Praktyczny poradnik networkingu. Zbuduj sieć trwałych kontaktów biznesowych - ebook
Praktyczny poradnik networkingu. Zbuduj sieć trwałych kontaktów biznesowych - ebook
Biznes to ludzie - ważne, by byli to odpowiedni ludzie!
Jesteś bardziej tym, co wiesz i kto Cię zna, niż tym, kogo znasz ty sam. Innymi słowy, we współczesnym biznesie najistotniejsze są odpowiednie kontakty. Nie chodzi o to, by wszystko sobie "załatwiać", jednak dla ludzi, których znamy, zrobimy zdecydowanie więcej niż dla obcych: kupimy coś od nich, polecimy ich dalej, przedstawimy ich naszym kontaktom. Zrobimy to, bo znacznie bardziej ufamy osobom, które znamy. Zrobimy to także dlatego, że lubimy tych, których znamy. Zrobimy to, gdyż oczekujemy, że w razie czego inni odwdzięczą nam się tym samym. Na takich wzajemnych relacjach opiera się networking.
Według autorów tej książki networking jest sztuką bycia z ludźmi i promowania ich osiągnięć. Pozwala budować trwałe relacje, ułatwia promowanie Twojej osoby i Twojego biznesu, a w dłuższej perspektywie pomaga zdobywać nowych klientów i obniża koszty prowadzenia firmy. Aby móc w pełni korzystać z dobrodziejstw networkingu, trzeba poznać zasady jego działania.
- Poznaj networking.
- Przygotuj się, zanim zaczniesz działać.
- Naucz się efektywnie szukać nowych klientów.
- Polecaj i bądź polecany.
- Stale rozwijaj sieć kontaktów.
- Zostań mistrzem pogawędek.
Dla sukcesu w biznesie — i życiu w ogóle — potrzeba wiedzy, talentu, intuicji, szczęścia. Ale przede wszystkim potrzeba umiejętności współdziałania z ludźmi: partnerami, klientami, nawet przeciwnikami. Ta książka to praktyczny poradnik, jak organizować takie współdziałanie.prof. Witold Orłowski,
ekonomista, dyrektor Szkoły Biznesu Politechniki Warszawskiej, doradca ekonomiczny firmy PwC
Fascynujący przewodnik po rozległej krainie budowania relacji w biznesie. Polecam każdemu nowicjuszowi, który chce szybko zostać profesjonalistą, i każdemu profesjonaliście, który nie chce popaść w rutynę i rozmienić swego profesjonalizmu na drobne. Czyta się jednym tchem jak najlepszy kryminał.Jerzy Zalega,
Prezes Przedsiębiorstwa Zarządzania Nieruchomościami, sp. z o.o.
Kiedyś warunkiem sukcesu pracownika była dobra specjalizacja, a menedżera — zarządzanie zespołem. Dziś i jutro te kompetencje nie wystarczą — świat oczekuje od nas zarządzania relacjami i budowania sieci kontaktów, osobistego i zawodowego kapitału społecznego. Z tej książki dowiadujemy się, jak to dobrze robić. To jedyna taka publikacja na naszym rynku, lektura obowiązkowa dla wszystkich, którzy chcą odnosić zawodowe i życiowe sukcesy!Jacek Santorski,
Dyrektor Programowy Akademii Psychologii Przywództwa Szkoły Biznesu Politechniki Warszawskiej i grupy firm VALUES, www.santorski.pl
Spis treści
Wstęp (7)
1. Networking (9)
- 1.1. Czym jest networking? (9)
- 1.2. Podstawa networkingu - zasada wzajemności (14)
- 1.3. Ekstrawertycy a introwertycy (16)
- 1.4. Po co? (19)
- 1.4.1. Szukasz pracy? (21)
- 1.5. Marketing, networking, sprzedaż (25)
- 1.5.1. Networking a umiejętności sprzedażowe (26)
- 1.5.2. Kiedy nawiązywać nowe relacje? (27)
- 1.5.3. Nigdy nie wiadomo, kto kogo zna (28)
- 1.5.4. Jeśli chcesz, żeby cię polecali... (28)
- 1.5.5. Kiedy będziesz zarabiać dzięki sieci kontaktów? (29)
- 1.5.6. Networking to nie tylko kontrakty (29)
- 1.6. Mocne i słabe kontakty (30)
- 1.6.1. Słabe kontakty (31)
- 1.6.2. Mocne kontakty (31)
- 1.7. Online/offline (32)
- 1.7.1. Online networking - a może opierać się tylko na tym? (33)
- 1.8. Networking a płeć (36)
2. Przygotuj się (39)
- 2.1. Wizerunek (39)
- 2.1.1. Postawa (39)
- 2.1.2. Wizytówki (41)
- 2.1.3. Zaufanie (42)
- 2.1.4. Jak tworzyć sieć kontaktów (52)
3. Jak znaleźć nowego klienta (55)
- 3.1. Telemarketing (55)
- 3.2. Ogłoszenia (55)
- 3.3. Networker w klubie i na evencie (56)
- 3.3.1. Czytać tłum (57)
- 3.3.2. Zasada 12 x 12 x 12 (59)
- 3.3.3. Uśmiech (61)
- 3.3.4. Widoczność (62)
- 3.3.5. Stwórz siebie (64)
- 3.3.6. Ile czasu to zajmie? (66)
- 3.4. Rozmowa (67)
- 3.4.1. Sztuka konwersacji (67)
- 3.4.2. Nie jesteś gospodarzem spotkania? Nie szkodzi! (77)
- 3.4.3. Follow-up - podtrzymanie kontaktu (80)
- 3.5. Dla partnerów (82)
- 3.5.1. Stań się kopalnią referencji (82)
- 3.5.2. Business Network International (BNI) (83)
- 3.5.3. Grupy networkingowe (92)
- 3.6. Power Team (93)
- 3.7. Gdzie jeszcze bywać? (94)
- 3.8. Co robić, aby cię polubili? (95)
- 3.9. Jak podtrzymywać kontakt? (97)
- 3.10. Zamień kontakty na kontrakty (99)
- 3.10.1. Kiedy prosić... (100)
- 3.10.2. Wykorzystaj zasadę wzajemności (108)
4. Trudna sztuka rekomendacji (111)
- 4.1. Decyzja... (111)
- 4.1.1. Cena (111)
- 4.1.2. Badaj potrzeby, polecaj wiarygodnych (116)
- 4.1.3. Kilka dodatkowych wskazówek na temat polecania (117)
- 4.1.4. Monitoring poleceń (117)
- 4.2. Co robisz, aby cię polecano? (118)
- 4.2.1. Aktywność (121)
- 4.2.2. Zostałeś polecony (122)
- 4.2.3. Zbuduj własną ekipę (123)
- 4.2.4. Biznes możesz odłożyć (124)
- 4.2.5. Daj spokój nerwom (124)
- 4.2.6. Jeśli nie jesteś polecany... (125)
- 4.3. Źródła rekomendacji (127)
- 4.3.1. Aktualni klienci (127)
- 4.3.2. Znajomi i rodzina (128)
- 4.3.3. Partnerzy (128)
- 4.3.4. Eventy (130)
- 4.4. Jeszcze raz o Power Team (131)
- 4.5. Błędy, których trzeba unikać (131)
5. Narzędzia i porady (135)
- 5.1. Baza kontaktów (135)
- 5.2. Arkusz monitorowania rekomendacji (140)
- 5.3. Profil online (141)
- 5.4. Idź z networkerem (141)
Kilka słów na zakończenie (143)
Literatura (145)
Kategoria: | Poradniki |
Zabezpieczenie: |
Watermark
|
ISBN: | 978-83-246-5930-2 |
Rozmiar pliku: | 2,7 MB |