria mini-poradników dla rozważających założenie własnej działalności w konkretnej branży. Poznaj charakterystykę rynku i konkurencję w sektorze, który najbardziej Cię interesuje. Dowiedz się jakiej kadry potrzebujesz, w co musisz wyposażyć lokal, a co najważniejsze – ile to wszystko kosztuje. W poradniku znajdziesz również rady dotyczące planu marketingowego czy technicznego, a także analizę SWOT.
Kategoria: | Poradniki |
Zabezpieczenie: |
Watermark
|
ISBN: | 978-83-63799-27-4 |
Rozmiar pliku: | 419 KB |
FRAGMENT KSIĄŻKI
Przeanalizujemy, czy na tego typu usługi jest zapotrzebowanie, oraz jakie warunki trzeba spełnić, by móc je świadczyć. Policzymy też niezbędne do poniesienia koszty oraz spodziewane przychody.
Charakterystyka rynku
Jak wynika z raportu Urzędu Lotnictwa Cywilnego, rynek usług lotniczych w Polsce rozwija się bardzo dynamicznie. Dzięki sukcesywnemu wprowadzaniu jednolitych unijnych standardów staje się on także coraz bardziej przejrzysty i „cywilizowany”. Najdynamiczniej rozwijającym się jego segmentem jest rynek lotów czarterowych. Według przedstawicieli branży krajowy rynek lotniczych przewozów pasażerskich jest wart ponad 200 mln zł.
Według danych z raportu KPMG „Rynek dóbr luksusowych w Polsce” rośnie zainteresowanie Polaków najbardziej luksusowymi środkami transportu – samolotami i jachtami.
Klientów powietrznych taksówek można zasadniczo podzielić na trzy grupy. Pierwszą z nich stanowią biznesmeni – prezesi i członkowie zarządów dużych firm, politycy, ludzie ze świata show biznesu. Interesuje ich głównie jak najkrótszy czas lotu oraz najwyższy poziom wygody i dyskrecji. Nie stanowi dla nich problemu wynajęcie odrzutowca do np. Barcelony za ok. 30 000 zł w jedną stronę. Drugą grupę stanowią osoby i podmioty, które muszą skorzystać z tej formy transportu np. ze względów medycznych. Do grupy tej zaliczyć można też firmy eventowe, geodezyjne, ekipy filmowe itp. Ostatnią, najmniej liczną grupę stanowią przedstawiciele tzw. klasy wyższej średniej, dla której współdzielona na kilka osób kwota przelotu z np. Warszawy do Gdańska rekompensuje długie godziny jazdy samochodem, a sam lot jest wyznacznikiem luksusu i prestiżu.
Konkurencja
W chwili obecnej certyfikat AOC, uprawniający do zarobkowego przewozu lotniczego pasażerów, mają 24 polskie podmioty . Wśród nich są tacy operatorzy, jak: PLL LOT SA, Euro LOT SA czy Lotnicze Pogotowie Ratunkowe. Pozostali świadczą typowe usługi przewozów nieregularnych. Większość z nich ma swoją siedzibę w Warszawie. Pojedyncze firmy zlokalizowane są m.in. w Krakowie, Katowicach, Lublinie.
Plan marketingowy
Nasze usługi powinny być odpowiednio rozreklamowane w internecie. Dlatego też powinniśmy powołać do życia własną stronę internetową. Powinna być ona elegancka i czytelna. Oprócz opisu naszej floty powinniśmy umieścić na niej informacje o wszelkich posiadanych przez nas certyfikatach oraz pozwoleniach, a także o zakresie świadczonych usług. Stworzenie wysoko pozycjonowanej w wynikach wyszukiwania strony to koszt ok. 1000 zł.
Klienci powietrznych taksówek to dobrze zdefiniowana grupa odbiorców, dlatego też należy dotrzeć do nich różnymi kanałami komunikacji. Choć tych kanałów będzie mniej niż w przypadku reklam o zasięgu ogólnym, to jednak mogą okazać się droższe. Dobrym rozwiązaniem będzie ogłaszanie się i wykup boksów reklamowych w prasie branżowej skierowanej do biznesmenów i kadry zarządzającej firm oraz w tygodnikach, takich jak np. „Newsweek” czy „Wprost”. Reklamy takie mogą kosztować od kilku do kilkunastu tysięcy złotych.
Poza tym klientów możemy poszukać na konferencjach, targach, wieczorach branżowych czy bankietach. Poza tym powinniśmy być widoczni na wszelkiego rodzaju imprezach lotniczych: targach, konferencjach, piknikach itp.